SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava učinkovitosti virtualnega in klasičnega terenskega dela pri pouku biologije in ekologije v osnovni šoli na primeru učne poti Mariborski otok
Miro Puhek, 2013, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo predstavili primerjavo klasičnega in virtualnega terenskega dela. Poudarek raziskave je na določanju učinka posameznega načina dela pri poučevanju bioloških ter ekoloških vsebin v zadnji triadi osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji. V analizi so učenci opravljali naloge na učni poti Mariborski otok. Naloge smo tudi digitalizirali in predstavili s pomočjo Geopedie. Raziskavo smo izvedli jeseni 2011, v njej pa je sodelovalo 464 učencev (od 6. do 9. razreda) iz enajstih mariborskih osnovnih šol. V rezultatih smo ugotovili majhne razlike v povezavi z učinkovitostjo pridobivanja znanja med obema načinoma dela, pri čemer se je vsak izmed načinov izkazal s svojo kakovostjo. S klasičnim terenskim delom je bila večina učencev učinkovitejša predvsem v nalogah, kjer so si lahko pomagali z neposredno izkušnjo. Po drugi strani so se učenci na virtualnem terenskem delu bolje izkazali v nalogah, kjer je računalnik zagotovil dodatno informacijo. Hkrati smo izvedli tudi anketiranje osnovnošolskih ter srednješolskih učiteljev, pri čemer nas je zanimala predvsem pogostost izvajanja terenskega dela, ovire, s katerimi se učitelji pri tem spopadajo, ter stališča učiteljev o klasičnem in virtualnem terenskem delu. V anketiranju je sodelovalo 386 učiteljev, in sicer predvsem biologov, geografov ter naravoslovcev. Učitelji dojemajo terensko delo kot izredno pomembno metodo, ki služi predvsem spodbujanju izkustvenega učenja v naravi. Stališča učiteljev do virtualnega načina dela so večinoma pozitivna, vendar le kot dodaten pripomoček, nikakor pa ne kot nadomestilo klasičnega načina terenskega dela.
Ključne besede: biologija, ekologija, izobraževanje, Mariborski otok, ovire, primerjava učinkovitosti, terensko delo, virtualno terensko delo.
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 1525; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

2.
Analiza učinkovitosti toplotne črpalke
Markus Kristof, 2014, diplomsko delo

Opis: Analiza učinkovitosti toplotne črpalke opisuje, kako efektivno sistem deluje. Namen tega dela je odgovoriti na vprašanja, koliko je možno privarčevati in ali se splača vložiti v nabavo toplotne črpalke. Sodobne toplotne črpalke, v primerjavi s klasičnimi sistemi ogrevanja na fosilna goriva, lahko zmanjšajo dejansko porabo energije tudi do 75%. Pri tem je pomembna visoka učinkovitost sistema, zlasti pravilno izbrane in vgrajene komponente ter optimalno nastavljen ogrevalni sistem in oprema za regulacijo. Posebno pozornost je potrebno nameniti napakam v procesu dimenzioniranja, izbire in vgradnje komponent ter nastavitve in načina obratovanja opreme. Primerjava klasičnega sistema ogrevanja na utekočinjen naftni plin (UNP) in toplotne črpalke na osnovi analize dejanske porabe energije je pokazala, da učinkovitost toplotne črpalke znatno zniža stroške ogrevanja in upravičuje investicijo, kljub finančni naložbi v tovrstno opremo. Ne smemo pa zanemariti izrazito večjo prijaznost do našega okolja kot bilo kateri drugi sistem s fosilnim virom energije, kar pa ni predmet tega dela.
Ključne besede: toplotna črpalka, analiza učinkovitosti, stroški ogrevanja, investicija, primerjava ogrevalnih sistemov
Objavljeno: 01.07.2014; Ogledov: 1023; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici