| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Prikrito oglaševanje na slovenskih in angleških blogih
Svetlana Roškar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni pojmi blog, bloger in oglaševanje. Slednje je bilo sicer vedno pomembno, vendar se je v zadnjih letih zelo razširilo oglaševanje na blogih, saj so blogerji ljudem bližje in se z njimi lažje poistovetijo, kot pa recimo z oglasi na televiziji in radiu. Na blogih je prisotno tudi veliko prikritega oglaševanja, tako namernega kot nenamernega. V diplomskem delu nas je zanimalo, ali blogerji takšno oglaševanje ter sodelovanje z blagovnimi znamkami in podjetji na svojih blogih označijo, kako jih označijo ter kakšno sploh je takšno sodelovanje. Primerjali smo slovenske in angleške blogerje.
Ključne besede: Prikrito oglaševanje, blog, blogerji.
Objavljeno: 27.08.2019; Ogledov: 681; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

2.
Prikrito oglaševanje v ameriških televizijskih serijah
Metka Glažar, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava problematiko prikritega oglaševanja v ameriških televizijskih serijah. O prikritem oglaševanju v serijah govorimo, kadar je določena znamka ali izdelek prikazan v seriji in naročnik za to plača. Zajeli bomo teme, kot sta zgodovina oglaševanja in vrste oglaševanja, definirali prikrito oglaševanje, zgodovino prikritega oglaševanja, obravnavali zakonodajo, ki je v veljavi v Sloveniji in Združenih državah Amerike, vrste prikritega oglaševanja in samoregulacijo oglaševanja. S fokusnimi skupinami bomo ugotovili, ali ima prikrito oglaševanje kakšen vpliv na gledalce, in analizirali dve akcijski seriji, da bi ugotovili, ali so kakšne podobnosti med njima in koliko prikritega oglaševanja vsebujeta.
Ključne besede: prikrito oglaševanje, serije, oglaševanje
Objavljeno: 27.08.2019; Ogledov: 476; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

3.
Prikrito oglaševanje kot oblika promocijskega novinarstva
Špela Sternad, 2019, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje v tiskanih medijih se je skozi zgodovino zelo spremenilo. Sam tehnološki razvoj, posledično razvoj družbe v bolj potrošniško usmerjeno, je botroval k različnim načinom oglaševanja. Nove vrste oglaševanja iz dneva v dan izpodrivajo uredniško vsebino in jo spreminjajo v prikrito oglaševanje. Osredotočili smo se na tiskane medije, v sami analizi smo analizirali priljubljeno žensko revijo Cosmopolitan, s katero smo želeli odkriti količino prikritih oglasnih sporočil. Število oglasnih sporočil smo pridobili iz šestih naključnih številk revije Comsopolitan iz leta 2017 in šestih naključnih številk Cosmopolitan iz leta 2007. Poleg analize smo izvedli poglobljene intervjuje z ženskami v ciljni starostni skupini revije Cosmopolitan (16–36 let) in jih povprašali, ali vedo, kaj je to prikrito oglaševanje in če ga prepoznajo. Zanimalo nas je tudi, če berejo Cosmopolitan in če so se pri branju te revije že kdaj srečale s prikritim oglaševanjem.
Ključne besede: oglaševanje, prikrito oglaševanje, ženske revije, tiskani mediji
Objavljeno: 12.07.2019; Ogledov: 755; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

4.
Prikrito oglaševanje na spletnih družbenih omrežjih
Luka Jurič, 2019, magistrsko delo

Opis: Uporaba družbenih omrežij je iz dneva v dan večja. Vedno več ljudi dostopa do informacij prek družbenih omrežij in vedno več organizacij poskuša najti pot do odjemalcev na družbenih omrežjih. Uporaba različnih platform zato temelji na interakciji, ustvarjanju skupnosti, povezovanju, iskanju informacij itd. Te lastnosti predstavljajo ključne prednosti družbenih medijev za organizacije kot kanala za oglaševanje. Zaradi vse več oglaševalskih aktivnosti, katerih so deležni odjemalci, ter zaradi vsega novega medijskega prostora, ustvarjenega z novimi tehnologijami in pristopi, je pozornost odjemalca na določen oglas zelo vprašljiva. Tehnike ter načini oglaševanja se zato spreminjajo in prilagajajo, oglaševanje postaja vse bolj personalizirano, targetirano oz. detajlno ciljano, podprto z analitičnimi demografskimi podatki ter razdelanimi psihološkimi procesi pri nakupnih odločitvah. Kljub spremembi tehnik in načinov pa bistvo oglaševanja ostaja isto: posredovati informacije in prepričevati odjemalce k spremembi stališč ter nakupnem odločanju. Načini posredovanja informacij so zaradi sodobnih ter kreativnih tehnik velikokrat pod vprašajem dovoljenega. Prikrito oglaševanje je sporen način oglaševanja, etično vprašljivo ter zavajajoče dejanje. Gre za neiskreno oglaševanje, ki v sebi skriva prikrit namen. Takšne agresivnejše tehnike oglaševanja velikokrat nezavedno vplivajo na odjemalca, saj na prvi pogled ne delujejo kot oglaševalske vsebine, pa vendar so to oglaševalska sporočila v neki predrugačeni obliki. V magistrskem delu želimo predstaviti in povezati prikrito oglaševanje ter družbene medije, opozoriti na razsežnost, pogostost ter načine pojavljanja ter tovrstno oglaševanje umestiti v korak s sodobnim razvojem oglaševanja na družbenih medijih. V prvem delu magistrske naloge so predstavljena teoretična izhodišča, ki se navezujejo na opredelitev oglaševanja ter prikritega oglaševanja, razvoj ter pomen družbenih omrežij in vpliv prikritega oglaševanja na odjemalca. V drugem delu so na nekaj praktičnih primerih prikazani primeri prikritega oglaševanja na družbenih omrežjih. Na podlagi poglobljenega polstrukturiranega intervjuja je v dveh primerih podrobneje opredeljeno, zakaj in v kolikšni meri organizacije uporabljajo takšno oglaševanje, kako takšno oglaševanje načrtujejo ter kakšne so razlike med vrstami oglaševalskih kanalov. Prikazati želimo učinkovitost prikritega oglaševanja ter druge razloge, ki botrujejo k vse večji uporabi takšnih oglasov ter podobnih praks, katere so zaradi zavajanja odjemalcev velikokrat nedopustne ter manipulativne.
Ključne besede: družbena omrežja, sodobni mediji, prikrito oglaševanje, oglaševanje, vpliv na odjemalca
Objavljeno: 22.05.2019; Ogledov: 505; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (8,69 MB)

5.
Subliminalno oglaševanje
Vanessa Kacjan, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu sem najprej morala raziskati oglaševanje kot tako, kako vpliva na vedenje odjemalcev in na kakšen način se le – ti odločajo za nakup. Glavni problem diplomske naloge pa je bilo subliminalno oglaševanje. Beseda je tuja, v slovenščino se prevede v prikrito oglaševanje, torej že ime pove, da oglaševalec oglašuje tako, da ni na prvo žogo očitno. Ker je tak način oglaševanja manj moteč in manj očiten, se ga oglaševalci radi poslužujejo. Kot ugotovimo v delu, je subliminalno oglaševanje v nekaterih oblikah zelo razširjeno in lahko tudi zelo učinkovito. Še posebej priljubljena je uporaba »product placement-a«. Nekateri so mnenja, da s takšnim načinom oglaševanja oglaševalci zavajajo odjemalce in da je to način manipulacije – »naredimo vse, da se izdelek proda, tudi če jim moramo to vcepiti v podzavest.« V zvezi s subliminalnim oglaševanjem nas je zanimalo, v kakšnih oblikah se pojavlja v medijih, na kakšen način ta vpliva na odjemalce, glavno vprašanje, na katerega si odgovorimo v delu pa je, ali je subliminalno oglaševanje dejansko učinkovito. V delu sem se dotaknila tudi etičnosti oglaševanja, ki gre s subliminalnim oglaševanjem z roko v roki, prav zaradi svoje neagresivnosti in obtožb, da je način manipulativen. Prav zaradi neetičnega prizvoka prikritega oglaševanja, pa je država oblikovala določene zakone, ki to oglaševanje omejujejo in v tem smislu tudi zaščitijo potrošnika. V delu sem raziskala zakone, kjer je omenjeno prikrito oglaševanje, a ker zakonodaja velikokrat ne zadostuje, se je v oglaševanju oblikovala tudi tako imenovana samoregulacija, torej da podjetja sama regulirajo svoje delovanje na trgu. Po raziskovanju literature je bil moj sklep naslednji: Da, subliminalno oglaševanje je učinkovito, vendar ne v vseh oblikah. S strani znanstvenikov je bilo dokazano, da avdio in vizualna subliminalna spročila na odjemalca vplivajo v strogih laboratorijskih pogojih, ter le če je izdelek povezan s trenutnimi željami in potrebami odjemalca, ki se mu subliminalno oglašuje. sicer je dokazano, da lahko takšna sporočila vplivajo na odjemalčeve možgane, vendar le v minimalnih merah. Po drugi strani pa imamo oblike takšnega oglaševanja, ki se na veliko uporabljajo in so se izkazale za zelo učinkovite – prva izmed teh je umeščanje izdelkov v popularne serije, filme, glasbene videospote itd., po mojem mnenju ena izmed učinkovitejših je tudi plačana oglaševalska vsebina, predstavljena kot novinarski članek. Tukaj sem mnenja, da dejansko gre za zavajanje potrošnika, ki v malovernosti verjame, da bere neodvisen novinarski članek, ki je pravzaprav oglas, vendar pa prav na ta način pridobi bralca – s svojo neagresivnostjo, kar je pravzaprav ena izmed glavnih karakteristik prikritega oglaševanja. Ljudje verjamejo, da je oglaševalski svet poleg klasičnih oglasov nasičen tudi s subliminalnimi, vendar oglaševalci sami trdijo, da takšnega načina oglaševanja ne uporabljajo. Ker je tema zelo obsežna, se bomo v nadaljevanju konkretneje posvetili vsem zgoraj omenjenim.
Ključne besede: Prikrito oglaševanje, umeščanje izdelkov, etika, vedenje odjemalcev, zakonodaja, samoregulacija
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 607; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

6.
Oglaševanje in prikrito oglaševanje na družabnem omrežju instagram
Gabrijela Kos, 2018, diplomsko delo

Opis: Instagram je tretje največje družabno omrežje in postaja eden izmed pomembnejših kanalov, preko katerih podjetja oglašujejo svoje produkte ali storitve. V diplomskem delu smo raziskali razvoj oglaševanja skozi zgodovino, predstavili Instagram, oglaševanje na njem in izpostavili problem prikritega oglaševanja. Izvedli smo anketo Facebookovih uporabnikov in skušali ugotoviti, kako dobro prepoznavajo in se zavedajo oglasnih vsebin na omrežju. Analizirali smo profile slovenskih in ameriških uporabnikov ter primerjali količino prikritih oglasov. Ugotovili smo, da se spletna javnost dokaj dobro zaveda oglaševanja na Instagramu in da je v slovenskih profilih prisotno več prikritega oglaševanja kot v ameriških.
Ključne besede: družabna omrežja, Instagram, oglaševanje, prikrito oglaševanje
Objavljeno: 04.09.2018; Ogledov: 767; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

7.
Prikriveno oglašivanje kao primjer neetičnog djelovanja medija
Tina Tomažič, Jelena Jurišić, Damir Boras, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Oglašivanje je jedan od ključnih faktora za stimuliranje procesa razmjene te za normalno djelovanje tržišta i njegovih zakona. Oglašivači imaju na raspolaganju puno načina i mogućnosti kojima pokušavaju privući pažnju potencijalnih potrošača. Zbog sve veće konkurencije na tržištu često posežu za novim načinima oglašivanja koji nisu uvijek u skladu sa zakonom i etičnim djelovanjem. Jedan od tih načina jest i prikriveno oglašivanje. U ovom radu analiziramo prikriveno oglašivanje kao primjer neetičnog djelovanja medija jer prikrivene oglasne poruke predstavljaju jedan od najočiglednijih problema na medijskom tržištu. Uz pomoć spoznaja iz literature definiramo pojam prikrivenog oglašivanja. Cilj je našeg rada i povezivanje društvenih okolnosti koje su uzrok prikrivenog oglašivanja s promjenama medijskih diskurzivnih praksi.
Ključne besede: prikrito oglaševanje, etika, mediji
Objavljeno: 04.08.2017; Ogledov: 479; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (228,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
PRAVNI VIDIKI OGLAŠEVANJA IN PRIKRITO OGLAŠEVANJE NA SPLETU
Sanja Kreže, 2016, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje je sestavni del vsakdanjega življenja in se tako kot družba stalno spreminja in prilagaja novim pravilom in standardom: tehnološkim, etičnim, moralnim ali pravnim. Medtem ko je oglaševanje zelo dinamično in vse bolj ustvarjalno, je na drugi strani pravo zaradi narave delovanja togo in se počasi odziva na spremembe. Spletno okolje dane lastnosti le še potencira. Oglaševanje še hitreje spreminja svoje zakonitosti in premika meje, na področju zakonodaje pa se odpirajo nova vprašanja, ki jih je treba dodatno urediti. Še vedno je veliko uporabnikov, ki spleta ne zaznavajo kot okolja, za katerega prav tako veljajo določena pravila. Takšni uporabniki praviloma niso kritični do prejetih informacij na spletu, kar pomeni, da so precej lahka tarča za oglaševalce. Prikrito oglaševanje je med večino povprečnih potrošnikov slabo prepoznavno in poslednično precej učinkovito.
Ključne besede: oglaševanje, zakonodaja, splet, prikrito oglaševanje, pravo
Objavljeno: 06.07.2016; Ogledov: 513; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (4,65 MB)

9.
SPOLNOST V OGLAŠEVANJU KOT ORODJE ZA MANIPULACIJO MASE
Kristina Premužić, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodobni človek se vse bolj izogiba knjigi in pogovoru ter postaja služenj medijske industrije. Mediji imajo eno najvplivnejših vlog, saj vstopajo v naša vsakdanja življenja na načine, ki se jih pogosto sploh ne zavedamo. Razen sporočil, ki so nam jasno vidljiva in razumljiva, se v medijih pojavljajo prikrita sporočila, ki se uporabljajo kot subliminalna manipulacija in so pod pragom zaznave. Tovrstna sporočila najbolj pogosto vsebujejo spolnost. Pri današnjih oglasih je vidljivo, da so apeli na spolnost postali pravilo, a ne izjema. Tovrstni oglasi ustvarjajo stereotipno podobo ženske, kar lahko pripelje do tega, da družba začne doživljati žensko na način, kot je prikazana v oglasu, ter da ženska začne sama sebi pripisovati vloge iz oglasa. Oglasi, ki žensko prikazujejo kot objekt, kršijo načelo enakosti spolov, diskriminirajo, žalijo ter ponižajo.
Ključne besede: prikrita sporočila, subliminalna manipulacija, prikrito oglaševanje, spolnost, spolni namigi
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 476; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

10.
PRIKRITO OGLAŠEVANJE IN NOVINARSTVO V ZDRAVSTVENIH REVIJAH
Ronja Knap, 2014, diplomsko delo

Opis: Prikrito oglaševanje zajema tista sporočila, ki so sicer oglaševalska, vendar so označena kot novinarski prispevek ali pa bralcu/gledalcu/poslušalcu niso razpoznavna kot oglasi. Prikrito oglaševanje je še posebej aktualno v zdravstvenem novinarstvu, ki zagotavlja novice o osebnem in javnem zdravju, saj je farmacevtska industrija pregovorno med »najmočnejšimi«. V prvem delu diplomske naloge sem definirala novinarstvo, prikrito oglaševanje in zdravstveno novinarstvo. V drugem delu sem analizirala novinarske prispevke in prikrito oglaševanje v dveh zelo branih slovenskih zdravstvenih revijah in ugotovila, da se primeri prikritega oglaševanja pojavljajo količinsko v obeh približno enako, so pa opazne razlike v »kakovosti prikrivanja«, sicer pa tudi v količini oglasov v obeh revijah.
Ključne besede: Novinarstvo, oglaševanje, prikrito oglaševanje, zdravstveno novinarstvo
Objavljeno: 06.11.2015; Ogledov: 775; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici