2.
PRIMERJALNA ANALIZA KUPCEV RAZLIČNIH VRST SLANIH PRIGRIZKOVRobert Šmid, 2016, magistrsko delo
Opis: V magistrski nalogi smo analizirali skupine porabnikov čipsa z namenom ugotoviti, kako so si podobni, v čem se razlikujejo ter kako se odzivajo na nove izdelke. Raziskovali smo podobnosti in razlike med njimi glede na demografske podatke, življenjski slog, stališča porabnikov o klasičnem čipsu in čipsu, pripravljenem v pečici, podatke o količini porabe in pomenu zdrave prehrane za skupine porabnikov čipsa.
Po preučitvi domače in tuje literature s področja vedenja porabnikov in razvoja novih izdelkov smo uporabili še strokovne vire s področja proizvodnje čipsa, pretekle raziskave obnašanja porabnikov čipsa in podatke o slanih prigrizkih v Sloveniji in po svetu.
Empirični del naloge na podlagi teoretičnih in praktičnih spoznanj raziskuje razlike in podobnosti med njimi. Osnovo za raziskavo predstavlja anketa, s katero smo zbrali demografske podatke, način življenjskega sloga, stališča anketirancev o lastnostih klasičnega čipsa in čipsa, pripravljenega v pečici, podatke o količini porabe in pomenu zdrave prehrane za njih. Dobljene podatke smo s pomočjo statističnih metod za obdelavo podatkov obdelali in z dobljenimi rezultati preverili na začetku raziskave postavljene hipoteze. S pomočjo ugotovitev raziskave smo določene zastavljene hipoteze potrdili, druge delno potrdili, nekatere pa smo zavrnili.
Ugotovili smo, da je dejavnik spola zelo pomemben, saj v skupini porabnikov čipsa iz pečice prevladujejo ženske, nasprotno so večinski porabniki klasičnega čipsa moški. Raziskava je pokazala številčno največ porabnikov v starostnem razredu od 40 do 49 let z doseženo srednjo in visoko izobrazbo. S preverjanjem načina preživljanja prostega časa smo ugotovili, da so porabniki čipsa iz pečice v prav vseh naštetih načinih preživljanja prostega časa bolj aktivni. Pogostost spremljanja medijev in uporabe družabnih omrežij je pokazala, da kupci čipsa iz pečice večinoma pogosteje uporabljajo družabna omrežja. Merili smo porabniška stališča do obeh vrst čipsa. Večina porabnikov čipsa iz pečice ga ocenjuje kot zdravega, nasprotno pa porabniki klasičnega čipsa tega ocenjujejo kot škodljivega. V delu raziskave porabe količine čipsa smo ugotovili, da so porabniki klasičnega čipsa večji porabniki. V zadnjem delu raziskave so pričakovano največji pomen zdravi prehrani namenili porabniki čipsa iz pečice.
Z nalogo smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja in predstavili vpliv izdelkov na porabnike. Z analizo različnih dejavnikov smo ugotovili, da so nekatere skupine porabnikov bolj dovzetne za nove izdelke, druge manj, nekatere skupine pa jih ne sprejmejo. Ugotovitve kažejo velik pomen obnašanja porabnikov, zato jih morajo podjetja podrobno spremljati, analizirati in pri razvoju novih izdelkov in komunikacijskih poti upoštevati za uspešno poslovanje.
Ključne besede: čips, slani prigrizki
Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 1799; Prenosov: 149
Celotno besedilo (2,00 MB)