1. IZDELAVA APLIKACIJE ZA PROCEDURALNO MODELIRANJE TRIDIMENZIONALNIH PROSTOROV Z GRAFIČNIM MOTORJEM UNITY3D : diplomsko deloUroš Štok, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj aplikacije za proceduralno modeliranje naravnih okolij. Osnovne gradnike smo izdelali s pomočjo programskega orodja Blender, njihovo samodejno sestavljanje v večja okolja pa smo implementirali z uporabo algoritma reševanje omejitev. V ta namen smo implementirali podatkovno strukturo, ki nam je omogočala enolično in nedvoumno predstavitev 3D prostora. Uporabniško aplikacijo smo izdelali z grafičnim motorjem Unity3D v programskem jeziku C#. Rezultati so pokazali, da se z večanjem števila vzorcev hitro poveča potreben čas generacije. Slednji pa je vseeno bistveno manjši kot čas, ki ga zahteva tradicionalen uporabniško voden pristop Ključne besede: proceduralno, generiranje, modeliranje, reševanje omejitev Objavljeno v DKUM: 25.11.2019; Ogledov: 1151; Prenosov: 131 Celotno besedilo (1,34 MB) |
2. Avtomatizacija programskega vmesnika rhino-grasshopper-sofistik v okviru bim-delotokaLudian Komini, 2019, magistrsko delo Opis: BIM-delotok združuje metodologijo BIM in integrirana programska orodja, s katerimi lahko poenostavimo, prilagodimo in nadziramo celoten proces načrtovanja gradnje. Proceduralno modeliranje se je uveljavilo kot metoda BIM za avtomatizacijo izdelave variant BIM-modela v okviru BIM-delotoka. Znotraj BIM-delotoka in proceduralnega modeliranja ni bilo veliko storjenega za povečanje učinkovitosti v fazi načrtovanja konstrukcijskih elementov gradnje in za optimizacijo le-te. Izvajanje optimizacije v okviru BIM je redko, ker projektanti upoštevajo tradicionalne pristope.
Magistrska naloga obravnava vse večje povpraševanje po integrirani platformi med arhitekturnim proceduralnim modeliranjem in optimizacijo konstrukcije, vendar znotraj BIMdelotoka. Od takšne programske platforme se pričakuje, da izboljša produktivnost, kakovost in trajnost ter zmanjša stroške in porabo materiala v fazi gradnje. Ključne besede: proceduralno modeliranje, BIM-delotok, programski vmesnik, RhinoGrasshoper, Python, SOFiSTiK. Objavljeno v DKUM: 14.11.2019; Ogledov: 1322; Prenosov: 192 Celotno besedilo (15,12 MB) |
3. Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk MayaTadej Stošić, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe. Ključne besede: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest Objavljeno v DKUM: 21.12.2018; Ogledov: 1030; Prenosov: 159 Celotno besedilo (3,84 MB) |