| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Preoblikovanje podjetja iz s.p. v d.o.o. na primeru podjetja Transport Matjaž Kohn s.p.
Žana Mesner, 2023, diplomsko delo

Opis: Organizacijska oblika samostojnega podjetnika predstavlja pogosto izbiro začetnega načina poslovanja podjetnikov v veliko dejavnostih. Oblika zagotavlja najbolj preprosti in najhitrejši način ustanovitve z možnostmi izbire dodatnih simplifikacij kot je pavšalno obračunavanje poslovnega izida in davka ter izključitev iz sistema plačevanja davka na dodano vrednost. Ob širjenju poslovanja pa postaja bolj primerna organizacijska oblika poslovanja družba z omejeno odgovornostjo. Ta oblika razmejuje poslovno in osebno odgovornost lastnika podjetja, hkrati pa zagotavlja ugodnejšo obračunavanje davščin ob višjih dobičkih ter več drugih možnosti davčne optimizacije z nudenjem različnih opcij deljenja dobička, obračunavanja stroškov dela, urejanja lastniških razmerij med podjetjem in lastnikom ipd. Simulacije z različnimi obsegu poslovanja kažejo, da družba z omejeno odgovornostjo ugodnejše obdavčevanje dobička zagotavlja že ob 10.000 evrih letnega dobička. Izbrano podjetje je s povprečnimi dobički 20.000 evrov že leta 2008 doseglo točko, ko bi lahko začelo z odločanjem o preoblikovanju, vendar še danes posluje kot samostojni podjetnik. Analiza vzrokov in proti preoblikovanju kaže, da se podjetje podobno kot številna druga za preoblikovanje odloča pozno, ker je na razpolago premalo enostavnih uradnih informacij glede preoblikovanja podjetij. Slovenski podjetniški sklad skuša preoblikovanja podjetij spodbujati z vavčerji za povračilo do 60 % strokov, vendar pa podjetjem niso na razpolago nobeni podatki o stroških, ki lahko dosežejo tudi več tisoč evrov. Podjetjem tudi niso na razpolago vzorci dokumentacij ali uradne smernice glede tega, da se za izvedbo preoblikovanja obrniti na pravne ali računovodske strokovnjake. Rezultati študije primera kažejo, da bi z javnim obveščanjem in informiranjem ključno pripomogli k spodbujanju slovenskih podjetij k preoblikovanju.
Ključne besede: samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, preoblikovanje podjetja, prenos podjetja, davčna optimizacija
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

2.
Slovenska podjetniška demografija in prenos podjetij : slovenski podjetniški observatorij 2018
Dijana Močnik, Mojca Duh, Katja Crnogaj, 2019, znanstvena monografija

Opis: V monografiji smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2017 ter primerjali ključne podatke za leto 2016 oziroma 2015 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva (to so dejavnosti industrije, gradbeništva, trgovine in storitev). V Sloveniji je bilo leta 2017 v celotnem gospodarstvu 122.618 podjetij, ki so zaposlovala 563.356 ljudi. Največ podjetij (skoraj petina) je v Sloveniji leta 2017 delovalo v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Tudi v EU-28 je leta 2016 več kot četrtina podjetij (25,9 % ali 6,3 milijona) poslovala v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Ta dejavnost je zaposlovala največ ljudi, skoraj četrtino (23,4 % ali 33,3 milijona). Podjetja predelovalnih dejavnosti v EU-28 in Sloveniji so ustvarila največ dodane vrednosti. Povprečna dodana vrednost na zaposleno osebo za agregirane dejavnosti v EU-28 v letu 2016 je znašala 50.900 evrov, v Sloveniji pa 32.700 evrov (36 % manj), najvišja je bila na Irskem (135.600 evrov), najnižja pa v Bolgariji (12.600 evrov). V drugem delu smo proučevali prenos podjetij kot eno izmed od najbolj kritičnih faz v življenjskem ciklu podjetja. Anketirali smo izbrani vzorec strokovnjakov, ki na nacionalni ali regionalni ravni predstavljajo pomembne akterje v podpornem okolju za prenose MSP. Izvedli pa smo tudi raziskavo o prenosih podjetij med ustanovitelji/lastniki MSP v Sloveniji, saj nas je zanimalo, kako podjetniki načrtujejo izvedbo prenosa podjetja in kakšna je potreba po podpori v tem procesu. Pri tem smo se omejili na starostno skupino podjetnikov 55+ in poleg vidika upokojitve upoštevali tudi druge razloge za prenos podjetja.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prenos podjetja, podporno okolje za prenose podjetij
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 365; Prenosov: 28
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Prehod družinskega podjetja iz 2. v 3. generacijo
Gašper Žižek, 2022, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje je oblika podjetja, ki se od nedružinskih podjetij zelo razlikuje. Pri družinskih podjetjih gre za sodelovanje članov družine pri vodenju podjetja, pri čemer z družinsko kulturo, vrednotami in interesi predstavljajo podobo podjetja zunanjemu svetu. Družinski člani, ki v podjetju sodelujejo, so zelo povezani in navezani drug na drugega, kar lahko na podjetje vpliva tako pozitivno kot tudi negativno. Eden izmed dejavnikov, ki v največji meri vpliva na uspešno delovanje in dolgo življenjsko dobo družinskega podjetja, je proces nasledstva, oziroma prehod podjetja iz generacije v generacijo. Vodje družinskih podjetij imajo na voljo več različnih možnosti med katerimi lahko izbirajo komu bodo zapustili svoj življenjski projekt, svoje podjetje. Ključnega pomena je, da se o nasledstvu v podjetju razmišlja. V veliko primerih podjetja, katerih proces nasledstva se postavlja na stranski tir, kasneje propadejo, saj nimajo dovolj usposobljenega naslednika, ki bi lahko prevzel in vodil podjetje. V Sloveniji je ena izmed glavnih težav prav v tem, da se večino podjetij na prehod na naslednjo generacijo ne pripravlja, zato jih veliko po prehodu iz prve v drugo generacijo tudi propade. V diplomskem projektu smo na primeru podjetja Lesdom preučili življenjsko pot podjetja, njegovo uveljavitev na trgu in aktualno poslovanje. Prav tako smo spoznali, kako je pri njih potekal prenos iz prve v drugo generacijo in kakšne so njegove možnosti prehoda iz druge v tretjo generacijo.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo družinskega podjetja, prenos družinskega podjetja, uspešnost prehoda na tretjo generacijo
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 482; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (5,55 MB)

4.
Izzivi in načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju Lorbek & CO. d. o. o.
Gregor Lorbek, 2021, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so ključen del vsakega gospodarstva in se srečujejo z edinstvenimi, njim specifičnimi izzivi. V diplomskem projektu smo te izzive podrobneje predstavili in posvetili posebno pozornost problematiki nasledstva, saj ga številni avtorji opredeljujejo kot enega največjih in ključnih strateških izzivov družinskega podjetništva, ki se mu je potrebno začeti posvečati že zgodaj. Pregled vseh možnih načinov prenosa podjetja in pravočasen proces uvajanja naslednika sta za uspešno izvedbo nasledstva. Veliko prednosti, ki jih imajo družinska podjetja, izhaja iz družine same. Odnosi v družini tudi močno vplivajo na uspeh poslovanja družinskega podjetja, zato smo jih v tem diplomskem projektu podrobno obdelali in predstavili. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili družinsko podjetje Lorbek & CO. d. o. o., njegove probleme, odnose znotraj družine in prihodnje načrte za prenos podjetja. Ugotovili smo, da se je podjetje že začelo ukvarjati z uvajanjem naslednika in ima dobre možnosti za uspeh.
Ključne besede: družinsko podjetništvo, odnosi v družini, nasledstvo, prenos podjetja
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 734; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

5.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 921; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

6.
Prenos družinskega podjetja iz druge v tretjo generacijo
Karmen Čižmek, 2020, diplomsko delo

Opis: Uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je v družinskem podjetju ključnega pomena za nadaljnje delovanje. Lastnik/manager podjetja mora že zelo zgodaj začeti z uvajanjem in izobraževanjem naslednika, saj je to ena izmed ključnih stvari za uspešno nasledstvo. V diplomskem seminarju obravnavamo družinsko podjetje in njegove posebnosti ter predstavimo proces nasledstva. Predstavili smo družinsko podjetje Čižmek elektroinstalacije d.o.o., raziskali, kaj so njegove prednosti in slabosti, kdo so ključni udeleženci in kakšni so odnosi med njimi. Prišli smo do ugotovitev, da na proces nasledstva v družinskem podjetju vplivajo ključne osebe v podjetju, to so družinski člani, zaposleni in okolica, ter interakcija med njimi. Model procesa nasledstva smo aplicirali na podjetje in ugotovili, kako skladno je nasledstvo v podjetju s teoretično razlago tega.
Ključne besede: prenos družinskega podjetja, družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva v družinskem podjetju.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 792; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
Statusno preoblikovanje podjetnika ter prenos podjetja na podjetnika posameznika : diplomsko delo
Vanessa Pintarič, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja. Med podjetnikom in ostalimi oblikami gospodarskih subjektov obstajajo pomembne razlike, zakonodajalec je zato oblikoval specialna pravila ki veljajo, kadar se določena pravnoorganizacijska oblika gospodarske družbe ustanavlja, preoblikuje oziroma preneha obstajati. Specialna pravila so oblikovana zato, da ustrezajo interesom, za uresničevanje katerih so namenjena, obenem pa podjetniku olajšajo izvrševanje upravičenj, ki mu pripadajo. Podjetnik lahko za časa svojega življenja prenese podjetje na drugo fizično osebo, s čimer na prevzemnika preidejo vse pravice in obveznosti podjetnika prenosnika v zvezi s podjetjem. Podjetnik prevzemnik kot univerzalni pravni naslednik vstopi v vsa pravna razmerja v zvezi s prenesenim podjetjem podjetnika. Pri prenosu podjetja na podjetnika prevzemnika pravno dosledno ne gre za statusno preoblikovanje dotedanjega samostojnega podjetnika, saj ta za preneseno premoženje od prevzemnika podjetja ne dobi nasprotne izpolnitve, katere predmet bi bili njegovi deleži, temveč je predmet njegove izpolnitve lahko kakšna druga premoženjska pravica ali pa denar, prenos pa je lahko opravljen tudi neodplačno. Pri podjetniku razpolagalcu ne gre za prenašanje podjetniško organiziranega premoženja (v smislu materialnega statusnega preoblikovanja), temveč gre za njegov popoln umik iz organiziranega podjema. Namen instituta prenosa podjetja na podjetnika prevzemnika je omogočiti spremembo pravne pripadnosti (vsega ali dela) podjetniško organiziranega premoženja podjetnika razpolagalca, tako da omogoči njegov prehod na podjetnika prevzemnika z univerzalnim pravnim nasledstvom. Prenos podjetja se nujno odrazi tudi v poslovnih knjigah oziroma računovodskih izkazih udeleženih nosilcev podjema, v katerih se to premoženje izkazuje, zato se dotakne tudi področja računovodenja gospodarskih družb. Zakonodajalec je omogočil, da pod določenimi pogoji prenos podjetja na podjetnika prevzemnika opravimo po načelu davčne nevtralnosti, kar omogoča kontinuiteto poslovanja in zmanjša finančno breme tako za prenosnika kot prevzemnika podjetja.
Ključne besede: podjetnik, podjetnik prevzemnik, prenos podjetja, statusno preoblikovanje, univerzalno pravno nasledstvo, obdavčitev podjetnika posameznika, davčno nevtralni prenos
Objavljeno v DKUM: 12.10.2020; Ogledov: 1443; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (406,14 KB)

8.
Strateški načrt prenosa družinskega podjetja Moja priložnost d. o. o.
Iris Pivec, 2019, diplomsko delo

Opis: S pojmom prenos podjetja označujemo prenos lastništva in upravljanja podjetja na naslednika. Za dolgoročno uspešnost podjetja pa je treba prenos načrtovati in v okviru družinske ustave pripraviti strateški načrt prenosa vodenja in lastništva podjetja. Cilj dela je bil opredeliti pomembnost navedenih družinskih dokumentov in predstaviti, kako naj podjetje k pripravi le-teh pristopi.
Ključne besede: Prenos družinskega podjetja, družinsko podjetništvo, družinska ustava, strateški načrt prenosa podjetja.
Objavljeno v DKUM: 18.12.2019; Ogledov: 1222; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

9.
Nasledstvo in konflikti v družinskem podjetju
Žiga Podgrajšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opredelili družinsko podjetje, predstavili nasledstvo in konflikte v družinskih podjetjih ter proučili primer družinskega podjetja z anketnim vprašalnikom. V družinskih podjetjih se pogosto pojavijo konflikti, saj gre za kompleksen sistem družinskih članov. Proučili smo, kaj so družinska podjetja in kaj jih loči od nedružinskih, do kakšnih konfliktov prihaja v njih ter kako potekata načrtovanje in prenos nasledstev v teh podjetjih. Cilji diplomskega projekta so tako teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opisali vse ključne značilnosti družinskih podjetij ter nasledstvo in konflikte. V empiričnem delu pa smo natančno proučili družinsko podjetje »Z«, kjer smo z anketnim vprašalnikom dobili odgovore na zastavljena vprašanja o konfliktih in nasledstvu. Dobljeni rezultati so bili pričakovani, saj je družinsko podjetje »Z« še v prvi generaciji, kjer je ustanovitelj tudi lastnik in ima dva sinova, ki sta oba zaposlena v družinskem podjetju. Pričakovali smo, da so konflikti v družinskem podjetju kar pogosti, kar smo na koncu tudi potrdili.
Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, konflikti, prenos.
Objavljeno v DKUM: 25.07.2019; Ogledov: 1369; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, diplomsko delo

Opis: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Ključne besede: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1317; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici