| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 138
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p. na ravni politike podjetja
Nina Skrivarnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p., na ravni politike podjetja. Obravnavano podjetje je mikro podjetje, ki je na trgu že 25 let in se ukvarja z inštalacijo elektro napeljav in naprav. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem obravnavamo teoretična izhodišča izbire politike podjetja in planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Podrobneje smo opisali vizijo, poslanstvo, smotre, temeljne cilje in izrazne oblike politike podjetja. Sledilo je proučevanje vrednot in interesov udeležencev, določitev prednosti in slabosti podjetja, obravnavanje (zunanjega) okolja podjetja in določitev priložnosti in nevarnosti, ki jih lahko v okolju zaznamo. Opisali smo prognostično obdelavo raziskovalno-prognostičnih izhodišč in planiranje politike podjetja. V drugem, praktičnem delu naloge smo zbrano teorijo aplicirali na primeru podjetja. Najprej smo predstavili podjetje Lojtrca, s. p., in njegove značilnosti. Prav tako smo določili tip kulture, ki v podjetju vlada, in izračunali njegovo stopnjo rasti v štirih letih. Za podjetje smo proučili vrednote in interese udeležencev, mu s pomočjo analiz delovanja v podjetju določili prednosti in slabosti ter proučili okolja, v katerih se pojavlja, z namenom ugotovitve priložnosti in nevarnosti. Na osnovi podatkov, pridobljenih iz raziskovalno-prognostičnih izhodišč, smo lahko zapisali planirano vizijo in poslanstvo ter opredelili smotre in temeljne cilje podjetja. Diplomsko delo smo zaključili z zapisom vodil o poslanstvu in smotrih podjetja Lojtrca, s. p. Podjetju Lojtrca, s. p., bomo z izdelavo diplomske naloge pomagali, da bo lahko izboljšalo svoje poslovanje in utrdilo nadaljnji razvoj.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 63; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (679,20 KB)

2.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 121; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

3.
Proaktivni krizni management: transformacijski pristop, krizna pripravljenost in nove priložnosti
Nuša Širovnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo biti vedno pripravljena na nenadne zunanje dogodke, ki bi lahko pretresli njihovo ustaljeno delovanje in ogrozili njihove cilje ali v najhujših primerih celo njihov obstoj. Na nastanek takšnih dogodkov podjetja ne morejo vplivati, lahko pa z ustreznim odzivom preprečijo nastanek neobvladljive akutne krize in večje škode. Sicer so takšni dogodki pogosto samo povod za izbruh krize, pravi vzroki za njen nastanek pa se največkrat skrivajo ravno v podjetju samem. Okolje, v katerem delujejo slovenska podjetja, je relativno stabilno. Primerljiva ameriška podjetja se, na primer, veliko pogosteje soočajo s posledicami orkanov, požarov, terorističnih napadov in drugih nenadnih dogodkov ali neravnih nesreč. V takšnem okolju je tudi proaktivnemu kriznemu managementu namenjeno več pozornosti kot pri nas. Vsekakor pa krizne pripravljenosti in kriznega managementa tudi v Sloveniji ne bi smeli postavljati na stranski tir. Magistrske naloge smo se lotili z namenom, da preverimo, kako so se slovenska podjetja odzvala na krizo, ki jo je v pomladnih mesecih povzročila pandemija virusa Covid-19 in opozorimo na velik pomen proaktivnega pristopa pri soočanju s krizo. Izvedli smo empirično raziskavo in ugotavljali, kako je šest slovenskih podjetij prilagodilo svoje poslovanje v tednih, ko je bila pri nas razglašena epidemija. Zraven njihovega odziva na krizo nas je zanimalo tudi, ali so v krizi našli nove priložnosti. Ugotovili smo, da so v podjetjih, kljub relativno nizki stopnji splošne krizne pripravljenosti, s svojimi odzivi relativno zadovoljni. Občutljivost na krizo podjetja pripisujejo predvsem dejavnosti, s katero se ukvarjajo, velik pomen pa se pripisuje tudi vpletenosti države, ki nosi velik del finančnega bremena krize. V raziskavi tudi ugotavljamo, da podjetja poskušajo izboljšati svojo krizno pripravljenost in odpornost z različnimi metodami; od manjših operativnih prilagoditev do korenitih strateških sprememb. V tem pomenu govorimo tudi o raznolikih priložnostih, ki so jih podjetja našla v nestabilnih kriznih razmerah. Vsekakor obstaja prostor za nadaljnjo raziskovanje in izboljšave. V raziskavo bi lahko vključili kvantitativne podatke in čez čas preverjali, ali je bil odziv podjetij dolgoročno uspešen. Še posebej zato, ker se do nastanka te magistrske naloge, nista zaključili niti zdravstvena kriza niti gospodarska kriza, ki je nastala kot posledica pandemije Covid-19. Pri podjetjih, ki so v krizi našla nove priložnosti, bi lahko čez čas preverili tudi, ali so le−te uspeli pretvoriti v oprijemljive poslovne rezultate. Osredotočili bi se lahko v eno panogo ali podjetje in jo preučili veliko bolj detajlno. Možnosti je ogromno, hkrati pa lahko z gotovostjo trdimo, da bo v duhu aktualnih dogodkov zanimanje za proaktivni krizni management, tako v akademski kot tudi v poslovni sferi, še naprej raslo.
Ključne besede: kriza, proaktivni krizni management, odpornost, transformacijski krizni management, priložnosti v krizi.
Objavljeno: 04.05.2021; Ogledov: 276; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

4.
Iskanje poslovnih možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot način trajnostnega razvoja
Urška Matko, 2020, diplomsko delo

Opis: Na razvoj in delovanje vsakega podjetja vplivajo različne vrste okolij. Za uspešno poslovanje mora podjetje preučiti vsako od okolij, v izogib nevarnostim, ki bi negativno vplivale na njegovo delovanje in s tem razvoj, ter za prepoznavanje priložnosti, ki jih lahko izkoristi v dobrobit delovanja in razvoja podjetja. Okolje podjetja je kompleksno, zato smo ga delili na ekološko, družbeno-socialno in kulturno, tehnično-tehnološko, pravno-politično in ekonomsko okolje pa tudi na prodajni trg ter nabavne trge z resursi, kapitalom in delovno silo. Okolja se med seboj povezujejo in ne izključujejo. Vedno je potrebna odločitev, katere priložnosti iz okolja bodo izkoriščene, saj se je nemogoče odzivati na vse priložnosti naenkrat. Poleg priložnosti iz okolja se podjetje poslužuje tudi lastnega razvoja in iskanja svojih prednosti. Notranji potenciali so področja, ki jih lahko podjetje okrepi in izboljša za konkurenčnejše poslovanje, ki ga potrtebuje za izkoriščanje priložnosti oziroma izogibanje nevarnostim v okolju in na trgih kot delih okolja. Poslovne odločitve bi morale biti pri odločanju za izkoriščanje poslovnih priložnosti usmerjene v trajnostni razvoj. Predstavljeni so različni vidiki trajnostnega razvoja ter poglobljeni v segment prehranjevanja po načinu veganskega prehranjevanja. Prehranske navade in ozaveščenost o zdravi prehrani pomembno vplivajo na način delovanja in razvoja podjetja. Prilagajanje povpraševanju je ključno za obstoj podjetja na trgu. Vse to so vidiki, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. V praktičnem delu je opravljena analiza priložnosti/možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot načinu trajnostnega razvoja v Zgornji Savinjski dolini. V prvem delu je opravljena analiza ekološkega, družbeno-socialnega in kulturnega, tehnično-tehnološkega, pravno-političnega in ekonomskega okolja. Izpostavljenih je nekaj priložnosti in nevarnosti, ki bi lahko vplivale na poslovne odločitve veganske restavracije v Zgornji Savinjski dolini. Z anketo preučevan prodajni trg je pokazal, kakšne so trenutne prehranske navade ljudi na dotični lokaciji, predvsem je razvidno, kolikšno je zanimanje za vegansko ponudbo hrane in stališče do takšnega načina prehranjevanja. Z intervjujem pridobljeni podatki kažejo na zmožnost nabavne ponudbe lokalnih pridelovalcev za potencialno vegansko restavracijo.
Ključne besede: trgi podjetja, trajnostni razvoj, veganstvo, poslovne priložnosti.
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 230; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (861,75 KB)

