1.
RAZVOJ NOVEGA IZDELKA V MESNOPREDELOVALNI INDUSTRIJIGregor Tkalec, 2015, magistrsko delo
Opis: Razvoj novih izdelkov je ključnega pomena za obstoj in nadaljnji razvoj podjetij. Danes živilska podjetja poslujejo v ekonomskem okolju stalnega spreminjanja povpraševanja kupcev, zato se morajo hitro prilagajati na tržišču in razvijati nove izdelke, ki bodo konkurenčni na trgu. Prihod konkurence iz srednje in zahodne Evrope v Slovenijo po vstopu v EU je povzročil porast uvoza živilskih izdelkov in s tem v največji meri vplival na ponudbeno in posledično cenovno politiko izdelkov pri distributerjih in trgovcih.
Ker spada razvoj novih izdelkov med tvegane procese v podjetju, je potrebno s številnimi raziskavami izvedeti, kaj porabniki potrebujejo in kakšne so njihove želje. Raziskovalni problem v nalogi temelji na preverjanju konceptov za novi pripravljen izdelek iz piščančjega mesa in ugotavljanju, katere lastnosti in njihove ravni udeleženci raziskave najbolj preferirajo po pomembnosti in katere lastnosti vplivajo na nakupno odločitev izdelka. Izbrali smo omejeno število lastnosti (velikost pakiranja, sestava izdelka, cenovni razred, blagovna znamka in kakovost), ki bi sestavljale pripravljen izdelek iz piščančjega mesa.
Izmed številnih raziskovalnih metod za preverjanje novih konceptov pri procesu razvoja novih izdelkov smo se odločili za metodo conjoint, s katero smo preverjali hipoteze. V raziskavi so nas vzporedno zanimale tudi razlike v preferiranju posameznih lastnosti med posameznimi skupinami porabnikov glede na spol in dve starostni skupini, katere smo ugotavljali s pomočjo Mann-Whitneyjevega U testa.
Ključne besede: novi izdelek, razvoj novega izdelka, trendi v mesnopredelovalni industriji, pripravljen izdelek iz piščančjega mesa, lastnosti, ravni, metoda conjoint, Mann-Whitney U test.
Objavljeno v DKUM: 22.01.2016; Ogledov: 1966; Prenosov: 270
Celotno besedilo (2,30 MB)