| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 95
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo z vidika učiteljev, staršev in učencev : magistrsko delo
Ines Kotnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo, ki še vedno velja za precej neraziskano področje in na katerega se po lastnih izkušnjah v šolskem sistemu velikokrat pozablja. Izvedeti smo želeli, kakšna so stališča in pogledi učiteljev, staršev in učencev, njegov pomen za delo učitelja in količina ter način sodelovanja med učitelji in starši. V teoretičnem delu je najprej predstavljen razvoj otroka in njegove razvojne značilnosti z namenom, da pojasnimo, kakšno je razmišljanje in doživljanje otrok anketirane starostne skupine. V nadaljevanju je opisan otrokov prehod iz vrtca v šolo, na podlagi katerega smo ugotovitve nadgradili na prehod s podružnične na matično osnovno šolo. Obravnavani so tudi vzgojni stili in sodelovanje med šolo in starši iz različnih vidikov. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili in raziskali poglede, stališča in razmišljanja o prehodu s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo. V raziskavo so bili vključeni učitelji, starši in učenci 5. in 6. razreda osnovne šole s podružničnimi šolami. V raziskavi smo ugotovili, da je prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo za starše pomembnejši kot za učitelje, pri katerih v rezultatih ni statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo. Starši in učenci so bili s prehodom seznanjeni že pred vstopom v šolo, najpogosteje s pogovori. Ugotovila sem, da učitelji in starši glede prehoda s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo ne komunicirajo posebej, se pa kažejo spremembe v povečani komunikaciji med učitelji, starši in učenci. Učitelji prilagajajo pouk z vključevanjem dodatnih razlag in obrazložitev ter ponavljanja učne snovi z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji do učencev s podružnične osnovne šole čutijo več pozitivnih čustev in so njihovi občutki do njih usmerjeni v pozitivno smer.
Ključne besede: podružnična šola, matična šola, prehod, vzgojni pristopi, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 25.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (844,33 KB)

2.
Nefarmakološki pristopi pri novorojenčku z neonatalnim abstinenčnim sindromom
Taša Benko, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod: Uporaba opioidov je povzročila porast neonatalnega abstinenčnega sindroma (NAS) pri novorojenčkih, izpostavljenih drogam med nosečnostjo. NAS se kaže s simptomi, kot so pretirani jok in težave pri hranjenju. Zdravljenje vključuje farmakološke in nefarmakološke pristope, kot so morfij in dojenje. Metode: Za izdelavo zaključnega dela smo pregledali znanstveno literaturo. S PIO pristopom smo sistematično iskali relevantne raziskave v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, MEDLINE, Cochrane Library in ScienceDirect. Sledili smo smernicam PRISMA. Uporabili smo kritično oceno člankov po hierarhiji dokazov ter izvedli vsebinsko analizo podatkov. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da nefarmakološki ukrepi, kot so sobivanje, stik kože na kožo, podpora pri dojenju in zmanjšana stimulacija, učinkovito zmanjšujejo dolžino hospitalizacije in potrebo po farmakološkem zdravljenju. Večja vključenost staršev prav tako izboljšuje rezultate zdravljenja. Razprava in zaključek: Neonatalni abstinenčni sindrom povzroča resne težave pri novorojenčkih, pogosto zdravljenih farmakološko. Raziskave poudarjajo, da nefarmakološki ukrepi ne le bistveno zmanjšujejo potrebo po zdravilih in skrajšujejo hospitalizacijo, temveč tudi prispevajo k boljšemu zdravju novorojenčkov ter krepijo vez med materjo in otrokom. Kljub temu so omejitve v pomanjkanju standardizacije med bolnišnicami in pomanjkanju ustrezno usposobljenega zdravstvenega osebja.
Ključne besede: neonatalni abstinenčni sindrom, novorojenček, nefarmakološki pristopi
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

3.
Psihofizične obremenitve na delovnem mestu in vpliv na duševno zdravje medicinskih sester
Špela Kuharič, 2024, magistrsko delo

Opis: Skozi magistrsko delo smo pridobili globlji vpogled v današnjo problematiko psihofizične preobremenjenosti medicinskih sester, ki se dnevno soočajo s stresnimi situacijami in spremembami. Uporabili smo sistematični pregled literature s področja izbrane tematike in deskriptivno oz. opisno metodo dela, kjer so vključeni pregled, analiza in sinteza obstoječih znanstvenih raziskav. V končno analizo je bilo vključenih 7 člankov, ki izpostavljajo ugotovitve s področja izbrane tematike. Pri vsebinski analizi smo glavno temo in raziskavo razdelili na tri podkategorije: psihofizične obremenitve na delovnem mestu, duševne motnje medicinskih sester in pristopi razbremenitev. Ugotovili smo, da se medicinske sestre na delovnem mestu srečujejo z mnogimi psihofizičnimi obremenitvami, ki imajo vpliv na njihovo duševno zdravje. Najpogosteje se srečujejo s problematiko pomanjkanja delovne sile in kadra, ki je povod za obremenitev obstoječega kadra in nastanek nezadovoljstva, izgorelosti, depresije, anksioznosti. S to problematiko se srečuje večina zdravstvenih organizacij po celem svetu, zato so potrebne reorganizacije sistema s strani vodij in uvajanje usposabljanj za ohranjanje pozitivnega duševnega zdravja zaposlenih.
Ključne besede: psihofizične obremenitve, duševno zdravje, duševne motnje, medicinske sestre, razbremenitveni pristopi
Objavljeno v DKUM: 11.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (865,51 KB)

4.
Načrtovanje implementacije logističnega informacijskega sistema: analiza primera
Aljoša Števanec, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana analiza primera implementacije novega logističnega informacijskega sistema. V teoretičnem delu smo preučili logistične procese, kjer je poudarek na logistiki oz. prevozu gastronomskih izdelkov s tovornjaki in na informacijskih sistemih za podporo logistiki. Drugi del teoretičnega dela vsebuje opis implementacije informacijskega sistema in različne pristope. Naredili smo tudi primerjavo med Big Bang sistemom, vzporednim, faznim, pilotnim in hibridnim postopom. Praktični del vsebuje analizo notranje dokumentacijo za izbiro pravilne metode implementacije informacijskega sistema. Logistika s svojimi procesi omogoča, da je svetovno blago takoj na dosegu roke. Gastronomski izdelki v logističnih procesih potrebujejo posebno oskrbo, še posebej pri transportu in skladiščenju glede na pravilno razvrščanje na ustrezne temperaturne režime za ohranjanje ustrezne kakovosti izdelka. Logistični informacijski sistemi so se avtomatizirali in pospešili izvajanje logističnih procesov, pri tem pa so se razvili v logistične sisteme za upravljanje skladišča in transporta blaga. Načrtovanje implementacije informacijskega sistema vključuje proces vzpostavitve novega informacijskega sistema bodisi namesto starega sistema bodisi z vzpostavitvijo že obstoječim informacijskim okoljem. Sistemska integracija omogoča, da podjetja svoje sisteme vzpostavijo tako, da učinkujejo skupaj z enotno bazo podatkov, avtomatskim prenosom in prevajanjem podatkov. Sklep diplomskega dela zajema izbiro ustrezne metodologije implementacije novega informacijskega sistema na podlagi interne dokumentacije podjetja. S pomočjo zahtevkov iz dokumentacije podjetja smo določili, da je najboljši pristop za projekt implementacije novega logističnega sistema za podporo šoferjev hibridni pristop, ki služi kot kombinacija pilotnega in faznega pristopa.
Ključne besede: implementacija, logistični procesi, integracija, pristopi, načrtovanje, informacijski sistemi, gastronomski izdelki.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Attitudes of teachers towards the inclusion of children with special needs in primary and secondary schools
Majda Schmidt, Ksenja Vrhovnik, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Many researchers emphasize teachers' attitudes as a decisive component in ensuring successful inclusion of students with special needs (SN students). The empirical research that is presented in the main part of this article analyzes the attitudes of primary and secondary teachers towards the inclusion of SN students with respect to the type of school, the teachers' age, the number of SN students in the class, and the teachers') acquired skills. A questionnaire was devised for the study, based on two previous questionnaires: the Questionnaire on Attitudes towards Integration and the Teacher Stress and Coping Questionnaire. The secondary teachers showed more positive attitudes towards SN students than did their primary colleagues, as well as towards teaching and adaptation with respect to the students' SN and towards the psychophysical strain related to such work. The youngest group of teachers, those aged from 20 to 30, shows a higher level of agreement related to the provision of adequate support. Teachers with fewer SN students in class (up to two students) show a higher degree of support for inclusion of SN students than do other groups of teachers. Teachers without training for work with SN students in comparison with their colleagues who had it show a lower level of agreement with respect to support and assistance at educational work with SN students.
Ključne besede: defektologija, pristopi učiteljev, starost učiteljev, otroci s posebnimi potrebami, otroci z motnjami, integrirani otroci, socialna integracija, emocionalna integracija, motivacijska integracija, osnovne šole, srednje šole, defectology, teachers' attitudes, teachers' age, impaired children, integrated children, integration, social integration, emotional integration, motivational integration, primary schools, secondary schools
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Pristopi k zgodnjemu odkrivanju kliničnega poslabšanja pri otrocih
Monika Krivec, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Pristop k zgodnjemu odkrivanju kliničnega poslabšanja pri otrocih se uporablja na mednarodni ravni. Temelji na opozorilnih znakih otroka, ki vsebujejo redno ocenjevanje in vnos vitalnih parametrov. V primeru poslabšanja otroka, ki se ugotovi na podlagi zgodnjega odkrivanja kliničnega poslabšanja pri otroku, je potrebna takojšna premestitev v enoto intenzivne nege in terapije. Metode: Pridobljene podatke smo sistematično preučili in jih analizirali. Iskali smo jih v mednarodnih bazah: PubMed, MEDLINE (EBSCOhost Web), CINAHL (Ultimate) in Science Direct (Elsevier). Z Boolovimi operaterji smo poiskali niz ključnih besed. Vse zadetke smo pregledali in jih predstavili s pomočjo PRISMA-diagrama. Za kritično oceno člankov smo uporabili orodje Joanna Briggs Institute (JBI). Rezultati: Uporabili smo 16 člankov, ki so ustrezali naši temi. Prvi velik pomen ima obvladovanje medicinskih sester pri poznavanju orodij zgodnjega odkrivanja kliničnega poslabšanja pri otrocih. Drugi velik pomen pa se daje odkrivanju in sami uporabi orodij za zgodnje odkrivanje kritično bolnega otroka, tako na oddelkih kot tudi v urgentnih ambulantah. Razprava in zaključek: Področje orodij za zgodnje odkrivanje kritično bolnega otroka je na področju zdravstva zelo pomembno. Potrebnega bi bilo še veliko dela, da bi poenotili sama orodja za preprečitev smrti otrok po celem svetu. Pomembno bi bilo uvesti tudi orodja za zgodnje odkrivanje kritično bolnega otroka v Sloveniji, saj je tukaj ta tema še premalo razvita.
Ključne besede: pediatrija, zgodnje odkrivanje, klinično poslabšanje, orodja, pristopi
Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 31; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
Nefarmakološki pristopi obvladovanja bolečine pri pacientih z demenco
Živa Špilak, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: V svetu je vse več ljudi obolelih za demenco, kar predstavlja velik problem sodobne družbe, saj se življenjska doba veča. Ljudje z demenco pogosto izkusijo bolečino, ki je v večini primerov zanemarjena, saj oboleli za demenco v naprednem stadiju ne znajo izraziti ali opisati bolečine in to predstavlja problem pri ocenjevanju stanja in zdravljenju. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti učinkovitost nefarmakoloških intervencij pri obvladovanju bolečine pri pacientih z demenco. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Pregledali smo znanstveno literaturo v mednarodnih podatkovnih bazah: PubMed, CINAHL (EBSCO), Cochrane Library, ScienceDirect ter dodatno v iskalniku Google Učenjak na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Potek iskanja smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Izvedli smo analizo in sintezo literature in oceno moči dokazov z uporabo hierarhije dokazov. Rezultati: Identificirali smo 144 zadetkov, od tega smo v končno analizo vključili 7 raziskav. Ugotovili smo, da so intervencije s petjem oziroma glasbeno terapijo (n = 6), aromaterapija (n = 1), slikanjem (n = 3), masažo (n = 6), akupresuro ušes (n = 2), refleksoterapijo (n = 2), telesno vadbo (n = 3), programom igralnih dejavnosti (n = 4) in z robotom (n = 3) učinkovite pri zmanjševanju bolečino pri obolelih za demenco. Razprava in zaključek: Najučinkovitejše nefarmakološke intervencije za lajšanje bolečine pri obolelih za demenco so intervencije z glasbeno terapijo, refleksoterapijo in programom igralnih dejavnosti. Nefarmakološki intervenciji, ki sta vključevali vadbo in družbeno aktivnost, sta bili neučinkoviti. Potrebne so nadaljnje raziskave, saj intervencij niso izvajali dovolj pogosto, da bi dobili realne rezultate.
Ključne besede: demenca, bolečina, lajšanje bolečine, nefarmakološki pristopi
Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 41; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

8.
Primerjava različnih didaktičnih pristopov na usvajanje lokomotornih spretnosti mlajših otrok : diplomsko delo
Iza Smeh, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo najprej predstavili razvoj otroka in nato dejavnike, ki nanj vplivajo. To so dednost, okolje in lastna aktivnost. Predstavili smo gibanje, gibalni razvoj in otrokov gibalni razvoj. Opisali smo temeljne gibalne spretnosti, kamor spadajo pedipulacije oziroma lokomocije, manipulacije in sestavljena gibanja. Vse tri smo podrobneje opisali. Na koncu smo opisali, kaj so didaktični pristopi in dva predstavili, in sicer neposredno usmerjanje otroka in usmerjanje preko igre, ki sta bila ključna v raziskavi diplomske naloge. Otroci so se preko teh dveh didaktičnih pristopov učili lokomotornih spretnosti (tek, prisunski poskoki naprej, poskoki po eni nogi, hopsanje, skok v daljino z mesta in prisunski poskoki v stran). Vse tri skupine otrok (eksperimentalna skupina 1, eksperimentalna skupina 2 in kontrolna skupina) smo posneli, ko so te naloge izvajali, in gibanja otrok ocenili s pomočjo merskega postopka TGMD-3. Snemanje smo ponovili trikrat, saj smo posneli začetno, vmesno in končno stanje. Rezultate smo nato analizirali in jih interpretirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, s katerim didaktičnim pristopom (neposredno usmerjanje ali usmerjanje preko igre) se otroci bolje naučijo ciljnega gibanja in kateri didaktični pristop jih je bolj motiviral. Skozi celotno raziskavo smo prišli do ugotovitve, da se otroci ciljnega gibanja bolje naučijo skozi igro, saj jih le-ta bolj motivira in je zanje bolj zanimiva.
Ključne besede: predšolski otroci, gibanje, temeljne gibalne spretnosti, lokomotorne spretnosti, didaktični pristopi, neposredno usmerjanje otrok, usmerjanje preko igre, TGMD-3
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

9.
Epistemološke predpostavke raziskovanja varnosti
Miran Mitar, 2006, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: varstvoslovje, varnost, raziskovanje, epistemologija, pristopi
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 153; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (336,26 KB)

10.
Preprečevanje okužb pri žilnih pristopih novorojenčkov
Ksenija Štiglic, 2023, diplomsko delo

Opis: Uvod: Žilni pristopi so pri sodobnem zdravljenju novorojenčkov nepogrešljivi. Kljub temu predstavljajo vstopno pot za mikroorganizme. Ker novorojenčki predstavljajo ranljivo starostno skupino, so bolj dovzetni za pojav okužbe. Te lahko preprečimo ali omejimo z upoštevanjem preventivnih ukrepov. Upoštevanje teh ukrepov pozitivno vpliva na nadaljnje zdravstveno stanje novorojenčka. Metode: V diplomskem delu so bili uporabljeni sistematični pristop dela z metodo pregleda, analize in sinteze znanstvene literature, deskriptivna metoda in metoda kompilacije. Literaturo smo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, Cinahl in MEDLINE ter Google Scholar. Število zadetkov smo prikazali s pomočjo Boolovih operaterjev, ključnih besed, vključitvenih in izključitvenih kriterijev ter v obliki diagrama PRISMA. Analiza in sinteza identificiranih raziskav je bila prikazana v obliki tabele in opisno. Rezultati: V podatkovnih bazah smo našli skupno 136 zadetkov; od tega jih je bilo za našo raziskavo primernih 8. Rezultati pregleda literature so pokazali, da upoštevanje preventivnih ukrepov pomembno vpliva na zmanjšano število potrjenih okužb in tudi na poznejše zdravstveno stanje novorojenčka v smislu podaljšane hospitalizacije in ležalne dobe, povečane morbidnosti, povečane možnosti za poznejše zaplete in smrti. Razprava in zaključek: V naši raziskavi o preprečevanju okužb pri žilnih dostopih pri novorojenčkih smo ugotovili, da upoštevanje preventivnih ukrepov ugodno vpliva na poznejše stanje novorojenčka. Najpomembnejši ukrep je ustrezna higiena rok; ostali ukrepi vključujejo tudi pravilno rokovanje z žilnim katetrom in aseptično tehniko.
Ključne besede: žilni pristopi, preprečevanje okužb, novorojenček
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 420; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (806,21 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici