| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZLORABA PREVLADUJOČEGA POLOŽAJA NA TRGU GOVORNE TELEFONIJE - analiza odločbe UVK v primeru Telekom
Neva Starc, 2010, diplomsko delo

Opis: Zlorabo prevladujočega položaja ureja Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence in je ena izmed treh oblik podjetniškega omejevanja konkurence. Avtorica se v diplomski nalogi ukvarja z vprašanjem prevladujočega položaja in zlorabe tega položaja v konkretnem primeru zlorabe prevladujočega položaja s strani Telekoma. Na začetku diplomske naloge avtorica poda analizo obravnavanega primera zlorabe iz leta 1997, kjer je bila s strani Urada Republike Slovenije za varstvo konkurence, ugotovljena zloraba prevladujočega položaja s strani Telekoma z zavrnitvijo dobave in bojkotom podjetij K2.net in Quantum, v nadaljevanju pa opredeljuje prevladujoči položaj in elemente zlorabe prevladujočega položaja. Avtorica ugotavlja, da je Telekom z diskriminacijo konkurenčnih podjetij in posledično dajanjem prednosti lastnemu sistemu SiOL na način, da je le slednjemu omogočil uporabo cenejše številke za dostop do interneta, zlorabil svoj prevladujoč položaj. Zadeva, katero avtorica obravnava, sega v leto 1997 in je prvi primer odločbe Urada za varstvo konkurence o zlorabi prevladujočega položaja.
Ključne besede: varstvo konkurence, prevladujoč položaj, zloraba prevladujočega položaja, telekomunikacije, Telekom, diskriminacija z zavrnitvijo dobave, bojkot podjetja.
Objavljeno: 22.12.2010; Ogledov: 3080; Prenosov: 434
.pdf Celotno besedilo (446,38 KB)

2.
TEORIJA BISTVENE DOBRINE V SMISLU ČLENA 102 PDEU
Barbara Frece, 2016, diplomsko delo

Opis: Konkurenca je v osnovi tekmovanje med več podjetij na istem upoštevnem trgu, katera želijo doseči isti cilj. Cilj podjetij je dobiček, sklepanje poslov in nenazadnje tudi prednost pred ostalimi tekmeci na trgu. Z vstopom Slovenije v EU je na obravnavanem področju zlorabe prevladujočega položaja največkrat relevanten Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence in tudi Pogodba o delovanju Evropske unije, slednja sploh, kadar je pod vprašajem trgovina med državami članicami in kadar obstaja nevarnost omejevanja konkurence na notranjem trgu, saj velja načelo prednosti, tj. nadnacionalno pravo ima prednost pred nacionalnim. Pred zakonodajalcem so pod drobnogled vzeta podjetja s prevladujočim položajem na določenem upoštevnem trgu. Takšna podjetja imajo večinski tržni delež na upoštevnem trgu. Pri dominantnih podjetjih se nemalokrat lahko zgodi, da njihovo dejanje pomeni zlorabo prevladujočega položaja, če bi pa to isto dejanje storilo manjše podjetje, do zlorabe ne bi prišlo, saj njihovo ravnanje nebi imelo takšnega vpliva. V idealnih pogojih bi se naj vsak subjekt ukvarjal s čimer bi želel. V praksi ni tako. Včasih so podjetja postavljena pred dejstvo, da ne razpolagajo z bistveno sestavino, da bi posel lahko uspel. V praksi se za takšno sestavino pojavlja izraz bistvena doktrina, teorija pa v takšnih primerih nalaga imetnikom takšnih dobrin, da dobrino delijo z interesenti. V diplomskem delu je predstavljena teorija bistvene dobrine kot oblika zlorabe prevladujočega položaja. Za celosten pogled in lažje razumevanje je najprej predstavljen splošni konkurenčnopravni okvir prepovedi zlorabe prevladujočega položaja in pravna ureditev določb, ki urejata to področje. Določbi, 9.člen ZPOmK-1 in člen 102 PDEU, sta tudi podrobneje predstavljena in analizirana. V nadaljevanju se dotaknemo samih pojmov prevladujočega položaja, njegove zlorabe in teorije bistvene dobrine. Diplomsko delo temelji na teoriji, katera je podkrepljena s primeri iz sodne prakse na področju EU in Slovenije, katera je v zadnjem poglavju dela še posebej predstavljena pod okriljem delovanja AVK.
Ključne besede: teorija bistvene dobrine, Agencija za varstvo konkurence, upoštevni trg, prevladujoč položaj, zloraba prevladujočega položaja, konkurenca, konkurenčno pravo.
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 631; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (740,41 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici