| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Preoblikovanje študijskega dela (študijskih in obštudijskih nalog) na vzorcu študentov: opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnika : opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnika
Valentina Čufar, 2022, magistrsko delo

Opis: Preoblikovanje dela je vse pomembnejša proaktivna strategija, ki zaposlenim pomaga prilagoditi delo lastnim potrebam. Po drugi strani pa je na študentski populaciji slednje še precej neraziskano področje. Namen raziskave je proučiti preoblikovanje študija in razviti vprašalnik, ki nam bo omogočal merjenje konstrukta. Slednje smo preverjali preko dveh ločenih raziskav – kvalitativne in kvantitativne raziskave. V prvi kvalitativni raziskavi je sodelovalo 15 študentov, s katerimi smo izvedli polstrukturirane intervjuje in preko tega skušali pridobiti uvid v njihovo doživljanje študija in boljše razumevanje preoblikovanja študija med študenti. Na podlagi ugotovitev prve raziskave smo razvili vprašalnik. Pri razvoju vprašalnika smo se naslanjali tudi na dosedanje vprašalnike razvite za delovno populacijo. Druga, kvantitativna raziskava pa je služila preliminarni validaciji vprašalnika. Izvedena je bila na 136 študentih slovenskih univerz. V drugi raziskavi smo prav tako preverjali povezanost preoblikovanja študija z drugimi konstrukti, ki so se izkazali kot pomembni pri preoblikovanju dela. Vključili smo zadovoljstvo s študijem, zavzetost, izgorelost, proaktivno osebnost in karierno prilagodljivost. Rezultati večinoma kažejo na statistično pomembne povezanosti, v skladu s pričakovanji. Najslabše povezanosti so se pojavile z zadovoljstvom s študijem. Na podlagi ugotovitev lahko preoblikovanje študija definiramo kot samoiniciativne akcije, ki jih študentje uvedejo v okviru študijskih ali obštudijskih dejavnosti, z namenom, da bi razvili svoje veščine, izboljšali svoje karierne priložnosti in študij prilagodili sebi in svojim željam. Podobno kot zaposleni preoblikujejo svoje delo, tudi študentje študij preoblikujejo preko treh dimenzij: preoblikovanje nalog, preoblikovanje odnosov in kognitivno preoblikovanje. Kvantitativna raziskava je spoznanja potrdila in nadgradila. Ugotovitve kažejo, da je pri preoblikovanju študijskih nalog posebej pomembno preoblikovanje študija z dodajanjem nalog, pri preoblikovanju odnosov pa predvsem preoblikovanje odnosov s sošolci in ostalimi. Pričujoča raziskava je temeljnega pomena za nadaljnjo raziskovanje preoblikovanja študija, tako kvalitativno kot tudi kvantitativno.
Ključne besede: preoblikovanje študija, študentje, proaktivnost, obštudijske dejavnosti, študijske naloge, kariera
Objavljeno v DKUM: 05.04.2022; Ogledov: 119; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

2.
PODJETNIŠKA USMERJENOST V DRUŽINSKIH PODJETJIH
Tea Deželak, 2016, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja predstavljajo pomemben delež v gospodarstvu. Zaradi vse večjega števila te vrste podjetništva, so družinska podjetja predmet številnih raziskav. V Sloveniji so se raziskave družinskih podjetji začele izvajati v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. V Evropi, razen v nekaterih državah, ne obstaja definicija družinskega podjetja, ki bi bila pravno opredeljena. Mnogi avtorji so podali različne kriterije za opredelitev družinskega podjetja, ki jih povzemamo v delu. Da bi družinska podjetja še povečevala svoj delež v gospodarstvu je potrebno v poslovanje vpeljati podjetniške aktivnosti, ki pozitivno vplivajo na poslovanje. Mnogi raziskovalci so mnenja, da finančni pokazatelji niso več merilo za presojanje uspešnosti podjetja, zato se vse bolj vključujejo v raziskave nefinančna merila. Uspešnost podjetja lahko merimo z podjetniško usmerjenostjo na podlagi dimenzij inovativnost, proaktivnost, prevzemanje tveganja. Kasneje pa sta bili dodani še dve dimenzije in sicer, ofenzivna konkurenčna sposobnost in avtonomija. Dimenzije podjetniške usmerjenosti v povezavi z družinskim podjetju smo opredelili v teoretičnem delu, v katerega smo vključili tudi pojem družinsko podjetje in podjetništvo. Podjetniško usmerjenost smo analizirali na izbranem družinskem podjetju.
Ključne besede: družinsko podjetje, inovativnost, tveganje, proaktivnost, ofenzivno konkurenčno delovanje, avtonomija
Objavljeno v DKUM: 03.11.2016; Ogledov: 879; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Proaktivnost in terensko delo v izobraževanju za trajnostni razvoj
Karmen Kolnik, 2007, pregledni znanstveni članek

Opis: Globalna UNESCO-va razvojna strategija je integriranje principov, vrednot in prakse trajnostnega razvoja v vsa področja vseživljenjskega izobraževanja. Govorimo o potrebi, da morajo ekonomski in socialni razvoj ter varstvo okolja delovati povezano in skladno, pri tem pomembno vlogo prav izobraževanje. Proaktivnost v izobraževanju vključuje upoštevanje potreb prihodnosti, temelječih na razvoju vrednot in prostorskih odnosov, ki so odgovorni do potreb bodočih generacij. Integrativna vloga geografije kot vede, ki povezuje naravoslovje in družboslovje je lahko pomembna podlaga za interdisciplinarno izobraževanje za trajnostni razvoj. Geografija, še posebej terensko delo, ima posebno in nenadomestljivo vlogo v promociji in razvoju sposobnosti kritičnega mišljenja, reševanja problemov in na njih temelječih spremembah odnosov do okolja in družbe,
Ključne besede: proaktivnost, geografija, trajnostni razvoj, izobraževanje, terensko delo
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 917; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (247,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici