| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Postopek uporabe brezpilotnikov v prometnem sistemu
Ksenija Kotnik, 2024, magistrsko delo

Opis: To delo podaja osnovne napotke glede postopkov uporabe brezpilotnikov. Vsebuje podatke o veljavni evropski in slovenski zakonodaji na tem področju. Opisuje tudi vpeljavo konkretnega postopka vpeljave uporabe brezpilotnikov v poslovni proces podjetja. Delo je hkrati primer za zakonito uporabo brezpilotnikov. V delu je prepoznano problematično področje uporabe, ki ga delo poskuša rešiti s konkretnim primerom zakonitega pristopa uporabe brezpilotnikov, ki je v delu predstavljena kot raziskovalno delo s praktičnim primerom. Ugotovljeno je, da je zakonita pot uporabe brezpilotnikov možna in jasna, vendar za številna podjetja nesprejemljiva zaradi zahtevnega postopka upravljanja brezpilotnih sistemov.
Ključne besede: prometni sistem, brezpilotniki, primer uporabe brezpilotnikov, dron
Objavljeno v DKUM: 15.02.2024; Ogledov: 16; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

2.
Izdelava in implementacija novega sistema za upravljanje fiktivnega skladišča na podlagi standarda ISO 12207:2017 : magistrsko delo
Špela Kovše, 2022, magistrsko delo

Opis: Kljub temu, da ISO svoje standarde opredeljuje povsem preprosto – kot formulo, ki opisuje najboljši način, kako nekaj narediti, pa so standardi v očeh mnogih še vedno nerazumljeni, priložnosti, ki jih dajejo, pa neprepoznane. V našem delu zato predstavljamo standardizacijo in opisujemo standard ISO 12207:2017 ter njegovo uporabo na primeru fiktivnega skladišča. K temu pristopamo tako, da rešujemo problem osnovanja in vpeljave novega sistema za upravljanje skladišča v fiktivno delovno okolje, pri čemer razlago uporabe standarda podkrepimo z apliciranjem na teoretičnem primeru. Standardi so pomembni, ker pomanjkanje usklajenosti sorodnih tehnologij v različnih državah in/ali regijah povzroči prenekatere ovire, sprejem standardov med vsemi zainteresiranimi členi pa olajša postopek sodelovanja. Standardizacijo lahko dosežemo tudi na nižjem nivoju, na primer na stopnji organizacije. S tem je podjetju omogočena preglednost in združljivost rezultatov dela posameznih faz v procesih nastajanja proizvoda ali storitve. Glavni namen standarda ISO 12207 je tako vzpostavitev okvira, v katerem povezujemo procese. Sledenje standardu pomaga vpeljati nove rešitve na način, ki ga razumejo vsi, ki so v postopek vključeni. Pri tem uporabniki presodijo, ali lahko določene naloge in opravila izpolnijo sami, ali pa za izpolnitev zahteve zadolžijo nekoga drugega, oziroma najamejo zunanjega partnerja.
Ključne besede: standard, ISO 12207:2017, življenjski cikel programske opreme, sistem za upravljanje skladišča, primer implementacije
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

3.
Managementski vidiki poslovnega načrta bučne oljarne Senekovič
Patrik Senekovič, 2022, diplomsko delo

Opis: Kmetijstvo je ena izmed najstarejših panog človeštva in igra ključno vlogo pri našem obstoju. Problematike, s katerimi se kmetje in politika srečujejo danes, so vezani na klimatske spremembe, disrupcije v oskrbovalnih verigah in ugotovitev, da za preživetje enostavno ne proizvajamo dovolj hrane. Kmetje se zaradi omenjenih težav srečujejo s finančnimi primanjkljaji in iščejo možnosti za ohranitev obstoječega prihodka in alternativ z dodano vrednostjo, ki bi jim prinesle večje finančne zaslužke. Povezovanje med panogo, kot je kmetijstvo, in managementom, ki se osredotoča na optimizacijo in doseganje zastavljenih ciljev, je tako za kmete ena izmed možnosti. Pomembnost managementa v kmetijstvu iz leta v leto raste s pridobivanjem novih znanj, novih tehnologij in hitro spremenljivih trendov, ki so nastali kot rezultat globalizacije. Za večino kmetov je management abstraktna veda, ki je sploh ne znajo pravilno uporabljati. Vendar uporaba orodij, kot so poslovni načrti, predstavlja veliko priložnost za tiste, ki so se pripravljeni prilagoditi. Poslovni načrti so sami po sebi v fazah razvoja, kjer poteka veliko debat glede tega, zakaj jih potrebujemo in kakšni poslovni načrti so vsaj v teoriji pravilni. Tukaj do odstopanj od ugotovitev prihaja v praksi. Tudi manjša podjetja, kot je primer bučna oljarna Senekovič, lahko uporabijo poslovni načrt, da si začrtajo in posledično s pomočjo poslovnega načrta zastavljene cilje tudi dosežejo. Slovenija ima bogato zgodovino glede pridelave bučnega olja in tudi pravno zaščito za proizvajanje teh produktov. Tako je logična poteza slovenskih kmetov, da se združijo s strokovnjaki s področja managementa in ustvarijo novo uspešno poslovno zgodbo. Tekom diplomske naloge smo tako predstavili kmetijstvo v Evropski Uniji in Sloveniji sedaj ter tudi v prihodnjih letih. Predstavili smo tudi bučno industrijo in management, poslovni načrt in managementske vidike, ki jih moramo v poslovnem načrtu za bučno oljarno upoštevati. Diplomsko delo je tako sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V sklepu smo predstavili svoje ugotovitve za kmetijstvo v prihajajočih letih, kje so poudarki, in kako se naj podjetnik loti ustanavljanja in razvoja svoje bučne oljarne.
Ključne besede: kmetijstvo, skupna kmetijska politika, management, managementski vidiki, poslovni načrt, primer bučne oljarne Senekovič.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 555; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

4.
Vpliv dinamičnih cen v e-poslovanju
Mihael Hojnik, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bo obdelana tema ,ki v Sloveniji ni samoumevna in še ni bila obdelana. V tujini je pojem dinamičnih cen zelo razširjen v različnih panogah. Delovanje prirejanje in manipulacije cen lahko vidimo skoraj pri vsakodnevnih opravilih, kot je točenje goriva, nakupi preko spleta ali enostavni nakup v trgovini. V nalogi bo predstavljen pojem dinamičnih cen in opisan ,prikazane možnosti uporabe programske opreme, ki bi lahko v slovenskih trgovinah ali panogah pripomogle k boljšim poslovnim rezultatom. Razčlenjen bo algoritem ,ki je potreben za programsko opremo, ki manipulira ceno v trgovini ali panogi. Razčlenjeni bodo faktorji, ki jih je potrebno uporabiti pri analiziranju in optimizacije cen. Opisane bodo podatkovne baze, ki so potrebne za učinkovito delovanje programov za najbolj učinkovito delovanje programov. Predstavljeni bodo najbolj znani ponudniki programske opreme, ki skrbi za delovanje v tujini. Prikazane bodo dobre prakse dinamičnih cen na obstoječih primerih in panogah v podjetjih v tujini. Podjetja in panoge bodo izbrane na območju EU, saj skupno povezuje podobna zakonodaja o varstvu podatkov. Raziskovan bo pravni vidik pridobivanja in implementiranja podatkov v EU in Sloveniji glede uporabe takšne programske opreme, ter kateri podatki o strankah se lahko uporabijo in istočasno omogočajo anonimnost. Med glavnimi temami v magistrski nalogi bo raziskan pogled slovenskih strank na delovanje takšnih praks ,ter kako se bodo odzvale stranke glede na takšno delovanje cen v praksi. Analiziran bo tudi anketni vprašalnik, ter njihove odločitve. Na praktičnem primeru ,bo prikazana uvedba takšnega sistema na E-trgovini z preizkusno verzijo naključne programske opreme, ter podatkovne baza iz katere bo program določeval avtomatsko ceno . tudi omejitve, ki jih lahko ima posameznik pri implementaciji . Raziskano bo celotno področje dinamičnih cen.
Ključne besede: Dinamične cene, program, statistika, povpraševanja in ponudba, algoritmi, študijski primer, slovenski trg, tujina, cene, manipulacija
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 364; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,15 MB)

5.
Kolektivno pravno varstvo na ravni Evropske unije : magistrsko delo
Tamara Vinter, 2021, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrske naloge je predstaviti področje kolektivnega pravnega varstva potrošnikov na ravni EU ter si odgovoriti na vprašanja, ki omogočajo njegovo razumevanje. Kolektivna pravna sredstva so procesni mehanizmi na podlagi katerih je zaradi ekonomičnosti postopka in/ali učinkovitosti izvrševanja mogoče več podobnih pravnih zahtevkov združiti v eno samo tožbo. Pojavljajo se v obliki opustitvene tožbe s katero se zahteva ustavitev oz. prepoved nezakonitega dejanja, ali odškodninske tožbe, katere cilj je pridobiti nadomestilo za utrpljeno škodo. V obeh oblikah tožb gre za civilni postopek, ki se odvija med osebami zasebnega prava, ne glede na to, da je ena izmed strank »kolektiv« oz. skupina tožnikov. Do nedavno so kolektivna pravna sredstva na ravni EU bila urejana v Direktivi 2009/22/ES, ki je urejala le opustitvene tožbe, možnost vložitve kolektivnih odškodninskih tožb pa je uvedena z novo Direktivo 2020/1828, ki je zapolnila to dolgoletno pravno praznino. Magistrska naloga ugotavlja, da se je ureditev področja kolektivnega pravnega varstva potrošnikov na ravni EU po sprejetju Direktive 2020/1828 bistveno izboljšala. Oškodovanim potrošnikom je omogočen lažji dostop do ustreznih pravnih sredstev, hkrati pa so se sodišča oz. upravni organi razbremenili velikega števila ločenih tožb, kar prispeva k boljšemu izvrševanju prava na sploh. Eden izmed pomembnejših ciljev nove ureditve je doseči transparentnost in enako obravnavo vseh zastopniških organov držav članic ter potrošnikov s pomočjo uvedbe različnih pravnih varovalk pred zlorabami postopka, kar se je vsaj na teoretični ravni tudi doseglo. Kot je ugotovljeno v magistrski nalogi je podoben namen zasledovalo tudi Priporočilo Komisije z dne 11. Junija 2013, ki je zaradi svoje nezavezujoče narave imelo zelo omejen učinek na pravne ureditve držav članic. Kljub temu pa je s svojimi načeli in priporočili državam članicam postavila smernice kako urediti obravnavano področje in zagotovila dober pravni temelj za sprejetje nove direktive.
Ključne besede: kolektivno pravno varstvo potrošnikov, Direktiva (EU) 2020/1828, kolektivni interesi, zastopniški organ, Nov dogovor za potrošnike, Priporočilo Komisije z dne 11. junija 2013, Dieselgate primer, Direktiva 2009/22/ES
Objavljeno v DKUM: 28.09.2021; Ogledov: 719; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (981,02 KB)

6.
Zavarovanje transportnih sredstev s poudarkom na cestnem prometu
Uroš Kondić, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti vlogo in delovanje zavarovalnic ter zavarovalnih vrst. Podrobneje je izpostavljeno področje zavarovanja transportnih sredstev. Predstavljeni so s pomočjo praktičnih primerov, s katerimi smo se srečali v podjetju Doli d.o.o. Del vsakega podjetja je namreč tudi zavarovalništvo, ki je ključnega pomena za zagotavljanje ekonomske potrebe po varnosti z zaščito premoženja pred izpostavljenimi riziki. V prvem delu diplomskega dela so predstavljena teoretična izhodišča. Najprej je opredeljen pojem zavarovanja. Nato so predstavljene vrste zavarovanja, ki se uporabljajo pri zavarovanju blaga v cestnem transportu in še katero zavarovanje lahko sklenemo, da bi se tovorno vozilo, kot osnovno sredstvo v podjetju, zavarovalo. Predstavljena je razlika med posameznimi zavarovalnimi vrstami ter prednosti le-teh. Prav tako je predstavljena ena izmed problematik, s katerimi se zavarovalnice srečujejo pri zavarovanju v cestnem prometu, in sicer zavarovalniške goljufije, ki pa imajo velik vpliv na poslovanje zavarovalnic. V drugem delu diplomskega dela so navedene ugotovitve glede urejenosti zavarovanja znotraj podjetja. Prikazane so tudi razlike med višino vplačanih premij ter izplačanih škod. V zaključku je prikazan praktičen primer škodnega dogodka, kjer so razvidne ugotovitve diplomskega dela.
Ključne besede: zavarovalništvo, obvezna zavarovanja v prometu, dodatna zavarovanja transportnih sredstev, premija, škodni primer
Objavljeno v DKUM: 24.01.2019; Ogledov: 1007; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

7.
Zavajajoče oglaševanje in kazenska odgovornost oglaševalcev
Mirjam Brdnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem času je uspešnost na trgu v veliki meri odvisna od vrste in intenzivnosti oglaševanja. Prvotni namen vsakega oglaševanja je večja prepoznavnost, dvig dobička in krepitev rasti. Potrošniki se vsakodnevno srečujejo z različnimi novimi proizvodi in storitvami, ki jih skušajo proizvajalci oz. ponudniki predstaviti na različne načine, s ciljem prepoznavanja in nakupa slednjih. Glavni namen diplomskega seminarja je prikazati dejstvo, da kupci zavajajočega oglaševanja večinoma ne zaznajo, oglaševalci pa se slednjega večkrat poslužijo, ker se zavedajo, da so sankcije bolj prisotne v pisni, kot pa v denarni obliki. Na praktičnem primeru podjetja Mlekarna Celeia iz Oglaševalskega razsodišča, z dne 18.4.2016, št. 269, smo prikazali in analizirali primer zavajajočega oglaševanja na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zakonov, ter predstavili ukrepe, ki so sledili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli pridobiti mnenje kupcev na podlagi omenjenega primera, zanimalo nas je ali se zavedajo trikov in prijemov zavajajočega oglaševanja, ali ga prepoznajo ter, če so zadovoljni s sankcijami, ki jih prinaša slovenska zakonodaja na tem področju.
Ključne besede: zavajajoče oglaševanje, potrošniki, izdelki in storitve, praktični primer, oglaševalsko razsodišče, zakoni, sankcije.
Objavljeno v DKUM: 27.11.2018; Ogledov: 922; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (825,07 KB)

8.
Evropski nalog za zamrznitev bančnih računov kot sredstvo za poenostavljeno izterjavo čezmejnih denarnih terjatev
Sara Antić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je obravnavan evropski nalog za zamrznitev bančnih računov. Gre za nov evropski institut, ki ga je v slovenski pravni red prinesla Uredba (EU) št. 655/2014 Evropskega parlamenta in Sveta o določitvi postopka za evropski nalog za zamrznitev bančnih računov z namenom olajšanja čezmejne izterjave dolgov v civilnih in gospodarskih zadevah, ki se je začela uporabljati 18. 1. 2017. Gre za ukrep, s pomočjo katerega lahko upniki dosežejo zamrznitev bančnih računov svojih dolžnikov v katerikoli izmed sodelujočih držav članic Evropske unije. V uvodnem poglavju so predstavljeni teoretični vidiki naloga za zamrznitev, kot jih določa Uredba (EU) št. 655/2014, in analiza Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ-L) s poudarkom na dodanem 25. poglavju z naslovom »Čezmejna zamrznitev bančnih računov«, ki je bilo dodano, da bi omogočilo učinkovitejše izvajanje Uredbe (EU) št. 655/2014. V nadaljevanju se magistrsko delo ukvarja z ukrepi zavarovanja po prenovljeni Uredbi (EU) št. 1215/2012 in nacionalnima ukrepoma zavarovanja (začasna in predhodna odredba), pri čemer je poudarek na sodni praksi slovenskih sodišč. Zadnje poglavje je namenjeno primerjavi naloga za zamrznitev z že uveljavljenimi ukrepi zavarovanja po Uredbi (EU) št. 1215/2012 in ukrepi zavarovanja po Zakonu o izvršbi in zavarovanju. Bralec tega dela lahko spozna pomen in namen naloga za zamrznitev, njegovo uporabnost v vsakdanji praksi ter razmerje z nacionalnimi ukrepi zavarovanja in njihovo čezmejno izvršitvijo pred sprejetjem Uredbe (EU) št. 655/2014.
Ključne besede: evropski nalog za zamrznitev bančnih računov, nalog za zamrznitev, blokada bančnega računa, začasna odredba, predhodna odredba, začasni ukrepi, ukrepi zavarovanja, postopek ex parte, čezmejni primer, izvršba
Objavljeno v DKUM: 20.07.2018; Ogledov: 1600; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

9.
POVEZAVA MED INOVIRANJEM POSLOVNIH MODELOV IN INTERNACIONALIZACIJO MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ V SLOVENIJI
Andreja Črnčič, 2016, magistrsko delo

Opis: Inoviranje poslovnega modela pomeni način pridobivanja večje vrednosti iz obstoječih virov podjetja, obstoječega trga in obstoječega znanja ter najboljši način za dosego trajnostne konkurenčne prednosti. Internacionalizacija pa predstavlja enega izmed vzrokov, ki privedejo do inoviranja poslovnega modela. Vsako podjetje, ki se odloča za vstop na tuj trg, najprej preuči obstoječi poslovni model, ali je le ta zadovoljiv za dobro poslovanje podjetja na tujem trgu ali bo potrebno v celotni organizaciji podjetja kaj spremeniti. V okviru magistrske naloge smo obravnavali inoviranje poslovnih modelov (Business model innovation - BMI) v teoriji in praksi ter povezavo z internacionalizacijo hitrorastočih malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Namen magistrske naloge je bil, na podlagi zbranih podatkov empirične raziskave ugotoviti povezavo med inoviranjem poslovnega modela in internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Rezultati raziskave so pokazali, da so podjetja, ki so se lotila inoviranja poslovnega modela tudi v večini internacionalizirana a ne v celoti. Tudi podjetja, ki se osredotočajo samo na domač trg in se soočajo z izzivi in priložnostmi samo na domačem trgu čutijo potrebo po spremembi obstoječih poslovnih modelov. Presenetljivo smo ugotovili tudi, da so podjetja usmerjena na domač trg večkrat inovirala svoj poslovni model z obdobju zadnjih pet let kot podjetja, ki so internacionalizirana. Večkrat (več kot enkrat) so poslovni model inovirala tudi podjetja iz neperspektivnih panog v primerjavi s podjetji v perspektivnih panogah. Sklepna ugotovitev magistrskega dela je, da je inoviranje poslovnih modelov v okviru malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji sicer prisotno, ampak še zdaleč ni to ustaljena praksa slovenskih podjetij. Glede na dejstvo, da slovenska podjetja izhajajo iz majhnega nacionalnega gospodarstva, ki je v času globalne konkurence težko samozadostno, je bilo pričakovano, da bo velika večina anketiranih podjetij tudi internacionalizirana. Presenetil pa nas je podatek, da je le ena tretjina hitrorastočih anketiranih podjetij inovirala svoj poslovni model v zadnjih petih letih, saj v večini literature zasledimo velike pozitivne učinke vpeljave tega procesa. Naše priporočilo za še večje približevanje procesa inoviranja poslovnih modelov je morda tudi vzpostavitev določenih finančnih spodbud, ki bi podjetja spodbujal k premisleku oz. jih vodil v tirnice spremembe poslovnih modelov.
Ključne besede: inoviranje poslovnega modela, poslovni model, internacionalizacija podjetja, mala in srednja velika podjetja (MSP), primer dobre prakse inoviranja poslovnih modelov
Objavljeno v DKUM: 16.12.2016; Ogledov: 1709; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

10.
IZGUBA ZAVAROVALNIH PRAVIC IN NEZAVAROVANE NEVARNOSTI PRI ZAVAROVANJU AVTOMOBILSKEGA KASKA
Maja Skobe, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kaj je izguba zavarovalnih pravic ali izključitve zavarovalnega kritja in kdaj govorimo o nezavarovanih nevarnostih v splošnih pogojih kasko zavarovanja motornih vozil pri zavarovalnicah, ki tržijo življenjska in premoženjska zavarovanja, v Sloveniji. Takšne zavarovalnice imenujemo kompozitne ali splošne ali univerzalne zavarovalnice. V začetnem delu diplomskega dela obravnavam najprej zavarovalno pravo, kaj so zavarovalnice, zavarovalno pogodbo in zavarovalno polico, njihove bistvene sestavine, kasko zavarovanje motornih vozil, kot eno izmed vrst zavarovanja, ki spada med premoženjska zavarovanja, za katera se stranka sama odloči, ali bo sovje vozilo dala kasko zavarovati ali ne, torej gre za prostovoljno zavarovanje. V drugem delu je opisano kdaj gre za izgubo zavarovalnih pravic ali izključitev iz zavarovalnega kritja in kaj so nezavarovane nevarnosti.
Ključne besede: zavarovalno pravo, zavarovalnica, zavarovalna polica, zavarovalna pogodba, kasko zavarovanje motornih vozil, izguba zavarovalnih pravic, izključitev iz zavarovalnega kritja, nezavarovane nevarnosti, zavarovalni primer, zavarovalnina.
Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 1669; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (435,61 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici