| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 82
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza poslovnega okolja Avstralije in Južne Afrike
Maruša Uršič, 2021, diplomsko delo

Opis: Mednarodno poslovanje je danes za večino podjetij neizogibno. Podjetja analizirajo poslovno okolje tujih trgov, da se lahko pravilno odločijo na katere trge vstopati, in da zmanjšajo tveganja v mednarodnem poslovanju. To je mogoče izvesti po modelu PESTLE, ki ga predstavljamo v tem diplomskem delu in s pomočjo katerega smo analizirali poslovni okolji Avstralije in Južne Afrike. Avstralija je veliko razvito gospodarstvo, medtem ko je Južna Afrika manjše razvijajoče se gospodarstvo z veliko potenciala. Obe državi imata prednosti in tudi slabosti, ki jih ugotavljamo v njuni podrobnejši analizi po ključnih kazalnikih in nato v primerjalni analizi. Diplomsko delo zaključimo z izhodišči za mednarodne tržnike in s sklepom, v katerem na kratko povzamemo naše ugotovitve.
Ključne besede: mednarodno poslovno okolje, analiza PESTLE, primerjalna analiza, Avstralija, Južna Afrika
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 247; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (909,76 KB)

2.
Primerjalna analiza rešitev ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo
Laura Jurgec, 2021, diplomsko delo

Opis: Za podjetja je pomembno, da svoje ključne poslovne procese vodijo uspešno in učinkovito, pri čemer jim pomagajo celovite informacijske rešitve, tako imenovane rešitve ERP. Le-te so zamenjale obstoječe informacijske rešitve, ki podjetjem niso ponujale tako optimalnega poslovanja. Z uvedbo rešitev ERP v podjetja, se tem odpravijo napake podvajanja podatkov, saj so le-ti shranjeni na enem mestu, tudi moduli so integrirani med seboj za lažjo povezljivost podatkov. V svetu, ki ga živimo ni več vprašanje ali rešitev ERP uvajati temveč, katero izmed rešitev izbrati. Poznamo veliko ponudnikov rešitev ERP tako domačih kot tujih. Kljub pestri izbiri ponudnikov rešitev ERP, smo se v tem diplomskem delu omejili in podrobneje raziskali dve rešitvi ERP, in sicer Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Rešitve ERP se lahko uvajajo po različnih korakih oziroma fazah, kot lahko vidimo v nadaljevanju se tudi rešitvi ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo med seboj razlikujeta v fazah uvajanja. Znotraj uvajanja pa se lahko podjetja poslužujejo različnih pristopov uvedbe rešitev ERP. Kot smo predhodno omenili, smo se znotraj tega dela omejili na dve izbrani rešitvi ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo, ki sta namenjeni majhnim in srednje velikim podjetjem, vendar je Odoo zaradi svoje pestre ponudbe aplikacij privlačna izbira tudi za velika podjetja. Rešitvi ERP sta zgrajeni modularno, moduli pokrivajo celotno poslovanje podjetja. Čeprav sta rešitvi v mnogih vidikih podobni, pa se razlikujeta predvsem iz vidika funkcionalnosti, ki jih ponujata. Konec tega dela predstavlja primerjava izbranih rešitev ERP iz vidika splošnih in tehničnih značilnosti, uvajanja ter njunih lastnostih.
Ključne besede: Rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Business Central, Odoo, primerjalna analiza
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 202; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

3.
Primerjalna analiza rešitve erp microsoft dynamics 365 business central in odoo
Katja Deržič, 2021, diplomsko delo

Opis: Današnji svet se s pomočjo različnih tehnologij hitro spreminja, zato lahko predpostavimo, da bo večina podjetij v naslednjih nekaj letih uvedla eno izmed rešitev ERP. Rešitve ERP bodo podjetjem pomagale pri boljšem in učinkovitejšem poslovanju s pomočjo racionalizacije in avtomatizacije številnih postopkov. Gre za rešitve, ki podpirajo področja, kot so proizvodnja, prodaja, upravljanje s človeškimi viri, računovodstvo, finance itd. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretično raven rešitve ERP, kjer smo opredelili rešitev ERP, funkcionalnosti rešitev ERP, razvoj rešitev ERP, značilnosti rešitev ERP, našteli smo nekaj prednosti in slabosti rešitev ERP in na koncu predstavili trenutne vodile domače in tuje ponudnike rešitev ERP. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili rešitvi Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Za vsako rešitev smo opisali posamezno podjetje, podrobneje predstavili obe rešitvi, opisali strukturo, arhitekturo in predstavili postopek uvajanja rešitve v podjetje s pomočjo metodologije Sure Step in metodologije Odoo. Na koncu diplomskega dela smo naredili primerjalno analizo med Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Predstavili smo ključne razlike, po katerih se medsebojno razlikujeta, kot so velikost podjetja, ponudniki, cena, moduli, možnosti namestitve, metodologija, podatkovna baza, koncept delovanja, programski jeziki in lokalizacija rešitve. Ugotovili smo, da sta si rešitvi dokaj podobni, saj obe rešitvi ponujata tuja ponudnika in sta namenjeni malim in srednje velikim podjetjem. Obe rešitvi ponujata večjezičnost in slovensko lokalizacijo. Vendar je največja razlika pri metodi uvajanja rešitve v podjetje. Medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central uporablja metodologijo Sure Step, Odoo uporablja metodologijo Odoo.
Ključne besede: rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Odoo, uvajanje rešitve, primerjalna analiza.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 182; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

4.
Preverjanje in ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli: analiza pisnih preizkusov za angleščino in nemščino
Barbara Benedik, 2021, magistrsko delo

Opis: Vsak učitelj začetnik se pri sestavljanju pisnega preizkusa za preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika v praksi srečuje s številnimi vprašanji: od vprašanj, ki se nanašajo na oblikovno, kvantitativno, vsebinsko in kvalitativno zasnovo ter merske karakteristike. V magistrski nalogi smo na ta vprašanja iskali odgovore in z analizo pisnih preizkusov ugotavljali, kako v srednji šoli poteka pisno preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika angleščine in nemščine na ravni od A1 do B1 oz. B2. Za osvetlitev procesa učenja tujega jezika v kontekstu institucionalnega preverjanja oz. ocenjevanja znanja smo se v teoretičnem delu posvetili terminološkemu aparatu s tega področja, predstavili tako različne namene, funkcije, vplive, vrste in oblike preverjanja oz. ocenjevanja znanja kot tudi najpomembnejše merske karakteristike ter se nadalje osredotočili na pisne preizkuse, načine preverjanja posameznih jezikovnih spretnosti oz. zmožnosti in najpogostejše tipe nalog, namenjene preverjanju oz. ocenjevanju znanja rabe jezika, ter opisali njihove prednosti in slabosti. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kako v praksi poteka preverjanje oz. ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli, zato smo v empiričnem delu s kvantitativno, deskriptivno in primerjalno analizo s štirih različnih tematskih vidikov obravnavali naključno zbrane pisne preizkuse za preverjanje znanja angleškega in nemškega jezika. Rezultati analize so pokazali, da so pisni preizkusi za preverjanje oz. ocenjevanje angleščine v osnovi primerljivi s pisnimi preizkusi za preverjanje oz. ocenjevanje znanja nemščine. Magistrska naloga je omogočila boljši vpogled v potek pisnega preverjanja oz. ocenjevanja znanja tujega jezika na sekundarni stopnji izobraževanja. Na podlagi analitičnih dognanj podaja splošne ugotovitve in zanje skladno s teorijo dodaja tudi priporočila stroke, kar lahko učiteljem tujega jezika v srednji šoli služi kot izhodišče oz. za (samo)refleksijo priprave pisnega preizkusa znanja tujega jezika.
Ključne besede: pisno preverjanje in ocenjevanje znanja tujega jezika v srednji šoli, sestavljanje pisnega preizkusa, zasnova pisnega preizkusa za angleščino in nemščino, primerjava angleških in nemških pisnih preizkusov, kvantitativna deskriptivna in primerjalna analiza.
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 283; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

5.
Primerjalna analiza stanovanjskih kreditov bank v Sloveniji
Tanja Kouter, 2021, diplomsko delo

Opis: Zgodi se, da sami nimamo dovolj lastnih sredstev za gradnjo hiše ali nakup stanovanja, zato se moramo odločiti za najem kredita pri banki. Ko želimo vzeti kredit, ni vedno vse preprosto, treba je dosegati standarde, da ga lahko sploh dobimo. Potem je tukaj še obvezna dokumentacija, ki jo je treba izpolniti, ter stroški, ki jih moramo plačati. Namen diplomske naloge je analiza stanovanjskih kreditov v Sloveniji. Diplomska naloga je sestavljena iz petih delov. V prvem delu smo se osredotočili na pomen kredita, kreditne sposobnosti kreditojemalca, kreditno pogodbo, obvezno dokumentacijo in stroške, ki se pri najetju kredita pojavijo. Naslednje poglavje se navezuje na opis oblik zavarovanj, s katerimi lahko zavarujemo kredite. Veliko ljudi zavaruje stanovanjski kredit z zastavo nepremičnine. Potrebno je tudi zavarovanje kredita v primeru, da med odplačevanjem naletimo na kakršnekoli težave (npr. izguba službe, bolezen). V četrtem delu je opisan in prikazan postopek informativnega izračuna kredita, ki si ga lahko kadarkoli izračunamo sami na spletnih straneh bank. V zadnjem delu diplomske naloge smo primerjali stanovanjske kredite desetih slovenskih bank. Analiza je bila izvedena s podatki spletne strani posamezne banke. Upoštevali smo podatke za 25- in 30-letno dobo odplačevanja z zneskom za 200.000,00 EUR, spremenljivo obrestno mero (3 ali 6-mesečni EURIBOR + fiksni pribitek) in zavarovanje kredita s hipoteko. Z diplomsko nalogo smo ugotovili, da se banke med seboj razlikujejo ter imajo različne kriterije, ki jih upoštevajo pri odobritvi kredita. Primerjalna analiza je razkrila, katera banka ima najugodnejši kredit za upoštevane podatke. Glavni kriterij za najugodnejšo banko je bila efektivna obrestna mera, torej smo gledali, katera banka ima najnižjo EOM. Osredotočili smo se tudi na kreditno pogodbo in opazili, da veliki del kreditne pogodbe temelji na Zakonu o potrošniških kreditih.
Ključne besede: kredit, stanovanjski kredit, primerjalna analiza stanovanjskih kreditov
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 239; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (717,36 KB)

6.
Primerjalna analiza ddom in hierarhičnega koncepta planiranja proizvodnje
Inka Rupnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Problem: Klasičen sistem planiranja proizvodnje, v literaturi prepoznan tudi kot model hierahičnega planiranja proizvodnje ali MRP II (Manufacturing resource planning) ali koncept MRP/CRP (Material / Capacity requirements planning) ali klasični MRP, nam ne omogoča optimalnega planiranja in natančnega pregleda zalog, ker modul MRP ne upošteva operacij, ki so v teku. Pri klasičnem planiranju MRP naročila niso zaključena ob pravem času, kajti pretok informacij in podatkov je prepočasen. Namen: Namen diplomske naloge je narediti primerjalno analizo klasičnega hierarhičnega planiranja MRP proizvodnje in sodobnega planiranja DDOM (Demand driven operating model). Metode in orodja: Raziskovali smo literaturo s področja hierarhičnega planiranja MRP proizvodnje in planiranja DDOM. Analizirali smo gradiva o izobraževanju planiranja proizvodnje GlobalBikelnc v SAP/R3 in SAP4HANA. Primerjali smo orodji SAP/R3 in SAP4HANA ter naredili primerjalno analizo aktivnosti in ukazov za izvedbo izobraževanja med SAP/R3 in SAP4HANA. Naredili smo tudi primerjalno analizo klasičnega planiranja in planiranja DDOM. Rezultat diplomskega dela: Klasičen sistem planiranja proizvodnje, v literaturi prepoznan tudi kot model hierahičnega planiranja proizvodnje ali MRP II (Manufacturing resource planning) ali koncept MRP/CRP (Material / Capacity requirements planning) ali klasični MRP, nam ne omogoča optimalnega planiranja in natančnega pregleda zalog, ker modul MRP ne upošteva operacij, ki so v teku. Pri klasičnem planiranju MRP naročila niso zaključena ob pravem času, kajti pretok informacij in podatkov je prepočasen.
Ključne besede: primerjalna analiza, oskrbovalna veriga, informacijska tehnologija, programska oprema, DDOM.
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

7.
Primerjalna analiza naknadno prednapetih plošč razpona do 15 m : magistrsko delo
Domagoj Oštarjaš, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava dimenzioniranje gladke naknadno prednapete plošče po SIST EN 1992-1-1: 2005. V magistrskem delu je izvedena numerična analiza modelov T-prereza s programi Sofistik in Tower na primeru naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Ugotovili smo, da je uporaba modela v programskem orodju Sofistik, kjer sta plošča in nosilec modelirana s končnimi elementi plošče in s skupno referenčno ravnino, primerna za analizo naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Ugotovili smo tudi, da uporaba tega modela v programskem orodju Tower ni pravilna. Izvedena je tudi numerična analiza gladke naknadno prednapete plošče in naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Analizo smo izvedli za več različnih razponov plošč, da bi ugotovili, kateri sistem naknadno prednapete plošče je najprimernejša rešitev glede na razpon. Ti razponi so bili 10,0 m, 12,5 m in 14,75 m. Primernost rešitev smo presojali glede na vidik najnižjih materialnih stroškov.
Ključne besede: primerjalna analiza, naknadno prednapete plošče, dimenzioniranje, Tower, Sofistik, gladka plošča, plošča z nizkimi in širokimi nosilci
Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 459; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (9,71 MB)

8.
Delo policije v Sloveniji in na Portugalskem s poudarkom na primerjalni analizi statističnih podatkov o kriminaliteti obeh držav : magistrsko delo
Miha Zemljič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga predstavlja statistiko kriminalitete na Portugalskem in v Sloveniji med letoma 2013 in 2017. V raziskovalni nalogi so opisane tudi razlike v strukturi in delu policije ter državnega tožilstva obeh držav. V uvodu je zapisano, zakaj v svetu potrebujemo primerjave in zbiranje statističnih podatkov ter kaj ti podatki predstavljajo za varnost držav. Uvod vsebuje tudi razlago, zakaj ti podatki ne predstavljajo realnega pogleda na obseg kriminalitete. V jedru magistrske naloge sta opisana delo in organizacijska struktura policije ter državnega tožilstva na Portugalskem. Predstavljene so pristojnosti in bistveno delo, ki ga opravlja policija, in na kakšen način državno tožilstvo sodeluje s policijo. Opisana je vloga državnega tožilca v predkazenskem postopku in kaj so njegove glavne naloge. Glavni del jedra magistrske naloge predstavlja statistika o kriminaliteti med letoma 2013 in 2017, kjer so prikazane tabele z različnimi kaznivimi dejanji, v katerih je razviden upad ali porast kriminalitete med letoma 2013 in 2017. Bistveni del statistike pa je primerjana analiza, v kateri so primerjani statistični podatki kriminalitete in državnega tožilstva med Slovenijo ter Portugalsko. V zaključku so opredeljeni rezultati in ugotovitve v primerjanju statističnih podatkov ter razlik dela policije in državnega tožilstva med državama. Opredeljene so tudi hipoteze in zaključne misli o razlikah med državama.
Ključne besede: policija, policijsko delo, državno tožilstvo, kriminaliteta, statistični pregled, primerjalna analiza, Slovenija, Portugalska, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 30.06.2020; Ogledov: 449; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

9.
Zahteve in pričakovanja do informacijskega sistema v klicnem centru: analiza primera
Rebeka Tetičkovič, 2020, magistrsko delo

Opis: Za podjetja je ključnega pomena, da imajo urejene informacijske sisteme v podjetju. Saj le tako lahko ostanejo uspešna in konkurenčna ter skrbijo za svoj ugled. Informacijski sistemi omogočajo podjetjem, da imajo celovit pogled nad strankami, na voljo lahko imajo podatke v trenutku, ko jih potrebujejo in tako lahko hitro odreagirajo na želje in zahteve strank. Informacijski sistem omogoča shranjevanje in obdelovanje podatkov, komuniciranje, dokumentiranje ter lažje in hitrejše odločanje. Podjetje mora izbrati takšen informacijski sistem, ki bo zadovoljil njihove zahteve in pričakovanja. Prvo poglavje predstavlja opis področja ter opredelitev problema. Predstavili bomo namen magistrske naloge, njene cilje ter hipoteze raziskave. Za vsako hipotezo bomo predstavili na kakšen način jo bomo preverili. Opisali bomo predvidene metode, ki jih bomo v nadaljevanju uporabili. Zabeležili bomo tudi predpostavke in omejitve magistrske naloge. V drugem poglavju se bomo osredotočili na informacijske sisteme, podrobno jih bomo opredelili, predstavili bomo kako so se razvili in kakšen je bil njihov začetek. Predstavili bomo življenjski cikel informacijskega sistema. Navedli bomo delitve, vrste, elemente in sestavine informacijskega sistema. Povedali bomo kakšen je namen in vloga informacijskega sistema, ter kakšen je učinkovit informacijski sistem. Nekaj pozornosti bomo namenili tudi varnosti in zaščiti informacijskega sistema. Na koncu tega poglavja bomo podrobno opredelili informacijske procese ter njihove podprocese. Tretje poglavje je namenjeno, da spoznamo klicne centre, torej kaj sploh so klicni centri, kakšna je vloga klicnih centrov in na kakšen način delujejo. Predstavili bomo kako so se klicni centri pričeli razvijati, torej njihovo zgodovino. Predstavili bomo značilnosti dobrega klicnega centra in kakšna tehnologija se uporablja v klicnih centrih. Poznamo več vrst klicnih centrov, zato jih bomo prav tako predstavili. V četrtem poglavju bomo opredelili pojem poslovni proces. Opisali bomo elemente poslovnih procesov in kako lahko delimo poslovne procese. Predstavili bomo kako poteka prenova poslovnih procesov. Prav tako bomo pa v tem poglavju tudi opisali informacijske sisteme z vidika poslovnega procesa. Peto poglavje zajema analizo zahtev in pričakovanj. Najprej bomo predstavili podjetje Alsa-line d.o.o., ter njihov večnamenski čistilni aparat s katerim trgujejo. Podrobno bomo analizirali poslovne procese v tem podjetju. Izvedli bomo intervjuje z uslužbenci podjetja Alsa-line, ki delajo v klicnem centru, na ta način bomo pridobili njihove zahteve in pričakovanja v povezavi z obstoječim informacijskim sistemom. V zadnjem šestem poglavju bomo opredelili programsko opremo, ki je namenjena podpori klicnim centrom. Predstavili bomo povezave med klicnimi centri in tehnologijo, ter razmerje med njimi. Predstavili bomo tehnologije in sisteme klicnega centra. Podrobno bomo opisali obstoječi informacijski sistem First Call, ki ga uporabljajo v klicnem centru podjetja Alsa-line. Prav tako bomo podrobno predstavili izbrano rešitev Intrix CRM, ki je bila zasnovana s strani podjetja Intera d.o.o. Predtavili bomo tudi podjetje Intera d.o.o. Na koncu bomo primerjali oba izbrana sistema med seboj, ter na podlagi zahtev in pričakovanj uslužbencev klicnega centra podjetja Alsa-line poskušali ugotoviti, ali je rešitev Intrix CRM primerna za njih, in ali bi jim omogočila odpravo težav, s katerimi se trenutno srečujejo.
Ključne besede: informacijski sistemi, poslovni procesi, klicni centri, Intrix CRM, First Call, primerjalna analiza
Objavljeno v DKUM: 06.04.2020; Ogledov: 659; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

10.
Analiza finančnega položaja in poslovne uspešnosti Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani in Univerze na Dunaju
Katarina Žerdin, 2019, diplomsko delo

Opis: Študentje in bodoči delodajalci velikokrat primerjamo ugled posamezne univerze, zato sem se v tem delu odločila za primerjavo dveh slovenskih in ene tuje univerze. Izbrala sem največji konkurentki v slovenskem prostoru, Univerzo v Mariboru in Univerzo v Ljubljani, ter avstrijsko Univerzo na Dunaju, na katero se vpiše tudi kar precejšno število Slovencev. Odločila sem se za izvedbo primerjalne analize iz vidika poslovanja univerz, torej preučitev finančnega položaja in poslovne uspešnosti. Najprej sem univerze predstavila in jih med seboj primerjala glede na različne vidike velikosti in tudi glede na razlike v organiziranosti in zakonodaji, saj sem vključila tudi avstrijsko univerzo, ki ima svoje specifike. Ugotovila sem, da Univerza na Dunaju deluje v največjem obsegu, vendar ima manj članic, kot pa Ljubljanska Univerza. Univerza v Mariboru je najmanjšega obsega in deluje po isti zakonodaji kot ljubljanska. Dunajska je enako kot slovenski univerzi organizirana kot javni zavod, vendar se v nekaterih pogledih zakonodaja razlikuje. Pri izvedbi analize sem najprej preučila računovodske usmeritve in preuredila bilance stanja in izkaze poslovnega izida za leta od 2015 do 2018, da so bili ustrezni za primerjavo. Pri bilanci stanja sem analizirala sestavo sredstev in obveznosti, preverila veljavo zlatega bilančnega pravila in izračunala temeljne kazalnike financiranja. Izkaz poslovnega izida sem prav tako analizirala glede na sestavo, izračunala nekatere temeljne kazalnike gospodarnosti, ter Poslovni izid na študenta.
Ključne besede: primerjalna analiza, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, univerza
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 409; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici