1. Metode testiranja in validacije podjetniških idej ter njihova uporaba v praksiAljaž Mesinger, 2024, diplomsko delo Opis: V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na proces prepoznavanja, ali podjetniška ideja predstavlja tudi resnično tržno priložnost, pri čemer smo podrobno raziskali pomen testiranja podjetniških idej. Ključna tema je bila, kako sistematično testiranje idej podjetnikom pomaga oceniti potencial svojih zamisli in jih prilagoditi tržnim zahtevam. V začetnih poglavjih smo predstavili teoretične osnove podjetništva, pri čemer smo se osredotočili na oblikovanje podjetniške ideje, ocenjevanje trga in pomembnost prilagajanja ideje glede na povratne informacije.
V nadaljevanju smo podrobno preučili pomen oblikovanja hipotez in njihovem testiranju z različnimi metodami, kot so intervjuji s strankami in drugi eksperimentalni pristopi. Poudarili smo, kako sistematičen pristop, ki vključuje mapiranje predpostavk in izvajanje zaporednih eksperimentov, podjetnikom omogoča zmanjšanje tveganj in povečanje verjetnosti uspeha. Praktični del diplomske naloge je temeljil na konkretnem primeru testiranja podjetniške ideje v slovenskem start-up podjetju na področju programske opreme B2B. Skozi več faz testiranja smo validirali poslovni model in pridobili dragocene vpoglede, ki so pripomogli k izboljšanju začetne ideje.
Rezultati so pokazali, da sistematično testiranje podjetniških idej vodi do boljšega razumevanja trga in potreb strank, kar omogoča premišljen razvoj produkta in večjo verjetnost uspeha na trgu. Sklepi diplomske naloge poudarjajo, da je testiranje podjetniških idej ključno za zmanjšanje tveganj in doseganje trajnostnega poslovnega uspeha. Naloga tako ponuja uporabne smernice za podjetnike, ki se soočajo z izzivom preoblikovanja ideje v uspešno tržno priložnost. Ključne besede: testiranje podjetniških idej, priložnost, hipoteze, eksperimentiranje, B2B, poslovni model, inovacije Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (1,89 MB) |
2. Podjetniške priložnosti v lončarstvuKlara Hliš, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetniške priložnosti oz. njihovo identificiranje so ključnega pomena v podjetniškem
procesu. Samo izkoriščanje priložnosti lahko bistveno pripomore k dolgoročnemu uspehu
in rasti podjetja. Podjetniške priložnosti se oblikujejo na podlagi idej, ki predstavljajo
neprecenljivo vrednost v svetu podjetništva. Ko je ideja ustrezno identificirana in ko lahko
zaznamo, da ima dovolj potenciala za nadaljnji razvoj ter da izpolnjuje merila za
priložnost, lahko v nadaljevanju ocenimo in analiziramo priložnosti ter jih temeljito tudi
ovrednotimo. Za uspešno uresničitev podjetniških priložnosti pa je potreben tudi poslovni
načrt in razne druge moderne perspektive poslovnega načrtovanja, kot je na primer
poslovni model, ki smo ga skupaj s poslovnim načrtom nazorno opisali v teoretičnem
delu. Kot osrednji pojem je predstavljeno lončarstvo in podjetniške priložnosti v
lončarstvu, analizirali pa smo tudi število slovenskih podjetij, ki se ukvarjajo z
lončarstvom in ki spadajo pod izbrane klasifikacije C23.410, C23.490 in P85.520. V
aplikativnem delu smo na podlagi izbranih slovenskih lončarskih podjetij ugotavljali,
kakšni so najpogostejši razlogi za uspešnost v tej panogi in kako izkoriščajo podjetniške
priložnosti v lončarstvu. Rezultati so pokazali, da med najpogostejše razloge za
uspešnost v tej panogi sodijo inovativnost, potrpežljivost, trdo delo in sposobnost oz.
veščine prodaje, podjetja pa v največji meri izkoriščajo podjetniške priložnosti na način,
da dejavno izdelujejo in prodajajo svoje izdelke. S pomočjo izbranega podjetja pa smo v
zadnjem delu analizirali trg lončarstva v Sloveniji in oblikovali ter analizirali poslovni
model. Ključne besede: Podjetniška priložnost, poslovni model, lončarstvo, podjetniške
priložnosti v lončarstvu Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 495; Prenosov: 50 Celotno besedilo (1,40 MB) |
3. Kvantitativna analiza za ugotavljanje priložnosti razvoja trajnostno usmerjene podjetniške ideje na podeželju PrlekijeTim Nedeljko, 2023, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo preučevali značilnosti in vidike trajnostnega razvoja, poslovnega okolja ter opisali planiranje trajnostno naravnane vizije in politike podjetja, realizacijo razvojne ideje skozi strategije in strukture podjetja, program razvoja podjetja, okolje podjetja, osredotočili smo se na trajnostni razvoj turizma. Preučili smo okolje podjetja s priložnostmi in nevarnostmi ter ugotovili, da se priložnost za v turizem usmerjeno podjetje ponuja v ponudbi 5-zvezdičnih posebnih, izvirnih doživetij.
V empiričnem delu naloge smo predstavili zaznano podjetniško priložnost trajnostne ponudbe turizma na podeželju Prlekije. Načrti preučevanega podjetja Sanitetni reševalni prevozi Stanislav Nedeljko s. p. iz Lukavcev pri Ljutomeru so, da bi širitev podjetja potekala v smeri razvijanja trajnostnega turizma na podeželju. Zastavili smo si 6 hipotez, ki smo jih tekom analize rešenih in vrnjenih 60 anketnih vprašalnikov ter statistične obdelave podatkov z izvedeno deskriptivno statistiko, faktorsko in regresijsko analizo, tudi potrdili. Pritrdilno smo odgovorili na vprašanje, da trajnostno usmerjena podjetniška ideja vpliva na priložnosti razvoja na podeželju Prlekije in da je trajnostno usmerjena ponudba kmečkega turizma zanimiva za mlade med 18 in 27 letom starosti.
Ugotovili smo, da je Prlekija destinacija, ki ponuja vir poslovne priložnosti s trendi, kot so: zeleni turizem, gozdna sprostitev, joga v gozdu, drevesna terapija, treking med vinogradi, piknik na gozdni jasi, opazovanje narave, živali in rastlin. Gozd in narava sta terapevtski destinaciji, primerni tudi za mlade. Prlekija s svojimi naravnimi danostmi je odlična izbira za vse, ki iščejo mir, zdravje, sprostitev, aktivne, varne počitnice in srčno kulinariko, saj gre za posebno, prvinsko, avtentično okolje, kjer turist dobi občutek neodvisnosti in svobode. Novi luksuz temelji na doživetjih, ne na produktih. Turizem dobrega počutja s pristno izkušnjo in edinstvenim doživetjem je privlačen tudi za mlade.
Ključne besede: V teoretičnem delu magistrske naloge smo preučevali značilnosti in vidike trajnostnega razvoja, poslovnega okolja ter opisali planiranje trajnostno naravnane vizije in politike podjetja, realizacijo razvojne ideje skozi strategije in strukture podjetja, program razvoja podjetja, okolje podjetja, osredotočili smo se na trajnostni razvoj turizma. Preučili smo okolje podjetja s priložnostmi in nevarnostmi ter ugotovili, da se priložnost za v turizem usmerjeno podjetje ponuja v ponudbi 5-zvezdičnih posebnih, izvirnih doživetij.
V empiričnem delu naloge smo predstavili zaznano podjetniško priložnost trajnostne ponudbe turizma na podeželju Prlekije. Načrti preučevanega podjetja Sanitetni reševalni prevozi Stanislav Nedeljko s. p. iz Lukavcev pri Ljutomeru so, da bi širitev podjetja potekala v smeri razvijanja trajnostnega turizma na podeželju. Zastavili smo si 6 hipotez, ki smo jih tekom analize rešenih in vrnjenih 60 anketnih vprašalnikov ter statistične obdelave podatkov z izvedeno deskriptivno statistiko, faktorsko in regresijsko analizo, tudi potrdili. Pritrdilno smo odgovorili na vprašanje, da trajnostno usmerjena podjetniška ideja vpliva na priložnosti razvoja na podeželju Prlekije in da je trajnostno usmerjena ponudba kmečkega turizma zanimiva za mlade med 18 in 27 letom starosti.
Ugotovili smo, da je Prlekija destinacija, ki ponuja vir poslovne priložnosti s trendi, kot so: zeleni turizem, gozdna sprostitev, joga v gozdu, drevesna terapija, treking med vinogradi, piknik na gozdni jasi, opazovanje narave, živali in rastlin. Gozd in narava sta terapevtski destinaciji, primerni tudi za mlade. Prlekija s svojimi naravnimi danostmi je odlična izbira za vse, ki iščejo mir, zdravje, sprostitev, aktivne, varne počitnice in srčno kulinariko, saj gre za posebno, prvinsko, avtentično okolje, kjer turist dobi občutek neodvisnosti in svobode. Novi luksuz temelji na doživetjih, ne na produktih. Ključne besede: trajnostno usmerjena podjetniška ideja, priložnost razvoja, turizem, mladi, podeželje Prlekije, kvantitativna analiza, deskriptivna statistika Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 636; Prenosov: 95 Celotno besedilo (5,17 MB) |
4. Druga priložnost za podjetnikaMonika Kaučič, 2020, magistrsko delo Opis: Podjetništvo je tvegan proces. Ustanavljanje podjetij, njihovi uspehi in neuspehi so del tržnega gospodarstva. V Evropi vsako leto cca. 200.000 podjetij doživi stečaj. Neuspeh podjetnika ne pomeni zanj konca ampak lahko pomeni začetek nečesa novega. Ko oseba doživi neuspeh in zapre svoje podjetje, ima možnost kadarkoli ustanoviti novo podjetje in začeti znova. To je druga priložnost za podjetnika.
Javnost velikokrat stečaj povezuje z goljufijo in gleda nanj kot na kaznivo dejanje. V praksi pa je goljufivih podjetnikov le majhen odstotek. Ker pa mnenje družbe na ljudi močno vpliva, se nekateri podjetniki ne odločijo za drugo priložnost. Obstaja več dejavnikov, ki vplivajo na to ali se podjetnik odloči ponovno ustanoviti podjetje ali ne. Diferenciacija med poštenimi in nepoštenimi oziroma goljufivimi podjetniki je ključnega pomena za drugo priložnost.
Povzeli smo študije raziskovalcev o stečaju in drugi priložnosti na ravni Evropske unije in naredili primerjavo posameznih evropskih držav. Kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da lahko začnemo znova, kakšni so postopki, stroški, zakonodaja, kdo je vključen v postopek itn. Na kratko smo navedli tudi, kako na drugo priložnost gledajo v Združenih državah Amerike.
Za podjetnike v stečaju bi morali biti na voljo dobri podporni sistemi, tako psihološki kot tudi poslovni. Za lažji drugi začetek je tako pomembna podpora družine in bljižnjih ter stik z ljudmi, ki so postopek stečaja že »preživeli« in imajo izkušnje, kakor tudi dobri pravni sistemi, da s čim manj obveznostmi podjetnik reši postopek zaprtja in lažje pristopi k drugi priložnosti. Ohranjanje podjetnikov v naši družbi je ključnega pomena za napredek, gospodarsko rast in razvoj ter uspešnost države. Ključne besede: podjetnik, podjetje, ustanovitev, stečaj, zaprtje, druga priložnost Objavljeno v DKUM: 03.02.2021; Ogledov: 988; Prenosov: 118 Celotno besedilo (934,04 KB) |
5. Poslovni načrt za podjetje UlashesUla Vidmar, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo je poslovni načrt ustanovitve podjetja Ulashes, s. p. Dejavnost družbe obsega izvajanje storitve podaljšanja trepalnic. Na podlagi teoretičnih izhodišč so obravnavani ustanovitev ter razvoj in nadaljnja rast podjetja, modeli in strategije rasti podjetja ter tveganja za podjetje. Predstavljeni so podjetje, panoga, v kateri posluje, tržna raziskava in tržne strategije, plan prodaje, nato sledi predstavitev razvoja storitve in možnosti razvoja v prihodnosti, potrebna infrastruktura, kadri in organizacija, tveganja in možne rešitve. V zaključnem delu so terminski načrt in finančne projekcije za realizacijo načrtovanega posla.
Podjetnica bo v ustanovitev in razvoj podjetja vložila lastna finančna sredstva. Neodvisnost od kreditov oziroma bank bo poslovna priložnost podjetja za nadaljnjo rast. Podjetje se bo tržilo predvsem preko socialnih medijev in raznih prireditev in sejmov. Podjetnica bo izvajala eno storitev. To storitev bo izvajala kakovostno ter bo veliko vložila v izobraževanja in nova znanja na tem področju.
Na podlagi analize panoge in tržne raziskave smo izdelali finančne projekcije poslovanja podjetja v naslednjih petih letih. Podjetje bo začelo poslovati v letu 2019. Dobiček bo dosegalo od prvega leta poslovanja. Povprečna donosnost podjetnikovega kapitala bo v tem obdobju 49 odstotkov in povprečna donosnost sredstev bo tudi 49 odstotkov. Finančne projekcije izkazujejo, da bo podjetje učinkovito uporabljalo vložena sredstva in bo sposobno ustvarjati premoženje s. p.-ja. Ključne besede: Poslovni načrt, novo podjetje, osebne storitve in poslovna priložnost.
Objavljeno v DKUM: 10.01.2019; Ogledov: 1863; Prenosov: 303 Celotno besedilo (1,18 MB) |
6. Pravna ureditev izvedbe projekta izgradnje Vodnega parka Radlje ob DraviZala Kos, 2018, diplomsko delo Opis: Pravna ureditev izvedbe projekta izgradnje Vodnega parka Radlje ob Dravi je glavna nit diplomskega dela. Tematika se mi zdi zanimiva, ker je kopalno jezero prvo takšne vrste v Sloveniji. Sam nastanek oziroma izgradnja ima še večji pomen, ker je projekt sofinanciran s pomočjo skladov Evropske unije, natančneje Evropskega sklada za regionalni razvoj. Zdi se mi pomembno, da se državljani Slovenije zavedamo pomena vključenosti v Evropsko unijo, da vemo kakšne so naše pravice in dolžnosti in da razumemo kaj in kako je potrebno, da se takšen relativno velik projekt realizira.
Projekt kopalno jezero je projekt s katerim želi občina Radlje ob Dravi doseči večjo konkurenčnost, želi biti inovativna in ponuditi nov, turistom privlačen turistični produkt. Projekt predstavlja ključni del diplomskega dela.
Ugotavljam, da je Projekt Kopalno jezero privlačen, tako za turiste, kot tudi domačine. Kopalno jezero skupaj s pomoli ob reki Dravi, ribnikom Reš, kamp hiškami in gostinskim lokalom zaokroža celostno podobo lokacije. Lastnica Vodnega parka Radlje ob Dravi ostaja občina Radlje ob Dravi, ker pa le-ta ne želi opravljati tržne dejavnosti, prepušča upravljanje Vodnega parka Radlje ob Dravi in ostalo ponudbo v povezavi z Vodnim parkom najemojemalcu. Ključne besede: Kohezijska politika, Evropski sklad za regionalni razvoj, Evropska unija, Občina Radlje ob Dravi, Projekt Drava kot priložnost, Projekt Kopalno jezero, turizem Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1978; Prenosov: 92 Celotno besedilo (805,93 KB) |
7. PRIMERJALNA ANALIZA PODJETNIŠTVA IN ŽENSKEGA PODJETNIŠTVA NA KOROŠKEMMaja Mihev, 2016, diplomsko delo Opis: Podjetništvo je gonilna sila razvoja gospodarstva. V svetu vsakodnevnih sprememb se podjetništvo vse bolj razvija, zato je pomembno, da ljudje svoje znanje in sposobnosti čim boj učinkovito in kreativno uporabijo v praksi. Podjetnik mora biti sposoben zaznati in izkoristiti poslovno priložnost. Z vlaganjem svojega truda, časa in sredstev dodaja poslu novo, boljšo vrednost. Ženske se vse premalo vključujejo v poslovno okolje, zato je žensko podjetništvo tako na Koroškem kot v celotni Sloveniji v veliki meri neizkoriščen potencial.
V diplomskem projektu smo natančno opredelili podjetništvo in predstavili podjetništvo v Sloveniji. Pojasnili smo podjetniški proces in navedli, kaj vse je zanj potrebno. Prav tako smo predstavili podjetniške možnosti in se dotaknili napovedi o podjetništvu v prihodnosti. V nadaljevanju smo podrobneje predstavili podjetnika, njegovo osebnost in lastnosti, vloge, v katerih se podjetnik pojavlja, in opisali, kaj vse lahko podjetnika motivira, da se odloči za vstop v poslovni svet. Nato smo se osredotočili na značilnosti žensk ‒ podjetnic ter na prednosti in slabosti ženskega podjetništva. Temu sledi lastna raziskava, kjer smo v središče obravnave postavili podjetništvo na Koroškem, ugotavljali smo razlike med podjetniki in podjetnicami v regiji. Raziskava kaže, da se podjetnice na Koroškem kljub višji izobrazbi v primerjavi z moškimi kolegi v manjši meri odločajo za vstop v poslovni svet. Ženske se pri ustanavljanju podjetja srečujejo z večjimi težavami kot moški, predvsem so to težave pridobivanja finančnih sredstev. Ugotovili smo, da so podjetniki v povprečju bolj pripravljeni tvegati v primerjavi s podjetnicami, saj se podjetnice v večini odločajo za posle, ki so manj tvegani. Ključne besede: podjetništvo, žensko podjetništvo, podjetnik, poslovna priložnost, razlika. Objavljeno v DKUM: 01.12.2016; Ogledov: 2079; Prenosov: 166 Celotno besedilo (1,54 MB) |
8. Vstop v podjetništvo s pomočjo nakupa franšize na primeru podjetja Tomas Sport 2, d. o. o..Tamara Jaušovec, 2016, diplomsko delo Opis: Franšizing je skozi leta razvoja postajal ena izmed najbolj priljubljenih oblik poslovanja podjetja, saj mu omogoča hitro rast in pokritje več trgov. Ravno zaradi prodaje že dodelanega poslovnega modela ta posamezniku omogoči lažji in manj tvegan vstop na trg.
V diplomskem projektu se osredotočimo na osnovne pojme franšizinga, njegovo zgodovino in možnosti le-tega v Sloveniji. Razčlenimo franšizne sisteme glede na njegovo mesto v proizvodno prodajni verigi in glede na njegovo dejavnost. Poglobimo se v franšizing z vidika podjetniške priložnosti, torej kakšna je razlika med samostojnim podjetnikom in franšizijem oz. jemalcem franšize, kakšen je finančni vidik tako za franšizorja kot za franšizija ter kakšne so prednosti in slabosti takšne vrste poslovanja.
V praktičnem delu diplomskega projekta se osredotočimo na podjetje Tomas Sport 2, d. o. o., in na njegove začetke franšiznega poslovanja. Izvedemo tudi intervjuje s kupci franšizne poslovalnice Tomas Sport Ptuj in ugotavljamo njihovo zadovoljstvo od nakupu. Ključne besede: franšizing, podjetništvo, franšizij, franšizor, franšizni sistem, poslovna priložnost Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 1819; Prenosov: 128 Celotno besedilo (1,06 MB) |
9. PROCES POKRIZNEGA UPRAVLJANJA PODJETIJRobert Bauman, 2013, magistrsko delo Opis: Strokovno pripravljen sistem za učinkovito delovanje zaposlenih delavcev v združbi je lahko zelo koristno orodje za doseganje njenih (in delavčevih) različnih ciljev. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu je torej pomembno tako za delodajalca kot tudi za zaposlene, saj je po eni strani svojevrstno priznanje za zaposlenega, hkrati pa mu vzbuja občutek pripadnosti, vrednosti in zaupanja. Z vzbujanjem tovrstnih čustev se krepi oziroma povečuje zadovoljstvo zaposlenega na delovnem mestu. Vsekakor pa je potreba po urejenem in učinkovitem delovnem okolju, osnova za doseganje zastavljenih ciljev, ob maksimalnem upoštevanju stroškovne učinkovitosti poslovanja!
Raziskovalno delo smo razdelili v dva dela. V prvem delu smo z obširnim poglobljenim pregledom strokovne literature, primerjalno predstavili problematiko »zahajanja« podjetij v krizna obdobja poslovanja. Na podlagi pridobljenega znanja smo analizirali podatke in postavili hipoteze, katerih rezultati so predstavljeni v nadaljevanju.
Uporabili smo deskriptivno raziskovalno metodo. Postopek obdelave je kvantitativna obdelava, metoda pa deskriptivna statistika. Raziskavo smo izvajali z izvedenim anketnim vprašalnikom, sestavljenim iz 15 do 20 zastavljenimi vprašanji in prejeli odgovore od 70-ih anketirancev. Z analiziranjem podatkov, pridobljenih iz anketnega vprašalnika, smo podali upravičenost tez.
Empirično analizo razultatov smo prikazali z opisno statistiko, ponazorjeno s frekvenčnimi porazdelitvami vrednosti spremenljivk in grafičnimi prikazi frekvenčnih porazdelitev.
Na podlagi proučevanja strokovne literature in izvedene raziskave menimo, da je vse tri sklope celostnega uspešnega poslovanja :
- Krizni management in implementacija le tega v strategijo poslovanja vsakega podjetja,
- Periodično merjenje klime zadovoljstva, ne le kupcev, temveč tudi zaposlenih, saj le ti ustvarjajo vrednost za kupce in
- Ustvarjanje poti do učinkovitega poslovanja skozi čas, s spoštovanjem in upoštevanjem neprestanega zavedanja, pomembnosti izobraževanja, izpopolnjevanja organizacijske strukture, nas bo pripeljalo do ohranjanja vitkosti in uspešnega nastopa v konkurenčnem tržnem vsakdanu,
potrebno sestavljati kot celoto, za dobro delovanja uspešnega podjetja. Eden brez drugega ne uspe, kot osnovno zavedanje pa naj nam bo, da je človek osebnost in ne le številka, od katerega se zahteva ustvarjanje številk. Ko bomo v širši skupnosti doumeli pomen zaposlenega na vseh nivojih ustvarjalnosti, upoštevajoč vse spremljajoče dejavnike poslovanja, bo pot za izhod iz krize kratka in uspešna. Ključne besede: Ideja, Priložnost, Motivacija zaposlenih, Krizno vodenje, Rast in obstoj. Objavljeno v DKUM: 24.09.2013; Ogledov: 1551; Prenosov: 139 Celotno besedilo (1,51 MB) |
10. POSLOVNE PRILOŽNOSTI RAČUNALNIŠTVA V OBLAKUSpomenka Jurenec, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomski seminar predstavlja računalništvo v oblaku, kot novo poslovno priložnost za podjetja, ki trenutno še vedno uporabljajo predvsem klasično IT. Zavedati se moramo, da oblak vsekakor dolgoročno prispeva k večji učinkovitosti informacijskega sistema.
V diplomskem seminarju smo obravnavali zasnovo računalništva v oblaku – na kratko smo ga definirali, predstavili in opredelili, predstavili smo zgodovino in razvoj računalništva v oblaku, navedli glavne značilnosti oblaka, prednosti in slabosti, poslovne priložnosti in grožnje ter tipe in modele oblaka. Na kratko smo opisali tudi klasično IT tehnologijo. V osrednjem delu diplomskega seminarja je postopek uvajanja klasičnih IT projektov kot tudi uvajanje IT - ja podjetja v oblak ter navsezadnje medsebojna primerjava po posameznih korakih uvedbe. Na koncu smo preučili in predstavili težavnost varnosti in zasebnosti tovrstne informacijske rešitve, zaradi katere imajo podjetja največ predsodkov ter se na podlagi dvomov v varnost in zasebnost svojih internih podatkov težje odločajo za prehod na oblačno storitev. Ključne besede: računalništvo v oblaku, oblak, klasična IT, uvedba, primerjava, varnost, priložnost. Objavljeno v DKUM: 14.12.2012; Ogledov: 2576; Prenosov: 306 Celotno besedilo (946,47 KB) |