1. Optimiziranje evidentiranja delovnega časa v podjetju Kovan d.o.o.Daniel Naglič, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: Živimo v času hitrega tempa življenja in nenehnega pomanjkanja časa. Ker se časa ne da kupiti, moramo z vsakodnevnim organiziranjem poskusiti pridobiti čas za izvajanje različnih zadolžitev in obveznosti. Na nivoju podjetja in s tem povezanih delovnih zadolžitev lahko čas pridobimo z novim zaposlovanjem ali pa z organiziranjem in optimiziranjem trenutnega stanja.
Ravno pomanjkanje časa je bil glavni razlog, da se je podjetje Kovan d.o.o. odločilo za optimiziranje evidentiranja delovnega časa. Prvotno ročno evidentiranje je bilo dolgotrajno, za dobro izvajanje je od zaposlenih zahtevalo natančnost in doslednost, predvsem pa je bilo za točnost podatkov potrebno nenehno preverjanje in usklajevanje. Podatki niso bili sistemsko obdelani, kar je predstavljalo problem pri izdelavi raznih analiz. Podatki o urah so bili neglede na potreben čas pridobljeni, vendar je vedno obstajal sum o točnosti teh podatkov.
Glavno vodilo pri optimiziranju delovnega časa je bilo privarčevati na času in pridobiti točne podatke. Podjetje se je odločilo za nadgradnjo obstoječega sistema poslovanja, saj je želelo v najboljši meri povezati registrator evidentiranja z obstoječo programsko opremo, kar je odločilno pri oblikovanju raznih analiz, pomembnih za boljše poslovanje podjetja.
Najprej je bilo treba posneti stanje in izdelati model ročnega evidentiranja delovnega časa. Nato je bil na vrsti prikaz raznih analiz delovnih ur, ki jih podjetje potrebuje za uspešno poslovanje. Na podlagi ročnega evidentiranja je bila izdelana kritična analiza, ki je bila osnova za uspešno optimiziranja delovnega časa. Na podlagi kritične analize je podjetje lahko začelo s prenovo evidentiranja in izdelalo model sistemskega evidentiranja delovnega časa. Prikazan je postopek optimiziranja, ki zajema začetek postavitve sistema ter prikaz obdelave podatkov. Na podlagi urejenih podatkov so izdelane razne analize, ki jih podjetje potrebuje za uspešno poslovanje.
Vse skupaj je strnjeno v zaključku, kjer so opisane posamezne faze ročnega in sistemskega evidentiranja delovnega časa. Sistemsko evidentiranje je omogočilo zmanjšanje časov nekaterih faz, določene faze pa so bile izločene iz poslovnega procesa evidentiranja. Na koncu so opisane tudi možnosti nadaljnjega razvoja sistema, saj je nujno potrebno, da sistem to omogoča, kajti v nasprotnem primeru lahko po nekaj letih uporabe postane zastarel in neuporaben za poslovanje. Ključne besede: - Delovni čas
- Evidentiranje delovnega časa
- Optimiziranje poslovnega procesa evidentiranja
- Prenova informacijskega sistema Objavljeno v DKUM: 01.03.2018; Ogledov: 1480; Prenosov: 255
Celotno besedilo (3,63 MB) |
2. DISTRIBUCIJA PLASTIČNEGA GRANULATA V MEDNARODNEM PODJETJUKeja Kogej, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali obstoječi poslovni proces v podjetju Ultrapolymers d.o.o. ter na podlagi analize delovnih procesov podali predlog sprememb za prenovo poslovnega procesa.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu opredelimo in predstavimo distribucijo in poslovni proces, v praktičnem delu pa predstavimo podjetje Ultrapolymers d.o.o, opišemo proces distribucije, analiziramo posamezne poslovne funkcije – nabavno, logistično in prodajno – ter podamo predlog prenovljenega poslovnega procesa.
S prenovo poslovnega procesa želimo izboljšati vse lastnosti obstoječega poslovnega procesa: tok, učinkovitost, uspešnost, čas cikla in seveda stroške.
Prenovljeni proces distribucije bo z uvedbo novega oddelka logistike z optimalno uporabo notranjih virov podjetja in optimalnimi stroški skrajšal čas izvedbe procesa ter z nižjimi stroški bolj kakovostno zadovoljil potrebe kupcev podjetja. Ključne besede: distribucija, poslovni proces, prenova poslovnega procesa, nabava, logistika, prodaja. Objavljeno v DKUM: 10.08.2016; Ogledov: 2321; Prenosov: 89
Celotno besedilo (519,62 KB) |
3. PRENOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU FARMADENT D.O.O.Sabina Škripač, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Naloga obravnava prenovo informacijskega sistema v podjetju Farmadent d.o.o.. Podan je jedrnat pregled literature o prenavljanju informacijskih sistemov. Analiza obstoječega informacijskega sistema je pokazala naslednje slabosti: pogoste odpovedi ali zmanjšana funkcionalnost, večkraten vnos istih podatkov, ne vsebuje vseh zahtevanih funkcij za vse poslovne enote in visoki stroški vzdrževanja. Uvedba novega informacijskega sistema je potekala po metodologiji Microsoft Sure Step, katere glavne faze so: diagnoza, analiza, načrtovanje, razvoj, namestitev in uporaba. Projekt uvedbe Microsoft Dynamics NAV2015 je bil izpeljan do zadnje faze, uporaba v praksi pa je predvidena v letu 2016. Pričakovati je, da bo nov informacijski sistem odpravil zaznane težave prejšnjega sistema. Ključne besede: veletrgovina, prenova informacijskega sistema, MS Sure Step metodologija, modeliranje poslovnega procesa Objavljeno v DKUM: 29.02.2016; Ogledov: 1499; Prenosov: 222
Celotno besedilo (1,45 MB) |
4. IZBOLJŠANJE INFORMACIJSKE PODPORE NABAVNIH PROCESOV V DRUŽBI AERODROM LJUBLJANA, D.O.O.Armin Ferjan, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo vsebuje teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so opredeljeni osnovni pojmi poslovnih procesov, nabave v podjetjih in informacijske podpore nabavnim procesom. Opravljena je raziskava na primeru nabavnih procesov v družbi Aerodrom Ljubljana, d.o.o. Analizirani sta preteklo in trenutno stanje ter med seboj primerjani. Zastavljeno je bilo raziskovalno vprašanje in hipoteze, odgovori na te sledijo po raziskovalnem delu.
Empirični del je razdeljen na tri sklope. Prvi temelji na analizi procesov v nabavi, ponazorjenih v programu Aris Express in razdeljenih na dejavnosti. Tem so pripisani vhodi in izhodi v proces. Z analizo SWOT so prikazane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti, ki jih nov sistem lahko prinese.
V drugem sklopu je analizirano časovno trajanje posameznih dejavnosti v nabavnem procesu. Med seboj so primerjani časi pred izboljšavami in po njih. Opisane so spremembe izboljšave in naštete morebitne nove. Potrjena je zastavljena hipoteza.
V tretjem sklopu so analizirani podatki, dobljeni s pomočjo ankete, v kateri so sodelovali udeleženci v procesu nabave. Predstavljen je njihov odnos do nabavnega procesa z vpeljanim informacijskim sistemom. Podatki so analizirani z deskriptivno metodo in s statistično metodo Anova. Sledi odgovor na raziskovalno vprašanje.
V zaključku diplomskega dela so zajeti rezultati in predstavljeni predlogi ter rešitve za nadaljevanje izboljšav informacijske podpore, ki bi pripomogli h krajšim in k preglednejšim procesom v družbi Aerodrom Ljubljana, d.o.o. Ključne besede: nabavni proces, workflow, analiza SWOT, prenova poslovnega procesa, merjenje časa v procesu Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1178; Prenosov: 160
Celotno besedilo (2,97 MB) |
5. PRENOVA PROCESA POSREDOVANJA OSEBNIH PODATKOV UPORABNIKOM ZASEBNEGA SEKTORJA V ZZZSAlma Crnkić, 2014, magistrsko delo Opis: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju Zavod) se predvsem zaradi gospodarske in finančne krize, že nekaj časa sooča z zmanjševanjem števila zaposlenih oziroma z omejitvami pri zaposlovanju, po drugi strani pa je izpostavljen vse večjim zahtevam iz zunanjega okolja, kar se kaže tudi v vedno večjem obsegu in pomembnosti nalog, ki jih izvaja.
Glede na to, da se obremenitev zaposlenih povečuje, smo v magistrskem delu, podali predloge prenove in informacijske podpore izbranega procesa, katerega rezultat bi bil večja učinkovitost, predvsem v smislu krajših izvajalnih časov ter manjši obremenitvi zaposlenih. Pri predlogu prenove procesa smo upoštevali možnosti, ki jih ponuja informacijska tehnologija ter procesna organiziranost dela.
Konkretni predlog se nanaša na proces posredovanja osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja. Varstvo osebnih podatkov je na podlagi Ustave RS človekova pravica in temeljna svoboščina, zato je pri posredovanju osebnih podatkov potrebno zagotoviti, da so podatki posredovani le, če je to zakonsko upravičeno. Pri tem je tudi pomembno, da se zahtevani podatki posredujejo pravočasno oziroma v zakonitem roku.
V prvem delu naloge smo se osredotočili na teorijo, s pomočjo katere smo v aplikativnem delu lažje razumeli področje prenove poslovnih procesov. Pri tem smo izpostavili stališča tako domačih kot tudi tujih strokovnjakov s področja obravnavane tematike. Predstavili smo tudi zakonska izhodišča za posredovanje osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja.
V drugem, aplikativnem delu smo najprej popisali obstoječe stanje procesa posredovanje osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja, s pomočjo kritične analize ugotovili glavne pomanjkljivosti ter vzroke za le-te ter na podlagi vsega navedenega podali predlog prenove in informacijske podpore procesa. Popis procesa ter predlog prenove je tekstovno prikazan, grafični prikaz pa je podan v EPC notaciji, s pomočjo programskega orodja Aris Express. Ključne besede: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, osebni podatki, posredovanje osebnih podatkov, poslovni proces, prenova poslovnega procesa, programsko orodje Aris Express Objavljeno v DKUM: 08.10.2014; Ogledov: 1895; Prenosov: 247
Celotno besedilo (6,20 MB) |
6. |
7. Prenova procesa poslovanja s tretjimi dobavitelji v podjetju Lek d.d.Špela Zoran, 2013, diplomsko delo Opis: Farmacevtska podjetja se v današnjem času ne srečujejo le z vse hitrejšo konkurenco, ampak tudi z zahtevami zdravstva po nižjih cenah, kar pa je nedvomno vzrok, da podjetja posvečajo vedno več pozornosti zniževanju skupnih stroškov. To se kaže predvsem v prilagajanju in spremembi poslovanja. Zniževanje stroškov ima lahko tudi negativni učinek na samo kvaliteto, zato je njeno ohranjanje oziroma njena rast ključnega pomena.
Prenova poslovanja in njenih internih procesov ni omejena le znotraj organizacije, vendar se njena sodelovanja širijo v smeri strateškega sodelovanja z drugimi organizacijami. Združitev prednosti dveh ali več partnerjev, v mojem primeru tretjih dobaviteljev, pomeni ne-le medsebojno pomoč, temveč tudi učinkovitejše poslovanje ob zniževanju stroškov in zagotavljanju večje kvalitete izdelkov. Njihovo razmerje je določeno s sklenjeno pogodbo, ki natančno določa pogoje za skupno sodelovanje pri oskrbi s potrebnimi surovinami, embalažo, končnimi izdelki ali celo storitvami.
V svoji diplomski nalogi sem se osredotočila na oskrbovalno verigo poslovanja s tretjimi dobavitelji v podjetju Lek d.d in njen pomen pri učinkovitejšemu sodelovanju z oskrbovalno verigo na strani tretjega dobavitelja. Dogovorjen učinkovit proces oskrbe je ključni začetek strateškega partnerstva in konkurenčna moč na trgu farmacevtskih izdelkov.
Diplomska naloga je vsebinsko predstavljena iz dveh delov, in sicer prvega teoretičnega dela in drugega aplikativnega dela, v katerem je predstavljeno obstoječe stanje in prenovljeno stanje poslovanja s tretjimi dobavitelji. Namen diplomske naloge je preučiti obstoječi proces poslovanja farmacevtskega podjetja Lek d.d. s tretjimi dobavitelji, ugotoviti morebitne slabosti in predlagati spremembe. Izboljšave v procesu bi pripomogle k večji uspešnosti in učinkovitosti sodelovanja internih služb, k boljšemu poslovanju z svojimi dobavitelji in na koncu k dobri oskrbi naročnikov. Ključne besede: Zunanji dobavitelj, oskrbovalna veriga, management oskrbovalnih verig, končni farmacevtski izdelek, prenova poslovnega procesa Objavljeno v DKUM: 12.12.2013; Ogledov: 2149; Prenosov: 353
Celotno besedilo (931,54 KB) |
8. PRENOVA PROCESA POPISA OSNOVNIH SREDSTEV V JAVNEM ZAVODUMojca Izlakar, 2013, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi predstavljamo študijo primera procesa popisa osnovnih sredstev v javnem zavodu. To je proces, ki se izvaja enkrat letno z namenom preveriti stanje sredstev v obravnavanem zavodu, kot tudi v vseh organizacijah zasebnega in javnega prava. Popis osnovnih sredstev se izvaja letno in predstavlja v zavodu s skoraj 400 zaposlenimi kompleksen organizacijski problem.
Osredotočili smo se na popis osnovnih sredstev. Proces smo analizirali predvsem s kadrovskega vidika. Zanimale so nas predvsem težave, s katerimi se srečujejo sodelujoči pri popisu in zakaj inventura, kot jo še drugače imenujemo, predstavlja tako »nezaželeno« opravilo pri sodelujočih.
Raziskave smo se lotili po mehkosistemski metodologiji, ki je primerna predvsem za analiziranje kompleksnih organizacijskih problemov. Z metodo anketiranja ter analize dokumentov in procesa smo analizirali obstoječe stanje zadnjega popisa in opažanj preteklih let. Na podlagi analize obstoječega stanja smo izdelali predlog prenove oziroma izboljšave procesa popisa osnovnih sredstev v zavodu.
Na podlagi analize težav smo podali predloge za odpravo ozkih grl v procesu. Ugotovili som, da lahko že z manjšimi ukrepi na posameznih področjih popisa zmanjšamo težave izvajalcev in s tem omogočimo njegovo hitrejše izvajanje ter večje zadovoljstvo zaposlenih. Ključne besede: prenova poslovnega procesa, popis osnovnih sredstev, osnovno sredstvo, javni zavod Objavljeno v DKUM: 07.11.2013; Ogledov: 2049; Prenosov: 398
Celotno besedilo (6,30 MB) |
9. INFORMACIJSKA PRENOVA NABAVNEGA PROCESA NA PRIMERU VELIKEGA PROIZVODNEGA PODJETJARose Mari Banfi, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju z naslovom Informacijska prenova nabavnega procesa na primeru velikega proizvodnega podjetja smo se osredotočili na prenovo poslovnega procesa z uvedbo celovite informacijske rešitve. Kot celovito informacijsko rešitev smo uporabili poslovno rešitev Microsoft Dynamics NAV.
Diplomski seminar nam tako predstavi teoretične okvirje celovitih informacijskih rešitev, elektronskega poslovanja, poslovnih procesov in nabave. Celoto teoretičnega znanja pa diplomski seminar zaključi s primerom uvedbe nove poslovne rešitve na primeru simuliranega podjetja.
Podjetja, katera želijo dandanes ob tako veliki konkurenci, ki je na trgu, ostati konkurenčni, poslovati gospodarno in biti čim bolj produktivni, morajo pri svojem poslovanju uporabljati celovito informacijsko rešitev. Ob tem, ko uporabljajo rešitev, pa morajo izkoriščati tudi možnosti, katere jim omogoča informacijska tehnologija. Rešitve ERP danes podjetjem omogočajo vpogled v poslovanje podjetja in hranjenje pomembnih podatkov na enem mestu. Ključne besede: nabava, proces nabave, elektronsko poslovanje, oblike elektronskega poslovanja, poslovna rešitev, poslovni proces, prenova poslovnega procesa Objavljeno v DKUM: 06.12.2012; Ogledov: 1937; Prenosov: 157
Celotno besedilo (893,74 KB) |
10. KLJUČNI DEJAVNIKI UPORABE E-PLAČILNIH SISTEMOV BANK V PODJETJIHNataša Robar, 2012, magistrsko delo Opis: SEPA je projekt 27 držav clanice Evropske unije in ostalih pet clanic Evropske monetarne
unije. Z SEPA pravili bodo vsa placila v evrih majhnih vrednosti obravnavana kot domaca
placila, in ne bo vec razlikovanja med nacionalnimi in cezmejnimi placili. Projekt SEPA
(Single Euro Payments Area) oziroma vzpostavitev enotnega obmocja placil v evrih, se je
v zacel v letu 2002 pod okriljem Evropskega sveta za placila. Uvedba SEPA pravil, so
dolžne spoštovati vse države EU, in so jih tudi morale sprejeti v svojo zakonodajo.
Razlog vzpostavitve SEPA pravil je v bancnem sektorju, saj zaprtost in razdrobljenost trga
placilnih storitev omejuje možnost konkurence. Banke in države EU so pri svojem
poslovanju, razbrale, da morajo narediti korenite spremembe, v kolikor želijo doseci boljši,
ucinkovit, povezan trg placilnih storitev, kateri bo spodbujal inovacije in konkurenco.
Povezan trg bi bilo mogoce doseci z vzpostavitvijo skupnih standardov placil v celotnem
obmocju SEPA. Pred SEPA so vse evropske države imele vzpostavljen nacionalni placilni
sistem, po vzpostavitvi SEPA je pa vzpostavljen enoten placilni sistem z dodatnimi
storitvami. Stare nacionalne standarde so zamenjala nova skupna pravila za vse države. Z
SEPA pravili se vsa placila v obmocju SEPA obravnavajo kot domaca placila in ne vec kot
cezmejna placila, z vzpostavitvijo bodo izginila cezmejna placila in tveganje.
Enotno obmocje placil v evrih, bo prispevalo k vecji povezanosti evropskega placilnega
trga. SEPA bo prinesla prednosti za podjetja, vendar morajo le-ta narediti nekatere
spremembe v svojih zalednih aplikacijah, da bodo le-ta SEPA skladna. Cilj raziskave je
analizirati ali so podjetja pripravljena na SEPA, in ali je SEPA priložnost da podjetja
prenovijo svoje procese pri placilih. Ključne besede: SEPA, placilni sistemi, e-racun, poslovni proces, prenova
poslovnega procesa Objavljeno v DKUM: 29.10.2012; Ogledov: 1791; Prenosov: 142
Celotno besedilo (5,40 MB) |