| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo
Patricija Majcen, 2024, diplomsko delo

Opis: Pojav kriznih situacij v Rdečem morju je močno vplival na pomorski transport. Napadi oboroženih Hutijev na tovorne ladje namreč povzročajo od novembra 2023 svetovnim ladjarjem velike finančne izgube. Ti se zaradi okrepljenih in ponavljajočih se napadov odločajo, da se bodo do nadaljnjega izogibali plovni poti čez Rdeče morje, ki je sicer ena najpomembnejših pomorskih poti. A preusmeritev ladij iz Rdečega morja na jug okoli rta Afrike pomeni več kot deset dni daljšo pot in v povezavi s tem tudi motene ter otežene pristaniške dejavnosti. Izpostavljen problem kriznih situacij v Rdečem morju ter njihov vpliv na pristanišča smo reševali postopoma. Najprej preko teoretičnih izhodišč preko katerih smo identificirali geostrateške okvirje plovnih poti, ki so pomembni za svetovni pomorski promet in spremembe le teh, ki se dogajajo zaradi oboroženih napadov Hutijev. Metodologija raziskave je sledila kombinaciji metod, vključno z opazovanjem ter s primerjalno analizo za celovito razumevanje delovanja pristanišč v kriznih razmerah. Rezultati so pokazali, da piratstvo povečuje zamude in preusmeritve ladijskih plovil ter posledično s tem tudi ustvari negotovosti glede dostave tovora v pristanišča. Prav tako pa smo ugotovili, da imajo piratski napadi na tovorne ladje še veliko širše posledice, saj vplivajo na različne vidike mednarodne skupnosti.
Ključne besede: pomorski promet, Rdeče morje, Hutiji, pristanišča, pretovor
Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

2.
Okvir za prilagoditev [i. e. prilagajanje] trajnostnega indeksa pametnih pristanišč: empirična študija o državah v razvoju : doktorska disertacija
Alaa Othman, 2023, doktorska disertacija

Opis: Trajnostni razvoj prometa postaja postopoma pomembnejši pri izboljšanju učinkovitosti pametnih pristanišč. Pametna pristanišča so širok koncept, ki vsebuje več vidikov pristaniških dejavnosti in ima različne stopnje integracije. Kljub trenutnemu razvoju koncepta pametnih pristanišč sprejemljiva definicija pametnih pristanišč in z njimi povezanih stebrov ter kazalnikov v literaturi ni bila dobro obravnavana. Na podlagi kritičnega pregleda najbolj ponavljajočih se tem v literaturi je bilo očitno, da lahko Egipt služi kot dobra empirična študija, ki predstavlja države v razvoju. Empirična študija je bila izvedena, da bi dokazali uporabnost raziskovalne metode in raziskali njihov trenutni indeks stanja v Egiptu, saj trenutno stanje, ki določa izvajanje pametnih praks v egiptovskem pristaniškem sistemu, ostaja nezadosten zaradi omejenih akademskih raziskav in pomanjkanja literaturo, ki je obravnavala trenutno stanje uspešnosti egiptovskih pristanišč in opredelila glavne izzive za prilagajanje pametnih praks z različnih vidikov. Pregled kaže, da se je v zadnjih letih povečalo število objav na to temo, zlasti v razvitih državah, opaženo je, da to ni dovolj za študij v državah v razvoju. Empirična študija egiptovskega morskega pristanišča je pokazala, da je mogoče digitalizacijo in prakse pametnih pristanišč uspešno prilagoditi. Prilagoditev trajnostnega pametnega pristanišča v Egiptu bo zelo koristna in bo rešila zastoje v pristaniščih in povečala učinkovitost časa, zmanjšala porabo fosilne energije, zmanjšala okoljske vplive plovil in odpravila varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje , kar bo privedlo do tekočega gibanja trgovanja v Egiptu. Izid raziskave je zagotovil uporabni okvir integriranega indeksa pametnih pristanišč, ki zajema različne elemente petih dimenzij pametnih pristanišč in jih povezuje s trajnostno uspešnostjo pristanišča ob upoštevanju stebra digitalizacije, z regresijsko analizo podatkov raziskave, ki preizkuša okvir glede prilagodljivosti trajnostnih in pametnih praks ter pregledati njeno uporabnost na egiptovskem pristanišču, kar velja za glavni znanstveni prispevek te študije. Predstavljen je načrt, ki poudarja glavne ovire in izzive, s katerimi bi se lahko soočila prilagoditev, s predlogi in priporočili za te ovire, da bi sprejeli digitalno preobrazbo v smeri trajnostnega razvoja pametnih pristanišč, da bi razpravljali in sklenili nekatere postopke, ki jih je mogoče prilagoditi za lažjo izvedbo pametne prakse in tehnološko zaposlovanje v egiptovskih pristaniščih. Raziskava zagotavlja avtentičen prispevek k znanju z razvojem celovitega trajnostnega indeksa pametnih pristanišč, ki upošteva naslednja področja: delovanje, okolje, energija, varnost in zaščita ter človeški dejavnik in preizkuša njihov vpliv na trajnostno delovanje pristanišč, ki upošteva digitalizacijo, ki bo bistveni steber. Tako lahko indeks pametnih pristanišč štejemo za prvi indeks, ki izvaja tako kombinacijo študij z razvojem uporabnega okvira, ki ga uporablja za egiptovska pristanišča. Raziskava je pokazala, da bo integrirani indeks pametnih pristanišč povečal pametnost pristaniških procesov in operacij ter vplival na trajnostno uspešnost in njene ravni (ekonomske, socialne in okoljske), saj oblikovalcem politik, direktorjem in administratorjem pomaga ohranjati tokove svojih procesov v učinkovit način z zmanjševanjem emisij porabe, onesnaževanja, stroškov in časa, zagotavljanjem ocene tveganja, produktivnosti, hitrosti, varnosti, varnosti, fleksibilnosti in znanja v procesih odločanja. Sprejetje trajnostnih pametnih pristanišč v Egiptu bo zelo koristno in bo rešilo zastoje v pristaniščih in povečalo učinkovitost časa, zmanjšalo porabo fosilne energije, zmanjšalo okoljske vplive plovil in odpravilo varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje, kar bo vodilo do pretočnosti v trgovalnem gibanju v Egiptu. Države v razvoju lahko sprejmejo okvir za olajšanje izboljšanja njihove trajnostne uspešnosti pametnih pristanišč
Ključne besede: trajnost, pomorski promet, pametna pristanišča, ključni kazalniki uspešnosti in človeški viri
Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 541; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

3.
Digitalizacija kot protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami : magistrsko delo
Marija Bregar, 2023, magistrsko delo

Opis: Koprsko pristanišče je edino slovensko mednarodno tovorno pristanišče, ki ga upravlja delniška družba Luka Koper, d. d. Je eno najmodernejših v tem delu sveta in z zaledjem povezano s cesto in železnico. Digitalizacija predstavlja v sedanjem času pomemben trend, ki prinaša številne spremembe na različnih področjih. Med ta področja spadajo tudi logistika in pristaniški sistemi. Digitalizacija se opredeljuje kot proces pretvorbe analognih podatkov v digitalno obliko. Omogoča učinkovitejše poslovanje, izboljšanje storitev in povečanje konkurenčnosti. S pomočjo digitalnih tehnologij je mogoče avtomatizirati procese, zmanjšati stroške ter hitreje in natančneje sprejemati odločitve. Digitalizacija omogoča tudi boljša povezanost in sodelovanje med podjetji ter olajša komunikacijo in izmenjavo podatkov. V pristaniščih se digitalizacija nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti delovanja pristanišč. Lahko pripomore k izboljšanju operativne učinkovitosti in zmanjšanju časa pretovora tovora. Osrčje zaključnega dela predstavlja digitalizacija procesa izdaje dovolilnic v koprskem pristanišču. Skladno s tem je proces izdaje dovolilnic v zaključnem delu protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami. Predstavljen je tudi pereč del procesa izdaje dovolilnic – t. i. varnostno preverjanje pred izdajo dovolilnic, ki poteka na podlagi predložitve potrdil o nekaznovanosti. Glede na pomembnost koprskega pristanišča kot takega in zagotavljanja njegove varnosti in s tem tudi nacionalne varnosti, je predlog morebitne integracije podatkov o imetnikih dovolilnic z državnimi organi in implementaciji digitalizacije procesa izdaje dovolilnic obravnavan z različnimi strokovnjaki s področja varnosti in pomorstva kot tudi s številnimi predstavniki državnih organov, prav tako pa tudi z znanstvenoraziskovalnimi akademskimi predstavniki. Obravnavani so tudi primeri dobrih praks pristanišč v tujini, po katerih bi se lahko slovensko pristanišče zgledovalo. S pomočjo rezultatov raziskave in analize intervjujev je prikazana usmeritev, na kaj se je treba v prihodnosti osredotočiti, če bo koprsko pristanišče v prihodnosti nadaljevalo pot digitalizacije in uporabe naprednih tehnologij tako na področju izdaje dovolilnic kot tudi širše.
Ključne besede: pristanišča, digitalizacija, napredne tehnologije, Center za upravljanje z dovolilnicami, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 400; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Uporaba sodobne tehnologije pri zagotavljanju in izboljšanju varnosti koprskega pristanišča : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Peter Maglica, 2021, diplomsko delo

Opis: Zagotavljanje varnosti edinega slovenskega tovornega pristanišča Luka Koper d.d., ki mu je zaradi geostrateške lege omogočeno uspešno povezovanje mednarodnega pomorskega prometa z mednarodnim železniškim in tovornim prometom in je zaradi tega eden najpomembnejših gospodarskih subjektov v regiji in državi, je zelo zahtevna in kompleksna naloga. S pomembnostjo tako velikih gospodarskih subjektov se pokaže tudi druga plat medalje, in sicer grožnje in tveganja, s pojavom katerih bi bila lahko ogrožena nemoteno delovanje in nadaljnji razvoj gospodarskega subjekta, kot tudi problemi pri uspešnem zagotavljanju varnosti, saj je v ta proces vključenih več različnih subjektov z različnimi zakonskimi pooblastili. Za izvajanje glavne storitvene dejavnosti pristanišča kot povezave med morjem in kopnim, torej pretovora blaga med ladijskimi in kopenskimi transportnimi sredstvi, so potrebni posebni varnostni pristopi, saj mora biti poleg kopenskega dela zagotovljena tudi varnost morskega dela, imenovanega pristaniški akvatorij. Zaradi tega dejstva pristanišče ni podvrženo samo klasičnim in sodobnim, temveč tudi pomorskim grožnjam in tveganjem, za katera je v prvi vrsti pristojna varnostna služba Luke Koper d.d., ki ji s skromnim naborom zakonitih ukrepov za zdaj še uspeva obvladovanje in zoperstavljanje le-tem. Pri zagotavljanju varnosti ji je v veliko pomoč sodobna tehnologija, ki pa je po drugi plati zaradi izredno hitrega razvoja izpostavljena novim, sodobnim tveganjem in s tem novim izzivom, s katerimi je ali bo morala biti soočena. Ravno zaradi sodobnih groženj bo potrebno veliko dela v smeri posodabljanja zakonskih predpisov za ureditev, opredelitev in podajanje smernic za zagotavljanje varnosti pristanišča, saj v trenutni zakonodaji ni ustreznih pravnih podlag za sektor zasebnega varovanja pri uporabi sodobnih tehnologij za zagotavljanje varnosti pristanišča. Z anonimno anketo, ki je bila izvedena med pripadniki subjektov, udeleženih pri zagotavljanju varnosti koprskega pristanišča, je bilo ugotovljeno, da se relativno izkušen kader zaveda sodobnih groženj in tveganj ter da mu je pri delu v veliko pomoč sodobna tehnologija v tem smislu, da brez njene uporabe varnost ne bi mogla biti ustrezno zagotovljena; potrjene so bile ugotovitve teoretičnega dela, s čimer je bila potrjena hipoteza 1, da bi uvedba sodobne tehnologije pomembno prispevala k izboljšanju učinkovitega varovanja koprskega pristanišča, in ovržena hipoteza 2, saj sektor zasebnega varovanja s strani države nima zagotovljenih ustreznih pravnih podlag za uporabo sodobne tehnologije pri varovanju pristanišča.
Ključne besede: diplomske naloge, Luka Koper, varnost pristanišča, sodobne tehnologije, pristaniški akvatorij, pomorski terorizem
Objavljeno v DKUM: 05.05.2021; Ogledov: 1053; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

5.
Prilozi digitalizaciji u pomorstvu
Sanja Bauk, 2017, znanstvena monografija

Ključne besede: logistika, transport, pomorstvo, digitalizacija, pomorski informacijsko-komunikacijski sistemi, pristanišča, pomorsko izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 09.05.2018; Ogledov: 1418; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (6,98 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
7.
Pomen psihofizičnih sposobnosti varnostnega osebja - študija primera v pristanišču Koper : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Marko Grabljevec, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili osnovna spoznanja o pomembnosti psihofizične pripravljenosti varnostnega osebja, za učinkovito izvajanje njihovih del in nalog varovanja edinega slovenskega pristanišča. Pri izvajanju ukrepov, ki imajo zakonsko podlago v Zakonu o zasebnem varovanju (ZZasV-1), je varnostno osebje, vsakodnevno, izpostavljeno posegom v ustavne pravice posameznika. Primerno usposabljanje varnostnega osebja s področja uporabe fizične sile in drugih sredstev, kot so plinski razpršilec in strelno orožje, zmanjšuje možnosti nestrokovnega in nezakonitega ravnanja prav tako pa tudi nesorazmernosti pri izvajanju ukrepov. V prvem, teoretičnem, delu diplomske naloge smo opisali nekaj osnovnih pojmov vezanih na zagotavljanje varnosti v koprskem pristanišču, kot so organiziranost službe varovanja in ostalih subjektov varovanja ter oblike ogrožanja varnosti pristanišča. Predstavili smo dejavnike psihofizičnih sposobnosti varnostnega osebja skozi perspektivo zakonitosti in sorazmernosti uporabe ukrepov za zagotavljanje varnosti. Na podlagi rezultatov ankete zaposlenih v službi varovanja in strukturiranega intervjuja z varnostnim menedžerjem oziroma odgovorno osebo pri imetniku licence, Luke Koper d.d., smo potrdili pomembnost internega preverjanja psihofizičnih sposobnosti za strokovno delovanje varnostnega osebja. Predstavili smo objektivni in subjektivni vidik pomena internega usposabljanja in internega preverjanja psihofizičnih sposobnosti varnostnega osebja Luke Koper. Ugotovili smo, da program usposabljanja sicer ustreza minimalnim zakonskim zahtevam vendar, pa bi bilo potrebno, glede na varnostno specifiko pristanišča, večjo pozornost posvetiti psihofizičnem usposabljanju varnostnega osebja. Izpostavili smo problem razumevanja pomembnosti, ne samo strokovno, ampak tudi psihofizično usposobljenega varnostnega osebja za zagotavljanje varnosti v pristanišču.
Ključne besede: varnostne službe, varnostno osebje, varnostniki, psihofizične sposobnosti, usposabljanja, študije primerov, pristanišča, Luka Koper, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.04.2015; Ogledov: 1609; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (721,12 KB)

8.
Multivariatna statistična analiza pretovora severnojadranskih pristanišč
Jerneja Mašera, 2014, magistrsko delo/naloga

Opis: Pristanišča severnega Jadrana so bila zaradi geoprometne lege pogosto raziskovana, vendar raziskav povezanih z vplivom gospodarstva na njihovo razvitost ni mogoče zaslediti. Povezano s tem je bil glavni namen raziskave ugotoviti vpliv eksogenih spremenljivk štirih določenih področij, ki so jih predstavljali makroekonomski kazalniki na kontejnerski pretovor koprskega, tržaškega in beneškega pristanišča. Multivariatna statistična analiza je bila narejena z uporabo dveh analiz – z analizo glavnih komponent in faktorsko analizo, pri čemer rezultati kažejo na močno povezanosti vseh eksogenih spremenljivk. Z analizo glavnih komponent smo pridobili šest glavnih komponent, z izvedbo faktorske analize pa sedem faktorjev, pri čemer so nove spremenljivke med seboj neodvisne. Te spremenljivke so bile nato uporabljene v multipli linearni regresiji kot neodvisne spremenljivke, z namenom ugotavljanja njihovega vpliva na kontejnerski pretovor pristanišč. Kazalniki regresijske analize so pokazali močan vpliv neodvisnih spremenljivk na kontejnerski pretovor pristanišč, pri čemer lahko v primeru koprskega in tržaškega pristanišča govorimo o bistveno močnejši medsebojni odvisnosti kot v primeru pristanišča Benetke. Pridobljeni rezultati so pokazatelj močne povezanosti pretovora severnojadranskih pristanišč z gospodarstvom področij, v katerih se le-ta nahajajo, in zalednih področij. Menimo, da pridobljeni rezultati predstavljajo referenčno točko nadaljnjih statističnih analiz, povezanih z napovedovanjem pretovora.
Ključne besede: analiza glavnih komponent, faktorska analiza, linearna regresija, makroekonomski kazalniki, pretovor kontejnerjev, severnojadranska pristanišča
Objavljeno v DKUM: 17.11.2014; Ogledov: 2538; Prenosov: 310
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)

9.
Merjenje učinkovitosti kontejnerskih pristanišč z metodo DEA
Mihael Završki, 2013, magistrsko delo

Opis: Pristanišča Koper, Rijeka, Trst, Benetke in Ploče imajo pomembno vlogo v mednarodni trgovini, saj je njihov geografski položaj idealen za nadaljnjo distribucijo blaga proti državam Srednje Evrope. Pri tem je delovanje kontejnerskih pristanišč na svetovnem trgu, možno predstaviti z mero učinkovitosti. V magistrskem delu z uporabo metode DEA (ang. Data Envelopment Analysis, sl. analiza ovojnice podatkov) , analizirana je relativna tehnična učinkovitost kontejnerskih pristanišč Koper, Rijeka, Trst, Benetke in Ploče. Uporabljeni so bili različni modeli z različnimi kombinacijami vhodnih in izhodnih spremenljivk. Rezultati kažejo, da na učinkovitost pristanišč najbolj vpliva sorazmerje vhodnih in izhodnih spremenljivk.
Ključne besede: kontejnerska pristanišča, Data Envelopment Analysis (DEA), učinkovitost.
Objavljeno v DKUM: 04.02.2014; Ogledov: 2697; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

10.
Organizacijski model zagotavljanja varnosti Luke Koper, d. d. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Katja Schiulaz, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo proučevali organizacijski model zagotavljanja varnosti Luke Koper, d.d. Zanimalo nas je, kako za varnostno zaščito edinega slovenskega mednarodnega tovornega pristanišča skrbijo različni subjekti varnosti ter kateri predpisi urejajo to področje. Predstavili smo bistvene značilnosti varnostnih subjektov, njihove pristojnosti in pooblastila. Osredotočili smo se na pravno ureditev, organiziranost in delovanje varnostnih subjektov pri zagotavljanju varnostne zaščite koprskega pristanišča. Ugotovili smo, da je Služba za splošno varovanje in varovanje morja Luke Koper d.d. (v nadaljevanju služba varovanja) pri zagotavljanju varnostne zaščite koprskega pristanišča zelo učinkovita. Zaposleni službe varovanja se namreč redno izobražujejo zato, da bi razširili svoje znanje na področju varovanja. Z rednim sestajanjem v varnostnem sosvetu, kjer so prisotni tudi drugi državni organi, pa pridobijo informacije pomembne za preprečitev nastanka večjih nevarnih pojavov. Predstavili smo mednarodne in nacionalne predpise, ki urejajo varnost pristanišč in ugotovili, da niso usklajene. Izpostavili smo problem slabega sodelovanja med službo varovanja in policijo. Služba za splošno varovanje in varovanje morja namreč sodeluje z različnimi subjekti varnosti. Subjekte ločimo v strokovnih službah Luke Koper, d.d., ki imajo določene pristojnosti in pooblastila na področju varnosti, ter v državnih organih. V diplomski nalogi smo torej poudarili problem delovanja policije v koprskem pristanišču, saj je ta predvsem retroaktiven. Glede na pomen, velikost ter dinamiko pristanišča smo mnenja, da bi morali sodelovanje med službo varovanja in policijo okrepiti.
Ključne besede: pristanišča, varnost, varovana območja, pravna ureditev, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 02.12.2013; Ogledov: 2689; Prenosov: 370
.pdf Celotno besedilo (287,17 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici