SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJNI POMEN PLANIRANJA NASLEDSTVA V LASTNIŠTVU IN VODENJU ZA DRUŽINSKO PODJETJE
Petra Weindorfer, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Točka preloma, ko se začne podjetje dokončno opredeljevati kot družinsko podjetje, je trenutek umika podjetnika, ki je podjetje ustanovil, in prepuščanje funkcij v podjetju potomcem. Podjetja bodo v današnjih negotovih razmerah lažje preživela boj s konkurenco in se razvijala, če bodo planirala proces nasledstva, saj je planiranje procesa nasledstva zagotovo področje, katero lahko vpliva na nadaljnji razvoj in uspeh podjetja. Planiranje nasledstva bi moralo potekati v skladu z nasledstvenim planom, prav tako bi bilo priporočljivo, da ga lastnik sprejme še v času, ko je podjetje stabilno. Planiranje pa naj zajema tako lastniški kot tudi vodstveni vidik nadaljevanja podjetja.
Ključne besede: Družinsko podjetje, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva v vodenju in lastništvu, prenos vodenja in lastništva na naslednjo generacijo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2070; Prenosov: 460
.pdf Celotno besedilo (730,00 KB)

2.
NASLEDSTVO DRUŽINSKEGA PODJETJA NA PRIMERU HARAMIJA & CO. K.D.
Katarina Haramija, 2011, diplomsko delo

Opis: Če hočemo, da podjetje preživi prenos z ene generacije na drugo, je zelo pomembno, da planiramo nasledstvo. Veliko je podjetij, v katerih tega niso naredili, in so bili potem primorani podjetja prodati ali pa so šla v stečaj (Vadnjal 1997, Glas 2003, Leah 1991). Pri planiranju procesa nasledstva lahko dodamo še, da gre za dolgotrajen in večstopenjski proces, ki se ne zaključi zgolj s prenosom moči predhodnika na naslednika, ampak lahko o uspešnem prenosu govorimo takrat, ko se novo vodstvo povsem integrira v poslovni proces družinskega podjetja. Pri pisanju diplomskega seminarja smo s proučevanjem družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., ugotovili, da je družinsko podjetje resnično nekakšna posebna organizacija, ki jo prepletata družinski in poslovni proces. Prav zaradi prepletanja teh dveh procesov oziroma sistemov lahko prihaja do različnih nesoglasij in konfliktov. V diplomskem seminarju smo dali največji pomen preučevanju nasledstvenih možnostih in nasledstvenem procesu družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., saj lahko družinsko podjetje le s pravočasnim in pravilnim planiranjem nasledstva obstoji na trgu, deluje naprej, se razvija in raste. Le pravočasno planiranje lahko pomaga temu, da podjetje preživi prehod z ene generacije na drugo in da je ta prehod uspešen.
Ključne besede: Družinsko podjetje, Medgeneracijski prenos lastništva, Proces nasledstva, Lastniki podjetja, Nasledniki podjetja
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1377; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

3.
PRENOS VODENJA V DRUŽINSKEM PODJETJU OB TRANZICIJI - PREHODU IZ GENERACIJE V GENERACIJO
Ervin Stojnšek, 2014, diplomsko delo

Opis: Apostolsko nasledstvo pravi, da ima 12 apostolov naslednike, na katere je oblast prenesel sam Bog. V rimskokatoliški cerkvi veljajo vsi škofje za apostolske naslednike, papež pa velja za Petrovega naslednika. Pravijo, da so rimski papeži Petrovi neposredni nasledniki, da imajo njegov položaj in funkcijo ter da jim je Kristus dal najvišjo oblast nad celotno cerkvijo. Nauk ni biblijski (Internetska biblioteka Watchtower 2010). Nasledstvo kot proces je tako prisotno že skozi vso človeško civilizacijo. Njegov osnovni namen pa je nadaljevanje ustvarjene vrednosti in njena nadaljnja rast. V današnji družbeni ureditvi predstavlja podjetništvo temelj zasebnega profitnega sektorja. Številni raziskovalci v Evropi in ZDA ugotavljajo, da družinska podjetja predstavljajo pomemben delež v strukturi vseh podjetij ali pa celo prevladujejo (Duh 2003, 13). Z raziskavo, opravljeno v okviru diplomskega seminarja, opisujemo najpogostejše dileme na vprašanje, kdaj, kako in ob kakšnih pogojih so se nosilci vodstvenih funkcij v družinskih podjetjih pripravljeni umakniti ter odločanje v podjetju celostno zaupati mlajši generaciji. Opisano je namreč eno izmed ključnih vprašanj, na katerega ni enoznačnega odgovora. Ob zgoraj navedenem v diplomskem seminarju opisujemo še ključne osebe, ki v besedni zvezi družinsko podjetje predstavljajo, t. i. stebre poslovanja in imajo zaradi krvnega ali razširjenega sorodstva vpliv na potek tranzicije – prehoda iz generacije v generacijo v družinskih podjetjih. V praktičnem delu diplomskega seminarja analiziramo trenutno stanje tranzicije v obsoteljskih slovenskih podjetjih. Predstavljamo rezultate raziskave opravljene med večjim številom podjetnikov – nosilcev vodenja družinskih podjetji, ki so tranzicijo že izpeljali oziroma so na tem, da jo bodo izpeljali v prihodnosti.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva v vodenju in lastništvu, prenos vodenja in lastništva na naslednjo generacijo, nasledstvene možnosti.
Objavljeno: 10.07.2014; Ogledov: 756; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

4.
INOVATIVNOST GENERACIJE NASLEDNIKOV V MANJŠIH DRUŽINSKIH PODJETJIH V TRANZICIJSKEM GOSPODARSTVU
Marina Letonja, 2016, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji raziskujemo prenos upravljanja in vodenja ter lastništva v manjših družinskih podjetjih (MDP) na naslednjo generacijo kot potencial invencijsko-inovacijskih-difuzijskih procesov (IIDP) v MDP v tranzicijskem gospodarstvu. V raziskavi smo se osredotočili na teorije proizvodnih virov, podjetništva (osebnostne lastnosti podjetnikov, podjetniške sposobnosti), družinskih podjetij (planiranje nasledstva, nasledstvo), na znanju temelječo teorijo (prenos in kreiranje znanja) in teorijo inovacijskega managementa (inovativnost naslednikov in inovativnost ustanoviteljev, inovativnost MDP). Na njihovi podlagi smo razvili konceptualni model. S pomočjo zastavljenega konceptualnega modela smo dokazovali, da se da prenesti inovativnost ustanoviteljev ob uporabi različnih dejavnikov inovativnosti na naslednike v MDP. Poudarek v doktorski raziskavi je na inovativnosti posameznikov v MDP, katere rezultat je inovativnost MDP. V raziskavi merimo inovativnost posameznika, tako naslednika kot ustanovitelja, ki ju primerjamo, in inovativnost MDP in smo za to poiskali preverjene merske instrumente. Hkrati predpostavljamo, da z merjenjem inovativnosti MDP lahko tudi posredno merimo inovativnost posameznika, saj razumemo, da je inovativnost značilnost podjetja, oziroma kar lastnika/ov, in s tem tudi naslednika/ov. V empirično raziskavo smo zajeli 103 MDP iz Slovenije, ki zaposlujejo od 1 do 249 delavcev. Na podlagi rezultatov empirične raziskave ugotavljamo, da od devetih v preverjanje konceptualnega modela vključenih dejavnikov (priprava prenosa nasledstva, podjetniške sposobnosti ustanovitelja, prenos nemega in praktičnega znanja ustanovitelja, formalna izobrazba naslednika, delovne izkušnje naslednika v drugih podjetjih, zunanje usposabljanje naslednika, družinska kultura ustanovitelja, managementski stil ustanovitelja ter prenos socialnega kapitala ustanovitelja), le dva dejavnika nimata pozitivne povezave z inovativnostjo naslednikov – formalna izobrazba naslednikov in managementski stil ustanovitelja. Pomemben prispevek doktorske disertacije vidimo v preverjanju teorije, tako s področja inovacijskega managementa kot s področja družinskega podjetništva, v tranzicijskem gospodarstvu. Večina raziskav o inovativnosti, ki so še vedno skromne v svetovnem merilu, se nanaša na razvita gospodarstva in med njimi ni raziskave na temo inovativnosti naslednikov v MDP. Izvirni znanstveni prispevek disertacije je nov model za oceno in razvoj inovativnosti naslednjih generacij v MDP v tranzicijskem gospodarstvu. Izhaja iz zastavljenega temeljnega raziskovalnega vprašanja ter osrednje teze doktorske disertacije. Izkazal se je v delno dokazanih ali ovrženih hipotezah, da je generacija naslednikov v MDP v tranzicijskem gospodarstvu, med katera sodi tudi Slovenija, enako inovativna kot generacija ustanoviteljev in da se to kaže v povečani inovativnosti druge generacije družinskih podjetij, čeprav še vedno po številu inovacij generacija naslednikov zaostaja za generacijo ustanoviteljev. V doktorski disertaciji dokazujemo, da se da prenesti inovativnost ustanovitelja preko izbranih dejavnikov inovativnosti na naslednike v MDP.
Ključne besede: družinsko podjetje, inovacijski management, inovativnost, inoviranje, naslednik, naslednja generacija, ne-tehnološke inovacije, prenos nasledstva, Slovenija, tehnično-tehnološke inovacije, management, tranzicijsko gospodarstvo
Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 1321; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (5,59 MB)

5.
Problematika nasledstva v družinskih podjetjih
Žan Juhart, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo najprej predstavili nekaj osnovnih dejstev o družinskih podjetjih, kasneje pa bomo obravnavali problematiko nasledstva v družinskih podjetjih. Večina slovenskih podjetij je družinskih podjetij, pa čeprav se veliko ljudi tega še vedno ne zaveda predvsem zaradi majhnosti podjetij. Družinska podjetja kljub svoji majhnosti predstavljajo velik in pomemben del gospodarstva. Kot enega največjih problemov družinskega podjetništva lahko omenimo kar sam prenos nasledstva družinskih podjetij na naslednjo generacijo, ki se velikokrat ne izvede uspešno, posledično pa podjetje propade. V diplomski nalogi želimo preučiti literaturo, ki obravnava družinsko podjetništvo, ter na primeru podjetja praktično raziskati, kako poteka prenos slovenskih družinskih podjetij.
Ključne besede: Družinsko podjetništvo, nasledstvo, prenos nasledstva, problematika nasledstva, podporni ukrepi.
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 166; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

6.
Razvoj družinskega podjetja Kimmy oblačila za delo skozi generacije
Kim Sevšek, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja predstavljajo zelo pomemben delež vsega gospodarstva po celem svetu. Njihova ključna posebnost je povezanost družine v posel. Opredelili smo družinska podjetja in ugotavljali povezave teoretičnih izhodišč na primeru družinskega podjetja Kimmy oblačila za delo. V začetku teoretičnega dela smo podrobno predstavili pojme podjetje, podjetništvo in podjetnik. Pregledali smo področje vodenja in organizacije in v nadaljevanju opisali pomen rasti ter razvoja. Nadalje smo se posvetili definiciji družinskega podjetja, njegovim bistvenim značilnostim ter ključnih posebnostim. Dotaknili smo se tudi njegovih prednosti in slabosti, obrazložili glavne razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji in pregledali problematiko prenosa nasledstva podjetja na naslednjo generacijo. Raziskava je potekala v družinskem podjetju Kimmy oblačila za delo. V tem delu smo z intervjuji ustanoviteljice, trenutnega lastnika in morebitnega naslednika ugotavljali kako se je družinsko podjetje Kimmy oblačila za delo razvijalo skozi generacije. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za začetek družinskega podjetja in razvoj njihove dejavnosti skozi generacije. Dotaknili smo se tudi odnosov v družinskem podjetju ter ugotavljali ali so trenja med družinskimi člani pogosta. Zanimala nas je problematika nasledstva v družinskem podjetju, v nadaljevanju pa smo raziskali tudi kakšne so ključne lastnosti uspešnega družinskega podjetnika - Ugotovili smo, da se dejavnost družinskega podjetja razvija skozi generacije, saj se na trgu potrebe konstantno spreminjajo, podjetje pa se mora prilagajati. Pomemben del razvoja družinskega podjetja na sploh pa prinaša tudi mlajša generacija, za katero velja, da ima bolj odprto in kreativno razmišljanje. Rezultati so pokazali, da imajo na uspeh družinskega podjetja velik vpliv odnosi v družini in podjetju, te pa morajo biti trdni, iskreni in spoštljivi. Odnosi v družinskem podjetju močno vplivajo tudi na možnost nastanka konfliktov. Dejstvo je, da nesoglasja nastajajo v vseh odnosih, v veliki meri pa se jim torej lahko izognemo z dobrimi in odkritimi družinskimi odnosi. Potrdili smo tudi dejstvo, da je ločnica med družino in podjetjem v družinskih podjetjih tanka. Izrednega pomena pri tem pa je težnja k vzdrževanju ustreznega razmerja med družinskim in poslovnim življenjem. Odgovori intervjuvancev so pokazali, da si sicer vsaka generacija želi, da bi podjetje ostalo v družinskih rokah, vendar pa v primeru, da se naslednja generacija ne izkaže dovolj to ni splošno dejstvo. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili tudi, da je prenosu nasledstva družinskega podjetja trenutno posvečeno premalo pozornosti. Druga generacija pa je s tem že bolj seznanjena in v prihodnosti namerava temu posvetiti več pozornosti. Ugotovili smo, da se družinska podjetja močno trudijo za dobro ime in ugled tako družine kot podjetja. Velik poudarek dajejo kvaliteti dela in kvaliteti svojih izdelkov. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje tudi razvoj podjetja in dejavnosti, konstantno raziskovanje ter dodajanje novih tehnologij in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo tudi, da so za uspeh družinskega podjetja izrednega pomena tudi ključne lastnosti podjetnika, te pa se ni mogoče naučiti čez noč. Nekaj podjetniških lastnosti naj bi imeli že v svoji osebnosti, večino pa se pridobi z delom, nenehnim učenjem ter nadgrajevanjem svojega znanja.
Ključne besede: - Podjetje - Družinsko podjetje - Družina - Razvoj dejavnosti - Prenos nasledstva
Objavljeno: 10.09.2018; Ogledov: 15; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (414,17 KB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici