1. Analiza uporabnosti sodobnih orodij za modeliranje procesov : diplomsko deloAnton Lajhar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na uporabnost sodobnih orodij za modeliranje procesov in predstavitev tehnik modeliranja procesov. Glavni namen raziskave je primerjava različnih orodij za modeliranje procesov in pridobitev vpogleda v njihove tehnične zmožnosti ter učinkovitost. Za pridobitev podatkov in primerjavo orodij smo izvedli pregled literature ter v vseh orodjih modelirali in simulirali realne poslovne procese. Končni rezultati zajemajo ugotovitve glede prednosti in pomanjkljivosti posameznih orodij ter primerjavo med njimi. V sklepu so navedene smernice glede izbire najbolj ustreznega orodja glede na specifične potrebe podjetja oziroma posameznika. Ključne besede: modeliranje procesov, primerjanje, analiza učinkovitosti, sodobna orodja za modeliranje, funkcionalnosti, analiza, optimizacija, avtomatizacija, produktivnost Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
Celotno besedilo (3,77 MB) |
2. |
3. Vidiki uporabe Instagrama ter socialne primerjave kot napovedniki dejavnikov tveganja za motnje hranjenja : magistrsko deloNikolina Magaš, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo preučuje določene vidike uporabe Instagrama ter socialne primerjave kot napovednike dejavnikov tveganja za motnje hranjenja oz. kot napovednike problematičnih prehranjevalnih navad in negativnih stališč do lastnega telesa. Podatke smo pridobili s pomočjo vprašalnika, objavljenega na spletu. Z namenom napovedovanja rezultatov na vprašalniku problematičnih prehranjevalnih navad in negativnih stališč do lastnega telesa smo izvedli multiplo regresijo. Izvedli smo tudi moderatorske analize. Analize so pokazale, da čas, preživet na Instagramu, inteziteta uporabe Instagrama in gledanje fit inspiracija slik niso statistično pomembni napovedniki problematičnih prehranjevalnih navad in negativnih stališč do lastnega telesa. Pokazalo pa se je, da sta težnja po socialni primerjavi kot splošna lastnost ter socialno primerjanje na Instagramu statistično pomembna negativna napovednika problematičnih prehranjevalnih navad in negativnih stališč do lastnega telesa. Težnja po socialni primerjavi kot splošna lastnost in socialno primerjanje na Instagramu nimata statistično pomembnih moderatorskih vlog v odnosu med omenjenimi vidiki uporabe Instagrama in problematičnimi prehranjevalnimi navadami ter negativnimi stališči do lastnega telesa. Raziskovanje tega področja je pomembno, saj prepoznavanje problematične uporabe Instagrama in ozaveščanje pogostega socialnega primerjanja posameznikom pomaga razumeti, zakaj prihaja do vse nižje telesne samopodobe in negativnih stališč do lastnega telesa na sploh. Ob pravočasni prepoznavi lahko posamezniki spremenijo problematične navade in se pravočasno ustavijo na poti do razvoja različnih prehranjevalnih motenj. Ključne besede: Instagram, problematične prehranjevalne navade, negativna stališča do telesa, fit inspiracija, socialno primerjanje Objavljeno v DKUM: 02.12.2021; Ogledov: 1091; Prenosov: 398
Celotno besedilo (1,23 MB) |
4. Metode reševanja problemov mehkega linearnega programiranjaMaja Žulj, 2016, magistrsko delo Opis: V delu so obravnavane različne metode za reševanje problemov linearnega programiranja, kjer nastopajo nenatančne vrednosti, ki jih opišemo kot mehka števila. Najprej so vpeljani osnovni pojmi teorije mehkih množic in linearnega programiranja ter nekatere razširitve te tehnike. V delu ugotavljamo, da se je v literaturi pojavilo veliko modelov mehkih linearnih programov in posledično tudi veliko različnih metod, ki te probleme rešujejo. Navedenih je nekaj del, v katerih so avtorji razvrstili obstoječe metode po določenih kriterijih. Predstavljena je tudi tabela dimenzij, ki je osnova za taksonomijo, ki vključuje tudi novejše metode, ki še niso bile zbrane in popisane. Prav tako so predstavljeni problemi iz resničnega življenja, ki so rešeni z uporabo metod mehkega linearnega programiranja. V tretjem in četrtem poglavju je mehki linearni program razdeljen v skupine glede na to, v katerem delu nastopajo mehki koeficienti. Za vsako skupino je opisanih nekaj najpomembnejših metod.
V zadnjem poglavju je izpostavljen problem pomanjkanja učinkovite programske opreme, ki preprečuje pogostejšo uporabo mehkega linearnega programiranja. Ključne besede: mehke množice, primerjanje mehkih števil, linearno programiranje, večkriterijsko linearno programiranje, FuzzyLP. Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 2045; Prenosov: 183
Celotno besedilo (721,28 KB) |
5. PRIMERJANJE ULOMKOV OB UPORABI I-UČBENIKA IN IGER PRI POUKU MATEMATIKEAlen Nemec, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Primerjanje ulomkov ob uporabi i-učbenika in iger pri pouku matematike smo obravnavali strategije primerjanja ulomkov ob vključitvi i-učbenika ter aktivnosti za primerjanje ulomkov v pouk matematike. Spoznali smo različne strategije primerjanja ulomkov, ki smo jih predstavili s pomočjo različnih modelov. V empiričnem delu smo s pedagoškim eksperimentom preverili učinkovitost vpeljave i-učbenika ter igre za primerjanje ulomkov pri poučevanju. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti vpliv uporabe i-učbenika in igre za primerjanje ulomkov pri pouku matematike na učne dosežke. V ta namen smo v eksperimentu uvedli eksperimentalno in kontrolno skupino. Pri eksperimentalni skupini smo v pouk vključili i-učbenik in uporabili igro za primerjanje ulomkov, medtem ko je pri kontrolni skupini pouk potekal klasično, z učbeniškim kompletom. Rezultati raziskave so pokazali, da so učenci eksperimentalne skupine na končnem testiranju znanja dosegli boljše rezultate od učencev kontrolne skupine, vendar razlika ni bila statistično značilna. Ključne besede: I-učbenik, igra, ulomek, primerjanje ulomkov, strategije primerjanja ulomkov, eksperiment Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 1198; Prenosov: 154
Celotno besedilo (3,38 MB) |
6. PRIMERJANJE ULOMKOV OB UPORABI MERLJIVEGA MODELATea Bertalanič, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Primerjanje ulomkov ob uporabi merljivega modela smo se najprej osredotočili na dele celote in ulomke glede na posodobljeni učni načrt. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili razvoj postopnega razumevanja delov celote in ulomkov s pomočjo konkretnega materiala in modelov, matematičnih pojmov, terminologije, diagramov in simbolov. V nadaljevanju pa so predstavljeni tipi primerjanja ulomkov z ustreznimi primeri. V zaključnem delu teoretičnega dela smo predstavili pomen igre pri pouku in opisali aktivnost z barvnimi trakovi in igralnimi kockami za lažje razumevanje primerjanja ulomkov, ki smo jo izvedli pri pouku.
V empiričnem delu predstavljamo potek in rezultate pedagoškega eksperimenta, ki smo ga izvedli v dveh oddelkih petega razreda, pri čemer je en oddelek predstavljal eksperimentalno skupino, drugi oddelek pa kontrolno skupino. Namen pedagoškega eksperimenta je bil preveriti, ali uporaba aktivnosti z barvnimi trakovi in igralnimi kockami pripomore k boljšemu razumevanju primerjanja ulomkov. Ključne besede: števec, imenovalec, primerjanje ulomkov, konkretni material, igra Objavljeno v DKUM: 07.10.2013; Ogledov: 1761; Prenosov: 276
Celotno besedilo (1,33 MB) |
7. ŠTEVILO 5 KOT MEJNIK V VRTCUBetka Jurak, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Število 5 kot mejnik v vrtcu teoretično, praktično in empirično predstavlja razumevanje koncepta števila 5. Namen diplomske naloge je bil, da otroci usvojijo koncept števila 5, sama pa preverim učinkovitost metodičnega postopka, preko katerega sem dosegla cilje.
V teoretičnem delu je bila uporabljena metoda študija pisnih virov, ki pa je bila osnova za izdelavo priprave za izvajanje matematične aktivnosti v vrtcu. Ta se nahaja v praktičnem delu diplomske naloge. Ta del je bil zasnovan na uporabi neeksperimentalne in eksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja na deskriptivnem in kavzalnem nivoju dela.
V raziskavo je bilo vključenih 22 otrok starih od 4,5 let do 6. leta. Predmet obdelave podatkov so bili rezultati ter odgovori otrok, ki sem jih pridobila med raziskavo. Področje usvajanja koncepta števila 5 se je pokazala kot koristna in otrokom primerna aktivnost. Ključne besede: - matematika
- koncept števila 5
- primerjanje
- združevanje in razdruževanje količin
- predšolska vzgoja Objavljeno v DKUM: 08.05.2012; Ogledov: 1738; Prenosov: 252
Celotno besedilo (1,62 MB) |
8. UPORABA METODE ANALITIČNEGA HIERARHIČNEGA PROCESA IN BENCHMARKINGA NA PRIMERU IZBIRE RAČUNALNIŠKEGA PAKETA ZA RAČUNOVODSKI SERVISPetra Gregorčič, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljam vzajemno delovanje dveh metod, in sicer metodo benchmarkinga in metodo analitičnega hierarhičnega procesa.
Metoda AHP je ena izmed metod odločanja po več kriterijih hkrati, ki ga, zavedno ali nezavedno, uporabljamo vsak dan. Ob vsakem problemu, kjer imamo na voljo več rešitev, variant, inačic oziroma alternativ, se oziramo na več kriterijev, na podlagi katerih izberemo najboljšo rešitev. Z metodo benchmarkinga ali s primerjalno analizo, kot je izraz poslovenjen, pa iščemo najuspešnejše načine delovanja in doseganja rezultatov, kar skušamo uporabiti v lastni praksi.
Namen diplomskega dela je raziskati proces odločanja o nakupu novega programskega paketa v izbranem računovodskem servisu ''x''. Najprej preučimo teoretične osnove; predstavimo razlago o odločanju po več kriterijih hkrati in o benchmarkingu, nato predstavimo kriterije in atribute, ki imajo velik pomen pri odločitvi o izbiri enega izmed treh ponudnikov programskega paketa, ki ga bodo uporabljali v računovodskem servisu. V analitičnem delu pa teorijo povežemo s praktičnim primerom. Proces odločanja prikazujemo po korakih, kot jih opisujemo v teoretičnem delu, pri tem pa si pomagamo z računalniškim programom Expert Choice.
Ko dobimo najboljšo rešitev oziroma najboljšega ponudnika programskega paketa po več kriterijih hkrati, to je podjetje SAOP d.o.o., s programskim paketom MiniMAX, ponovno izvedemo benchmarking; programski paket Yuce, ki je v računovodskem servisu ''x'' trenutno v uporabi, primerjamo z najboljšo alternativo.
Programski paket MiniMAX je od programskega paketa Yuce boljši predvsem na področjih uporabnosti, ki jih v računovodskem servisu ''x'' želijo izboljšati z nakupom novega programskega paketa. Ključne besede: Odločanje po več kriterijih hkrati, analiza odločanja, razmerna skala, metoda analitičnega hierarhičnega procesa – AHP, kriterij, atribut, alternative, primerjanje po parih, sinteza, agregirana vrednost, analiza občutljivosti, benchmarking, Expert Choice, MiniMAX, Birokrat, Knjiga V7 Objavljeno v DKUM: 28.01.2011; Ogledov: 3604; Prenosov: 307
Celotno besedilo (3,39 MB) |
9. PLAGIATORSTVO IN PROGRAMI ZA DETEKCIJO PLAGIATOVBojan Butolen, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen problem plagiatorstva ter možni načini reševanja le-tega. Predstavljeni so programi, s pomočjo katerih je možno primerjati velike sklope datotek in odkrivati potencialne primere plagiarizma. Ob programih, ki služijo primerjanju tekstovnih datotek, je nekaj diplomskega dela posvečenega študiji programov za primerjanje programske kode. Praktični del diplomskega dela predstavljata razvoj programa za odkrivanje plagiatov ter primerjava rezultatov, dobljenih s programom APSS, glede na rezultate, dobljene z obstoječimi programi. Predstavljeni so tudi algoritmi in pristopi, ki so uporabljeni pri razvoju programa. Ključne besede: plagiatorstvo, primerjanje datotek, podobnost datotek, delitev besedila Objavljeno v DKUM: 23.06.2009; Ogledov: 14924; Prenosov: 2140 (1 glas)
Celotno besedilo (1,09 MB) |