5.
Zaposleni v digitalni dobi
2019

Opis: Znanstvena monografija razvija znanstveno področje kadrovskega managementa, ki v svojem izhodišču generira zaposlenega, posameznika, ki v pričakovanju novih rešitev, tehnologij in ciljev, prispevajo k realizaciji vsakdana organizacije in njenih strateških ciljev. Tehnologija, ki jo generira razvoj znanosti in stroke, nam je v danih okoliščinah marsikdaj v pomoč, marsikdaj pa tudi spotika na poti do rešitev. Zavedanje, da je razvoj organizacij na področju kadrovskega managementa doseglo skozi leta strateški pomen, kljub temu, da še mnogo organizacij to žal obravnava kot administrativno funkcijo organizacije, je korak bližje k uresničitvi temeljnega poslanstva kadrovskega managementa. Upravljanje ljudi, zaposlenih in poslušanje tistih, ki so glavno vodilo v doseganju postavljenih ciljev organizacije je nuja in neizogibno dejstvo. Na kakšen način organizacije dosegajo in presegajo tovrstne rezultate, je v rokah tistih, ki morajo/so vešči upravljanja z ljudmi. Človek je s svojim človeškim in socialnim kapitalom vedno in vselej gonilo razvoja in napredka organizacij.
Ključne besede: informacijska tehnologija, kadrovski management, proces zaposlovanja, CV-vizitka, digitalna doba, zaposlovanje, narava dela, nestandardne oblike zaposlitve, ekosistem, digitalizacija, komuniciranje, krizni manager, priložnosti za mlade, kriza, izobraževanje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalna transformacija, organizacijska kultura, GLOBE, športne organizacije, turistične organizacije, IKT, HRM
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 728; Prenosov: 94
URL Povezava na datoteko

6.
Politika podjetja in strateški management družinskega podjetja EDEX, d. o. o.
Tim Ličen, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se osredotočimo na planiranje razvoja družinskega podjetja EDEX, d. o. o., in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Izbrano podjetje je mikro podjetje, katerega začetki segajo v leto 1992. Ima devet zaposlenih in se ukvarja s prodajo oblačil in obutve. V začetnem delu diplomskega projekta predstavimo podjetje EDEX, d. o. o. in značilnosti le-tega. Opredelimo njegovo velikost, dejavnost in prodajne trge. Opravimo tudi premoženjsko analizo podjetja, kjer smo z različnimi kazalniki preverjali finančno sposobnost podjetja EDEX, d. o. o., za nadaljnji razvoj. V osrednjem delu predstavimo pomembna teoretična izhodišča o planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Predstavili smo vizijo podjetja in politiko podjetja, metode planiranja politike podjetja in strategij podjetja, strateška poslovna področja ter temeljno strategijo ter poslovne in splošne strategije podjetja. V zaključnem delu opišemo planiranje razvoja proučevanega podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Najprej proučimo vrednote ključnih udeležencev v podjetju. Proučimo tudi prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti proučevanega podjetja. Na podlagi ugotovljenih raziskovalno-prognostičnih izhodišč na ravni politike podjetja smo za podjetje EDEX, d. o. o., oblikovali planirano vizijo podjetja in politiko podjetja. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej določili strateška poslovna področja podjetja EDEX, d. o. o., nato pa smo poiskali strateške možnosti in določili strategije podjetja EDEX, d. o. o. Diplomski projekt smo zaključili s predlogom programa razvoja in rasti za to podjetje.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, razvoj podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateška poslovna področja, strategije podjetja
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 811; Prenosov: 290
.pdf Celotno besedilo (831,72 KB)

7.
Kulturni turizem v občini Šentrupert
Alen Žago, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom »Kulturni turizem v občini Šentrupert: stanje, možnosti in priložnosti« smo analizirali turistično ponudbo občine Šentrupert, z glavnim poudarkom na kulturi in kulturnem turizmu. Najprej smo proučili stanje kulturnega turizma, nato pa smo na osnovi raziskovalnega dela, analize literature ter analize intervjujev s turističnimi deležniki opisali posnetek stanja. Opredelili smo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti, na podlagi katerih smo nato ugotavljali možnosti in priložnosti za nadaljnji razvoj. Pri odgovorih intervjuvancev smo bili pozorni na ključne besede, ki se ponavljajo v večini odgovorov oziroma na besede in ideje, ki najbolj odstopajo. Prav na osnovi analize intervjujev smo dobili največ informacij o dejanskem stanju kulturnega turizma v občini Šentrupert. Na podlagi raziskave smo podali ugotovitve in usmeritve, ki bodo lahko predstavljale instrument za nadaljnji razvoj kulturnega turizma v občini.
Ključne besede: Šentrupert, kultura, kulturni turizem, stanje, možnosti, priložnosti
Objavljeno: 23.05.2019; Ogledov: 885; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

8.
Planiranje razvoja podjetja a, d. o. o. na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Alja Gumpot, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na planiranje razvoja podjetja A, d.o.o.. Podjetje je mikro podjetje in se ukvarja z alternativnim zdravljenjem in svetovanjem na področju kitajske medicine. Zaradi varovanja poslovnih skrivnosti smo za podjetje uporabili izmišljeno ime. Izhajali smo iz povsem realnih izhodišč in resničnih podatkov. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. Pred začetkom praktičnega raziskovanja smo zapisali vso potrebno teorijo, ki nam je služila kot izhodišče za proučevanje praktičnega dela. Najprej smo predstavili podjetje A, d.o.o., mu zapisali obstoječo vizijo in politiko podjetja ter obstoječe strategije in strukture. Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja smo začeli s preučevanjem vrednot udeležencev, preučili smo njegove prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, s katerimi se podjetje srečuje. Na osnovi na novo pridobljenih podatkov smo mu napisali planirano vizijo in politiko podjetja ter vodila o poslanstvu in smotrih. Na ravni strateškega managementa smo opredelili strateška poslovna področja in strateške možnosti razvoja. Nato smo napisali razvojne strategije in strukture. Poglavje smo zaključili s programom razvoja preučevanega podjetja za obdobje treh let. Podjetje na trgu še ni dovolj prepoznavno, zato mu bomo lahko z vsemi pridobljenimi podatki pomagali, da bo v prihodnosti izboljšalo svoj razvoj in poslovanje ter postalo bolj prepoznavno in uspešno.
Ključne besede: razvoj podjetja, politika podjetja, vizija, strategije, strukture, vrednote, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateški management.
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 657; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

9.
Analiza podjetniških namer v sloveniji
Alona Sova, 2018, diplomsko delo

Opis: Tema dela diplomskega projekta je Analiza podjetniških namer v Sloveniji. Zelo pomembno je poznati stanje podjetništva v Sloveniji in vedeti, kako se ljudje obnašajo do podjetništva in kako se vanj vključujejo. Za pridobitev vpogleda v to stanje smo analizirali podatke o zaznavanju podjetništva in celotni zgodnji podjetniški aktivnosti, indeks TEA nujnosti in indeks TEA priložnosti. Analizirali smo podatke za tri leta in ugotovili, da se je v letu 2015 stanje podjetništva poslabšalo glede na prejšnje leto, nakar se je v letu 2016 stanje podjetništva spet izboljšalo, saj so nekateri podatki postali najboljši v treh primerjanih letih. Primerjali smo tudi Slovenijo z drugimi državami Evrope in ugotovili, da ni najslabša – je približno na sredini med primerjanimi evropskimi državami.
Ključne besede: podjetništvo, zaznavanja podjetništva, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, indeks TEA nujnosti, indeks TEA priložnosti, Slovenija, EU
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 577; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

10.
Ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju
Tamara Poštrak, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju z uporabo različnih metod, ki smo jih za obravnavan problem izbrali kot najprimernejše. Delo diplomskega projekta ima dva dela, teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu so predstavljene metode za opredelitev problemov in priložnosti, pri čemer smo opisali značilnosti tehnike W, tehnike petih zakajev in tehnike šestih vprašanj. Nadalje smo predstavili različne opredelitve odločanja po več kriterijih hkrati, računalniško podprte metode za omenjeno odločanje in podrobneje še računalniški program Web-HIPRE.
Ključne besede: ustvarjalno reševanje problemov, metode za opredelitev problemov in priložnosti, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno: 22.03.2018; Ogledov: 924; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici