1. Nezaposljivost diplomantov v vzgoji in izobraževanjuJasna Strmšek, 2021, magistrsko delo Opis: V zaključnem delu smo se osredotočili na problem nezaposljivosti diplomantov s področja vzgoje in izobraževanja, ki se umešča v regulirane poklice, ki so zakonsko definirani, prav tako kot tudi pogoji zaposlovanja. Posamezniki, ki se odločijo za študij na področju vzgoje in izobraževanja, morajo za pridobitev poklica dokončati drugo bolonjsko stopnjo študija, nato pa po zaključku opraviti še pripravništvo in strokovni izpit. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se na podlagi strokovne literature in statističnih podatkov osredotočili na ekspanzijo in podaljševanje izobraževanja ter primerjali vključenost posameznikov v izobraževalni sistem v Sloveniji ter državah članicah Evropske Unije. V nadaljevanju smo se dotaknili tudi problema brezposelnosti diplomantov ter politike zaposlovanja mladih. V empiričnem delu smo izvedli spletno anketo, opravili analizo ter preverili hipoteze. Lastno raziskavo smo nato primerjali z raziskavo Univerze na Primorskem, Analiza zaposlenosti in zaposljivosti diplomantov Pedagoške fakultete. Glavna ugotovitev raziskave je, da je na področju vzgoje in izobraževanja več diplomantov, kot je na njihovem področju zaposlovanja razpoložljivih delovnih mest. Prav tako smo ugotovili, da opravljen strokovni izpit ni pogoj za začetek delovnega razmerja, vendar je pogoj za trajno zaposlitev. Iz dobljenih podatkov lahko sklepamo tudi, da je področje družboslovja kljub slabšim možnostim zaposlovanja, še vedno v veliki prednosti po zanimanju za študij. Cilj magistrskega dela je ugotoviti razmerje med številom diplomantov študijskih programov na področjih vzgoje in izobraževanja ter številom tistih, ki so na svojem področju zaposlitev dejansko dobili. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, diplomanti, nezaposljivost, regulirani poklici, pripravništvo, strokovni izpit Objavljeno v DKUM: 02.03.2021; Ogledov: 1590; Prenosov: 137
Celotno besedilo (1,88 MB) |
2. Uvajanje novo zaposlenih v zdravstveni negi v bolnišnicah v podravski regijiBernardka Hraš, 2019, magistrsko delo Opis: Izhodišča: Strokovno izobraženi in usposobljeni kadri so temeljni dejavnik razvoja, kakovosti in uspešnosti vsake organizacije. Zavedati se je treba, da je kader, ki ga zaposlimo, ogledalo našega dela in vrednot podjetja. Namen raziskave je bil raziskati proces uvajanja novo zaposlenih v zdravstveni negi ter njihovo zadovoljstvo in način uvajanja v bolnišnicah v podravski regiji.
Raziskovalna metodologija: V raziskavi je bila uporabljena kvantitativna metodologija raziskovanja. Sodelovalo je enaindevetdeset zaposlenih v zdravstveni negi, ki so se zaposlili v bolnišnicah v zadnjih petih letih. Anketiranje smo izvedli na devetih oddelkih v dveh bolnišnicah v podravski regiji. Rezultate smo analizirali in statistično obdelali s pomočjo računalniškega programa IBM SPSS 22.0.
Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da je za uspešno uvajanje novo zaposlenih najpomembneje, da so jim podana jasna navodila glede njihove vloge, ciljev in odgovornosti (4,74 ± 0,51). Mentor, ki uvaja zaposlene, mora biti izkušena, potrpežljiva, spoštljiva, odgovorna in empatična oseba (4,71 ± 0,70). Novo zaposleni z mentorjem preživijo premalo časa (3,42 ± 1,284) ter večino svojega znanja in izkušenj pridobijo od sodelavcev (4,50 ± 0,691).
Diskusija in zaključek: V zdravstveni negi v bolnišnicah v podravski regiji imamo dobre temelje za uspešno uvajanje novo zaposlenih, zato moramo skrbeti za to, da jim bomo pomagali, da se bodo počutili sprejete in dobrodošle, še preden bodo začeli z opravljanjem dela na svoj prvi delovni dan. Ključne besede: indukcija, poskusno delo, pripravništvo, mentor, človeški viri, program uvajanja. Objavljeno v DKUM: 07.05.2019; Ogledov: 1713; Prenosov: 401
Celotno besedilo (784,70 KB) |
3. Model zaposlovanja po opravljenem pripravništvu v zdravstveni negiNina Trifoni, 2016, specialistično delo Opis: Trenutna kriza v Sloveniji in nezaposlovanje močno vplivata na ustanove oziroma organizacije v zdravstvu. Kadri so tisti, ki omogočajo organizacijam razvoj in uspeh. Ti s svojimi zmožnostmi, sposobnostmi, znanjem in ustvarjalnostjo bistveno prispevajo k uspehu podjetja. Zato je potrebno posebno pozornost usmeriti prav v kadre in njihovo zadovoljstvo. Vsaka bolnišnica želi biti čimbolj uspešna in nuditi kakovostne storitve. Bolnišnice med seboj konkurirajo v zdravstvenih storitvah, da se čim več pacientov odloča za njihovo zdravstveno oskrbo. Da bi lahko izvajale kakovostne storitve, potrebujejo kader, vendar pa imajo pa vse isti problem, nezmožnost zaposlovanja novih sodelavcev. Izjemoma se zaposluje le pripravnike za tehnika zdravstvene nege, kar se financira iz drugega proračuna.
Proces iskanja in izbiranja kandidata je dolgotrajen in mora biti dobro zasnovan in premišljen. Glede na število brezposelnih v zdravstveni negi ni težko dobiti formalno izobraženih kadrov, problem je, ali se bo izbran kandidat dobro ujel v delovnem timu. Napačna izbira kandidata povzroča organizaciji velik strošek, ker to pomeni, da bo potrebno iskati in uvajati novega zaposlenega. Pri tem ne gre samo za denar, temveč tudi za čas in energijo, ki so jo drugi vložili v proces.
V teoretičnem delu specialistične naloge smo s pomočjo pregleda domače in tuje literature opisali proces kadrovanja, metode pridobivanja in izbiranje kadra ter proces pripravništva. Nato smo predstavili Splošno bolnišnico Jesenice in njen proces kadrovanja. V empiričnem delu smo ugotavljali stališče in mnenje zaposlenih do opravljanja pripravništva, kakšne sodelavce si želimo zaposleni v zdravstveni negi v Splošni bolnišnici Jesenice, katere kompetence mora obvladati tehnik zdravstvene nege pri svojem delu. Ugotavljali smo zadovoljstvo zaposlenih s svojim delom in delovno organizacijo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo anketirali medicinske sestre in tehnike zdravstvene nege v Splošni bolnišnici Jesenice. Rezultati raziskave so pripomogli k preoblikovanju vprašalnika pred razgovorom za službo ter obrazca poročilo mentorja in pripravnika o poteku pripravništva. Ugotovili smo, da je pripravništvo zaželeno, zaposleni z zadovoljstvom opravljajo svoj poklic, kompetence za delo so primerljive s tujo literaturo. Oblikovali smo model zaposlovanja tehnikov zdravstvene nege po opravljenem pripravništvu. Ključne besede: - kadrovanje
- zaposlovanje
- izbira kandidata
- pripravništvo
- zdravstvena nega Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 2603; Prenosov: 164
Celotno besedilo (1,85 MB) |
4. Ureditev strokovnega usposabljanja in izpopolnjevanja na področju detektivske dejavnosti v Republiki Sloveniji : magistrsko deloDamjana Juhart, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava ureditev strokovnega usposabljanja kandidatov za detektive. Zakon o detektivski dejavnosti iz leta 2011 določa, da se posamezniki, ki bi želeli opravljati poklic detektiva, obvezno predhodno strokovno usposobijo po določenem programu. V letu 2013 je bil prvič izveden program strokovnega usposabljanja. Glavne pripombe na program usposabljanja so, da kandidati na usposabljanju še vedno ne prejmejo dovolj praktičnih znanj. Analiza programa strokovnega usposabljanja namreč pokaže, da gre za zelo kratke oblike usposabljanja. Program ni dovolj celovit, obsežen in časovno ustrezen. Ravno zaradi tega je tudi vsebinsko precej skop. Mnenja glede možnih sprememb so podali tudi detektivi in predavatelji na strokovnem usposabljanju. Med predlogi so povečanje časovnega obsega usposabljanja in dopolnitev le-tega s praktičnim udejstvovanjem, delovne izkušnje kot pogoj za opravljanje detektivske dejavnosti in obvezno pripravništvo kandidatov. Iz raziskave, opravljene za potrebe magistrskega dela, izhaja, da se težava pri prenosu teorije v prakso največkrat pojavi pri mlajših kandidatih in kandidatih brez predhodnih izkušenj s podobnih področij. Zato smo predstavili predlog, da bi na Fakulteti za varnostne vede pripravili študijski program, ki bi študente pripravil na detektivski poklic. Takšen predlog ima kar nekaj prednosti. Zaradi povečanja časovnega obsega bi lahko namreč vse predmete dodobra predstavili in program dopolnili z zadostnim naborom uporabnih znanj ter s praktičnim udejstvovanjem v obliki raznih vaj. Prav tako bi lahko določili obvezno študijsko prakso, kjer bi študentje pridobili izkušnje s terena. Predlogi, ki smo jih predstavili, so osnova za razmislek o spremembah na področju strokovnega usposabljanja kandidatov za detektive, ki bi prinesle želene spremembe. Ključne besede: detektivska dejavnost, detektivi, izpopolnjevanje, usposabljanje, pripravništvo, detektivski izpiti, Slovenija, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1494; Prenosov: 176
Celotno besedilo (1,13 MB) |
5. VOLONTERSKO PRIPRAVNIŠTVOAna Kac, 2015, diplomsko delo Opis: Pripravništvo omogoča, da mladi po zaključenem šolanju pridobijo poleg teoretičnega znanja še praktične izkušnje, ki jim olajšajo prehod iz izobraževanja na trg dela. V diplomski nalogi je poudarek na obstoju in v razlikah dveh vrst pripravništev. Plačano pripravništvo se s pripravnikom sklene na podlagi pogodbe o zaposlitvi, kandidatu pa pripada plača za opravljeno delo najmanj v višini 70 odstotkov osnovne plače, ki bi jo prejel na delovnem mestu, za katerega se usposablja. Druga oblika je volontersko pripravništvo, ki se opravlja na podlagi posebne pisne pogodbe in pod pogojem, da ga dovoljuje področni zakon. Pripravnik volonter ni upravičen do plačila za opravljeno delo. V Republiki Sloveniji se volontersko pripravništvo opravlja predvsem na področju pravosodja, vzgoje in izobraževanja, zdravstva in javne uprave. V nalogi je predstavljena najpomembnejša zakonodaja na nacionalni in mednarodni ravni. S področjem pripravništva in zaposlovanja mladih v državah članicah EU se vse od gospodarske krize naprej aktivno ukvarja Evropska Unija. Pregledani so dokumenti Institucij EU, v naslednjem poglavju pa je predstavljen splošen pregled ureditve pripravništva v državah članicah EU. Trenutna Vlada Republike Slovenije volonterskega pripravništva ne podpira. V zadnjem letu potekajo številne razprave o izboljšanju zakonodaje in iskanju idej, kako mladim ponuditi boljše možnosti od opravljanja brezplačnega pripravništva. Ključne besede: pripravništvo, volontersko pripravništvo, pripravništvo v državah članicah EU, brezposelnost mladih Objavljeno v DKUM: 10.05.2016; Ogledov: 2108; Prenosov: 270
Celotno besedilo (910,68 KB) |
6. Stalno strokovno izpopolnjevanje učiteljev razrednega poukaAnja Ivajnšič, Milena Ivanuš-Grmek, 2009, pregledni znanstveni članek Opis: Prispevek opredeljuje vlogo stalnega strokovnega izpopolnjevanja učiteljev za njihovo profesionalno rast. V prvem delu so opisani zunanji dejavniki učiteljevega profesionalnega razvoja, med katerimi smo izpostavili stalno strokovno izpopolnjevanje kot obliko vseživljenjskega učenja učiteljev. V drugem delu so prikazani rezultati raziskave o stalnem strokovnem izpopolnjevanju, in sicer o oblikah stalnega strokovnega izpopolnjevanja, pogostosti udeležbe na programih izpopolnjevanja, o področjih programov izpopolnjevanja, ki so jih učitelji nazadnje obiskali, in o vzrokih za neudeležbo na programih stalnega strokovnega izpopolnjevanja. Zanimale so nas razlike med učitelji z različnim številom let poučevanja (0-10 let, 11-20 let in več kot 20 let poučevanja). Ugotovili smo, da se programov stalnega strokovnega izpopolnjevanja najpogosteje udeležujejo učitelji z več kot 20 leti poučevanja. Ključne besede: učiteljev profesionalni razvoj, dodiplomsko izobraževanje, pripravništvo, strokovni izpit, mentorstvo, šolske reforme, klima in kultura šole, stalno strokovno spopolnjevanje Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2048; Prenosov: 220
Celotno besedilo (1,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. EVALVACIJA PRIPRAVNIŠTVA FARMACEVTSKEGA TEHNIKARenata Šolaja, 2012, diplomsko delo Opis: Izobraževanje kadrov je zelo zahtevna in odgovorna naloga, še zlasti pa izobraževanje pripravnikov, ki se usposabljajo za samostojno opravljanje del in nalog po opravljenem strokovnem izpitu.
Leta 2011 sem tudi sama opravljala pripravništvo farmacevtskega tehnika in tako imela možnost pobližje spoznati delo farmacevtskega tehnika, program in organizacijo pripravništva, naloge in obveznosti pripravnika, organizacijo strokovnega izpita in delo mentorja. Prav zaradi svoje izkušnje in pomembnosti pripravništva kot oblike usposabljanja za delo sem se odločila za raziskavo na to temo.
V diplomski nalogi sem želela ugotoviti, ali je organizacija pripravništva ustrezna, ali so pri izobraževanju pripravnikov uporabljeni ustrezni materiali, ali imajo mentorji poleg velikega obsega svojega dela dovolj časa za delo s pripravniki, kakšna je bila uspešnost opravljanja strokovnega izpita v letu 2011 in ali so pripravniki v času pripravništva pridobili dovolj znanja za samostojno opravljanje dela. Za ugotovitev tega sem uporabila evalvacijo in tako poizkušala ovrednotiti pripravništvo farmacevtskega tehnika v letu 2011.
Vrednotenje je potekalo kot sistematično zbiranje informacij in podatkov strokovne literature, zakonov ter koristnih izvlečkov druge literature. Za raziskavo sem uporabila metodo anketnega vprašalnika, kateremu je sledila obdelava in analiza podatkov, na koncu pa sem dodala še možne predloge za izboljšave na tem področju.
Pri analizi anketnega vprašalnika so se pri opravljanju pripravništva farmacevtskih tehnikov pojavljale številne pomanjkljivosti. Analiza odgovorov jasno nakazuje na to, da je teoretični del pripravništva dobro organiziran, praktični pa ne. Večina anketirancev je odgovorila, da v času pripravništva niso imeli možnosti delati z različnimi materiali, saj niso delali na vseh področjih, ki so potrebna za uspešno delo farmacevtskega tehnika. Zato ne preseneča, da se je po opravljenem strokovnem izpitu le 50 % (8) anketiranih čutilo dovolj usposobljene za samostojno delo. Po izsledkih raziskave je razvidno, da večina pomanjkljivosti izhaja iz nekakovostnega dela mentorjev. Kljub temu pa je uspeh opravljanja strokovnega izpita 100 %.
Želim si, da bi moja naloga vsaj malo pripomogla k boljšemu poteku pripravništva in bodočim pripravnikom omogočila kakovostnejše izobraževanje. Ključne besede: farmacevtski tehnik, pripravništvo, strokovni izpit, evalvacija. Objavljeno v DKUM: 17.08.2012; Ogledov: 3477; Prenosov: 457
Celotno besedilo (1,38 MB) |
8. |
9. PRAVNI POLOŽAJ VOLONTERSKIH PRIPRAVNIKOV V REPUBLIKI SLOVENIJILucija Potokar, 2011, diplomsko delo Opis: Pripravništvo je institut, namenjen uvajanju v samostojno delo. Po zakonu ni več obvezno, vendar ga je še vedno mogoče opravljati. Pripravniki so lahko osebe v delovnem razmerju ali pa tudi volonterji, to je pripravniki prostovoljci, ki za svoje delo ne dobijo plačila. Pripravniki opravljajo pripravništvo kot volonterji v organizacijah in institucijah, kjer zaposlovanje ni mogoče, saj te nimajo potreb po zaposlovanju, vendar pa se potrebna strokovna znanja in izkušnje pridobijo le tam. Volontersko pripravništvo je določeno v Zakonu o delovnih razmerjih in tudi nekaj drugih specialnih zakonih in nižjih pravnih aktih, ki določajo, kje in pod kakšnimi pogoji ga je mogoče opravljati. Volontersko pripravništvo je zelo pomembno v poklicih, kjer opravljen strokovni izpit prinaša večje možnosti zaposlitve. Največ volonterskih pripravnikov je v pravosodju, zdravstvu, javni upravi in šolstvu. Ključne besede: pripravništvo, volontersko pripravništvo, pravosodje, zdravstvo, javna uprava, šolstvo, strokovni izpit. Objavljeno v DKUM: 06.01.2012; Ogledov: 5056; Prenosov: 644
Celotno besedilo (596,07 KB) |
10. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI IZ DELOVNEGA RAZMERJA ZDRAVNIKOVLin Luketič, 2011, diplomsko delo Opis: Delovna razmerja zdravnikov so različno urejena, kljub temu, da je na nivoju EU bilo sprejete kar nekaj zakonodaje, ki določa smernice. Med splošno ureditvijo delovnih razmerij po veljavnem ZDR in specialnimi predpisi, velja za zdravnike posebna ureditev, ki je kompleksna.
Diplomska naloga prikazuje posebnosti delovnega razmerja zdravnika. Med pravnimi viri je za zdravniško službo najpomembnejši Zakon o zdravniški službi, Zakon o zdravstveni dejavnosti in pa Kolektivna pogodba za zdravnike in zobozdravnike. Zakonodaja se nenehno spreminja, dopolnjuje in usklajuje z evropsko. Ključne besede: delovno razmerje, pojem delovnega razmerja, delovno razmerje zdravnika – posebnosti, pripravništvo, specializacija, delovni čas, licenca, ugovor vesti, letni dopust, vrednotenje zdravniške službe, ipd... Objavljeno v DKUM: 13.07.2011; Ogledov: 3931; Prenosov: 358
Celotno besedilo (918,16 KB) |