| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 198
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Študija primera učenca z motnjo avtističnega spektra : magistrsko delo
Maša Repič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali izzive poučevanja slovenščine učencev z motnjo avtističnega spektra v rednih osnovnih šolah. V teoretičnem delu smo pregledali in predstavili literaturo o pouku slovenščine, predmetniku in učnih načrtih za slovenščino, različnih oblikah in metodah dela pri pouku slovenščine. Opredelili smo tudi skupine otrok s posebnimi potrebami. Posebej smo se osredotočili na opis motnje avtizma, njenih značilnosti, posebnosti in izzivov, s katerimi se soočajo učenci z motnjo avtističnega spektra. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera otroka z avtizmom, ki obiskuje redno osnovno šolo. Z opazovanjem, intervjujem in s testiranjem smo analizirali njegova močna in šibka področja ter potrebne prilagoditve pri pouku slovenščine. Na podlagi rezultatov smo pridobili odgovore na naša raziskovalna vprašanja. Na koncu smo povzeli glavne ugotovitve naše raziskave ter podali zaključke in priporočila za nadaljnje raziskovanje. Magistrsko delo je prispevalo k boljšemu razumevanju problematike poučevanja slovenščine učencev z motnjo avtističnega spektra v rednih osnovnih šolah. Pokazali smo, da je potrebno prilagajati pouk heterogenim učencem ter uporabljati različne oblike in metode dela pri pouku slovenščine. Prav tako smo pokazali, da je potrebno poznati motnjo avtizma, njene značilnosti, posebnosti in izzive, s katerimi se soočajo otroci. Naše delo je lahko koristno za učitelje, starše in druge, ki se ukvarjajo z otroki z motnjo avtističnega spektra.
Ključne besede: pouk slovenščine, motnja avtističnega spektra, prilagajanje pouka, študija primera, učenci s posebnimi potrebami
Objavljeno v DKUM: 13.11.2023; Ogledov: 375; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

2.
Turizem in podnebne spremembe : vloga destinacijskega managementa
Maja Turnšek, Barbara Pavlakovič Farrell, Nejc Pozvek, Tomi Špindler, Katja Kokot, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Turizem pomembno prispeva k podnebnim spremembam in je tudi eden od sektorjev, ki jih to močno prizadene. Turizem znatno prispeva k ogljičnemu odtisu, saj turistične aktivnosti temeljijo na energiji, ki se pridobiva iz fosilnih goriv, zato je v prihodnosti nujno izboljšati spremljanje izpustov, opredeliti vloge različnih oblik turizma in identificirati ukrepe za zmanjševanja ogljičnega odtisa turizma na destinaciji. Osrednje pričakovane posledice podnebnih sprememb, ki bodo pomembno vplivale na turizem, so čedalje več ekstremnih vremenskih pojavov, spremembe temperature zraka, drugačen padavinski režim in dvigovanje morske gladine. Poglavje izpostavlja aktivno vlogo in potenciale destinacijskega managementa pri oblikovanju analiz ranljivosti destinacij in tveganj za ponudnike, spodbujanju medsektorskega sodelovanja za dosego boljše podnebne odpornosti destinacij ter ozaveščanju o kolektivni soodgovornosti za učinke podnebnih sprememb in o vlogi turizma pri trajnostnem prehodu.
Ključne besede: podnebne spremembe, blaženje podnebnih sprememb, prilagajanje na podnebne spremembe, destinacijski management, turizem
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 439; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Managementski ukrepi prilagajanja poslovanja v Pošti Slovenije
Valerija Stritar, 2022, magistrsko delo

Opis: Okolje podjetja je vedno bilo in ostaja izjemno nepredvidljivo. Nikoli se namreč ne ve, kdaj in kako nas lahko kaj presneti, prav zato pa je pomembno, da so se podjetja sposobna prilagajati in hitro odreagirati, še posebej v nepredvidljivih situacijah, v katerih se lahko znajdejo kar »čez noč«. Krize lahko izvirajo iz zunanjega ali pa notranjega okolja podjetja in vplivajo na njegovo poslovanje. Nepričakovana in nenadna kriza je tudi pandemija Covid-19, ki je v svetu terjala nepričakovane in nenadne spremembe na mnogih področjih v naših življenjih, še posebej na področju dela in organizacij. Podjetja so za svoje preživetje na trgu morala upoštevati ukrepe tako države kot pristojnih institucij, poleg tega pa svoje poslovanje organizirati tako, da so utrpela čim manj negativnih učinkov krize. Sprejeti so morala marsikatere ukrepe, s katerimi so prilagodila svoje poslovanje in poskušala omogočiti neprekinjeno prodajo blaga in nudenje storitev. Pomembno je, da ima podjetje ustanovljen krizni management, ki nenehno spremlja okolje ter pripravlja odzive podjetja na morebitne krize. Ugotovili smo, da ima Pošta Slovenije Skupino za odziv na izredne dogodke, ki deluje skladno z Načrtom odziva na izredne dogodke ter ostalimi dokumenti sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako je Pošta Slovenije delovala pred nastankom krize, ki jo je povzročila epidemija Covid-19 – pri tem smo se omejili na leto 2019, predvsem v smislu managementskega modela, ki smo ga opredelili kot poslovanje podjetja, zastavljene strateške in operativne cilje, organiziranost, upravljanje s človeškimi viri in kontroling (notranja in zunanja revizija) ter delovanje ob pojavu Covida-19, pri čemer smo se omejili na leto 2020 in 2021. Tudi sama namreč občasno delam na pogodbeni pošti Blanca, tako da sem bila deležna ukrepov, ki so jih izvajali med najhujših valov epidemije, ko so se načini poslovanja še posebej zaostrili. Skozi raziskavo in na podlagi lastnih izkušenj dela na pošti med omenjeno krizo smo ugotovili, da je podjetje ob pojavu krize poskrbelo za varnost in zdravje tako zaposlenih kot strank in vseh poslovnih partnerjev, s katerimi so v neposrednem stiku, upoštevalo vse ukrepe in priporočila države in pristojnih institucij, podjetje je tudi izkoristilo državne pomoči, svojo dejavnost korporativnega upravljanja s tveganji (KUT) organizacijsko umestilo v organizacijsko enoto Strategija ter uspešno poskrbelo za učinkovit in nemoten potek izvajanja storitev. Zanimalo nas je tudi, kakšne ukrepe je ob prilagajanju poslovanja sprejel management Pošte Slovenije ob pojavu krize ter ali je bila njihova implementacija v samo poslovanje uspešna in smiselna. Ugotovili smo, da je omenjeno podjetje uspešno implementiralo vse ukrepe, ki smo jih razdelili na ukrepe za zaščito in varnost zaposlenih, ukrepe načrtovanja neprekinjenega poslovanja, ukrepe operativnega spopadanja s kriznimi situacijami, ravnanje z zunanjimi odnosi ter ukrepe glede financ in zagotavljanja likvidnosti, ukrepi pa so bili smiselni in učinkoviti. Če povzamemo, Covid-19 na samo poslovanje Pošte Slovenije ni imelo pretiranega (negativnega) učinka, podjetje pa je uvedlo inovativne ukrepe, s katerimi je zagotavljalo nemoten potek poslovanja.
Ključne besede: managementski ukrepi, prilagajanje poslovanja, Pošta Slovenije, kriza, managementski model poslovanja
Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 671; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

4.
Prilagajanje poslovanja podjetja v dobi covid-19
Emina Ramčilović, 2022, magistrsko delo

Opis: Pandemija bolezni covid-19 je povzročila drastične spremembe, prizadela mnoga podjetja ter jih prisilila v prilagajanje poslovanja z namenom ohranjana konkurenčnosti in povečevanja obsega poslovanja. Mnogi zaposleni so se znašli v izjemno stresnih situacijah zaradi socialne, zdravstvene in poklicne negotovosti. Namen naloge je pripraviti relevanten pregled sekundarnih virov literature o izbrani tematiki. V nadaljevanju smo s pomočjo lastne raziskave iskali odgovore na osem raziskovalnih vprašanj, ki so se navezovala na prilagoditve poslovanja, izzive pri izvozu in uvozu blaga, iskanju novih prodajnih poti, prilagajanju dela zaposlenih in sprejemanju teh prilagoditev zaposlenih ter morebitne prilagoditve v prihodnosti. Kvalitativno raziskavo smo izvedli s pomočjo vnaprej pripravljenih intervjujev v podjetju Geaprodukt, d.o.o., ki je specializirano podjetje za trženje sadja in zelenjave. Ugotovili smo, da se je podjetje dobro, pravočasno in uspešno prilagodilo na izzive, ki jih je prinesla bolezen covid-19. V podjetju so se osredotočili na razvoj novih produktov, s katerimi lahko ustvarjajo večji obseg poslovanja, vpeljali so nove oblike dela, kot so delo od doma, delo na daljavo, ki pa se zaradi njihove narave dela ni izkazalo kot najbolj primerna oblika dela, zato se ga v prihodnosti prostovoljno ne bodo posluževali. V nadaljevanju svetujemo in menimo, da imajo pravočasne prilagoditve podjetij izjemen pomen za poslovanje, saj tako lahko ohranjajo konkurenčnost na trgu, povečujejo obseg poslovanja in iščejo nove tržne priložnosti.
Ključne besede: prilagajanje poslovanja, epidemija, covid-19, delo od doma, gospodarstvo med epidemijo
Objavljeno v DKUM: 15.03.2022; Ogledov: 967; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (779,21 KB)

5.
Vpliv kulture na finančno uspešnost podjetja
Lucija Mohorko, 2021, diplomsko delo

Opis: V nalogi se osredotočamo na iskanje dokazov o pozitivnem vplivu konstruktivne kulture na finančno uspešnost podjetja. Prvo poglavje predstavlja uvod, v drugem poglavju definiramo organizacijsko kulturo, v tretjem pa govorimo o načinih merjenja kulture in treh modelih, ki predstavljajo različne tipe kulture. V četrtem poglavju nato poiščemo povezave med tipi kulture in finančno uspešnostjo podjetij, in sicer preko stresa na delovnem mestu, prilagajanja okolju, zavzetosti in zadovoljstva zaposlenih. V petem poglavju predstavimo, kako je imelo preoblikovanje kulture v podjetju Microsoft pozitiven učinek na finančno uspešnost.
Ključne besede: organizacijska kultura, finančna uspešnost, stres na delovnem mestu, zavzetost zaposlenih, prilagajanje okolju
Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 983; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Prilagoditve računalniških iger za ljudi s posebnimi potrebami : diplomsko delo
Urška Kraner, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili svet računalniških iger v povezavi s posebnimi potrebami. V ta namen smo si najprej ogledali štiri večje skupine nezmožnosti, za katere je moč računalniške igre prilagoditi. Predstavili smo nekaj pomembnih zgodovinskih napredkov, obstoječih tehničnih rešitev in smernic. S pomočjo analize primerov iz prakse smo, pobližje, osvetli problematiko nedostopnosti iger. Izdelali smo računalniško igro in pokazali pomembnost inkluzivnega načrtovanja, za vsako skupino nezmožnosti pa prikazali nekaj prilagoditev, ki ljudem s posebnimi potrebami močno izboljšajo uporabniško izkušnjo.
Ključne besede: Unity, C#, igre, računalniške igre, posebne potrebe, prilagoditve, prilagajanje
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 780; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (7,17 MB)

7.
Ogrodje za ocenjevanje barve svetila z linearnimi digitalnimi filtri, prilagojenimi na posamezno sliko
Martin Šavc, 2020, doktorska disertacija

Opis: V doktorski nalogi raziskujemo problem barvne vztrajnosti oziroma problem ocenjevanja barve uniformne osvetlitve scene na podlagi zajete digitalne slike. Predstavimo posplošitev uveljavljenega ogrodja sivih robov z vpeljavo diskretizacije in operacije konvolucije. Za ocenjevanje osvetlitve z našim ogrodjem predlagamo uporabo filtrov, prilagojenih vsebini slike. Filtre konstruiramo bodisi z metodo linearne analize osnovnih komponent (PCA) ali z metodo neodvisnih komponent (ICA). Metodo pospešimo tako, da namesto računanja celotne konvolucije uporabimo zgolj vzorce iz slike oziroma uporabimo tehniko podvzorčenja. Skonstruirane prilagojene filtre v nadaljevanju uporabimo tudi kot samostojne metode barvne vztrajnosti v postopku kombiniranja metod. V eksperimentalnem delu opravimo tri večje eksperimente z uveljavljenima javnima evalvacijskima podatkovnima zbirkama Gehler-Shi in NUS. V prvem eksperimentu primerjamo rezultate predlaganih metod z metodami ogrodja sivih robov in drugimi modernimi metodami ocenjevanja osvetlitve. Predlagani metodi barvne vztrajnosti iz našega ogrodja dosegata nižje napake in nižji povprečni rang od drugih metod ogrodja sivih robov. Predlagana metoda kombiniranja rezultatov pa dosega nižje napake od izvorne metode. V drugem eksperimentu primerjamo odpornost naših metod barvne vztrajnosti in metod ogrodja sivih robov na manjše spremembe v sceni. Spremembe simuliramo z rotacijo in translacijo slik. Pokažemo, da je predlagana metoda barvne vztrajnosti odporna na rotacijo scene, kadar v našem ogrodju uporabimo filtre, ki so prilagojeni vsebini slike z analizo osnovnih komponent. Po drugi strani pa so vse primerjane metode občutljive na premike v sceni. V tretjem eksperimentu primerjamo natančnost ocenjevanja osvetlitve, in sicer če v našem predlaganem ogrodju uporabimo bodisi tehniko podvzorčenja oziroma če osvetlitev ocenjujemo s pomočjo konvolucije. Pokažemo statistično značilno razliko v rezultatih med obema pristopoma. Ocena osvetlitve, pridobljena s podvzorčenjem, je bolj natančna od ocene osvetlitve, izračunane s pomočjo konvolucije. S predlaganimi pristopi v tej doktorski disertaciji dobimo primerljive ali boljše rezultate od sodobnih metod barvne vztrajnosti ob nižji računski kompleksnosti.
Ključne besede: barvna vztrajnost, ocenjevanje osvetlitve, ogrodje sivih robov, konvolucija, prilagajanje filtrov, analiza osnovnih komponent, PCA, analiza neodvisnih komponent, ICA
Objavljeno v DKUM: 11.08.2020; Ogledov: 1238; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (15,35 MB)

8.
Analiza plavalnega tečaja mlajših otrok z vidika spola in strahu pred vodo
Manja Doberšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, ali prihaja do razlik v napredku plavalnega znanja med dečki in deklicami ter kateri od spolov prvi dan plavalnega tečaja izraža večji strah pred vodo. V raziskavi smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Podatke smo zbrali na kvantitativen način, s pomočjo strukturiranega opazovanja. Otroke smo ocenjevali prvi, vmesni in zadnji dan plavalnega tečaja. V ocenjevalni lestvici je bilo zajetih 6 faz prilagajanja na vodo, ki jih mora otrok usvojiti, da se lahko začne učiti plavalnih tehnik. V vzorec so bili vključeni predšolski otroci Vrtca Anice Černejeve Celje. V raziskavi je sodelovalo 21 otrok. Opazovanje in ocenjevanje je potekalo v Celju na zimskem kopališču Golovec v mesecu novembru 2018. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da strah pred vodo negativno vpliva na napredek plavalnega znanja otrok, saj so tisti otroci, ki so prvi dan izražali več strahu pred vodo, skozi plavalni tečaj napredovali počasneje kot otroci, ki prvi dan niso izražali strahu pred vodo. Ugotovili smo tudi, da so se vsi otroci, tako deklice kot dečki, prilagodili na vodo, vendar je bilo razvidno, da so dečki nekoliko hitreje usvojili faze prilagajanja na vodo kot deklice.
Ključne besede: napredek, prilagajanje na vodo, predšolski otrok, plavanje, strah
Objavljeno v DKUM: 18.11.2019; Ogledov: 1291; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

9.
Knjižne novosti v mednarodnem letu prsti
Ana Vovk, 2015, recenzija, prikaz knjige, kritika

Opis: Leto 2015 je razglašeno za Mednarodno leto prsti kot odziv na številne grožnje, ki degradirajo ta izredno pomemben naravni vir. Za varovanje prsti in odgovoren odnos do njih je potrebno izobraževanje in ozaveščanje vseh ciljnih skupin, ne le tistih, ki imajo neposreden stik s prstmi, temveč vseh, predvsem mladih. Raziskave kažejo, da premalo poznamo prsti in da je skromno znanje, pridobljeno v izobraževalnem sistemu, težko prenosljivo v prakso. S krepitvijo procesa samooskrbe mnogi iščejo dodatna znanja o prsteh. Kot odziv povečane potrebe za izobraževanje so napisane knjige Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi ter Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe.
Ključne besede: prsti, ekoremediacije, ekosistemi, knjižne novosti, predstavitve knjig, Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi, Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe
Objavljeno v DKUM: 16.04.2018; Ogledov: 1187; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (102,82 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
ZADOVOLJSTVO, ZVESTOBA IN STRATEGIJA ZADRŽANJA GOSTOV PODJETJA X
Maja Telebar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali prizadevanje osebja gostinskega podjetja X, da bi zagotovili zadovoljstvo, zvestobo in zadržanje njihovih gostov. V teoretičnem delu smo s pomočjo ustrezne literature proučili različne avtorje in z njihovo pomočjo predstavili, kaj pomeni zadovoljstvo gostov, kakšne so njegove koristi, kaj pomeni sistematično zagotavljanje gostov. Prikazali smo tudi gosta kot osebnost, sestavo osebnosti – temperament. Opredelili smo ključne potrebe in želje gostov ter pomembnost kakovosti storitev. Predstavili smo razvoj zvestobe porabnika in nagrajevanje zvestobe.
Ključne besede: zadovoljstvo, zvestoba, gost, gostinska ponudba, storitve, prijaznost, potrebe in želje, prilagajanje.
Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 827; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (911,95 KB)

Iskanje izvedeno v 0.56 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici