1. Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šoleBianca Kaučič Rajšp, 2021, diplomsko delo Opis: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti. Ključne besede: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice Objavljeno v DKUM: 24.02.2021; Ogledov: 1075; Prenosov: 97 Celotno besedilo (5,05 MB) |
2. DIALOŠKO DRAMSKA IGRA Z LUTKAMI V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJUTanja Marko, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom »Dialoško dramska igre z lutkami v drugem starostnem obdobju« je praktična diplomska naloga, ki temelji na teoretičnih spoznanjih v neposredni pedagoški praksi. Namen in cilj diplomskega dela je, predstaviti izbrano zgodbo s predstavo, ki zajema komponente metode dialoško dramske igre z lutkami. Končni cilj je opazovanje otrok med dejavnostjo in njihovo sodelovanje ter soustvarjanje. Ob izdelavi diplomskega dela, smo uporabili neeksperimentalno in deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Teoretični del diplomskega dela predstavlja obdelavo primarnih in sekundarnih virov, s pomočjo katerih smo predstavili omenjeno metodo dialoško dramske igre z lutkami, pomen pripovedovanja zgodb in komunikacije skozi lutko ter priprave na predstavo, katera zajema izdelavo lutk, izbiro zgodbe, glasbe, lastno pripravo ter pripravo otrok na ogled predstave. V nadaljevanju pa smo predstavili praktični del diplomske naloge, kjer smo metodo dialoško dramske igre z lutkami preizkusili v vrtcu. Dejavnost smo izvajali v drugem starostnem obdobju, in sicer, z otroki starimi od 5 do 6 let. Opazovali smo reakcije med samo predstavo in po njej, sodelovanje pri načrtovanih usmerjenih dejavnostih in navsezadnje tudi spontane dejavnosti otrok. Otroci so navdušeno sodelovali pri igri; upoštevali navodila ter se ob dejavnosti sprostili in odprli. Opazili smo navdušenje nad zgodbo predstavljeno z omenjeno metodo, ob tem pa tudi sodelovanje otrok, ki so po navadi bolj zadržani in sramežljivi, kar kaže na to, da metoda dialoško dramske igre z lutkami pozitivno vpliva na otrokovo komunikacijo, pripomore pa tudi pri gradnji otrokove samozavesti. Ključne besede: Dialoško dramska igra z lutkami, pripovedovanje, DDIL, pravljica, komunikacija, lutka, gledališče Objavljeno v DKUM: 03.02.2017; Ogledov: 1894; Prenosov: 264 Celotno besedilo (1,81 MB) |
3. PRIPOVEDOVANJE Z LUTKAMI V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJUNatalija Zamuda, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Pripovedovanje z lutkami v drugem starostnem obdobju je praktično diplomsko delo. Namen diplomskega dela je bil opazovati vpliv pripovedovanja z lutkami na otroke, jim omogočiti sodelovanje pri pripovedovanju z lutkami ter z različnimi dejavnostmi ostalih področij kurikuluma spodbujati njihovo prosto igro. Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Diplomsko delo temelji na primarnih virih. Teoretični del diplomskega dela obravnava svet lutk, kjer smo predstavili pojem in animacijo lutke, vlogo in vpliv lutke na predšolskega otroka in vzgojitelja. Predstavili smo pojem komunikacije, kjer smo izpostavili verbalno in neverbalno komunikacijo ter lutko kot sredstvo komunikacije. V nadaljevanju smo predstavili pripovedovanje in elemente za uspešno pripovedovanje ter pojem in pomen pravljice. Nadalje smo opisali pripovedovanje z lutkami in dialoško dramsko igro z lutkami, kjer smo v okviru praktičnega dela načrtovali in izvedli sedem priprav. Praktični del diplomskega dela smo izvajali z otroki drugega starostnega obdobja, starimi od 2,5 do 4,5 let. Dejavnosti smo izvajali sedem dni in smo z njimi zelo zadovoljni, saj smo dosegli namen diplomskega dela. Otroci so aktivno in z navdušenjem sodelovali pri pripovedovanju z lutkami in v vseh načrtovanih dejavnostih. Elemente iz pripovedovanja z lutkami, zgodbe in vodenih dejavnosti so na ustvarjalen način vključili v svojo prosto igro. Zasledili smo izboljšavo verbalnega in neverbalnega izražanja. Prav tako smo opazili pozitiven vpliv na različna področja razvoja otrok, predvsem na socialni razvoj. Ključne besede: lutka, pripovedovanje, pravljica, pripovedovanje z lutkami, dialoška dramska igra z lutkami. Objavljeno v DKUM: 10.10.2014; Ogledov: 2717; Prenosov: 344 Celotno besedilo (3,48 MB) |
4. LUTKA KOT SREDSTVO MOTIVACIJE PRI PRIPOVEDOVANJU PRAVLJICMirjam Škafar, 2011, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomske naloge obsega kratek opis zgodovine lutkarstva na Slovenskem. Opisani so tudi različni tipi lutk (ročna lutka, prstna lutka, marioneta ali lutka na nitki, ploska lutka, lutka na palici, senčna lutka in lutka kot igrača ali predmet). Zajeli smo tudi pravljice, pomen lutke, njeno vlogo in vpliv, ki ga ima na otroka. Predstavljeno je pripovedovanje z lutkami in dialoška dramska igra z lutkami. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge smo ugotavljali prisotnost lutk v vrtcu in ali se v vrtcu poslužujejo metode pripovedovanja pravljic z lutko. Izvedena je bila anketa med vzgojitelji v vrtcih v Beltinci, Murska Soboti in Srednji Bistrici. Ugotovljeni rezultati so prikazani z razvrstilnimi stolpičastimi grafikoni. V tretjem, praktičnem delu, smo z otroki izdelali lutke na palici po pravljici "Trije prašički", se o njih pogovorili in jih na koncu uporabili pri pripovedovanju pravljice. Ključne besede: Lutka, otrok, motivacija, pripovedovanje z lutkami, izdelava lutk na palici, pravljica "Trije prašički". Objavljeno v DKUM: 18.07.2011; Ogledov: 4980; Prenosov: 984 Celotno besedilo (1,51 MB) |