1. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0 |
2. Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetjuKristina Vesković, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo.
Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja.
V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale.
Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe. Ključne besede: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 180 Celotno besedilo (3,03 MB) |
3. Digitalizacija poslovnega procesa za naročilo in nakup prevoza : diplomsko deloTim Mori, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu poudarili, kaj je pomen in namen digitalizacije poslovnih procesov, predstavili korake digitalizacije poslovnega procesa ter opisali grafično notacijo BPMN (Business Process Model And Notation) za modeliranje poslovnih procesov. Pri izdelavi naloge smo si zastavili cilj, da bi z digitalizacijo poslovnega procesa naročilo in nakup prevoza podjetju Avtoprevozništvo Topler omogočili, da bi postalo konkurenčno ostalim sorodnim podjetjem na trgu. Na osnovi analize poslovnega procesa in izdelanih modelih poslovnega procesa (AS – IS in TO – BE) s pomočjo notacije BPMN v orodju Signavio smo razvili spletno rešitev za uporabnike, ki želijo naročiti prevoz. Rešitev ponuja različne možnosti uporabe neregistriranim uporabnikom – gostom in registriranim uporabnikom, kateri lahko na enem mestu opravijo vse korake, od povpraševanja za prevoz do nakupa prevoza. Hkrati pa spletna rešitev podjetju ponuja lažji način za pregled rezervacije prevozov. Po izdelavi končne rešitve smo s končnimi uporabniki preverili še uporabnost rešitve. Ključne besede: Grafična notacija BPMN, Signavio, digitalizacija, spletni portal, prenova poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 878; Prenosov: 217 Celotno besedilo (1,76 MB) |
4. Prenova poslovnih procesov na temelju digitalizacije - primer občine VidemMateja Topolovec, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomembnost prenove poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije na primeru občine Videm. Da bi se poslovni procesi lahko izvajali optimalno, je potrebna ustrezna informacijska podpora oziroma digitalizacija poslovnih procesov. Če je nivo digitalizacije nizek, se ta kaže v neoptimalnem izvajanju poslovnih procesov iz vidika časa, nepotrebnih stroških, omejenosti nadzora nad delom in poslovnimi procesi, zmanjšani zmožnosti izpolnjevanja zakonsko določenih rokov, slabi preglednosti in dostopnosti nad podatki, izgubi časa pri administrativnih opravilih, daljših čakalnih dobah za stranke, zmanjšani oziroma neoptimalni produktivnosti zaposlenih, večjih napakah pri delu, slabši motivaciji za delo ipd. Omenjeno situacijo je možno rešiti s prenovo poslovnih procesov, ki temelji na digitalizaciji. V začetku diplomskega dela smo se usmerili v spoznavanje poslovnih procesov, nato je sledila opredelitev prenove poslovnih procesov na temelju digitalizacije. Osrednji del diplomskega dela temelji, kot že omenjeno, na primeru občine Videm. Najprej smo podali nekaj izhodišč o lokalni samoupravi in na kratko smo predstavili občino. Nato smo navedli poslovne procese občine Videm. Nadalje smo analizirali izbrane poslovne procese pred prenovo in izpostavili slabosti le-teh. Sledila je analiza izbranih poslovnih procesov, kjer smo predstavili prednosti prenove na temelju digitalizacije. Na podlagi analize smo ugotovili, da prenova prinaša veliko prednosti. Nadalje smo primerjali stanje pred in po prenovi poslovnih procesov s pomočjo izbranih kriterijev, pri čemer smo izpostavili razlike. Iz primerjave je razvidno, da je prenova izboljšala ne le preglednost dela in spremljanje procesov, temveč je tudi skrajšala čas izvajanja poslovnih procesov ter doprinesla pomembne prednosti in koristi. Na koncu poglavja smo podali oceno vpliva prenove na zaposlene, poslovne partnerje in odjemalce. Nazadnje smo opisali predlog za vse slovenske občine, ki še niso prenovile svojega delovanja s pomočjo implementacije principov digitalizacije. Med drugim smo izpostavili, kakšne koristi prinaša prenova, tudi z vidika trajnostnega poslovanja. V sklepu smo opisali naše temeljne ugotovitve in odprte probleme, na katere smo tekom pisanja diplomskega dela naleteli. Ključne besede: poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, digitalizacija, občina Objavljeno v DKUM: 18.08.2022; Ogledov: 971; Prenosov: 333 Celotno besedilo (2,35 MB) |
5. Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacijeSara Kremsar, 2021, magistrsko delo Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve.
Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela.
Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke.
V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje. Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov. Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 973; Prenosov: 144 Celotno besedilo (3,17 MB) |
6. Digitalizacija it podjetja: analiza primeraPrimož Kokot, 2020, magistrsko delo Opis: Spreminjanje trga, ki se odraža skozi vedno nove zahteve, vse več digitalne tehnologije, drugačnih navad in zahtev kupcev itd. so podjetja pravzaprav prisilila, da začnejo izkoriščati, ali pa vsaj razmišljati o tem, kako izkoristiti digitalno tehnologijo, da ta prispeva h koristim podjetja. Zmotno je misliti, da je dovolj le vpeljava digitalne tehnologije, potrebna je namreč digitalizacija, ki pa v glavnem zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Morda se nekatera slovenska podjetja še ne zavedajo njenega pomena, vendar bodo morala o tem kmalu razmisliti, če bodo želela ostati konkurenčna na našem trgu. Pri tem o tujem trgu pravzaprav niti ne morejo veliko razglabljati, sploh če digitalizacije še ne vidijo kot vir preživetja na trgu oziroma kot nekaj, kar jih sploh lahko postavi ob bok tujemu podjetju, tuji trgi so namreč veliko bolj neizprosni.
V magistrskem delu smo preučevali digitalizacijo podjetji ter prenovo poslovnih procesov in vpliv sprememb digitalne transformacije na poslovne procese v podjetju. V empiričnem delu pa smo se posvetili analizi podjetja FlawlessCode, kjer smo preučili možnost uvedbe digitalizacije ter njen vpliv na procese v podjetju, na poslovanje podjetja ter na rezultate in cilje, ki jih podjetje želi doseči.
V nalogi je predstavljena uvedba celovitih poslovnih rešitev v ključnih procesih podjetja. Navedene so rešitve v obliki nadgradenj in prenove, ki obravnavajo tudi uvedbo posameznih sistemov digitalne tehnologije. Ugotovili smo, da bi podjetje z uvedbo navedenih rešitev, torej z digitalno transformacijo lahko med drugim začelo tudi svojo pot na področju mednarodnih projektov, v katerih ne bi zgolj sodelovali kot partner, pač pa bi lahko prevzeli vodilno vlogo. Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, prenova poslovnih procesov, management poslovnih procesov, IT podjetje Objavljeno v DKUM: 06.11.2020; Ogledov: 1800; Prenosov: 498 Celotno besedilo (1,03 MB) |
7. Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetjeSara Kremsar, 2019, diplomsko delo Opis: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije.
Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja.
V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja.
Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji. Ključne besede: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov. Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1447; Prenosov: 214 Celotno besedilo (1,57 MB) |
8. Mapiranje procesov v podjetjuAnja Kolar, 2018, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega projekta je bil z uvedbo uvajanja v proces zaposlovanja na podlagi poznavanja procesa proizvodnje izboljšati pridobivanje ustrezne delovne sile v podjetju Depack d. o. o. Teoretičen del je zajemal opis področij, ki se navezujejo na poslovne procese v podjetju. Predstavili in opisali smo teoretična izhodišča o poslovnih procesih ter izpostavili dva poslovna procesa, in sicer proces zaposlovanja kadrov in proces proizvodnje. Prav tako smo se posvetili tudi prenovi poslovnih procesov in jo opredelili. V aplikativnem delu smo na primeru podjetja Depack d. o. o. opisali proces zaposlovanja kadrov in proces proizvodnje. Proces zaposlovanja kadrov smo predstavili grafično, proces proizvodnje pa s pomočjo slikovnega gradiva. V zaključku smo potrdili postavljene hipoteze in tako ugotovili, da z uvedbo uvajanja na podlagi poznavanja proizvodnje v proces zaposlovanja kadrov podjetje resnično pridobiva kakovostnejšo delovno silo in da je proces zaposlovanja v podjetju potreben. Ključne besede: Poslovni proces, proces proizvodnje, proces zaposlovanja kadrov, prenova poslovnih procesov, mapiranje procesov Objavljeno v DKUM: 24.10.2018; Ogledov: 1260; Prenosov: 120 Celotno besedilo (1,32 MB) |
9. Poslovni procesi v rešitvi Microsoft Dynamics NAV 2016Pia Zavec, 2017, diplomsko delo Opis: Hiter razvoj informacijske tehnologije zelo pomembno vpliva na podjetja, saj se morajo nenehno prilagajati novim spremembam iz okolja, če želijo ostati uspešna in konkurenčna. Za učinkovito prilagajanje morajo obstoječe informacijske rešitve zamenjati s sodobnejšimi, funkcionalnejšimi rešitvami. Uvedba ERP rešitev je nujen korak in pripomore k pridobitvi konkurenčne prednosti, pozitivno vpliva na poslovanje, čeprav povzroči visoke stroške. V delu diplomskega projekta spoznamo izvedbo osnovnih poslovnih procesov (nabava, proizvodnja, prodaja) z uporabo ERP rešitve MS Dynamics NAV 2016. V teoretičnem delu opišemo opredelitve poslovnih procesov, postopek modeliranja in prenove poslovnih procesov ter osnovne poslovne procese, opredelitev ERP rešitev in njihove ključne značilnosti, arhitekturo, postopek uvedbe, trende in predstavnike na področju ERP rešitev. V praktičnem delu sledi predstavitev rešitve MS Dynamics NAV 2016, kjer smo vključili osnovne opredelitve o rešitvah MS Dynamics NAV, njihovo arhitekturo in metodologijo uvedbe Sure Step. Osrednji del diplomskega projekta predstavlja podrobno opisana in izpeljana izvedba nabavnega, proizvodnega in prodajnega poslovnega procesa skozi rešitev MS Dynamics NAV 2016. Ključne besede: Poslovni proces, modeliranje poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov, ERP rešitev, Microsoft Dynamics NAV 2016, nabavni, proizvodni, prodajni poslovni proces. Objavljeno v DKUM: 24.11.2017; Ogledov: 2095; Prenosov: 221 (1 glas) Celotno besedilo (5,72 MB) |
10. Proces izbire CRM sistema na primeru mikro podjetjaAvalon Ivanuša, 2017, diplomsko delo Opis: V današnjem tekmovalnem poslovnem okolju se velika večina podjetij zaveda, da bolj kot bodo ohranjala in poglabljala odnose s svojimi obstoječimi strankami in skušala pri tem pridobiti tudi nove, bolj bodo postala uspešna. Vendar pa se s to razlago ne strinjajo vsi. Ogromno mikro podjetij se še kljub tako razviti tehnologiji in s prakso podkrepljenimi teoretičnimi trditvami upira nečemu novemu in nepoznanemu, saj se bojijo sprememb. Zaradi oklevanja, da bi prenovila svoje poslovne procese in jih informatizirala z novo programsko opremo, s katero bi lahko izboljšala odnose s svojimi strankami, kakor tudi povečala svoje poslovanje, pa raje izgubljajo igro proti velikim podjetjem, ki prevladujejo na trgu. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej definirali, kaj je bistven pomen prenove poslovnih procesov v podjetju in kakšno vlogo ima pri tem informacijska tehnologija, nato smo opredelili CRM sistem, njegove koristi za mikro podjetja ter postopke uvajanja CRM sistema v podjetje. V drugem, praktičnem delu pa smo se osredotočili na konkretno mikro podjetje, analizirali obstoječi poslovni proces ter predlagali izboljšave. Prav tako smo iz nabora ponudnikov CRM sistemov skušali ugotoviti, kateri bi bil na podlagi opredeljenih potreb in zahtev izbranega mikro podjetja najbolj primeren za uvedbo. Ključne besede: mikro podjetje, poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, CRM sistem, analiza in izbira ponudnikov CRM sistemov Objavljeno v DKUM: 23.11.2017; Ogledov: 1451; Prenosov: 107 Celotno besedilo (1,30 MB) |