| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 549
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova procesa primopredaje nujnega reševalnega vozila Reševalne postaje Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana
Timotej Černjač, 2023, magistrsko delo

Opis: Cilj službe nujne medicinske pomoči (NMP) je čim hitrejši odziv na klic v sili in čimprejšnje nudenje NMP. Ekipe morajo biti stalno pripravljene na ukrepanje, saj se klici v sili dogajajo nepredvidljivo in v različnem obsegu. Da bi ekipa lahko v vsakem trenutku kakovostno ukrepala, mora zagotavljati brezhibnost nujnega reševalnega vozila (NRV) in vse opreme, pripomočkov ter sanitetno-potrošnega materiala (SPM). Reševalne postaje to zagotavljajo z dosledno primopredajo NRV med izmenami. Na ta način zaposleni, ki z delom zaključujejo, poročajo zaposlenim, ki bodo v naslednji izmeni začeli. K procesu primopredaje NRV prištevamo tudi primopredajni pregled, s katerim se zaposleni prepričajo, da so NRV, oprema, pripomočki in SPM res v predpisanem stanju. Vendar ker klic v sili lahko nastopi še pred zaključenim primopredajnim pregledom in ker so sodobna NRV opremljena s širokim naborom opreme in pripomočkov, je ključno, da primopredajni pregled NRV strateško zastavimo na način, da bodo ključna oprema in pripomočki pregledani prednostno in bo NRV čim prej pripravljeno na izvajanje nujne intervencije ter bo tako zagotovljena varnost pacientov, pregled preostalih artiklov, ki so del opremljenosti NRV, pa lahko izvedemo tudi kasneje. Kot aktivni udeleženci v delovnem procesu smo skupaj s sodelavci prepoznali priložnost za izboljšavo trenutnega poslovnega procesa, saj v obstoječem stanju primopredajni pregled ni poenoten, ni poudarjen pomen primarnega pregleda ključne opreme potrebne za izvajanje nujne intervencije, pri primopredajnem pregledu se pojavljajo odvečne zamudne ponovitve pregledov artiklov, vse to pa vodi v tveganje za varnost pacientov. Prepoznali smo tudi smiselnost rešitev v drugih panogah in tudi enotah NMP, kjer se uporabljajo varnostne plombe, s katerimi zmanjšamo nepotrebne ponovitve že pregledanih artiklov. V magistrskem delu smo želeli dokazati, da lahko s prenovo poslovnega procesa primopredaje NRV na reševalnih postajah dosežemo večjo učinkovitost delovanja, ki se bo odražala s hitrejšo varno pripravo ekipe na izvajanje nujne intervencije ter hkrati razbremenitev zaposlenih s skrajšanim poslovnim procesom. V ta namen smo oblikovali projekt prenove poslovnega procesa. Na Reševalni postaji Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana smo izvedli raziskavo, v kateri smo merili trajanje pregleda primopredajnega pregleda, morebitno površnost in težave pri 40 zaposlenih. Trajanje primopredajnega pregleda NRV je v povprečju trajalo 29 minut in 59 sekund (29:59), kombinacija najkrajših časov posameznih pregledov artiklov pa je znašala 10:01. Ker je bolj kot celotni pregled NRV pomemben pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije, smo pripravili izbor teh artiklov. Kombinacija povprečnega trajanja pregleda posameznih artiklov, ki so ključni za izvajanje nujne intervencije je znašala 10:45, kombinacija najkrajših časov pa 04:47. Po preoblikovanju poslovnega procesa predpostavljamo, da bi lahko pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije v povprečju trajal 05:57 ali manj, kar je skoraj dvakrat manj od obstoječega stanja, kombinacija najkrajših časov pregleda ključnih artiklov pa bi lahko znašala celo 02:33, kar je z vidika čimprejšnje pripravljenosti na izvajanje nujne intervencije ključnega pomena. Da bi to lahko dosegli, smo predlagali spremembe informacijskega sistema in načina dela vključno s spremenjenim potekom izvedbe poslovnega procesa ter uvedbo varnostnih plomb. Magistrsko delo zajema tako teoretične osnove o sami primopredaji NRV in prenovi poslovnih procesov, kar skupaj z empiričnimi podatki iz delovnega okolja ter njihovo analizo skupaj s predlogi za izboljšanje poslovnega procesa omogoča tudi ostalim reševalnim postajam, da izboljšajo svoj proces primopredaje NRV in s tem povečajo učinkovitost in nivo varnosti pri oskrbi pacientov.
Ključne besede: prenova procesov, reševalna postaja, reševalno vozilo, proces primopredaje.
Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 39; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (7,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Celovita prenova območja starega in novega mejnega prehoda Šentilj : magistrsko delo
Alina Pucko, 2023, magistrsko delo

Opis: Tema magistrske naloge je obravnava obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj. Predstavljen je pomen mejnih prehodov, njihovo spreminjanje in razumevanje skozi zgodovino. Opisani so mejni prehodi v Sloveniji in drugo po svetu ter kaj se z njimi dogaja in zakaj nekateri mejni prehodi izginjajo oziroma se zapuščajo. Enako se dogaja z obmejnimi območji, katera z leti postajajo večja degradirana območja z zapuščeno infrastrukturo. Poudarek naloge je na obmejnem območju mejnega prehoda Šentilj. Na območju so bile izvedene analize, katere so nam pomagale celotno območje razumeti in preučiti, kaj se na območju lahko naredi in izboljša. Predstavljena je kratka zgodovina kraja Šentilj, kaj se je tam dogajalo in kaj se še dogaja danes. Glede na analize smo naredili celovito obnovo obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj, katera je predstavljena skozi novo zasnovo obmejnega območja. Novo zasnovano območje je sestavljeno multifunkcionalnih zelenih površin, katere območje potrebuje kot tudi iz multifunkcionalnega objekta. Obnova obmejnega območja mejnega prehoda Šentilj ponazarja navidezni vstop v Slovenijo.
Ključne besede: mejni prehodi, degradirana območja, prenova, Šentilj, obmejno območje
Objavljeno v DKUM: 15.03.2023; Ogledov: 239; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (80,97 MB)

3.
Urbano središče sv. Jeronima : magistrsko delo
Daria Borko, 2023, magistrsko delo

Opis: V magisterskem delu je predstavljena nova ureditev območja okrog cerkve sv. Jeronima v vasi Štrigova na Hrvaškem, ki vključuje izgradnjo Centra sv. Jeronima, ureditev obstoječe stavbe na območju, povezano med višinsko ločenimi deli območja in stavbami ter parkovno ureditev. Poseben poudarek pri ureditvi območja je na dostopnosti za gibalno ovirane osebe, saj je kraj romarsko središče. Program je bil izbran na podlagi prostorskih analiz in raziskave o zgodovini ter ustnem izročilu vasi, medtem ko je zasnova območja, novogradnje in rekonstrukcije stavb rezultat obširne raziskave o vasi, kulturnem dogajanju, gospodarstvu, zgodovinskem in prostornem razvoju ter legendah o območju. V raziskavo je bilo vključeno tudi področje varstva kulturne dediščine, restavratorstva, turizma in razgovori s prebivalci vasi Štrigova.
Ključne besede: Štrigova, Sv. Jeronim, trajnostna arhitektura, zgodovina, turistična arhitektura, prenova, urbanizem, konservatorstvo
Objavljeno v DKUM: 10.03.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (48,71 MB)

4.
Preučitev primernosti RFID tehnologije za sledenje materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tatjana Martinšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo sledljivost vhodnega materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo gozdarske opreme. Zanima nas primernost uvedbe RFID tehnologije v podjetje. Predpostavljamo namreč, da bi morebitna uvedba RFID tehnologije v podjetje prinesla boljšo sledljivost, manj napak in krajši čas dela v logističnem procesu. Za lažjo predstavo v začetku povzamemo ključne informacije o RFID tehnologiji, o njenem razvoju in opišemo gradnike sistema, ki temelji na omenjeni tehnologiji. Predstavimo tudi RFID standarde, navedemo vrste izvedb ter predstavimo težave, varnost in zasebnost RFID sistemov. Nadalje predstavimo stroške uvedbe in opišemo, na katere okoljske dejavnike je tehnologija RFID občutljiva. Sledi opis obstoječega načina dela z materialom ter predstavitev avtomatiziranih zalogovnikov in kanban sistema. Pri kritični analizi opišemo potek izvedbe inventure, prikažemo časovni potek operacij z materialom in analiziramo verjetnost napak pri delu. Pri opisu rešitve je opisan način uvedbe RFID tehnologije v podjetje; in sicer na način, da nosilce materialov opremimo z RFID oznakami in pri premikih materialov uporabljamo čitalnike. Primerjava trenutnega stanja in stanja po prenovi nam prikaže, da prenova prinese krajši čas izvedbe operacij z materialom, boljšo sledljivost in manj napak pri delu.
Ključne besede: RFID, proizvodnja, sledljivost, zaloga, prenova, proces
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 150; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
6.
Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatov
Anton Kokalj, 2022, magistrsko delo

Opis: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje. Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov: ̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja, ̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa, ̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki, ̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja, ̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja, ̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in ̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami. V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank. V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev.
Ključne besede: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 220; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

7.
Prenova procesa reševanja reklamacij v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sabrina Gajser, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na proces reševanja reklamacij v izbranem podjetju. Vsa podjetja si prizadevajo, da bi najhitreje in najučinkovitejše rešila nastalo reklamacijo in tako ohranila dober odnos s potrošniki. Tudi izbrano podjetje se srečuje z reklamacijami. Njihov proces reševanja reklamacij je zastarel, vendar utečen, pri katerem zaposleni vse podatke vpisujejo ročno in tako prihaja do napak. Prav tako zaposleni porabijo preveč časa z iskanjem teh podatkov in s hojo v proizvodni obrat, da pridobijo vso potrebno dokumentacijo. Cilj diplomskega dela je izboljšati proces reševanja reklamacij in skrajšati čas iskanja potrebnih podatkov v proizvodnem obratu. S kritično analizo smo predstavili vzroke za izgubo časa in podali rešitve, ki bi pripomogle k izboljšanju procesa v izbranem podjetju. Možni sta dve poti prenove. Prva je ta, da podjetje ostane na obstoječi stopnji digitalizacije, druga pa, da izboljša stopnjo digitalizacije proizvodnje. Po preučitvi smo se odločili za izboljšanje stopnje digitalizacije, saj bi na ta način prihranili veliko časa pri iskanju podatkov za reševanje reklamacij na letni ravni.
Ključne besede: zadovoljstvo potrošnikov, reklamacija, prenova, izboljšanje, proces
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 151; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

8.
Digitalizacija poslovnega procesa za naročilo in nakup prevoza : diplomsko delo
Tim Mori, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu poudarili, kaj je pomen in namen digitalizacije poslovnih procesov, predstavili korake digitalizacije poslovnega procesa ter opisali grafično notacijo BPMN (Business Process Model And Notation) za modeliranje poslovnih procesov. Pri izdelavi naloge smo si zastavili cilj, da bi z digitalizacijo poslovnega procesa naročilo in nakup prevoza podjetju Avtoprevozništvo Topler omogočili, da bi postalo konkurenčno ostalim sorodnim podjetjem na trgu. Na osnovi analize poslovnega procesa in izdelanih modelih poslovnega procesa (AS – IS in TO – BE) s pomočjo notacije BPMN v orodju Signavio smo razvili spletno rešitev za uporabnike, ki želijo naročiti prevoz. Rešitev ponuja različne možnosti uporabe neregistriranim uporabnikom – gostom in registriranim uporabnikom, kateri lahko na enem mestu opravijo vse korake, od povpraševanja za prevoz do nakupa prevoza. Hkrati pa spletna rešitev podjetju ponuja lažji način za pregled rezervacije prevozov. Po izdelavi končne rešitve smo s končnimi uporabniki preverili še uporabnost rešitve.
Ključne besede: Grafična notacija BPMN, Signavio, digitalizacija, spletni portal, prenova poslovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 378; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

9.
Prenova male hidroelektrarne : magistrsko delo
Primož Bestijanič, 2022, magistrsko delo

Opis: Raba energije po svetu se vsako leto povečuje. Zaradi tega mora energetska politika stremeti k temu, da bomo proizvodnjo povišali in hkrati s pravimi ukrepi zmanjšali porabo. Iz leta v leto se v omrežje priključuje vse več manjših proizvodnih enot, ki jih imenujemo razpršeni viri. K razpršenim virom uvrščamo tudi manjše hidroelektrarne, kot je mala hidroelektrarna, obravnavana v tem delu. Zaradi dobrih razmer na trgu se vse več ljudi odloča za izgradnjo hidroelektrarne, čeprav so postopki pridobivanja potrebne dokumentacije dolgotrajni. Magistrsko delo obravnava postopke obnove in principe delovanja različnih sistemov elektrarne.
Ključne besede: prenova, mala hidroelektrarna, obnovljivi viri energije, zaščita asinhronskega generatorja, avtomatizacija
Objavljeno v DKUM: 08.11.2022; Ogledov: 337; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (6,16 MB)

10.
Prenova dvorca Frajštajn : magistrsko delo
Tadej Heric, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava prenovo dvorca Frajštajn s pripadajočim kompleksom v kraju Spodnja Polskava v občini Slovenska Bistrica. Prikazuje rešitve, kako celotnemu kompleksu in dvorcu iz 16. stoletja dodeliti novo funkcijo in ga vključiti v vsakodnevno rabo ter v dogajanje današnjega časa. Delo je sestavljeno iz analitično-teoretskega dela, ki vključuje arhitekturne analize, in iz projektnega dela z grafičnimi prikazi. Celoto dopolnjujejo posamezni primeri podobnih, kakovostno prenovljenih objektov. Na osnovi arhitekturnih analiz se poda predlog o novi namembnosti dvorca oz. celotnega kompleksa. Preuči in določi se vse pomembne javne funkcije v neposredni bližini, prav tako se analizira lego kompleksa in dostopnost oz. prometno povezanost. Iz vseh narejenih analiz sledi sklep, da kompleks leži na dobri lokaciji. Blizu neokrnjene narave na eni strani in nedaleč stran od mestnega dogajanja na drugi. Na zahodu se nam pogled razprostira na Pohorje, bližina avtoceste pa nam zagotavlja hiter dostop do dveh večjih mest v bližini, Slovenske Bistrice in Maribora. Prav bližina Pohorja in neposredna povezava z avtocesto pripomoreta k izboru predloga za novo namensko rabo kompleksa. Poleg pohodništva, kolesarjenja in smučarskega turizma, ki je na Pohorju precej razvito, lahko ponudbo v novem medgeneracijskem središču dvorca Frajštajn zaokrožimo s terapijami z živalmi, konjeniškim turizmom ter jahalno šolo in tako obiskovalcu ponudimo dodatne aktivnosti v kateremkoli letnem času.
Ključne besede: Dvorec Frajštajn, Dvorec Spodnja Polskava, prenova kompleksa dvorca, Spodnja Polskava, Slovenska Bistrica, grajska arhitektura 16. stoletja.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 304; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (144,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici