1. Odnos med zaznano družbeno krivičnostjo, psihosocialnimi značilnostmi in načrtovanim vpisom v srednjo šolo pri mladih pripadnikih romske skupnosti : vloga spola in etnične raznolikosti razredaKristina Kišić, 2024, magistrsko delo Opis: Počasno spreminjajoči se obrazci vsakodnevnega funkcioniranja znotraj romske skupnosti in počasno spreminjajoči se odnosi in obnašanje večinskega prebivalstva do Romov so v kombinaciji z revščino oziroma težko socialno situacijo eni od glavnih problemov, s katerimi se soočajo Romi na Hrvaškem, in eni od glavnih razlogov njihove socialne izključenosti. Pri večini kazalnikov socialne vključenosti je stanje v romskih gospodinjstvih zelo slabo, predvsem v Međimurju in na severu Hrvaške. Prav tako je v Međimurju in na severu Hrvaške najvišji odstotek nepismenih mladih, ter mladih, ki se sploh niso vpisali v osnovno šolo ali pa so jo opustili, pri čemer posebej izstopajo mlade Romkinje. V Međimurju je poleg tega najvišji odstotek mladih, ki so opustili srednjo šolo. Na podlagi značilnih regionalnih razlik so bili udeleženci trenutne raziskave učenci 8. razredov OŠ na področju Varaždinske in Međimurske županije. Glavni namen naloge je preučiti razlike v stopnji zaznane socialne krivičnosti (splošne, šolske) pri mladih pripadnikih romske skupnosti, ki so člani etnično raznolikega razreda, v primerjavi s sošolci pripadniki večine. Pred tem pa preverjamo razlike v stopnji zaznane socialne krivičnosti (splošne, šolske) med mladimi pripadniki večine, ki v šoli nimajo stika z Romi, in mladimi pripadniki večine, ki so člani etnično raznolikega razreda.
V raziskavi je sodelovalo 270 učencev 8. razredov OŠ na področju Varaždinske in Međimurske županije. 56 učencev v vzorcu je pripadnikov romske skupnosti, 214 učencev pa pripadnikov večine. Glede etnične raznolikosti razreda lahko rečemo, da je 91 učencev pripadnikov večine, ki v šoli nima stika z mladimi pripadniki romske skupnosti. 18 učencev je pripadnikov romske skupnosti, ki v razredu nimajo stika s pripadniki večine. 161 učencev pa je del etnično raznolikega razreda (41 učencev je del etnično raznolikega razreda, pri čemer so mladi pripadniki romske skupnosti v večini, 120 učencev pa je del etnično raznolikega razreda, pri čemer prevladujejo pripadniki večine).
Ugotavljamo statistično značilne medskupinske razlike med člani etnično raznolikega razreda v smeri višje stopnje zaznane splošne in šolske krivičnosti pri pripadnikih večine v odnosu do sošolcev pripadnikov romske skupnosti. Ugotavljamo, da učenke pripadnice romske skupnosti kažejo statistično značilno višjo stopnjo zaznane družinske krivičnosti v odnosu do učencev pripadnikov romske skupnosti. Ugotavljamo tudi, da je stopnja zaznane splošne, šolske in družinske krivičnosti pri mladih pripadnikih romske skupnosti pomemben dejavnik subjektivnega blagostanja, samospoštovanja in socialne opore vrstnikov.
Raziskovanje tematike je relevantno, saj na Hrvaškem ni izvedenih veliko raziskav, ki bi se dotikale socialno-psiholoških vzorcev, s katerimi se mladi pripadniki romske skupnosti srečujejo v vsakdanjem življenju, in posledic le-teh na nadaljevanje izobraževanja z vidikov Romov samih. Ključne besede: mladi pripadniki romske skupnosti, zaznana splošna, šolska, družinska krivičnost, samovrednotenje, opora vrstnikov, načrt vpisa v srednjo šolo Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (2,39 MB) |
2. Upravljanje s časom med pripadniki generacije ZJustyna Karolina Juralewicz, 2024, diplomsko delo Opis: Generacija Z so osebe, ki počasi vstopajo v »odraslo življenje«, kar pomeni, da se v njihovem življenju pojavlja veliko obremenitev zaradi povečanega števila obveznosti. Naš namen je bil raziskati, kako pripadniki generacije Z upravljajo s časom in ali so pri tem uspešni, ali so uspešni pri določanju prioritet ter kako jih določajo in ali pogosto odlašajo svoje obveznosti. Zanimalo nas je tudi, ali ima lahko slabo upravljanje s časom negativne posledice.
Raziskavo smo izvedli tako, da smo zbrali podatke, pridobljene z anketo v obliki spletnega vprašalnika, ki smo ga poslali preko socialnih omrežij in elektronske pošte. Te podatke smo kasneje analizirali in svoje ugotovitve tudi zapisali. Ugotovili smo, da večina anketirancev ve, kaj je upravljanje s časom, pri upravljanju s časom in pri določanju prioritet so dokaj uspešni, vendar pogosto odlašajo svoje obveznosti.
Slabo upravljanje s časom pa jim prinaša stres, padec motivacije in produktivnosti, slabo voljo in izgorelost. Za boljše upravljanje s časom je pomembna odstranitev vseh motenj in zmanjšanje odlašanja. To je pomembno predvsem zato, ker ima slabo upravljanje s časom lahko veliko negativnih posledic. Ključne besede: generacija, pripadniki, čas, upravljanje Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,59 MB) |
3. Psihosocialni status pripadnikov Slovenske vojske v neposredni korelaciji z nacionalno varnostjoAleksandra Šnajder, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: Naloga govori o trenutnem psihosocialnem statusu pripadnikov Slovenske vojske, pri čemer je bil glavni poudarek poskušati povezati to stanje s stopnjo nacionalne varnosti države. Predvsem se osredotoča na posledice varčevalnih ukrepov in njihovih vplivov na življenje vojakov v zadnjih letih, ko nas pestita gospodarska in finančna kriza. Raziskava, ki jo zajema naloga, podaja mnenje prebivalcev Republike Slovenije o trenutnem stanju (psihosocialnem, finančnem) vojakov in vojske nasploh. Naloga prikazuje razvoj težav, ki so trenutno najbolj aktualne v Slovenski vojski, išče njihove vzroke ter nakazuje morebitne ukrepe in rešitve za izhod iz nastale situacije. Namen naloge je osvetliti trenutno oslabljeno stanje v Slovenski vojski in opozoriti na nepravilnosti, ki se dogajajo znotraj vojske ter spodbuditi zavedanje za razrešitev težav, ki so rešljive in potrebujejo le prave poteze pravih ljudi. Ključne besede: slovenska vojska, finančna in gospodarska kriza, psihosocialni status, nacionalna varnost države, nižji pripadniki Objavljeno v DKUM: 04.09.2015; Ogledov: 1240; Prenosov: 184
Celotno besedilo (1,12 MB) |
4. VPLIV REORGANIZACIJ NA STRES PRIPADNIKOV SLOVENSKE VOJSKEMaja Duh, 2014, magistrsko delo Opis: Živimo v obdobju globalizacije in tehnoloških napredkov, ki v organizacijah puščajo nujno potrebne organizacijske spremembe, le-te pa imajo vpliv na posamezne zaposlene. Življenje v gospodarski krizi in spremembe na delovnem mestu povzročajo stres, ki vpliva na počutje, zdravje in prav tako delo zaposlenih. S posebnimi programi in pripravami želijo pomagati zaposlenim, da bi čim lažje sprejeli spremembe.
V magistrskem delu preučujemo vpliv reorganizacij na stres pripadnikov Slovenske vojske.
V teoretičnem delu najprej opredelimo pojem organizacija, se osredotočimo na različne oblike profitnih in neprofitnih organizacij ter različne organizacijske strukture. Sledi pojasnitev postopka reorganizacije in ukrepi na ravni posameznikov, oddelkov in tudi podjetja, s katerimi zmanjšujemo odpor proti spremembam.
Vse te spremembe prinašajo stres, zato smo ga na kratko opredelili, poiskali vire in vrste stresa na delovnem mestu. Pojasnili smo posledice stresa in predstavili različne tehnike in načine premagovanja stresa, tako na ravni posameznika kot na ravni organizacije.
V magistrskem delu smo na kratko opisali Slovensko vojsko; njen temeljni namen, poslanstvo, vrednote, kakšna je njena struktura in predvsem človeški viri v Slovenski vojski.
V empiričnem delu preučujemo vpliv reorganizacij na vzorcu 115 pripadnikov Slovenske vojske iz različnih krajev in delovnih mest.
Ugotovili smo, da je več kot polovica pripadnikov že bila udeležena v procesu reorganizacij vsaj 3-krat ali več in da jim le-te povzročajo stres. Najpogosteje jim stres povzročajo pogodbe za določen čas. Pozitivno mišljenje pa je način, s katerimi pripadniki najpogosteje premagujejo stres. Ključne besede: Reorganizacija, organizacijske strukture, stres, pripadniki Slovenske vojske, premagovanje stresa. Objavljeno v DKUM: 06.03.2015; Ogledov: 1415; Prenosov: 184
Celotno besedilo (1,34 MB) |