| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Davčni vidiki trgovanja s kriptovalutami
Ines Zorec, 2018, diplomsko delo

Opis: Uporaba kriptovalut sčasoma postaja vedno bolj aktualna in vedno več ljudi se s tem ukvarja, saj je to nekakšne vrste denar prihodnosti. Področje ni enostavno in če želimo uspešno poslovati, se moramo v to področje poglobiti in ga osvojiti. Glede regulative, je v Sloveniji še veliko odprtih vprašanj, vendar se to področje aktivno razvija. V diplomski nalogi sem na začetku predstavila splošne značilnosti kriptovalut, njihov razvoj, način pridobivanja, prednosti in slabosti. Naredila sem primerjavo med menjalnicami oz. borzami kriptovalut in preverila, ali so pristojbine za nakup in prodajo kriptovalut na vseh menjalnicah enake ali jih lahko vsaka menjalnica samostojno določi. Nadalje sem se posvetila predvsem davčni obravnavi kriptovalut. Podrobneje sem predelala davčni vidik v Sloveniji in nato preučila, kako so se z davčnimi problemi srečevale še druge države. Poglobila sem se v davčno obravnavo Nemčije, Avstralije in ZDA ter nato primerjala, če se davki med državami bistveno razlikujejo ali so po večini obravnavane enako. Preučila in predstavila sem tudi računovodsko obravnavo kriptovalut. Ker kriptovalute še niso natančno opredeljene pod kakšno sredstvo jih je potrebno uvrstiti, je tudi na tem področju še kar nekaj zmede. Najpomembneje je, da so izračuni in izkazi skladni s Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS) in Mednarodnimi standardi računovodskega poročanja (MSRP).
Ključne besede: Kriptovalute, blockchain, menjalnice oziroma borze, pristojbine, obdavčenje kriptovalut, knjiženje kriptovalut, ...
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 829; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (879,58 KB)

2.
POSTOPKI REGISTRACIJE BLAGOVNE ZNAMKE V SLOVENIJI, EVROPSKI UNIJI IN SVETU
Mario Čižić, 2011, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo predstavili koncept blagovne znamke in različna gledanja strokovnjakov na njo. Ugotovili smo, da se različne opredelitve avtorjev, v nekaterih delih skladajo, ponekod so si različne. Če povzamemo in sami skušamo izluščiti vse sestavine blagovne znamke, bi se naša opredelitev glasila tako: Blagovna znamka je edinstven in celovit psihološki proces doživljanja, ki ga odjemalci v zvezi z neko blagovno znamko vrednotijo skozi njihovo razmerje z njo. Ob tem smo izpostavili še druge pomembne faktorje, ki za registracijo znamk niso zanemarljivi. Jedro dela diplomskega seminarja je predstavitev vseh postopkov za registracijo blagovnih znamk v Sloveniji, EU in v svetu. V jedrnem poglavju smo se osredotočali predvsem na potek registracije, na vsebinske sestavine znotraj procesa, na pristojbine in nenazadnje tudi pravno podlago. Pisali smo tudi o možnih ugovorih, na koncu pa analizirali vse možne postopke, predstavili njihove prednosti in slabosti za slovenska podjetja ter skušali zapisati nekaj napotkov, katerih se bi naj vsi bodoči imetniki blagovnih znamk držali preden začnejo s postopkom registracije znamke. Empirični del tega dela diplomskega seminarja predstavlja poleg že zgoraj omenjene primerjave vseh postopkov registracije znamke, še potrditev vseh treh hipotez, ki smo si jih zastavili ob začetku pisanja. Naša pravilna predvidevanja smo utemeljili s pomočjo preštudirane literature in lastnih dognanj. V sklepu smo naše ugotovitve strnili in prišli do spoznanja, da nas bo trend globalizacije pripeljal do situacije, ko bodo podjetja poleg glavnih smotrov po preživetju in razvoju morala strateško ustvarjati nove blagovne znamke in upravljati že obstoječe, če želijo biti konkurenčna na trgu.
Ključne besede: Blagovna znamka, registracija blagovne znamke, nacionalna registracija, Madridski sporazum, Protokol k Madridskemu sporazumu, znamka Skupnosti, pristojbine.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 2735; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (950,24 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici