SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
PRILJUBLJENOST IN UPORABA PROBLEMSKEGA POUKA V IZBRANIH OSNOVNIH ŠOLAH
Katja Kržičnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem skušala prikazati priljubljenost problemskega pouka pri pouku književnosti, in sicer tako med učitelji, kot tudi med učenci ter hkrati tudi ugotoviti, kako pogosto učitelji dejansko to metodo poučevanja tudi izvajajo. V teoretičnem delu je predstavljena definicija problemskega pouka, kot ga vidijo različni strokovnjaki, nato pa še njegove prednosti in slabosti, metode problemskega pouka, pomembnost problemske situacije ter kakšna je vloga učitelja in kakšna učenca pri izvedbi problemskega pouka. V empiričnem delu so predstavljeni namen diplomske naloge, raziskovalna vprašanja in hipoteze ter metodologija. Najobširnejši del diplomskega dela pa je interpretacija, narejena na podlagi rezultatov anketnih vprašalnikov, ki so jih izpolnili učenci in učitelji slovenščine na štirih osnovnih šolah v moji okolici. Tu so grafično prikazani rezultati večine vprašanj, ki so bila zastavljena anketirancem, ter nato podani še komentarji. Pri učencih so rezultati grafično prikazani tudi glede na spol in njihov učni uspeh. Ob koncu analize vprašalnikov sledi še primerjava odgovorov med učitelji in učenci. V sklepu diplomske naloge je ugotovljeno, da je problemski pouk med učenci priljubljen in si želijo, da bi ga njihovi učitelji pogosteje izvajali, ti pa ravno tako izražajo željo, da bi lahko večkrat pri pouku uporabili to metodo, vendar pa jim to pogosto onemogoča pomanjkanje časa.
Ključne besede: slovenščina, književnost, problemski pouk, učitelj, učenec, diplomsko delo
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 4010; Prenosov: 904
.pdf Polno besedilo (672,84 KB)

2.
ZASTOPANOST LIKOVNIH NALOG S PODROČJA KIPARSTVA IN PROSTORSKEGA OBLIKOVANJA NA RAZREDNI STOPNJI
Goran Poglajen, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj otrokovega likovnega izražanja, pomen načrtovanja likovne vzgoje, učiteljeva priprava na pouk likovne vzgoje, problemsko naravnan pouk likovne vzgoje in cilji problemskega pouka na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja. V prvem delu diplomske naloge je izpostavljen razvoj otroka in njegovega likovnega izražanja, podrobno so predstavljene stopnje otrokovega likovnega razvoja, načrtovanje pouka in cilji likovne vzgoje na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja na razredni stopnji. V nadaljevanju je podrobno opisano področje kiparstva in prostorskega oblikovanja, najpogosteje uporabljeni materiali, postopki obdelave ter likovna področja, problemi in naloge s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja. V drugem delu je predstavljena raziskava zastopanosti likovnih nalog in učnih ur s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja, ki je bila izvedena v osnovnih šolah. V raziskavo je bilo vključenih deset osnovnih šol in vsi oddelki od tretjega do petega razreda. Poudarek je na likovnih nalogah, ki so bile realizirane in zapisane v dnevnike, zanimala so nas predvsem statistična odstopanja realiziranih nalog in učnih ur od predpisane realizacije iz učnega načrta za likovno vzgojo.
Ključne besede: Likovna vzgoja, načrtovanje pouka likovne vzgoje, priprava na problemski pouk likovne vzgoje, letni učni načrt, kiparstvo, prostorsko oblikovanje.
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 2378; Prenosov: 476
.pdf Polno besedilo (7,47 MB)

3.
PROBLEMSKI POUK FIZIKE V OSNOVNI ŠOLI
Primož Podrzavnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problemski pouk fizike v osnovni šoli. V prvem delu predstavimo razvoj problemsko naravnanega pouka in učenja ter preučimo vrste in oblike problemov, ki jih srečujemo ne le v šoli, temveč tudi izven nje. Podrobneje si pogledamo priporočljivo artikulacijo reševanja zapletenejših problemov, saj so postopki reševanja preprostih problemov enostavnejši in večinoma že dobro poznani. V nadaljevanju tematiko približamo na nivo fizike, preučimo najpogostejše učne metode, ki jih uporabljamo pri reševanju problemov, ter teoretično znanje prenesemo na didaktične primere problemskega pouka fizike v devetem razredu osnovne šole z izdelanimi učnimi pripravami ter rešenimi učnimi in delovnimi listi za pouk. Izkaže se, da je problemsko učenje zelo uspešen način tudi za učenje učenja, torej nujno za samoizobraževanje in za uvajanje v raziskovalno mišljenje ter raziskovalno delo.
Ključne besede: problemski pouk, vrste in oblike problemov, artikulacija reševanja problemov, učne metode pri problemskem pouku, didaktični primeri problemskega pouka. 
Objavljeno: 13.11.2012; Ogledov: 1475; Prenosov: 298
.pdf Polno besedilo (1,84 MB)

4.
ESKPERIMENTALNO DELO ZNOTRAJ TEMATSKEGA SKLOPA GIBANJE IN SILE V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU OSNOVNE ŠOLE
Blanka Slapnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je EKSPERIMENTALNO DELO ZNOTRAJ TEMATSKEGA SKLOPA GIBANJE IN SILE V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU OSNOVNE ŠOLE. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem – teoretičnem delu so v psihološkem sklopu opisane razvojne značilnosti mlajšega otroka, v naravoslovnem sklopu so predstavljeni temeljni fizikalni pojmi gibanja in sil, v pedagoškem sklopu so predstavljene sodobne didaktične oblike pouka ter splošen pregled nacionalnega učnega načrt za predmet Spoznavanje okolja s podrobnim pregledom ciljev za tematski sklop Sile in gibanje v prvem, drugem in tretjem razredu. V drugem delu je predstavljena letna priprava za tematski sklop Sile in gibanje s podrobnim prikazom eksperimentalnega dela. Izbrani eksperimenti so predstavljeni po posameznih ciljih iz letne priprave. Potek eksperimentov je predstavljen po korakih in podkrepljen s fotografijami učencev, ki so eksperimente izvajali. Mislim, da bodo v pomoč učiteljem razredne stopnje, ki želijo izvajati zanimivejši in za učence bolj dejaven pouk.
Ključne besede: otroci, razredna stopnja, sile in gibanje, projektno delo, problemski pouk, eksperimentalno delo
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 882; Prenosov: 165
.pdf Polno besedilo (6,74 MB)

5.
Animacije gonil v SketchUp-u za osnovno šolo
Patrick Pirš, 2015, magistrsko delo

Opis: Z magistrskim delom sem želel poglobiti svoje znanje o gonilih v osnovni šoli. Možnosti 3D risanja učencem omogočajo, da si gonila lažje predstavljajo. Gonila so pomemben del tehnike; z njimi učenci razumejo prenos gibanja in delovanje strojev, ki jih vsakodnevno uporabljajo. V času, ko je zanimanje za tehniko nekoliko upadlo, metoda animacij še bolj pritegne učence, predvsem tiste, ki imajo smisel za tehniko. S frontalnim poukom in reševanjem delovnega zvezka ne bomo uspeli doseči kakovostnega znanja, kot tudi ne dobrih rezultatov pri nacionalnem preverjanju znanja (NPZ). Pouk s pomočjo animacij nam bo olajšal delo, vendar v celoti izpolnjen delovni zvezek še ni ključ do uspeha. Problemsko zastavljen pouk z učbeniki in podatki s spleta bodo privedli do boljših rezultatov.
Ključne besede: gonila, zobniki, problemski pouk, animacije, prestavno razmerje
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 467; Prenosov: 205
.pdf Polno besedilo (3,18 MB)

6.
Problemski pristop obravnave izbranih besedilnih vrst pri jezikovnem pouku v osnovni šoli
Olena Babič, 2016, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času, ko si družba zastavlja vedno nove cilje in način življenja postaja vse bolj dinamičen, je smiselno, da sta poučevanje in učenje usmerjena v prihodnost. Prorlemski pouk je, glede na številne prednosti, eden od učinkovitejših načinov poučevanja in učenja in se razlikuje od tradicionalnega. Izvedba problemskega pouka v praksi, pri obravnavi izbrane besedilne vrste (intervjuja) pri jezikovnem pouku slovenščine v 8. razredu osnovne šole, je bila usmerjens k ugotovitvi ali je problemski pouk primerna oblika pouka v osnovni šoli, s katero dosežemo zastavljene vzgojno-izobraževalne cilje. Na začetku magistrskega dela so predstavljena teoretična izhodišča osrednje problematike, nadalje pa je predstavljena raziskava (analiza poteka učnih ur in izdelkov učencev), katere rezultati so pokazali, da je problemski pouk primerna in učinkovita oblika dela v osnovni šoli, s katero dosežemo zastavljene vzgojno-izobraževalne cilje.
Ključne besede: slovenščina, jezikovni pouk, problemski pristop, učenec, učitelj, problemska situacija.
Objavljeno: 14.04.2016; Ogledov: 330; Prenosov: 121
.pdf Polno besedilo (3,85 MB)

7.
Problemski pristop pri poučevanju fizike s spremljavo mrežnih interakcij med učenci
Marko Žigart, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo z analizo socialnih mrež, ki temelji na teoriji grafov, raziskali pomen interakcij med učenci za uspešno reševanje fizikalnih problemov različnih težavnosti. Uporabili smo didaktični model obrnjenega učenja, s poudarkom na skupinskem reševanju problemov. Analizirali smo vpliv pretoka informacij na uspešnost reševanja med učno šibkimi in učno močnimi učenci. Ugotovili smo, da je stopnja sodelovanja odvisna od težavnosti problema in je močneje izražena pri lažjih problemih. Pri reševanju težjih problemov se sodelovanje zgosti okrog učencev z boljšimi učnimi dosežki. Vzpostavi se poudarjen pretok informacij od učno močnejših k učno šibkejšim učencem, zaradi česar lahko slednji dosežejo boljše rezultate. Ugotovitev, da zaradi socialnih interakcij pridobijo vsi učenci in da ima skupina za uspešno reševanje boljše izhodišče kot posameznik, so v skladu z načeli sodelo-valnega učenja. Dodatno pa ugotavljamo, da je za uspešno uporabo sodobnih sodelovalnih oblik pouka potrebno v učna okolja vključiti analitična orodja za spremljanje učeče se skupine. V ta namen predlagamo vključitev informacijsko-komunikacijskih tehnologij, ki so prilagojena personalizaciji in individualizaciji pouka v smislu celostne podpore pri konstruiranju lastnega znanja. V magistrskem delu je izdelano analitično orodje, ki bi ga v prihodnosti lahko implementirati v obliki učne platforme, ki bi zagotavljala enostavnejšo in še bolj učinkovito spremljanje učencev in njihovih interakcij v skupini, hkrati pa bi učiteljem zagotavljala učinkovit prikaz rezultatov analitike in omogočala pripravo na delo v razredu.
Ključne besede: didaktika fizike, problemski pouk, obrnjeno učenje, sodelovalno učenje, analiza socialnih mrež, analitika in nove IKT, personalizacija učenja
Objavljeno: 26.08.2016; Ogledov: 304; Prenosov: 44
.pdf Polno besedilo (9,61 MB)

8.
Sodobne oblike učenja in poučevanja pri tehniških predmetih
Ana Marija Varšnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sodobne oblike učenja in poučevanja pri tehniških predmetih je razdeljeno na štiri poglavja. V uvodu na splošno opredelimo problematiko izobraževanja in aktualiziramo temo. Drugo poglavje temelji na teoretičnih izhodiščih, kot so od učitelja do učenca usmerjen pouk, pouk, problemski pouk, raziskovalni pouk, projektni pouk in sodelovalno učenje. Zapisane so poglavitne značilnosti in opredelitve. V tretjem poglavju smo podali konkreten primer, kot predlog za izboljšavo učne prakse. Zapisali smo učno pripravo projektnega tedna, z naslovom Poštevanka za vsakogar. Zajema 10 ur projektnega dela pri pouku tehnike z medpredmetno povezavo matematike. Model Poštevanke za vsakogar je avtorsko delo, namenjeno vsem učencem, še posebej tistim, s specifično problematiko pri učenju. V zadnjem poglavju smo napravili primerjavo med sodobnimi oblikami učenja, ki se danes vpeljujejo pri pouku tehnike in med tistimi, ki so bile v ospredju pred dvemi desetletji.
Ključne besede: učitelj, učenec, pouk, usmerjen pouk, problemski pouk, raziskovalni pouk, projektno delo, sodelovalno učenje, Poštevanka za vsakogar
Objavljeno: 30.08.2016; Ogledov: 308; Prenosov: 32
.pdf Polno besedilo (1,73 MB)

9.
POUK MEHANIKE S SODOBNIMI UČNIMI METODAMI IN OB UPORABI UČNIH OKOLIJ 21.STOLETJA
Alenka Ambrož Jurgec, 2016, magistrsko delo

Opis: Globalni trg, konkurenčnost na njem in hitro razvijajoča se družba, ki temelji na informacijsko-komunikacijski tehnologiji, so povzročili spremembe tudi na področju izobraževalnih sistemov. Zahtevajo se sodobne učne metode, ki spodbujajo učenje, vplivajo na poglobljeno razumevanje, sposobnost za kreativno rabo usvojenega znanja in usposobljenost za kompetence 21.stoletja. V nalogi so predstavljene na problemu in problemskosti temelječe učne metode pri pouku Mehanike. Poudarek je na problemskem, raziskovalnem in projektnem učenju z uporabo IKT, ob sočasnem sodelovalnem učenju in načrtovani komunikaciji. Ugotovljeno je bilo, da so sodobne učne metode dijakom bližje kot klasični (frontalni) pouk. Rezultat ocenjevanja znanja so pokazali, da dajo sodobne učne metode tudi boljše rezultate ocenjevanja znanja in bistveno vplivajo na trajnost znanja. Dijaki so bili pri problemskem, raziskovalnem in projektnem pouku ob uporabi IKT motivirani in samoiniciativni, razvijali so višje miselne procese, naučili so se sodelovalnega dela in prevzemanja odgovornost, učitelju pa je bilo omogočeno učinkovito spremljanje in usmerjanje razvoja dijakov. Naloga je pokazala, da so sodobne učne metode dober odgovor izzivom sodobnega časa.
Ključne besede: sodobne učne metode, IKT, sodelovalno učenje, komunikacija v učnem procesu, kompetence, kompetenčno zasnovan pouk, na problemu in problemskosti temelječe učne metode pri pouku mehanike, problemski, raziskovalni in projektni pouk.
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 219; Prenosov: 28
.pdf Polno besedilo (2,65 MB)

10.
Interaktivna simulacijska okolja Algodoo, Step in Physion pri pouku fizike
Gregor Nemec, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili simulacijska programska orodja Algodoo, Step in Physion. Skupna značilnost vseh treh orodij je, da preslikajo fizikalno tridimenzionalno dogajanje v dvodimenzionalno. Simulacijska programska oprema omogoča, da v simulacijsko okolje (virtualen razsežen prostor), nameščamo preproste objekte, kot so kvadri, krogi, vzmeti... Po zagonu simulacije se vstavljeni objekti začno gibati in so v takšni medsebojni interakciji, kot jo narekuje fizikalni model simulacije. Posamezne programske opreme smo najprej podrobno predstavili ter na istem fizikalnem primeru prikazali izgradnjo simulacije v vseh treh simulacijskih okoljih. Programsko opremo smo umestili v pouk fizike in prikazali različne možnosti uporabe v osnovni in srednji šoli, pri tem pa smo posebej izpostavili uporabo na interaktivni tabli. Predstavili smo naravoslovne kompetence, ki jih razvijajo učenci ob uporabi simulacijske programske opreme. Analizirali smo učna načrta za fiziko v osnovni in srednji šoli ter opisali možnost uporabe simulacij v posameznem vsebinskem sklopu. Izbrane simulacijske programe smo med seboj primerjali na podlagi kriterijev, ki izhajajo iz uporabe pri pouku. Rezultati primerjave simulacijske programske opreme ter možnosti in ideje uporabe simulacij, ki smo jih predstavili, omogočajo učiteljem, da se lažje odločijo, katero simulacijsko okolje bodo pri svojem delu uporabili.
Ključne besede: pouk fizike, problemski pouk, konceptualni pristop, IKT, simulacija, simulacijsko okolje, interaktivna tabla, razvoj kompetenc
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 246; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (5,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici