| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Veščine komuniciranja v inženirskem poklicu
Darinka Verdonik, 2021

Opis: Učno gradivo je prilagojeno za študente računalništva in na splošno tehničnih ved. Obravnava vrsto komunikacijskih tem in skuša skoznje osvetliti različne vidike zasebne, poslovne in javne komunikacije, bodisi z vidika tvorca bodisi z vidika naslovnika. Obranava: (1) različne oblike komunikacije na delovnem mestu s poudarkom na delovnih sestankih kot eni osrednjih oblik skupnega načrtovanja in izvajanja dela; (2) različne oblike nastopanja pred publiko; (3) nekatere temeljne teoretske pojme, s pomočjo katerih skušamo nekoliko bolje razumeti, kako razumemo; (4) problematiko pomanjkljivega sporazumevanja; (5) pomen dobrega poslušanja; (6) neverbalno komunikacijo; (7) značilnosti strokovnega pisanja; (8) vljudnost; (9) izogibanje oz. obvladovanje konfliktov; (10) različne vidike prepoznavanja in uporabe prepričevalnih tehnik.
Ključne besede: komunikacija, javno nastopanje, razumevanje, nesporazum, poslušanje, neverbalna komunikacija, konflikti, prepričevanje
Objavljeno: 09.11.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza vpliva neverbalne komunikacije v televizijskih oglasih na prepričevanje
Katarina Žilavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Če želimo nekoga v nekaj prepričati, je pomembno, kakšno neverbalno komunikacijo uporabimo, da dosežemo svoj namen. Namen diplomskega dela je bil raziskati, ali ima izrazitost neverbalne komunikacije v televizijskem oglasu povezavo s prepričljivostjo posameznika. Zanimalo nas je, ali je stopnja izrazitosti neverbalnih znakov v oglasu povezana z zaznano prepričljivostjo oglasa; ali je stopnja izobrazbe udeležencev povezana z zaznano prepričljivostjo oglasa ter ali je spol udeležencev povezan z zaznano prepričljivostjo oglasa. Ugotovili smo, kjer je bila v oglasu neverbalna komunikacija izrazitejša, je ljudi oglas bolj prepričal. Prav tako smo ugotovili, da višja, kot je izobrazba, manjša je prepričljivost posameznika, ter da so oglasi bolj prepričali ženske kot moške.
Ključne besede: neverbalna komunikacija, oglaševanje, televizijski oglasi, prepričevanje
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 47; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

3.
Prepričevalne tehnike spletnih strani za rezervacije
Bruno Božičnik, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V sklopu te magistrske naloge smo raziskovali rabo prepričevalnih tehnik na spletni strani Booking.com. Najprej smo opravili kvalitativni del raziskave, nato še kvantitativni. V kvalitativnem delu smo pridobili različne informacije o rabi prepričevalnih tehnik. Kvalitativni del je bil tudi izhodišče za kvantitativni del raziskave, kjer smo s spletne strani Booking.com zbrali 140 ponudb oziroma enot, ki smo jih analizirali. Rezultati kvantitativnega dela so pokazali, da je povezava med številom recenzij in intenziteto prepričevalnih tehnik šibka, vendar opazna. Povezava med številom zvezdic in intenziteto prepričevalnih tehnik je zmerno močna. Povezave med oceno in intenziteto prepričevalnih tehnik nismo zaznali. Prav tako nismo zaznali povezave med uspešnostjo turizma države in intenzitete prepričevalnih tehnik ali med ceno in intenziteto prepričevalnih tehnik. Rezultate obeh delov raziskave smo interpretirali, omenili nekaj zanimivosti in navedli naša pričakovanja o spremembah rabe prepričevalnih tehnik na spletnih straneh za rezervacije. Prav tako smo izpostavili, katere raziskave bi bilo smiselno opraviti v prihodnje.
Ključne besede: prepričevanje, turizem, promocija, prepričevalne tehnike
Objavljeno: 01.03.2018; Ogledov: 830; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

4.
MOTIV POROKE V IZBRANIH DELIH JANE AUSTEN
Petra Oblak, 2016, diplomsko delo

Opis: Jane Austen je ena bolj prepoznavnih pisateljic v literarni zgodovini. Njena dela so danes uvrščena med pomembna dela angleške literature. V diplomski nalogi sem analizirala vse njene v slovenščino prevedene romane: Razsodnost in rahločutnost, Prevzetnost in pristranost, Emma, Northangerska opatija, Mansfield park ter Prepričevanje. Preučevala in primerjala sem, kako pripovedovalec v delih izraža svoj pogled na motiv poroke ter kako avtorica s pomočjo likov in svojih junakinj izraža svoje stališče do poroke. Zaradi lažjega razumevanja tedanjega obdobja sem zapisala njene biografske podatke in na kratko predstavila položaj ženske ter poroke v času njenega življenja. Ženska ni bila enakopravna moškim, kar razberemo tudi iz romanov. Ker je pomembno vlogo kot motiv za poroko v vseh njenih romanih igral denar, sem za lažjo predstavo ponazorila, kako so merili velikost premoženja. V analizi posameznih del sem poroke razdelila na poroke iz ljubezni in iz ekonomske varnosti. V primerjavi izbranih romanov sem primerjala pare in ugotovila, da je Jane Austen z opisom različnih porok prikazala ter opozarjala na posledice, ki jih prinaša zakon, osnovan na napačnih motivih. V sklepu sem ugotovila, da je najpogosteje prikazan razlog za poroko resda ekonomska varnost, vendar po mnenju Jane Austen tak razlog ni dovolj za doseganje srečnega zakona in posledično osebne sreče. Njene junakinje so moškim skorajda enakovredne, s čimer želi dokazati, da so lahko le tako tudi boljše partnerke. Ekonomska varnost je za uspešen zakon potrebna, vendar le ob prisotnosti drugih motivov. Predstavam o idealnem zakonu se po mnenju J. Austen od vseh junakinj najbolj približata Anne Elliot in Elizabeth Bennet.
Ključne besede: Jane Austen, motiv poroke, Razsodnost in rahločutnost, Prevzetnost in pristranost, Emma, Northangerska opatija, Mansfield park, Prepričevanje, poroke iz ljubezni, poroke iz ekonomske varnosti.
Objavljeno: 27.07.2016; Ogledov: 1108; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

5.
PREPRIČEVALNE TEHNIKE V TURISTIČNI PROMOCIJI
Bruno Božičnik, 2015, diplomsko delo

Opis: V turistični promociji se uporabljajo različne prepričevalne tehnike. Naredili smo raziskavo, v kateri smo ugotavljali, kako pogosto se pojavljajo tehnika recipročnosti, tehnika relativnosti, tehnika brezplačne ponudbe, tehnika pomanjkanja in tehnika konsistentnosti. Za našo raziskavo smo izbrali pet slovenskih turističnih agencij. Analizirali smo vse ponudbe, ki so bile na domačih spletnih straneh teh turističnih agencij. Za vsako ponudbo smo zabeležili, katere od omenjenih prepričevalnih tehnik so bile uporabljene, kakor tudi ali so bile uporabljene na spletni strani ponudbe, domači spletni strani ali na obeh straneh. Prav tako smo domače spletne strani analizirali in na njih iskali elemente, ki bi lahko bili uporabljeni kot del tehnike konsistentnosti. Pomembne ugotovitve smo opisali in interpretirali. Rezultati so pokazali, da je od omenjenih tehnik najpogosteje uporabljena tehnika relativnosti. Sledi ji tehnika recipročnosti. Tehnike brezplačne ponudbe, pomanjkanja in konsistentnosti so uporabljene občasno. Opazovane spletne strani turističnih agencij na svojih domačih straneh od devetih iskanih elementov uporabljajo najmanj štiri in največ osem elementov konsistentnosti.
Ključne besede: prepričevanje, turizem, promocija
Objavljeno: 17.09.2015; Ogledov: 1573; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (844,14 KB)

6.
ARGUMENTIRANJE IN PREPRIČEVALNA SREDSTVA GOVOROV PREDSEDNIŠKIH KANDIDATOV NA ZADNJIH DRŽAVNOZBORSKIH VOLITVAH
Špela Sedič, 2014, diplomsko delo

Opis: Jezik političnih besedil je jezik moči. Za tvorce političnih besedil oziroma politike je značilna določena mera odkritosti, njihova odgovornost je omejena le z lastno vestjo oziroma vestjo stranke. Pri tvorjenju političnih besedil so uspešnejši politiki, ki imajo izkušnje z javnim nastopanjem, ciljajo na instinkt volivcev, posebnosti človeških občutkov in osnovne emocije. Osnovni ubeseditveni način političnih besedil je argumentacija oziroma prepričevanje. Argumentacija je uspešna takrat, ko naslovniki oziroma volivci sprejmejo argumente. Za argumente ni nujno, da so resnični, pomembno je, da so prepričljivi. Poznamo dve vrsti prepričevanja: utemeljevanje in pregovarjanje. Pri utemeljevanju tvorec besedila naslovniku omogoči, da lahko izbira, ali bo argumente sprejel ali zavrnil; pri pregovarjanju naslovnik te možnosti nima. Uspešnost argumentacije analiziramo s pomočjo argumentacijskih modelov, izmed vseh je najbolj uporaben Brinkerjev model, ki upošteva uvrščenost argumentacije v neko situacijo. S pomočjo Brinkerjevega modela argumentacije je prikazano, kako argumentirajo štirje vodilni politiki (Borut Pahor, Janez Janša, Zoran Janković in Gregor Virant), ki so se potegovali za zmago na zadnjih državnozborskih volitvah. Poleg tega so prikazani tudi govori oziroma deli govorov, s katerimi želijo politiki manipulirati z volivci. Poleg Brinkerjevega modela argumentacije so za praktični del diplomskega dela pomembna tudi prepričevalna sredstva, s katerimi politiki vplivajo na čustva volivcev in jih manipulativno navedejo na dejanje, ki ni skladno z njihovim namenom. Analiza temelji na treh predvolilnih soočenjih televizijske hiše POP TV.
Ključne besede: javno politično govorjeno besedilo, argument, argumentacija/prepričevanje, prepričevalna sredstva, manipulacija
Objavljeno: 15.07.2014; Ogledov: 1545; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (864,69 KB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici