1. Zapleti povezani z bolnišničnim transportom kritično bolnegaMaja Draganič, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Za namen zagotovitve potrebnih postopkov in posegov zdravljenja kritično bolnih v enoti intenzivne terapije je pogosto treba opravljati bolnišnične transporte. Med transportom je kritično bolni posebej ranljiv, saj obstaja tveganje za nastanek zapletov. Namen zaključnega dela ja raziskati najpogostejše zaplete in identificirati intervencije, s katerimi preprečimo nastanek le-teh.
Metode: V zaključnem delu smo izvedli pregled literature, objavljene v časovnem obdobju med letoma 2014 in 2024, v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL Ultimate in MEDLINE. Uporabili smo opisno ali deskriptivno metodo dela. Potek pregleda literature smo prikazali v diagramu PRISMA. Identificirane raziskave smo analizirali in predstavili v evalvacijski tabeli. Izvedli smo sintezo identificiranih raziskav, ki smo jo razvrstili po hierarhiji dokazov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili osem raziskav. Najpogostejši zapleti bolnišničnega transporta so hemodinamska in respiratorna nestabilnost, odpoved opreme ter nenamerna odstranitev sond in katetrov. Med intervencije za preprečevanje zapletov, povezanih s transportom kritično bolnega, spadajo strukturirana priprava na transport, hemodinamska in respiratorna stabilnost kritično bolnega, usposobljeno osebje, ustrezna oprema, neprestano spremljanje parametrov ter komunikacija med vsemi člani ekipe med transportom.
Razprava in zaključek: Rezultati so pokazali, da so s transportom kritično bolnih povezani zapleti, ki se lahko pojavijo med bolnišničnim transportom in lahko privedejo do hudih posledic. Ključnega pomena je poznavanje zapletov in intervencij za preprečevanje teh. Ključne besede: enota intenzivne terapije, prevoz, pacient, neželeni dogodki, intervencije Objavljeno v DKUM: 04.09.2024; Ogledov: 64; Prenosov: 76
Celotno besedilo (631,49 KB) |
2. Prenova načrta šolskih poti v občini Ljubno : diplomsko deloAna Podlesnik, 2024, diplomsko delo Opis: Pri načrtovanju šolskih poti se osredotočamo na več dejavnikov. Prioriteta je sicer vidik varnosti, naloga šole, občinske skupnosti in staršev je, da otroka pripravimo in mu omogočajo varen vstop v svet prometa. Nadaljujemo z finančnim vidikom, saj je vsem vpletenim v urejanje šolskih poti, v interesu, minimiziranje stroškov. In pa še vidik, na katerem je v zadnjem času čedalje večji poudarek – trajnost.
Vsaka osnovna šola mora imeti pripravljen načrt šolskih poti. Osredotočili se bomo na občino Ljubno, kjer bomo pregledali in analizirali trenutno stanje na področju urejanja šolskih poti. Nato bomo podali nekaj možnosti za izboljšave ter možnost uvedbe v okolje. Ključne besede: občina Ljubno, prevoz osnovnošolskih otrok, prometna varnost, šolske poti Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 137; Prenosov: 49
Celotno besedilo (6,93 MB) |
3. Turizem in blaženje podnebnih sprememb : oblikovanje modela ocene ogljičnega odtisa turistov, ki prenočijo v Sloveniji, in priporočil za zmanjševanje ogljičnega odtisa v slovenskem turizmu2024, znanstvena monografija Opis: Pričujoča monografija je rezultat projekta »CRP V7-2128 Podnebne spremembe in trajnostni razvoj turizma v Sloveniji«. Gre za ciljni raziskovalni projekt, namenjen oblikovanju strateških predlogov ukrepov za zmanjševanje ogljičnega odtisa slovenskega turizma in njegovo prilagajanje na podnebne spremembe na podlagi dejanskih podatkov in poglobljenega modela, ki vključuje specifičnosti zbiranja podatkov o turizmu v Sloveniji. V monografiji so predstavljeni rezultati, ki naslavljajo naslednje cilje projekta: 1. Oblikovanje in testiranje modela ocene ogljičnega odtisa turistov, ki prenočijo v Sloveniji, na ravni destinacij s podanimi prvimi rezultati; 2 Oblikovanje strateških priporočil na ravni države, občin in javnih ter zasebnih ponudnikov z ukrepi v namen spremljanja in zmanjševanja ogljičnega odtisa slovenskega turizma. Rezultati naslavljajo doseganje ciljev Pariškega podnebnega sporazuma, Evropske zelene direktive, Strategije Slovenije 2030, Načrta za okrevanje in odpornost in Strategije trajnostnega razvoja slovenskega turizma 2022 – 2028. Končna priporočila prispevajo k trajnostnemu razvoju slovenskega turističnega gospodarstva in utrjevanju Slovenije kot zelene destinacije. Ključne besede: podnebne spremembe, ogljični odtis, ukrepi blaženja podnebnih sprememb, prevoz, nastanitve, doživetja, prehrana turistov Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 154; Prenosov: 42
Celotno besedilo (7,35 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko deloGregor Racman, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo Ključne besede: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 187; Prenosov: 23
Celotno besedilo (2,60 MB) |
5. Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacijaSimona Šinko, 2024, doktorska disertacija Opis: V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete. Ključne besede: analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 340; Prenosov: 48
Celotno besedilo (6,38 MB) |
6. |
7. Organizacija zbirnega prevoza v podjetju IFT Mo-ve d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaGaj Bokan, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava organizacijo zbirnih prevozov in dostavo v prvem in zadnjem kilometru v izbranem podjetju. Pri organizaciji zbirnega prevoza je učinkovita dostava v prvem in zadnjem kilometru ključen faktor za konkurenčnost prevoza. V prvem delu diplomske naloge smo podali teoretične osnove, ki obsegajo zbirni prevoz, carinske postopke, zakonodajo ter dostavo v prvem in zadnjem kilometru. V nadaljevanju smo podrobno opisali trenutno stanje v podjetju ter podali kritično analizo stanja, s katero smo izpostavili zaznano problematiko, ki negativno vpliva na organizacijo zbirnega prevoza. Cilj diplomske naloge je bil poiskati predlog rešitev, ki bi podjetju omogočile doseganje konkurenčnih cen na trgu zbirnih prevozov, z osredotočenjem na trg zbirnih prevozov na relaciji SlovenijaPoljska. V skladu z zaznanimi problemi smo podali več predlogov rešitev, ki bi pripomogli k učinkovitejši organizaciji zbirnih prevozov ter rešitve, ki bi pripomogle k znižanju stroškov dostave v prvem in zadnjem kilometru. Predlagana rešitev vzpostavitve partnerstva predstavlja velik potencial. Predlagana rešitev bi prispevala k razvoju zbirne linije, k znižanju stroškov, povezanih v prvem in zadnjem kilometru, ter k nadaljnjemu razvoju izbranega podjetja. Ključne besede: zbirni prevoz, dostava v zadnjem kilometru, logistično vozlišče, organizacija prevozov, problem usmerjanja vozil Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 306; Prenosov: 18
Celotno besedilo (2,32 MB) |
8. Perutnina Ptuj - vpeljava long range sistema v hladni verigi : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaRok Orešek, 2023, diplomsko delo Opis: V prvem delu diplomskega dela smo predstavili termine povezane s transportom živilskih izdelkov v hladni verigi. Predstavili smo tudi zakone in predpise, ki veljajo za zagotavljanje varnega prevoza, varno uporabo opreme, varno delo voznika in predvsem, kako ravnati z živili, da se le-ta v nespremenjenem stanu dostavijo končnemu uporabniku.
V drugem delu diplomskega dela smo predstavili podjetje Perutnina Ptuj in opisali, kako trenutno potekajo operacije znotraj podjetja. Opisali smo skladiščenje, prevozna sredstva in sam prevoz v hladni verigi znotraj podjetja, pri katerem pa smo se za namen naloge odločili vpeljati LoRa tehnologijo in z namenom izboljšati samo kvaliteto opravljene storitve.
Osrednja tema diplomskega dela je vpeljava LoRa sistema v transport hladne verige podjetja Perutnina Ptuj.
Postopek možnosti vpeljave LoRa sistema bi rešili z vgraditvijo brezžičnih senzorjev temperature in vlažnosti, Trek – 120 podjetja Advantech. Vgradili bi jih v transportni prostor vozil. Iz finančnega vidika bi za podjetje predlagana rešitev znašala približno 12060 evrov, vsaka tri leta pa se mora zamenjati tudi baterija, cena katere znaša 140 evrov. Pogoji za uvedbo predlagane rešitve so odobritev podjetja za izpeljavo projekta in ustrezna projektna ekipa. Če bi se predlagana rešitev izkazala za uspešno, bi lahko v prihodnosti vgradili senzorje v vsa vozila v podjetju in tako prestopili na nov program oziroma tehnologijo, ki bi ga čez čas pomagali razviti s software podjetjem, ali pa bi ga celo uspeli razviti in uporabiti sami. Ključne besede: hladna veriga, prevoz živilskih izdelkov, LoRa tehnologija, standard HAACP, IFS standard, ATP sporazum Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 538; Prenosov: 104
Celotno besedilo (2,31 MB) |
9. Prevoz armiranobetonskih elementov : magistrsko deloJuraj Bilić, 2023, magistrsko delo Opis: Skoraj vsa podjetja v gospodarstvu se srečujejo s prevozom in manipulacijo tovora, tako je tudi v gradbeništvu, kjer je v veliki meri zajeta organizacija ter tehnologija izvajanja prevoza materialov, opažev, strojev in lastnih izdelkov iz proizvodnje na gradbišče ali iz enega gradbišča na drugo. Magistrsko delo temelji na prevozu armiranobetonskih elementov podjetja Pomgrad d.d. iz proizvodnje do gradbišča, kjer v celoti sestavljajo prefabricirano armiranobetonsko halo. Opisana je tehnologija za cestnega in kombiniranega železniško-cestnega prevoza. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo tehnološkega, časovnega in ekonomskega vidika analizirali in primerjali obe vrsti prevoza. Največji poudarek smo namenili ekonomskemu vidiku, kjer smo ugotovili, da je z uporabo vlačilcev omenjenega podjetja kombinirani prevoz stroškovno nekoliko višji, vendar bi z manjšimi izboljšavami kombinirani prevoz lahko postal stroškovno sprejemljivejši. V zaključku magistrskega dela smo s pomočjo nastavljenih enačb v računalniškem programu Microsoft Excel izdelali model izračuna, ki ob vnosu osnovnih parametrov prikaže rentabilnejšo vrsto prevoza. Ključne besede: tehnologija prometa, organizacija prometa, cestni prevoz, železniški prevoz, armiranobetonski elementi. Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 47
Celotno besedilo (6,25 MB) |
10. Projektna logistika na območju balkanske regije: vplivni dejavniki transporta projektnega tovora : magistrsko deloBenjamin Herman, 2022, magistrsko delo Opis: Logistika projektnega tovora zahteva izredne rešitve, saj bo povzročila nestandardne težave. Transport projektnega tovora velja za eno najzahtevnejših oblik transporta. Govorimo o tovoru, ki presega zakonske omejitve zaradi svoj izrednih dimenzij, tež, kompleksnejših oblik in visokih vrednosti. V segmentu projektnega tovora so izjemno visoka tveganja in vložki. Z znanstvenega vidika je na tem področju še veliko neraziskanega. Z magistrskim delom želimo postaviti temelje in osnovno razumevanje kompleksnosti izvajanja projektne logistike. Omenjeno smo storili na območju držav Balkanskega polotoka. Cilj naloge je prepoznati vplivne dejavnike transporta projektnega tovora, prikazati, s kakšnimi izzivi se strokovnjaki tega področja srečujejo, ter prepoznati priložnosti nadaljnjega razvoja. To smo uspeli doseči s pomočjo strokovnjakov, ki se poslovno aktivno ukvarjajo s to dejavnostjo že več let in delujejo na območju te regije. Najprimernejša metoda za pridobitev strokovnih mnenj je Metoda delfi. S pomočjo metode delfi in anketnega vprašalnika smo pridobili mnenja strokovnjakov (konsenz) o vplivnih dejavnikih transporta projektnega tovora na območju balkanske regije. Za ta segment so značilni daljši dobavni roki in večja izpostavljenost vplivnim dejavnikom. Večina teh dejavnikov lahko ima močan vpliv na končni rezultat projekta. Ključnega pomena je, da jih prepoznamo, predvidimo in pravočasno ukrepamo, da minimiziramo tveganje in brez večjih odstopanj dosežemo zastavljen končni cilj. Ključne besede: projektna logistika, projektni tovor, izredni prevoz, specialni transport, Balkanski polotok, Balkanska regija, metoda delfi Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 787; Prenosov: 129
Celotno besedilo (2,92 MB) |