SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
OSEBNI PODATKI IN UPORABA SPLETNIH SOCIALNIH OMREŽIJ
Tadeja Čretnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Ljudje veliko časa preživijo v virtualnem svetu, iščejo različne informacije in navezujejo stike v spletnih socialnih omrežjih. Vendar se premalo zavedajo negativnih učinkov in škodljivih posledic, ki so prisotni na medmrežju. V diplomski nalogi opišemo najpomembnejše študije medijskih učinkov; podamo definicijo interneta in spletnih socialnih omrežij; izpostavimo problem varstva ter zlorabe osebnih podatkov na spletnih socialnih omrežjih ter podamo nekaj nasvetov za varno rabo spletnih socialnih omrežij.
Ključne besede: internet, spletna socialna omrežja, virtualno prijateljstvo, osebni podatki
Objavljeno: 01.10.2009; Ogledov: 11839; Prenosov: 793
.pdf Polno besedilo (1,40 MB)

2.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE MED VRTCEM ROGAŠKA SLATINA IN PEGAZOVIM DOMOM STAREJŠIH OBČANOV ROGAŠKA SLATINA
Tamara But, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava medgeneracijsko sodelovanje med domom starejših občanov Pegazovim domom in Vrtcem Rogaška Slatina. Medgeneracijsko sodelovanje dobiva v današnjem času vse večji pomen, kakor tudi strpnost med generacijami. Vrtec je otrokov življenjski prostor, kjer se aktivno uči in pridobiva sposobnosti za življenje ter razvija vrednote v medgeneracijski družbi. V današnjem času se sprašujemo ali družba zagotavlja ustrezno okolje za spoštovanje starejših generacij. Vzajemnost med generacijami je izrednega pomena, zato je potrebno negovati odnose med ljudmi. Velika vloga starih staršev je v današnjem času zaradi pomanjkanja časa staršev izrednega pomena. V zgodnjem otroštvu so otroci zelo gnetljivi in je pomembnost pridobivanja moralnih vrednot prioriteta v vzgoji. Zaradi pomanjkanja časa srednjih generacij so stari starši pomemben člen v vzgoji otrok. Za razvijanje prijateljskih odnosov med generacijami ima pomembno vlogo tudi vrtec kot institucija, ob pomoči strokovnih delavcev, ki s čutom za vzgojo poskrbijo za interakcijo otrok z starejšimi občani ter s kritičnim mišljenjem zavračajo stereotipe, ki so nastali v družbi skozi čas. Otrokov kognitivni razvoj in sposobnost empatije pri otroku ima pri vzpostavljanju odnosa ključno vlogo. Vprašanja, ki nam jih postavljajo otroci v predšolskem obdobju, so pogosta, zlasti vprašanja, na katere neradi odgovarjamo oz. se jim izogibamo. Pomembno je, da otrok dobi pravo informacijo in si odgovorov ne izmišljamo ter jih ne interpretirano napačno. Naš namen je prikazati mnenja o doživljanju vzgojiteljev in ostalih strokovnih delavcev v vrtcu pri sodelovanju s Pegazovim domom starejših občanov in prikazati doživljanja medgeneracijskega sodelovanja strokovnih delavcev Pegazovega doma za starejše občane. Prav tako želimo prikazati doživljanja druženj otrok in starostnikov. Pri večini globalnih ciljev gre za različna področja družbe, npr. spoznavanje zgodovinskih sprememb, razvijanje občutka socialne pripadnosti, ki temelji na ideji enakosti in nediskriminiranosti, srečevanje s človekovim odnosom do bolezni in invalidnosti. Otrok spoznava, da morajo vsi ljudje v določeni družbi pomagati in sodelovati, da bi lahko ta delovala ter omogočila preživetje ter udobje in dobro počutje vseh vključenih. Otrok se seznanja tudi z različnimi poklici in ima možnost razvijati sposobnosti in načine vzpostavljanja, vzdrževanja in uživanja v prijateljskih odnosih s starostniki, kar vključuje tudi razumevanje vedenja drugih in njihovih občutjih ter vljudnost pri medsebojnem komuniciranju.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: medgeneracijsko sodelovanje, komunikacija, empatija, kurikulum, družba, strpnost, ageizem, moralni in vedenjski razvoj, odnosi, prijateljstvo, pomoč, stari starši, doživljanje.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 4765; Prenosov: 568
.pdf Polno besedilo (3,98 MB)

3.
VPLIV ORGANIZACIJSKE SUBKULTURE IN SPOLA NA PRIJATELJSTVO
Aleksander Koporec Oberčkal, 2010, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretične ugotovitve so opisane v štirih poglavjih. Prvo poglavje predstavlja uvod. V drugem poglavju opisujemo pomen dobrih medosebnih odnosov in mehanizme psihosocialnih interakcij. Teorije in modeli, ki opisujejo dva različna pogleda na vzpostavitev, vzdrževanje in prekinitev medosebnih odnosov, in sicer linearni in ciklični, predstavljajo jedro drugega poglavja. V tretjem poglavju opisujemo prijateljstvo. Različne definicije prijateljstva so navedene v kronološkem vrstnem redu. Tem sledijo bistvene značilnosti prijateljstva. Prijateljstvo obravnavamo še v okviru zgodovinskega, razvojnega, socialnopsihološkega in organizacijskega vidika. Četrto poglavje opisuje organizacijsko kulturo. Opisane so raziskovalne smeri, ki so vplivale na razumevanje organizacijske kulture, vrste organizacijskih kultur in njihove značilnosti. Opisu Denisonovega modela sledi opis organizacijske subkulture. Slednja je opredeljena v okviru državne uprave in gospodarskih družb. Teoretičnemu delu sledi empirični del. V slednjem opisujemo sintezo dveh različnih raziskav, prijateljstva in organizacijske kulture. Definiciji obeh pojmov, ki sta v literaturi različno definirana, sta bili vsebinsko analizirani. Posledično izpeljana definicija prijateljstva je bila uporabljena kot merski pripomoček. Za raziskovanje različnih značilnosti prijateljstva smo izdelali svoj lasten vprašalnik. Za raziskovanje značilnosti organizacijske kulture smo uporabili vprašalnik, izdelan na podlagi Denisonovega modela organizacijske kulture. Značilnosti prijateljstva, katere so bile potrjene v empiričnem delu so bile: 'lastna pričakovanja o prijateljstvu', 'ocena pričakovanj prijatelja', 'pogostost pogovorov', 'intimnost pogovorov', 'tesnost prijateljstva', 'vzajemnost prijateljstva', 'negativne interakcije', 'skupne aktivnosti', 'trud za vzdrževanje prijateljstva', 'socialna podpora' in 'optimizem'. Značilnosti organizacijske kulture so bile: 'vključenost', 'konsistentnost', 'prilagodljivost' in 'poslanstvo'. Z navedenima raziskavama smo sledili temeljni raziskovalni tezi doktorske disertacije, ki se glasi: »Med poklicnim in zasebnim življenjem obstaja transfer, ki se kaže v pozitivni povezanosti med značilnostmi prijateljstva in značilnostmi organizacijske kulture. Ne glede na to ali je transfer manifesten ali latenten, zaveden ali nezaveden, lahko govorimo o pozitivnem vplivu značilnosti organizacijske kulture na značilnosti prijateljstva. Poleg vpliva značilnosti organizacijske kulture, pri transferu med poklicnim in zasebnim življenjem, ima spol tako pomembno vlogo, da lahko govorimo o pozitivnem moderatorskem učinku spremenljivk 'spol' in 'vrsta prijateljstva' na značilnosti prijateljstva. Predvsem je slednje pomembno zato, ker je narava prijateljstva med moškimi in med ženskami tako različna, da ne moremo govoriti o naključnem vplivu.« V raziskavo so bili vključeni odgovori 265 sodelujočih. Pridobivanje podatkov je potekalo po elektronski poti, po metodi snežene kepe. Povezanosti med značilnostmi organizacijske kulture in med značilnostmi prijateljstva, ki so bile temelj za sklepanje o transferu med poklicnim in zasebnim življenjem posameznika, so bile analizirane s korelacijsko analizo. Slednjo smo uporabili tudi pri analiziranju povezanosti med značilnostmi prijateljstva in drugimi spremenljivkami (npr. vodstvena funkcija). Enosmerna analiza variance je bila uporabljena pri raziskovanju razlik med spoloma, razlik glede na prijateljstvo z osebami istega ali različnega spola in razlik po različnih drugih spremenljivkah (npr. zadovoljstvo z življenjem). Pri ugotavljanju napovednih vrednosti nekaterih spremenljivk sta bili uporabljeni hierarhična in stopenjska regresijska analiza. Rezultati so potrdili določene ugotovitve preteklih raziskav, predvsem to, da obstajajo pomembne razlike med moškimi in ženskami glede prijateljskih odnosov. Te razlike so se pokazale pri spremenljivkah 'pogostost pogovorov', 'lastna pričakovanja
Ključne besede: medosebni odnosi, prijateljstvo, organizacijska kultura, organizacijska subkultura, razlike med spoloma, prijateljstvo z osebo istega spola, prijateljstvo z osebo različnega spola.
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 3533; Prenosov: 507
.pdf Polno besedilo (1,95 MB)

4.
David Hill: Realistično avanturistična proza in socialno-psihološki roman
Živa Brumec, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti žanre mladinskega realističnega romana in ugotoviti, katera snov, teme in motivi se pojavljajo v šestih mladinskih realističnih romanih novozelandskega pisatelja Davida Hilla, prevedenih v slovenski jezik. Prebranih, analiziranih in primerjanih je bilo šest romanov. Dva od teh, Saj bo bolje in Korak pred plameni, spadata v žanr mladinskega realističnega avanturističnega romana. Dela Se vid'va, Simon!, Prav tam, kjer boli, Vračanje in Duet sodijo v žanr mladinskega socialno-psihološkega romana. Snov, ki je predstavljena v posameznem romanu, se dotika problemov, s katerimi se srečujemo vsak dan. Najstnik, ki je na meji med otrokom in odraslim, se težko spopada s situacijo, v kateri se znajde in se trudi, da bi težave razrešil, kljub temu, da se mu velikokrat zdi, da jim s svojimi izkušnjami ni kos. Stranski motivi in teme, ki se prepletajo v delih, so zaljubljenost, ljubosumje, sovraštvo, osamljenost, razočaranje, jeza, žalost, strah, tveganje, neuspeh, ločitev, samomor in pustolovščina. Glavne teme in motivi, ki se pojavijo v vseh šestih romanih, pa so prijateljstvo, ljubezen, družina in umiranje ter smrt.
Ključne besede: mladinski realistični roman, mladinski socialno-psihološki roman, pustolovščina, družina, prijateljstvo, ljubezen, smrt
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 3139; Prenosov: 597
.pdf Polno besedilo (794,13 KB)

5.
Mladinska proza Marjane Moškrič
Tanja Žugelj, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati mladinsko prozo Marjane Moškrič ter predstaviti teorijo socialno-psihološkega romana, teorijo pravljice ter fantastične pripovedi in fantastičnega romana in hkrati vsebinsko ovrednotiti avtoričina dela in ugotoviti, katera snov, teme in motivi se pojavljajo v njenih delih.
Ključne besede: Mladinska proza, mladinski socialno-psihološki roman, pravljica, fantastična pripoved, fantastični roman, ljubezen, življenje, prijateljstvo, pustolovščina, Marjana Moškrič
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 1338; Prenosov: 394
.pdf Polno besedilo (665,78 KB)

6.
VPLIV SOCIALNIH OMREŽIJ NA MEDOSEBNE ODNOSE V DRUŽBI
Alma Glotić, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Priljubljenost spletnih socialnih omrežij zadnje čase presega vsa pričakovanja. Portali na katerih si uporabniki delijo informacije, se povezujejo in izmenjujejo stike, mnenja in izkušnje so nov komunikacijski fenomen in so del vsakdana mnogih ljudi. »Če nisi na Facebooku, ne obstajaš«, je rek, ki postaja resničnost. Diplomsko delo je razdeljeno na dve zaokroženi celoti. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljene značilnosti, pomen in uporaba socialnih omrežij in podobnosti ter razlike med komunikacijo in medosebnimi interakcijami uporabnikov spletnega socialnega omrežja v realnem in virtualnem okolju. Drugi del diplomskega dela zajema empirična raziskava. V empiričnem delu diplomskega dela sta predstavljena analiza profilov dvajsetih uporabnikov spletnega socialnega omrežja Facebook, opazovanih po določenih kriterijih opazovanja ter anketni vprašalniki, katere so izpolnili omenjeni analizirani.
Ključne besede: spletna socialna omrežja, Facebook, komunikacija, medosebni odnosi, spletno prijateljstvo, družba
Objavljeno: 25.09.2011; Ogledov: 12675; Prenosov: 1106
.pdf Polno besedilo (2,92 MB)

7.
Prijateljstvo, predpogoj dobre partnerske zveze
Bojan Macuh, 2010, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: družina, odnosi, zakonska zveza, izvenzakonska zveza, prijateljstvo
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 737; Prenosov: 20
URL Polno besedilo (0,00 KB)

8.
OTROKOVO RAZUMEVANJE SOCIALNIH VRLIN
Maša Draksler, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Otrokovo razumevanje socialnih vrlin, se dotika predvsem normativne etike in sicer natančneje, ene izmed strategij normativne etike – etike vrlin. V teoretičnem delu smo natančneje opredelili ter predstavili problematiko vrlin in različne poglede nanje, dotaknili smo se moralne vzgoje in teorij, ki se je tičejo ter nekaj besed namenili tudi različnim nivojem moralnega presojanja. Različne poglede na vrline smo predstavili s strani treh velikih filozofov – Sokrata, Platona in Aristotela. Pojasnili pa smo tudi vrline, ki smo jih uporabili pri empirični raziskavi. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo se osredotočili na empirično raziskavo o tem, kako predšolski otroci razumejo, prepoznajo in dojemajo pet različnih vrlin, ki smo jih izbrali na podlagi intervjujev z njimi. Te vrline so prijateljstvo, pogum, potrpežljivost, dobrota in delavnost. Namen diplomskega dela je bil, da smo na osnovi poglobljene študije etike vrlin izvedli empirično raziskavo z otroci in ugotovili kaj otrokom predstavlja in vključuje pomen določene vrline, kako to vrlino razumejo in kaj pri otrocih zajema. V okviru diplomske naloge smo uporabili tako teoretične kot empirične metode raziskovanja, saj je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Najpomembnejša ugotovitev našega diplomskega dela je, da tudi predšolski otroci že kognitivno razumevajo in dojemajo vrline ter v veliki meri že razumejo, kaj pomeni ravnanje oziroma delovanje v skladu z njimi. Otroci v predšolskem obdobju delujejo predvsem na podlagi konkretnih izkušenj. Vendar v skladu z vrlinami najpogosteje delujejo predvsem zato, da se izognejo neodobravanju s strani odraslih, torej iz avtoritete in spoštovanja ter jih šele kasneje ponotranjijo in osmislijo. Vrline, ki so del nas oziroma našega značaja, pripomorejo k regulaciji socialnih odnosov in posamezniku nudijo orientacijo za delovanje v družbi.
Ključne besede: etika, etika vrlin, morala, moralna vzgoja, teorije moralne vzgoje, moralno presojanje, vrline, Sokrat, Platon, Aristotel, otrok, predšolski otrok, prijateljstvo, potrpežljivost, delavnost, dobro, dobrota, pogum, otrokovo razumevanje vrlin.
Objavljeno: 10.10.2012; Ogledov: 1774; Prenosov: 333
.pdf Polno besedilo (2,12 MB)

9.
MOTIV IDENTITETE V ROMANIH FRANČIŠKA IN PRIJATELJSTVO PISATELJA FULVIA TOMIZZE
Maja Starc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu nas je zanimal motiv identitete v romanih Frančiška in Prijateljstvo istrskega pisatelja Fulvia Tomizze. V obeh romanih je skozi zgodbi izpostavljena identiteta glavnih literarnih likov Frančiške in Marca. Njuna identiteta je posebna, ker sta oba priseljenca v Trstu. Od ostalih prebivalcev mesta ju ločujeta narodnostna in socialna pripadnost. Marco je Istran in se počuti pripadnik treh narodnosti, enakovredno italijanske, hrvaške in slovenske. Frančiška pa je Slovenka v takrat nestrpnem povojnem Trstu. Zaradi geografske in zgodovinske določenosti mesto sprejema le čisto italijansko identiteto. Vse ostale so tuje in sovražne. Tako ostaneta Frančiška kot Slovenka in Marco kot Istran, neopredeljena prišleka oz. tujca. Zavrnjena se počutita tudi zaradi socialne identitete. Oba namreč prihajata iz revnejšega kmečkega okolja, mesto pa zahteva drugačno držo. Tudi primerjava identitet ostalih literarnih likov temelji na nasprotjih Slovan – Italijan, podeželan – meščan, kritični izobraženec – preprost, zdrav kmet. V romanih so razvidni tudi avtobiografski elementi, predvsem v romanu Prijateljstvo, ki govori o resnični Tomizzevi življenjski izkušnji. Avtorjevo temeljno načelo pri literarnem ustvarjanju je povezovanje Slovencev in Italijanov. Pri vztrajanju za dosego miru in medsebojnega sprejemanja je vedno poudarjal solidarnost, odprtost, poštenost, zaupanje in nujnost po sodelovanju obeh strani, italijanske in slovenske.
Ključne besede: Fulvio Tomizza, Frančiška, Prijateljstvo, motiv identitete, narodnostna opredelitev
Objavljeno: 18.10.2012; Ogledov: 991; Prenosov: 72
.pdf Polno besedilo (367,51 KB)

10.
Pregled preučevanja vrstniških odnosov pri šolskih otrocih in mladostnikih
Katja Košir, 2011, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: učenci, vrstniški odnosi, sociometrija, priljubljenost, prijateljstvo, socialne mreže
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 233; Prenosov: 11
URL Polno besedilo (0,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici