| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 176
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacija
Simona Šinko, 2024, doktorska disertacija

Opis: V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete.
Ključne besede: analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 94; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (6,38 MB)

2.
3.
Organizacija zbirnega prevoza v podjetju IFT Mo-ve d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gaj Bokan, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava organizacijo zbirnih prevozov in dostavo v prvem in zadnjem kilometru v izbranem podjetju. Pri organizaciji zbirnega prevoza je učinkovita dostava v prvem in zadnjem kilometru ključen faktor za konkurenčnost prevoza. V prvem delu diplomske naloge smo podali teoretične osnove, ki obsegajo zbirni prevoz, carinske postopke, zakonodajo ter dostavo v prvem in zadnjem kilometru. V nadaljevanju smo podrobno opisali trenutno stanje v podjetju ter podali kritično analizo stanja, s katero smo izpostavili zaznano problematiko, ki negativno vpliva na organizacijo zbirnega prevoza. Cilj diplomske naloge je bil poiskati predlog rešitev, ki bi podjetju omogočile doseganje konkurenčnih cen na trgu zbirnih prevozov, z osredotočenjem na trg zbirnih prevozov na relaciji SlovenijaPoljska. V skladu z zaznanimi problemi smo podali več predlogov rešitev, ki bi pripomogli k učinkovitejši organizaciji zbirnih prevozov ter rešitve, ki bi pripomogle k znižanju stroškov dostave v prvem in zadnjem kilometru. Predlagana rešitev vzpostavitve partnerstva predstavlja velik potencial. Predlagana rešitev bi prispevala k razvoju zbirne linije, k znižanju stroškov, povezanih v prvem in zadnjem kilometru, ter k nadaljnjemu razvoju izbranega podjetja.
Ključne besede: zbirni prevoz, dostava v zadnjem kilometru, logistično vozlišče, organizacija prevozov, problem usmerjanja vozil
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

4.
Perutnina Ptuj - vpeljava long range sistema v hladni verigi : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Rok Orešek, 2023, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela smo predstavili termine povezane s transportom živilskih izdelkov v hladni verigi. Predstavili smo tudi zakone in predpise, ki veljajo za zagotavljanje varnega prevoza, varno uporabo opreme, varno delo voznika in predvsem, kako ravnati z živili, da se le-ta v nespremenjenem stanu dostavijo končnemu uporabniku. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili podjetje Perutnina Ptuj in opisali, kako trenutno potekajo operacije znotraj podjetja. Opisali smo skladiščenje, prevozna sredstva in sam prevoz v hladni verigi znotraj podjetja, pri katerem pa smo se za namen naloge odločili vpeljati LoRa tehnologijo in z namenom izboljšati samo kvaliteto opravljene storitve. Osrednja tema diplomskega dela je vpeljava LoRa sistema v transport hladne verige podjetja Perutnina Ptuj. Postopek možnosti vpeljave LoRa sistema bi rešili z vgraditvijo brezžičnih senzorjev temperature in vlažnosti, Trek – 120 podjetja Advantech. Vgradili bi jih v transportni prostor vozil. Iz finančnega vidika bi za podjetje predlagana rešitev znašala približno 12060 evrov, vsaka tri leta pa se mora zamenjati tudi baterija, cena katere znaša 140 evrov. Pogoji za uvedbo predlagane rešitve so odobritev podjetja za izpeljavo projekta in ustrezna projektna ekipa. Če bi se predlagana rešitev izkazala za uspešno, bi lahko v prihodnosti vgradili senzorje v vsa vozila v podjetju in tako prestopili na nov program oziroma tehnologijo, ki bi ga čez čas pomagali razviti s software podjetjem, ali pa bi ga celo uspeli razviti in uporabiti sami.
Ključne besede: hladna veriga, prevoz živilskih izdelkov, LoRa tehnologija, standard HAACP, IFS standard, ATP sporazum
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 405; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

5.
Prevoz armiranobetonskih elementov : magistrsko delo
Juraj Bilić, 2023, magistrsko delo

Opis: Skoraj vsa podjetja v gospodarstvu se srečujejo s prevozom in manipulacijo tovora, tako je tudi v gradbeništvu, kjer je v veliki meri zajeta organizacija ter tehnologija izvajanja prevoza materialov, opažev, strojev in lastnih izdelkov iz proizvodnje na gradbišče ali iz enega gradbišča na drugo. Magistrsko delo temelji na prevozu armiranobetonskih elementov podjetja Pomgrad d.d. iz proizvodnje do gradbišča, kjer v celoti sestavljajo prefabricirano armiranobetonsko halo. Opisana je tehnologija za cestnega in kombiniranega železniško-cestnega prevoza. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo tehnološkega, časovnega in ekonomskega vidika analizirali in primerjali obe vrsti prevoza. Največji poudarek smo namenili ekonomskemu vidiku, kjer smo ugotovili, da je z uporabo vlačilcev omenjenega podjetja kombinirani prevoz stroškovno nekoliko višji, vendar bi z manjšimi izboljšavami kombinirani prevoz lahko postal stroškovno sprejemljivejši. V zaključku magistrskega dela smo s pomočjo nastavljenih enačb v računalniškem programu Microsoft Excel izdelali model izračuna, ki ob vnosu osnovnih parametrov prikaže rentabilnejšo vrsto prevoza.
Ključne besede: tehnologija prometa, organizacija prometa, cestni prevoz, železniški prevoz, armiranobetonski elementi.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 490; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (6,25 MB)

6.
Projektna logistika na območju balkanske regije: vplivni dejavniki transporta projektnega tovora : magistrsko delo
Benjamin Herman, 2022, magistrsko delo

Opis: Logistika projektnega tovora zahteva izredne rešitve, saj bo povzročila nestandardne težave. Transport projektnega tovora velja za eno najzahtevnejših oblik transporta. Govorimo o tovoru, ki presega zakonske omejitve zaradi svoj izrednih dimenzij, tež, kompleksnejših oblik in visokih vrednosti. V segmentu projektnega tovora so izjemno visoka tveganja in vložki. Z znanstvenega vidika je na tem področju še veliko neraziskanega. Z magistrskim delom želimo postaviti temelje in osnovno razumevanje kompleksnosti izvajanja projektne logistike. Omenjeno smo storili na območju držav Balkanskega polotoka. Cilj naloge je prepoznati vplivne dejavnike transporta projektnega tovora, prikazati, s kakšnimi izzivi se strokovnjaki tega področja srečujejo, ter prepoznati priložnosti nadaljnjega razvoja. To smo uspeli doseči s pomočjo strokovnjakov, ki se poslovno aktivno ukvarjajo s to dejavnostjo že več let in delujejo na območju te regije. Najprimernejša metoda za pridobitev strokovnih mnenj je Metoda delfi. S pomočjo metode delfi in anketnega vprašalnika smo pridobili mnenja strokovnjakov (konsenz) o vplivnih dejavnikih transporta projektnega tovora na območju balkanske regije. Za ta segment so značilni daljši dobavni roki in večja izpostavljenost vplivnim dejavnikom. Večina teh dejavnikov lahko ima močan vpliv na končni rezultat projekta. Ključnega pomena je, da jih prepoznamo, predvidimo in pravočasno ukrepamo, da minimiziramo tveganje in brez večjih odstopanj dosežemo zastavljen končni cilj.
Ključne besede: projektna logistika, projektni tovor, izredni prevoz, specialni transport, Balkanski polotok, Balkanska regija, metoda delfi
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 631; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,92 MB)

7.
Usposobljenost voznikov izrednih tovorov v podjetju Ploj, d. o. o.
Nejc Krajnc, 2022, diplomsko delo/naloga

Opis: Izredni cestni prevoz tovora je vsak prevoz s transportnimi sredstvi, ki skupaj s tovorom ali brez njega presega z zakonom določene skupne dimenzije, osne obremenitve ali največjo dovoljeno skupno maso. Pri izvajanju takšne vrste prevozov je ključnega pomena usposobljenost voznikov tovornih vozil. Vsi vozniki, ki izvajajo izredni prevoz, morajo obvladati dokumentacijo, ki se navezuje na izredni prevoz. Najpomembnejša so dovoljenja za opravljanje izrednih prevozov, ki jih v Sloveniji izda Ministrstvo za infrastrukturo. Vozniki morajo biti dobro podučeni tudi za pravilno rokovanje z vlečnimi vozili in polpriklopniki, namenjenimi prevozu tovora izrednih dimenzij, prav pa tako morajo biti vešči natovarjanja tovora, postavitve njegovega težišča na najbolj primerno mesto na priklopniku in privezovanje tovora. V praksi med organiziranjem izrednega prevoza opažamo veliko pomanjkljivosti pri usposobljenosti voznikov, ki izvajajo izredni prevoz, zato smo se odločili narediti raziskavo na tem področju. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketiranja in opazovanja z udeležbo analizirali usposobljenost voznikov, ki izvajajo izredne prevoze v podjetju Ploj, d. o. o. Že pri opazovanju z udeležbo smo ugotovili veliko pomanjkljivosti pri odzivih voznikov na težave med izvajanjem izrednega prevoza in nepoznavanje posameznih pravil za varno izvedbo prevoza, obenem pa spoznali velik problem pri ostalih udeležencih v cestnem prometu, ki sploh niso pozorni na izredni prevoz med njegovim izvajanjem in mu ne pripisujejo nobenega pomena. Prav tako smo opazili veliko nepravilnosti pri voznikih pri postavitvi in pritrjevanju tovora na tovorni prostor. Vse to je potrdila tudi anketa, ki nam je prikazala še veliko težav pri poznavanju dovoljenj za izredni prevoz v tujini. Vzrok za to vidimo v tem, da šoferji niso podučeni v poznavanju tujih jezikov, predvsem nemščine in angleščine, ki sta v tem poklicu ključnega pomena.
Ključne besede: izredni cestni prevoz, podjetje Ploj, d. o. o., organizacija izrednih prevozov, dovoljenja za izredni prevoz, prometna varnost, izboljšanje usposobljenosti.
Objavljeno v DKUM: 01.04.2022; Ogledov: 1248; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Model za sistematično ocenjevanje kakovosti storitev javnega prevoza : magistrsko delo
Klemen Košič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem na podlagi pregleda literature mednarodnih standardov, priročnikov in raziskav razvil model za ocenjevanje kakovosti javnega prevoza. Model predlaga nov koncept kvalitete storitev: kvalitetna storitev javnega prevoza je storitev, ki ponuja čim višjo občuteno hitrost potovanja za čim več potencialnih uporabnikov s čim manj resursi. Predlaga tudi nov konceptualni okvir: elementi kakovosti so horizontalno klasificirani na fizične/objektivne in psihične/subjektivne; vertikalno pa so klasificirani na elemente postaje, linije in omrežja. Model je namenjen primerjavi omrežij javnega prevoza, vrednotenju sprememb omrežja in za izvajanje monitoringa kvalitete storitev.
Ključne besede: ocenjevanje kakovosti storitev, prometni sistem, trajnostna mobilnost, javni prevoz, postaja, linija, omrežje, potovalne navade, EN 13816:2003, primerjalna evalvacija (ang. benchmarking)
Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 844; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (12,46 MB)

9.
Vpliv prevoza na delo na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja
Ivana Tušek, 2021, magistrsko delo

Opis: Ritem življenja je danes zelo hiter in vsaka prosta minuta, ura pomeni zelo veliko. V Sloveniji imamo srečo, da je država majhna in so vsa mesta relativno blizu, ampak še vedno nam ura vožnje do službe pomeni ogromno. Ravno zaradi tega, ker je Slovenija majhna in smo, če ni gneče na cesti, v namembnem kraju dokaj hitro, nam je zelo pomembno, da je delovno mestu kar se da blizu doma. Ni pa vedno tako in veliko ljudi se v službo vozi v sosednji kraj ali pa v prestolnico, v Ljubljano. Zanima nas, kako ljudje, ki so redno zaposleni, hodijo v službo: ali se veliko poslužujejo javnega prevoza ali se raje vozijo z osebnim avtomobilom. Poleg tega nas zanima, koliko jim je pomemben prosti čas in čas, ki ga preživijo z družino ter najbližjimi. V raziskovalnem delu smo analizirali podatke, zbrane z anketo. Ciljnih skupin nismo imeli, želeli smo čim večji vzorec. Pri nas je javni prevoz slabo organiziran, povezave in vozni redi so slabi, vlaki niso zelo hitri, poleg tega ni velike razlike v porabi denarja, če se v službo peljemo z osebnim avtomobilom. Pri osebnih avtomobilih pa nastane problem parkirnih mest. Nima vsako podjetje dovolj parkirišča za vse zaposlene, zato se določeni vozijo v službo skupaj ali pa grejo prej od doma, da najdejo brezplačno parkirišče. Veliko ljudi ima fokus na karieri in ugledu, ampak poleg tega jim ogromno pomeni tudi prosti čas, ki ga preživijo sami ali pa s svojo družino, zato se za prevoz na delo odločajo za tisti transport, ki je najhitrejši in tudi najcenejši.
Ključne besede: javni prevoz, družina, prosti čas, zaposleni, delovni čas
Objavljeno v DKUM: 02.04.2021; Ogledov: 1209; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

10.
Izboljšanje organizacije izrednega prevoza
Tin Čermelj, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili primer logistične storitve, izvedbo in organizacijo cestnega izrednega prevoza. V prvem delu smo opredelili potrebna teoretična izhodišča, ki so potrebna za samo izvajanje prevoza. Vključili smo tudi potrebno zakonodajo za prevoze v cestnem prometu. V drugem delu smo na kratko predstavili podjetje, predstavili načrt prevoza in izvedno samega prevoza. Predstavili smo organizacijo in tudi potek prevoza na primeru s vsemi težavami in ovirami s katerimi se je prevoz soočal in kako so se le te rešile. Raziskali smo konkurenčnost v panogi in predstavili nekaj konkurentov našega podjetja. Na koncu smo podali še možne izboljšave za izredne prevoze v prihodnje in podali sklep ali so cilji doseženi.
Ključne besede: organizacija izrednega prevoza, spremstvo, promet, cestna infrastruktura, izredni prevoz, dovoljenja
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 880; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici