1. Uporaba umetne inteligence pri organizaciji prireditve: analiza primeraNataša Barberić, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo preučuje uporabo umetne inteligence v procesu organizacije dogodka, natančneje v procesih zbiranja idej, generiranja besedil, ustvarjanja grafik in slik. V vseh navedenih procesih smo umetno inteligenco uporabili za ustvarjanje vsebine za promocijo ob 25. obletnici ustanovitve projekta Formula Študent na Univerzi v Mariboru. Da smo lahko podali oceno, ali je uporaba umetne inteligence v teh procesih smiselna, smo ustvarili lestvico za ocenjevanje kakovosti izdelkov umetne inteligence. Ta nam je omogočila podati kritično oceno pomoči, ki nam jo uporaba AI v procesu organizacije nudi. Ključne besede: umetna inteligenca, organizacija prireditev, Formula Študent, generativna umetna inteligenca, kreativnost Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (3,11 MB) |
2. Marketing prireditevNevena Pantović, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so opisane marketinške aktivnosti, ki se izvajajo na primeru prireditve Lovefest. Cilj diplomskega dela je pokazati, kako se marketinške strategije in komunikacija uporabljajo pri organizaciji prireditev in kako te strategije oblikujejo interakcijo občinstva.
Teoretični del diplomskega dela zajema preučevanje in analizo ključnih vidikov načrtovanja in organizacije prireditev, identifikacijo dejavnikov uspeha in oceno vpliva marketinške komunikacije na uspeh prireditve. Empirični del diplomskega dela se osredotoča na konkreten primer Lovefesta, analizirajoč proces načrtovanja, ključne korake in izzive skozi intervjuje s člani organizacijskega tima kot tudi marketinške aktivnosti festivala. Analiza vsebine intervjujev je omogočila identifikacijo vzorcev in tem iz kvalitativnih podatkov, kar je prispevalo k razumevanju marketinga prireditev in zagotavljanju praktičnih smernic za organizatorje. Ključne besede: marketing prireditev, marketinške strategije, privlačnost občinstva, angažiranost, glasbeni festival, Lovefest Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
Celotno besedilo (2,31 MB) |
3. Prostovoljstvo na športnih prireditvah: študija primera EURO 2021 U21Amadeja Marovt, 2024, diplomsko delo Opis: Predstavitev in prikaz dela prostovoljcev na veliki športni prireditvi. Osredotočenje na pridobitev osnovnega profila prostovoljca, ki je sodeloval na športni prireditvi, ki je potekala v Sloveniji leta 2021 in sicer Evropsko prvenstvo 2021- U21 (EURO 2021-U21). Obravnavanje prostovoljcev s strani nogometnih organizacij, kot so Nogometna zveza Slovenije in UEFA. Vpliv epidemije SARS-CoV-2 na samo organizacijo dogodka in udeležbo prostovoljstva na njem. Analiza zadovoljstva prostovoljcev z organizacijo prostovoljnega dela na prireditvi. Ključne besede: Evropsko prvenstvo, U21, nogomet, prireditev, prostovoljstvo, prostovoljci, epidemija, covid-19 Objavljeno v DKUM: 04.04.2024; Ogledov: 737; Prenosov: 16
Celotno besedilo (2,53 MB) |
4. Delo policije ob tekmovanju Nogometnega kluba Maribor - Teatanic v Ligi prvakov - nekaj izhodišč za načrtovanje varovanj v prihodnjeBranko Kovše, Vinko Gorenak, 2002, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Ključne besede: policija, športne prireditve, javni shodi, javne prireditve, varnost, varovanje, zavarovanje prireditev, javni red in mir, nogometne tekme Objavljeno v DKUM: 11.03.2024; Ogledov: 187; Prenosov: 27
Celotno besedilo (335,42 KB) |
5. Retorika velikih turističnih prireditev: analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu : analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v LondonuInes Kvartuh, 2022, diplomsko delo Opis: RETORIKA VELIKIH TURISTIČNIH PRIREDITEV: Analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu
Retorika je veščina, ki bi jo na tako veliki turistični prireditvi, kot so olimpijske igre, moral obvladati sleherni govorec. Njen pomen za vse, ki delajo v turizmu, pa tudi pomen ustreznega komuniciranja, moči besed in argumentov smo predstavili z analizo govorov predsednika olimpijskega organizacijskega odbora Sebastiana Coea. V začetnem in zaključnem govoru olimpijskih iger smo z besedno in diskurzivno analizo analizirali uporabo besed in sredstev za nadgradnjo govora, analizirali pa smo tudi govorico telesa in obraza govorca. Ugotovili smo, da sta oba govora zelo domoljubna, poudarjena je narodna zavest in pripadnost. Govorec je kot nekdanji športnik in olimpijski zmagovalec z dogodkom zelo povezan, zato je govor zelo oseben. Oba govora sta kratka, ne vsebujeta daljših fraz, ampak več manjših. Besede, ki se pojavijo v začetnem in zaključnem govoru so skrbno izbrane in sporočajo govorčevo pripadnost državi, mestu in športu, kar govorec pokaže z večkratno omembo Londona. V obeh govorih smo odkrili veliko okrasnih pridevkov in rabo retoričnih sredstev, dve najpogostejši sta trditev in silogizem. Analiza je pokazala tudi nekaj retoričnih figur, kot je naštevanje ali enumeracija in je prav tako tudi nagovor ali apostrofa, saj so v občinstvu ugledni predstavniki države, kar zahteva tudi obvezen protokol. Ključne besede: retorika, olimpijske igre, turistična prireditev, govor, Sebastian Coe Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 710; Prenosov: 74
Celotno besedilo (948,16 KB) |
6. Prireditve v biatlonu na pokljuki pred in po pojavu covid-19Maruša Luštrik, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava problem organizacije velikih športnih tekmovanj v biatlonu na Pokljuki po pojavu covida-19 in izbruhu epidemije. Delo temelji na rezultatih intervjuja z vodjo področja varnosti na Svetovnem prvenstvu v biatlonu na Pokljuki, ki se je odvijalo leta 2021. Rezultati intervjuja in osebna izkušnja ob sodelovanju na biatlonskem športnem dogodku, tako pred in po pojavu covida-19, so podlaga raziskavi, kako je lahko organizacija velikega športnega tekmovanja enako kvalitetna tako pred kot tudi po pojavu covidu-19. Raziskava je tako pokazala, da ob pravih smernicah s strani krovne športne organizacije, dobrega organizacijskega odbora in prilagodljivih vodij različnih področij športne prireditve ostajajo enako kvalitetne, kot so bile po pred epidemijo. Ključne besede: športna prireditev, biatlon, covid-19, organizacija Objavljeno v DKUM: 13.12.2022; Ogledov: 530; Prenosov: 81
Celotno besedilo (1,46 MB) |
7. Logistika tehnične izvedbe prireditev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMatej Zupanec, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo predstavili logistiko, ki je potrebna za tehnično izvedbo prireditev. Ugotovili bomo, kje se nahajajo pomanjkljivosti v logistiki tehničnih izvedb prireditev v slovenskih podjetjih, ki izvajajo to vrsto storitev. Glede na pridobljene podatke bomo izdelali logistični načrt za izvedbo logistike na prireditvi, ki je lahko aplikativen za vse vrste in velikosti prireditev. To bomo storili na preprost način, ki bo uporaben tudi za največje začetnike v logističnem načrtovanju. Ključne besede: prireditev, logistika, organizacija, tehnična izvedba, ozvočenje, oder, razsvetljava, transport Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 605; Prenosov: 54
Celotno besedilo (3,87 MB) |
8. Prireditev kot orodje poslovnega komuniciranjaTadeja Sobočan, 2021, diplomsko delo Opis: Prireditve se pojavljajo v obliki orodja poslovnega komuniciranja, ki je ključno za obstoj organizacij. Komuniciranje v organizacijah in tudi v družabnem življenju poteka neprekinjeno, česar se pogosto ne zavedamo. Prireditve izvajamo z namenom informiranja o nečem, z namenom obeleževanja pomembnih dogodkov.
Prvi del diplomskega dela se nanaša na širitev in poglobitev znanja o poslovnem komuniciranju in prireditvah. Skozi širok nabor literature in virov različnih avtorjev in strokovnjakov bomo opredelili poslovno komuniciranje in njegov pomen. Poglavje se nadaljuje z opredelitvijo prireditev, pomenom prirejanja prireditev, uporabo poslovnega komuniciranja pri prireditvah, klasifikacijo prireditev in načrtovanjem ter izvedbo prireditev. V empiričnem delu bomo na praktičnem primeru opisali načrtovanje in izvajanje prireditve Dan čebule, ki se je odvijala na kmetiji Sobočan in je bila organizirana skupaj s poslovnimi partnerji. Predstavljeni bodo načrtovanje in izvedba prireditve Dneva čebule ter analiza prireditve s predlogi za izboljšavo. Ključne besede: komuniciranje, poslovno komuniciranje, prireditev, dogodek, organizacija prireditev. Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1207; Prenosov: 173
Celotno besedilo (675,88 KB) |
9. Vloga in naloga organizatorja športne prireditve : primerjava Slovenije z EvropoTimotej Praznik, 2020, diplomsko delo Opis: Šport in športne prireditve predstavljajo pomemben dejavnik sodobne družbe. Nogomet specifično je najbolj priljubljen in gledan šport na svetu, in zato na stadione ter druge športne objekte tedensko privablja veliko število ljudi, navijačev in navijaških skupin. Z velikim številom posameznikov in skupin na majhnem prostoru se skladno s tem dvigneta tudi tveganje in varnostni riziko na sami prireditvi. Skozi zgodovino so se na nogometnih tekmah dogajale tragične stvari samo zaradi slabe organizacije same prireditve, slabega izvajanja ukrepov, navijaških skupin in dejanskega nezavedanja možnih posledic ter njenih razsežnosti. Vsekakor so se skozi leta razvijali novi mehanizmi, načini in ukrepi, kako povečati varnost na prireditvah. Problem pa je, da se istočasno razvijajo tudi potencialne grožnje za to. Treba je tudi vedeti, da bodo ali pa bodo poskušale biti navijaške skupine vedno en korak pred varnostnim osebjem in organizatorjem. Navijaške skupine predstavljajo veliko tveganje na tekmah, saj nekatere ne delujejo v zakonskih okvirih, predvsem na jugu celine dajejo te skupine vtis paravojaške formacije in ta položaj, ugled ter moč izkoriščajo za izvajanje kaznivih dejanj, npr. preprodajo drog, strelnega orožja, izvajanje umorov ipd. Kot naslednje veliko tveganje se smatra sama infrastruktura športnih objektov, ki je velikokrat neprimerna. Pomemben dejavnik pa je kot povsod človeški faktor, ki je ključen pri organizaciji in izvajanju varnostnih ukrepov na sami prireditvi. Iz vsega navedenega se vidi, kako kompleksen proces je pravzaprav organizacija neke športne prireditve. Ključne besede: diplomske naloge, varnost, športna prireditev, varnostni ukrepi, organizacija Objavljeno v DKUM: 15.05.2020; Ogledov: 1432; Prenosov: 213
Celotno besedilo (2,91 MB) |
10. Vloga in pomen prireditev pri oblikovanju ugleda podjetjaTjaša Markovinovič, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava pomen ugleda za podjetje ter njegovo oblikovanje. Ugled je predstava ali slika o podjetju, ki ima pomemben ekonomski vpliv, saj velja za eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. Poleg tega v delu govorimo o pomenu in vlogi prireditev v marketingu. Prireditev kot del marketinškega komuniciranja ima številne prednosti pred ostalimi (standardnimi) marketinškimi pristopi.
Poleg teoretičnih osnov o ugledu podjetja in prireditvah je predstavljena tudi empirična raziskava, kjer analiziramo povezavo med športno prireditvijo in ugledom slovenskega podjetja. Ključne besede: ugled, oblikovanje ugleda, prireditev, športna prireditev, organizacija prireditve Objavljeno v DKUM: 06.04.2020; Ogledov: 1281; Prenosov: 184
Celotno besedilo (1,84 MB) |