| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pričakovanja staršev kot vir stresa pri predšolskem otroku : diplomsko delo
Klara Krajnc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pričakovanja staršev kot vir stresa pri predšolskem otroku je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature opredelili temeljne značilnosti stresa in stresorjev, opisali, kako stres pri predšolskem otroku prepoznamo, s kakšnimi strategijami ga skušamo obvladovati, opredelili situacije, ki lahko predšolskim otrokom povzročajo stres in kakšno vlogo imajo pri tem odrasli, oziroma kako lahko predšolskemu otroku pomagajo pri soočanju s stresnimi situacijami. Po kratki opredelitvi stresa pa smo se posvetili enemu izmed faktorjev, ki lahko predšolskemu otroku povzroča stres. To so pričakovanja staršev. V tem delu smo s pomočjo strokovne literature opredelili, kaj sploh so pričakovanja. Nato pa smo povzeli, kako lahko odrasli otroku pomagamo pri doseganju pričakovanj, in opisali vpliv različnih dejavnikov vzgoje pri zastavljanju realnih in optimalnih pričakovanj. V empiričnem delu naloge smo raziskali, ali pričakovanja staršev vplivajo na predšolskega otroka in ali mu povzročajo stres. Zanimalo nas je, kakšna pričakovanja imajo starši, ali izhajajo iz otroka (njegovih sposobnosti, spretnosti in želja). Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, dobljene podatke pa nato obdelali s pomočjo programa SPSS in jih interpretirali. Ugotovili smo, da imajo starši predšolskih otrok najvišja pričakovanja na področju jezika, družbe in gibanja. Ta področja so v predšolskem obdobju najpomembnejša. Vendar visoka pričakovanja spremljajo tudi posledice. Veliko staršev od otrok pričakuje veliko, v uresničevanje pričakovanj pa ne bi vložila veliko truda. Obstaja tudi druga skrajnost, kjer so starši pri uresničevanju pričakovanj tako zagnani, da stresa pri otroku sploh ne zaznajo.
Ključne besede: predšolski otrok, pričakovanja staršev, stres pri predšolskem otroku
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 316; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Pogled staršev na otroka s posebnimi potrebami
Jana Ivartnik, Sašo Topler, 2020, magistrsko delo

Opis: Otrok s posebnimi potrebami je v večinskih osnovnih šolah vedno več. Odstotek otrok s posebnimi potrebami, ki so v Sloveniji vključeni v vzgojo in izobraževanje narašča. Šole in razredi postajajo zelo raznoliki, pri tem pa je potrebno za kvalitetno šolanje otroka s posebnimi potrebami izpolniti veliko standardov, ki jih prinaša zakonodaja. Veliko učiteljev se še vedno ne počuti dovolj usposobljenih za poučevanje otrok, ki imajo posebne potrebe, veliko staršev in učencev na drugi strani pa čuti, da otroci s posebnimi potrebami ne sodijo v večinske osnovne šole. V magistrski nalogi predstavljamo, kako so otroci s posebnimi potrebami sprejeti v večinskih osnovnih šolah, kaj o tem menijo starši otrok brez posebnih potreb in kakšna so stališča staršev, ki imajo v večinski šoli otroka s posebnimi potrebami. Otroci s posebnimi potrebami so kljub inkluziji in napredku na tem področju še vedno zelo pereča tema. Naša magistrska naloga se bo osredotočila na primerjavo vključenih otrok s posebnimi potrebami v večinske osnovne šole v dveh slovenskih regijah, Koroški in Štajerski.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, starši, šola, pričakovanja staršev
Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1480; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici