| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Organizacija nadaljevalnega tečaja usposabljanja v letalski šoli SV
Primož Svatovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključna naloga obravnava nastanek in vpeljavo novega tečaja usposabljanja za nove in obstoječe pilote v SV ali izven nje. Letalska šola SV pokriva skorajda večino tečajev za pilote, vendar pa novi predpisi predvidevajo tečaj, ki ga v naši organizaciji še nimamo. Ker imamo primerno okolje, tehnična sredstva in visoko usposobljen kader, smo raziskali možnosti za izdelavo in vpeljavo novega tečaja, ki je prilagojen najnovejšim letalskim predpisom in predstavlja pomemben korak naprej k povišani stopnji usposobljenosti in konkurenčnosti naših pilotov ter nam omogoča neodvisnost pri šolanju in usposabljanju lastnega kadra. Uporabili smo metode, oblike in procese planiranja izobraževanja, predstavljene v teoretičnemu delu naloge. Izvedba in vsebina tečaja sta opisani v osrednjem delu, v zaključku naloge pa smo preverili in odgovorili na ključna vprašanja uvodnega dela.
Ključne besede: LOC-I izguba kontrole letala med letom, UPRT, negativni prenos znanja
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (958,03 KB)

2.
ROSUS 2020 - Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2020
2020, zbornik

Opis: ROSUS 2020 – Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2020 je strokovna računalniška konferenca, ki jo od leta 2006 naprej vsako leto organizira Inštitut za računalništvo iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru. Konferenca povezuje strokovnjake in raziskovalce s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida z uporabniki tega znanja, pri čemer uporabniki prihajajo iz raznovrstnih industrijskih okolij, biomedicine, športa, zabavništva in sorodnih področij. Zbornik konference ROSUS 2020 združuje strokovne prispevke več deset avtorjev, od tega dva vabljena predavanje ter več demonstracijskih prispevkov. Prispevki podajajo najnovejše dosežke slovenskih strokovnjakov s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida, osvetljujejo pa tudi trende in novosti na omenjenih strokovnih področjih. Velik poudarek prispevkov je na promoviranju ekonomske koristnosti aplikacij računalniške obdelave slik in vida v slovenskem prostoru. Takšne računalniške aplikacije zaradi visoke natančnosti, robustnosti in izjemnih hitrosti pri obdelovanju informacij nudijo namreč nove priložnosti za uveljavitev na trgu visokih tehnologij.
Ključne besede: računalniška obdelava slik, strojni vid, biomedicina, industrijske aplikacije, prenos znanja.
Objavljeno: 04.03.2020; Ogledov: 415; Prenosov: 86
URL Povezava na datoteko

3.
Management znanja v okviru mentorskega stila vodenja
Simon Kos, 2018, diplomsko delo

Opis: Zgodovina nas uči, da je človek eden najpomembnejših dejavnikov v podjetju. Včasih so delavce postavili na delovno mesto in jim dali delo brez razlage in brez vsake pomoči. Danes pa temu več ni tako, saj lahko vidimo, da velika večina podjetij veliko vlaga v izobraževanje in učenje svojih zaposlenih. Danes človeku ne damo več samo dela, temveč ga na to delo tudi temeljito pripravimo. Ponudimo mu izobraževanje, ki se najbolj prilega njegovemu profilu ter ga razvijamo tako, da lahko podjetju prinese čim več novih znanj. Delodajalec si svojega zaposlenega prilagodi glede na svoje podjetje tako, da lahko zanj čim več stori oziroma mu čim več doprinese. Ne le v finančnem smislu, temveč imamo v mislih tudi znanja, ki jih nekdo prinese v organizacijo. V diplomskem delu bomo govorili o managementu znanja in prenosu znanja med nadrejenimi in podrejenimi glede na stil vodenja, ki se uporablja v organizaciji. Opredelili bomo proces vodenja, vodjo, njegove naloge in lastnosti uspešnega vodje. Prav tako bomo razložili, zakaj je pomemben management znanja in kako se s tem soočajo podjetja v praksi. Podrobneje bomo opredelili aktualne stile vodenja in ocenili prenos znanja v vsakemu izmed njih. Posebej bomo preučili okvire mentorskega stila vodenja ter njegovo implementacijo v podjetju Etrad3 d.o.o. Izvedli bomo intervjuje z nadrejenimi in podrejenimi v omenjeni organizaciji ter tako pridobili informacije o njihovem dojemanju prenosa znanja. Iz teh podatkov bomo analizirali management znanja v podjetju in pripravili predloge za izboljšanje stanja v podjetju in predloge za uporabo v praksi. Z raziskavo smo ugotovili, da prihaja v mentorskem stilu vodenja do boljšega prenosa znanja kot v ostalih obravnavanih stilih. To smo potrdili tako z teoretično vsebino, kot tudi z raziskavo v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da ima največji vpliv na prenos znanja med nadrejenimi in podrejenimi motiviranost vsakega posameznika.
Ključne besede: management znanja, vodenje, vodja, znanje, prenos znanja, stil vodenja, mentorski stil vodenja
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 546; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (734,69 KB)

4.
ROSUS 2017
2017, zbornik strokovnih ali nerecenziranih znanstvenih prispevkov na konferenci

Opis: ROSUS 2017 – Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2017 je strokovna računalniška konferenca, ki jo od leta 2006 naprej vsako leto organizira Inštitut za računalništvo iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru. Konferenca povezuje strokovnjake in raziskovalce s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida z uporabniki tega znanja, pri čemer uporabniki prihajajo iz raznovrstnih industrijskih okolij, biomedicine, športa, zabavništva in sorodnih področij. Zbornik konference ROSUS 2017 združuje 12 strokovnih prispevkov enaindvajsetih avtorjev, od tega 4 vabljena predavanja. Prispevki podajajo najnovejše dosežke slovenskih strokovnjakov s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida, osvetljujejo pa tudi trende in novosti na omenjenih strokovnih področjih. Velik poudarek prispevkov je na promoviranju ekonomske koristnosti aplikacij računalniške obdelave slik in vida v slovenskem prostoru. Takšne računalniške aplikacije zaradi visoke natančnosti, robustnosti in izjemnih hitrosti pri obdelovanju informacij nudijo namreč nove priložnosti za uveljavitev na trgu visokih tehnologij.
Ključne besede: računalniška obdelava slik, uporaba računalniških slik, zborniki, posvetovanja, strojni vid, biomedicina, industrijske aplikacije, prenos znanja
Objavljeno: 10.03.2017; Ogledov: 1142; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (12,19 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
PRENOS ZNANJA PRI VIRTUALNIH TIMIH V PODJETJU HEWLETT-PACKARD ENTERPRISE
Damir Gračner, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Globalno porazdeljeni virtualni timi so dandanes nekaj povsem običajnega in predstavljajo odgovor na vse večjo potrebo po hitrem odzivanju na potrebe trga, nižanju stroškov ter hitrih rešitev za kompleksne organizacijske težave. Stik z ljudmi, občutek izolacije, težave pri komunikaciji, motivacija za delo in kulturne razlike pa je samo nekaj izzivov s katerimi se srečujejo virtualni timi. Izmenjava znanja je ključna aktivnost za uspešno upravljanje z znanjem, zato mora vsako podjetje tudi znati motivirati zaposlene za prenos znanja. Diplomsko delo obravnava prenos znanja pri virtualnih timih, s čimer sem želel prikazati, da je v timih, ki delujejo izrazito virtualno, uspešen prenos znanja ključnega pomena za visoko produktivnost in uspešnost pri opravljanju delovnih nalog ter dolgoročno zastavljenih ciljev podjetja. V okviru raziskave sem opravil anketo med zaposlenimi, ki delujejo v pretežno virtualnih timih. Njihovi odgovori so v skladu s teoretičnimi ugotovitvami, saj poudarjajo pomembnost zaupanja, učinkovite rabe modernih orodij za delo, dobre komunikacije in usklajenega delovanja med člani virtualnega tima.
Ključne besede: virtualni tim, zaupanje v virtualnih timih, prenos znanja, Hewlett-Packard Enterprise
Objavljeno: 29.02.2016; Ogledov: 694; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (685,61 KB)

6.
MEDGENERACIJSKI PRENOS ZNANJA NA DELOVNEM MESTU
Tina Movern, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Prenos znanja med ljudmi igra ključno vlogo pri razvoju ter napredku človeštva. Nekaterih najbolj kompleksnih znanj kot so jeziki in kulturne norme, so lahko naučena oziroma priučena od drugih ljudi, ti pa so jih pridobili od prejšnjih generacij. Kot glavno gonilno silo razvoja neke organizacije bi prav lahko vzeli količino, kvaliteto in možnost upravljanja prenosa znanj v sami organizaciji, kar je tudi glavni predmet naše raziskave. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se seznanimo s pojmi generacija, znanje, učeče se organizacije, medgeneracijski prenos znanja ter prenos znanja v organizaciji sami. Medgeneracijsko učenje ima pomemben učinek za organizacije, saj pripomore k izboljševanju notranjih procesov, kot so komunikacija, izmenjava znanj in zmožnosti sodelovanja. V empiričnem delu pa smo se osredotočili predvsem na medgeneracijski prenos znanja v organizacijskem okolju. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom. Na podlagi analize dobljenih rezultatov smo ugotovili, da je prenos znanja s starejše generacije na mlajšo večji, kot prenos znanja z mlajše generacije na starejšo. Ena izmed pomembnejših ugotovitev je, da so anketiranci več kot polovico pridobljenega znanja na delovnem mestu pridobili z medgeneracijskim sodelovanjem.
Ključne besede: generacija, znanje, učenje, medgeneracijski prenos znanja
Objavljeno: 26.01.2015; Ogledov: 1562; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

7.
PRENOS ZNANJA KOT KLJUČNA FUNKCIJA IZSELJENIH ZAPOSLENIH V MEDNARODNIH ORGANIZACIJAH
Daša Lukas, 2013, magistrsko delo

Opis: V trenutni informacijski dobi znanje predstavlja ključni, strateški poslovni vir vsake organizacije ter hkrati njeno osnovno konkurenčno prednost pred drugimi organizacijami. Znanje organizacije je utelešeno tako v organizaciji sami, kot tudi v njenih zaposlenih. Pri tem je ključnega pomena učinkovit management znanja, kar pomeni, da se organizacije aktivno ukvarjajo z identifikacijo, strukturiranjem, kreiranjem in prenosom znanja med vsemi njenimi členi: med zaposlenimi, med enotami ter med podružnicami. Če to povežemo z današnjim globalnim okoljem, kjer je delovanje organizacij preko meja neizbežno, ugotovimo, da je znanje dejavnik, ki omogoča mednarodni organizaciji konkurenčno prednost pred lokalnimi organizacijami, hkrati pa kompenzira pomanjkljivost, ki jo predstavlja dejstvo, da niso iz lokalnega okolja. Seveda pa znanje samo po sebi nima nobene vrednosti. Potrebno ga je aplicirati in uporabljati, vključiti v vsakodnevno delovanje in tudi prenašati in deliti z drugimi. V globalnem kontekstu pomenijo izseljeni zaposleni dragocen vir informacij, znanja in kompetenc. Vloge managerjev na mednarodnih operacijah se sicer razlikujejo, vendar postaja prav prenos znanja tista ključna funkcija, zaradi katere so najpogosteje poslani na začasno delo v tujino. Njihov največji doprinos pomeni prenos implicitnega znanja. Glede na to, da tega za razliko od eksplicitnega znanja ni mogoče kodificirati in shraniti, se ga lahko prenaša zgolj preko apliciranja in opazovanja. V tem primeru je uporaba izseljenih zaposlenih neizogibna. Ker pa je celoten cikel mednarodne operacije in s tem izseljevanja managerjev ter spodbujanja prenosa znanja zelo kompleksen in temu primerno težaven proces, mora biti pod skrbnim nadzorom vodstva ter mednarodnega managementa človeških virov. Naloga izpostavlja management znanja na eni strani, ter izseljene zaposlene kot nosilce znanja na drugi strani. V okviru raziskave med izseljenimi zaposlenimi različnih narodnosti preverjamo kakšne so vloge izseljenih zaposlenih na mednarodnih operacijah. Ugotavljamo, ali je njihova vloga jasno opredeljena, katera opravila jim vzamejo največ časa, kakšno je njihovo razumevanje vloge, ki jo imajo in kako razumejo motive, s katerimi so jih matične organizacije napotile v tujino. Posebej izpostavljamo slovenske managerje na začasnem delu v tujini in ugotavljamo, ali se njihove vloge razlikujejo od vlog managerjev drugih narodnosti. Poudarek dajemo funkciji prenosa znanja, ki jo postavljamo kot ključno funkcijo izseljenih zaposlenih.
Ključne besede: znanje, management znanja, prenos znanja, izseljeni zaposleni, mednarodne operacije
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 1704; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

8.
VPLIVI RAČUNALNIŠKIH IGER NA PROCES UČENJA MODELIRANJA POSLOVNIH PROCESOV: REŠEVANJE POSLOVNIH PROBLEMOV V SIMULACIJAH Z ZNANJI IN METODAMI IGRALCA RAČUNALNIŠKIH IGER
Rok Štucin, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema temo računalniških iger in njihov vpliv na proces učenja modeliranja poslovnih procesov. Ker je to področje izredno obsežno, saj je zaradi relativno zanimivih področji, v zadnjih letih postalo predmet raznih teorij in raziskav, smo se odločili, da temo te diplomske naloge bolje usmerimo. To diplomsko delo se tako, v okvirju teme računalniških iger in njihovih vplivov na učenje modeliranja poslovnih procesov, ukvarja z vprašanjem simulatorjev in reševanja poslovnih problemov s pomočjo znanja igralcev računalniških iger. Namen je prikazati sposobnosti in delo igralcev računalniških iger, ki skozi opravljanje nalog v svojem svetu, lahko pridobijo sposobnosti, ki bi ob primerni uporabi lahko koristile nekemu podjetju. Osnovo našemu delu so predstavljale ugotovitve in raziskave na temo igrificiranja in uporabe tehnik računalniških iger, kot orodje spodbujanja produktivnosti dela, ki jih je moč poiskati na svetovnem spletu. Postavili smo si dve hipotezi, ki sta nam predstavljali dva glavna problema našega diplomskega dela. Prva hipoteza, se nanaša na problem prenosljivosti znanj iz področja računalniških iger v poslovni svet. Na podlagi raziskav na temo znanj in sposobnosti igralcev računalniških iger je razvidno, da določena znanja obstajajo, ključno vprašanje pa še vedno ostaja moč prenosa le-teh. Zaradi težav pri izvajanju raziskovalnega dela in rezultatov, ki smo jih pridobili z izvajanjem ankete, smo morali Hipotezo 1 zavrniti, saj ni bilo zaznati kakršnega koli pozitivnega učinka, ki bi jih te sposobnosti prinesle. Druga hipoteza tega diplomskega dela se je nanašala na reševanje poslovnih problemov, z znanji igralcev računalniških iger v okolju poslovne simulacije (poslovne igre INNOV-8). Teorija je predstavljala možnosti, da sposobnosti igralcev računalniških iger privedejo do različnih rešitev nalog, katere smo po opravljeni raziskavi želeli primerjati. Ponovno smo imeli težavo z izvedbo raziskave, katera bi to teorijo potrdila. Glede na podatke, ki smo jih prejeli skozi anketo, smo Hipotezo 2 ob koncu diplomskega dela, bili primorani zavrniti. Za konec diplomskega dela, smo se zavezali, da tega problema ne bomo opustili, četudi nas je do trenutnih zaključkov privedel splet okoliščin, katerega nismo uspeli predvideti. Obenem ostajamo mnenja, da sta sveta računalniških iger in poslovanja v osnovi tako podobna, da bomo v prihodnosti opazili veliko pretoka idej, iz enega sveta, v drugega.
Ključne besede: igričar, prenos znanja, računalniške igre, poslovanje, simulacije
Objavljeno: 13.09.2012; Ogledov: 1184; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

9.
MANAGEMENT ZNANJ V NOVI KREDITNI BANKI MARIBOR
Sabina Jerenko, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar prikazuje pomembnost managementa znanja v Novi Kreditni banki Maribor. V prvem delu predstavljamo znanje kot enega izmed pomembnejših dejavnikov v podjetju, ki želi doseči uspešno poslovanje in ohraniti konkurenčno prednost. Znanje, učenje, usposabljanje, nadgrajevanje in prenos znanja so tesno povezani z managementom znanja, zato je le-ta predstavljen na koncu prvega dela. V drugem delu se osredotočamo na konkreten gospodarski subjekt, kjer je predstavljeno podjetje po organiziranosti, po glavnih mejnikih ter po izobrazbeni strukturi zaposlenih. Ta del je namenjen nadaljnjemu proučevanju prenosa znanja v organizaciji, kako le-ta poteka, čemu je namenjen,na kakšen način se izvaja, prav tako so predstavljene ugotovitve, podani pa so tudi predlogi in izboljšave. Diplomski seminar temelji na proučevanju literature in na analizi sekundarnih virov ter lastnih mnenj, ki temeljijo na razgovorih z zaposlenimi v Novi KBM. Zaradi vsakodnevnih sprememb mora Nova Kreditna banka Maribor, če želi ustvariti dolgoročen uspeh, neprestano nadgrajevati znanja, kajti le na tak način se znanjem lahko prilagodi.
Ključne besede: učenje, management znanja, banka, zaposleni, motiviranje, usposabljanje, prenos znanja, podjetje, uprava in konkurenčnost.
Objavljeno: 21.11.2011; Ogledov: 1501; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (598,06 KB)

10.
PRENOS ZNANJA IZ RAZVOJA V PODPORO UPORABNIKOM
Cene Lap, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga govori o izvajanju podpore strankam po nivojih v podjetju. Problem naloge prestavlja prenos znanja med oranizacijskimi enotami, komunikacijo med oddelki, izgradnjo in uporabo baze znanja. Teoretičen del opisuje znanje, s katerim razpolagajo organizacije. Osnove, na katerih temeljijo najboljše prakse za izvajanje storitev IT. Predstavljen je način uvajanja sprememb in težave, ki so se pri tem pojavile. Predstavljena je uporaba baze znanja z novim orodjem za podporo. Prikazani so rezultati učinkov spremeb, ki so nastali zaradi prenove procesa za obdobje od januarja 2008 do decembra 2008. Rezultat naloge je prenovljen proces podpore, ki se odraža v hitrejšem in boljšem rešavanju zahtev uporabnikov in posledično bolj zadovoljne stranke. Ostali rezultati prenove pa so nižji stroški podpore, razbremenitev zaposlenih, večje zadovoljstvo zaposlenih, potrebno znanje je dosegljivo in dostopno v pravem trenutku, hitrejše strokovno napredovanje zaposlenih. Predlagane so izboljšave, ki bi jih bilo dobro upoštevati pri nadaljnjem delu.
Ključne besede: prenos znanja, baza znanja, orodje za podporo, služba za izvajanje podpore
Objavljeno: 25.09.2009; Ogledov: 1847; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici