| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Doživljanje in premagovanje strahu pri predšolskih otrocih
Natalija Jagodič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo Premagovanje strahu pri predšolskih otrocih. Predstavili smo čustveni razvoj otroka, razvoj osnovnih čustev in opredelili pomen čustev za celostni razvoj otroka. Raziskovali smo tudi posebnosti, ki se nanašajo na otrokovo čustvovanje in izražanje čustev v predšolskem obdobju. Posebno poglavje pa je namenjeno primarnemu čustvu, ki nas poleg ljubezni spremlja skozi vso človeško zgodovino, to je strah. Čustvo, ki je pogosto prisotno v naših življenjih. Otrok ga v prvem starostnem obdobju kaže z jokom, nemirnim vedenjem, mimiko obraza. V drugem starostnem obdobju pa se to izražanje stopnjuje, pojavlja se tudi agresivno vedenje otrok. Dostikrat je tak otrok individualist, se izolira od okolice, ni pripravljen sodelovati v usmerjenih dejavnostih, njegova stiska se kaže tudi v govoru in takšen otrok potrebuje posebno pomoč. Zatorej smo preučili strahove otrok, ki so vsakodnevno prisotni in pripravili posebno strategijo, kako se na te strahove odzivati in jih čim prej omiliti ali odpraviti. V empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila narejena v vseh oddelkih vrtca Rogaška Slatina. Namen raziskave je bil raziskati pojavnost strahu pri predšolskem otroku, kako ga prepoznati in kakšna je razlika v pogostosti doživljanja strahu glede na spol. Ugotoviti smo želeli tudi, kako vzgojitelji pristopijo k otroku, ki se sooča s strahovi. Na podlagi rezultatov raziskave smo želeli priti do ugotovitve, kako naj bi potekalo kvalitetnejše delo z otroki, ki se spopadajo z določenimi strahovi, s katerimi metodami si lahko pomagamo in na kaj moramo biti pozorni. Rezultati so pokazali, da deklice v predšolskem obdobju najbolj pogosto doživljajo strah pred tujci, medtem ko je dečke najbolj strah zapustitve. Svojo stisko in strahove najbolj pogosto izkazujejo z jokom in vznemirjenostjo. Zaskrbljujoč je rezultat o tem, da v več kot polovici situacij, kjer otrok kaže stisko, vzgojitelj ne poišče strokovne pomoči.
Ključne besede: čustveni razvoj, pomen čustev, strah, predšolsko obdobje, premagovanje strahu
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 3522; Prenosov: 510
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

2.
Otroški strah in zobozdravniški stol
Ana Polenek, 2013, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Medicinska sestra, zaposlena na področju dentalne medicine je avtonomna pri ugotavljanju potreb po dentalni medicini, načrtovanju, izvajanju in pri vrednotenju izvedenih negovalnih intervencij, med katerimi se prepletajo številni postopki in posegi. Med takšne storitve lahko štejemo zobozdravstveno preventivo, pripravljanje delovnih materialov pa tudi pripravo pacienta, ki se obiska zobozdravnika boji in/ali ga (celo) odklanja. Namen: Z raziskavo smo želeli ugotoviti, česa je otroke pred obiskom zobozdravnika najbolj strah in kako uspešna je medicinska sestra pri premagovanju njihovega strahu. Zanimalo nas je tudi, ali starši otroka na obisk zobozdravnika pripravijo. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metoda raziskovanja s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Vzorec raziskave so predstavljali naključno izbrani otroci in starši otrok. Raziskava je bila opravljena v čakalnici otroškega zobozdravstva v Zdravstvenem domu Celje. Rezultati in diskusije: Podatki, pridobljeni z raziskavo, so razkrili, da je anketirane otroke, tako predšolske kot šolske, strah obiska zobozdravnika zaradi neznanega. Večini anketiranih otrok je pri premagovanju strahu pred zobozdravnikom uspešna pomoč medicinske sestre pomembna, za pogovor o delu pa se raje obrnejo na starše ali na zobozdravnika. Rezultati so nam pomagali ugotoviti tudi, da je strah pred zobozdravnikom pogostejši pri deklicah.
Ključne besede: otroški strah, obisk zobozdravnika, dentalna medicina, vloga medicinske sestre, premagovanje strahu.
Objavljeno: 25.02.2013; Ogledov: 1220; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

3.
Tema strahu v ljudski pravljici
Janja Mohorič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Tema strahu v ljudski pravljici smo analizirali izbrane pravljice z različnih območij sveta, da bi ugotovili, kako obravnavajo strah. Pravljice so iz različnih zbirk, ki so na Slovenskem izšle v letih 1962–2011. Izbrali smo kitajsko, japonsko, indijsko, perzijsko, rusko, slovensko in tudi druge folklorne pravljice. Predstavili smo tudi sporočila pravljic v zvezi s premagovanjem strahov. Raziskali smo okoliščine pojavljanja strahu, vzroke zanj, motivacijo lika, načine soočanja s strahom ter funkcijo strahu v izbranih pravljicah. Pri opredeljevanju pojmov in pri seznanjanu z različnimi teorijami smo črpali z različnih področij: psihologije, etnologije, folkloristike, mladinske književnosti in literarne teorije. Predstavili smo tudi razvoj čustev, pojav in razumevanje strahu, koncept samopodobe. Diplomsko delo je teoretične narave, uporabljene so bile naslednje raziskovalne metode: deskriptivna, komparativna, zgodovinska, metodi analize in sinteze ter metoda klasifikacije. Ugotovili smo, da so strahovi v pravljicah povnanjeni in poosebljeni. V simboliki pošasti lahko najdemo različne projekcije strahov. Pri njihovem ubesedovanju se v pravljicah pogosto pojavijo frazemi. Strah pri likih se je največkrat pojavil v obrambni vlogi, zelo pogosto ga je povzročilo ustrahovanje. Lahko je bil povezan z nizko samopodobo. Na slednjo je vplivalo okolje s previsokimi pričakovanji, z ustrahovanjem, etikiranjem in zanemarjanjem pravljičnega lika. Pravljice so lahko bralcu ponudile zgled. Izpostavile so določena ravnanja, vrline, držo. Vplivale so na to, da se je bralec zavedel nesmiselnosti strahu. Lik je lahko vse do konca pravljice ostal strahopeten, toda ko se je znašel na poti, je dobil nov osebni motiv. Odločil se je, da bo svojo željo tudi uresničil in začel je v ta namen delovati. Na strah je gledal z drugačnega vidika. Skozi preizkušnje so pravljični liki prehajali tako, da so svoj primankljaj nadomeščali s pametjo, iznajdljivostjo, zvitostjo itd. Lahko so jim bili v pomoč pomočniki, čudežni pripomočki ter nasveti.
Ključne besede: vrste strahov, premagovanje strahov, otrok in strah, samopodoba, ljudska (folklorna) pravljica, analiza teme strahu v izbranih folklornih pravljicah
Objavljeno: 27.03.2013; Ogledov: 2292; Prenosov: 298
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

4.
STRAH PRED PREVERJANJEM IN OCENJEVANJEM ZNANJA PRI UČENCIH TER NAČINI SPOPRIJEMANJA Z NJIM
Jerneja Župnek, 2013, diplomsko delo

Opis: Strah in njegove negativne posledice niso značilne le za odrasle. Način življenja otrok in mladostnikov namreč postaja vse bolj podoben stresnemu načinu življenja odraslih. Osrednji problem diplomske naloge je proučiti strah pred preverjanjem znanja pri učencih. Temo diplomske naloge sem izbrala na podlagi opazovanja učencev pred in med preverjanjem in ocenjevanjem znanja med obvezno pedagoško prakso, ter med pripravami na ocenjevanje pri prostovoljni pomoči otrokom z učnimi težavami na Centru za Socialno delo v Celju. V teoretičnem delu naloge sem se osredotočila na to, kaj je strah, kaj ga povzroča, kakšne posledice lahko ima ter posledično kdaj govorimo o stresnih motnjah. Zanimalo me je, kako se strah kaže, kakšni so vzroki zanj, kako ga prepoznamo in kako na najbolj učinkovit način pomagati učencem pri premagovanju le-tega. Zajela sem specifične značilnosti otrok, ki pogosteje doživljajo strah pred preverjanjem in ocenjevanjem znanja, in to povezala z atribucijsko teorijo. Ne nazadnje pa je govora tudi o nepogrešljivih načinih spoprijemanja s strahom, kaj lahko za boljše počutje učencev naredi šola in kakšno vlogo imajo pri vsem tem starši. Obremenjenost otrok in mladostnikov izvira iz vse večjih lastnih pričakovanj, pa tudi pričakovanj staršev in neposredne okolice, iz nenehne potrebe po dokazovanju in uspehu za vsako ceno, ki je tudi družbeno spodbujena in ustvarjena. Iz tega razloga sem empirični del namenila raziskavi, ali se strah pred preverjanjem in ocenjevanjem znanja pri učencih razlikuje glede na spol, starost ter vključenost v program evropske mreže zdravih šol, čemu učenci pripisujejo svoj uspeh ali neuspeh, kako se odzivajo na strah, ga obvladujejo ter ali je uspeh dejavnik doživljanja strahu pred preverjanjem in ocenjevanjem znanja. V raziskavi so sodelovali štirje oddelki 5. in 6. razreda osnovne šole in štirje oddelki 3. in 4. letnika srednje šole, ki so vključeni v evropski program mreže zdravih šol. Kot kontrolna skupina so v raziskavi sodelovali tudi štirje oddelki 5. in 6. razreda osnovne šole in štirje oddelki 3. in 4. letnika srednje šole, ki niso vključeni v evropski program mreže zdravih šol. Pri raziskavi sem uporabila anketne vprašalnike, ki sem jih osebno pridobila na vsaki šoli posebej. II Opravljena raziskava je pokazala, da je veliko večino učencev strah preverjanja znanja, v večji meri šole, ki niso vključene v program Evropske mreže zdravih šol, srednješolce, dečke, ter učence z nižjim učnim uspehom. Glede na to, da se imajo učenci vključenih šol priložnost udeleževati izobraževanj za lažje spoprijemanje s strahom, je ta udeležba izredno nizka, saj se jih le-tega udeležuje četrtina, od tega več osnovnošolcev, dečkov ter učencev z boljšim učnim uspehom. Ne glede na to ali je učence strah ali ne, razloge za uspeh in neuspeh ter razloge za strah in odsotnost le-tega, v veliki večini pripisujejo notranjim dejavnikom, z zelo nizkimi odstopanji po spremenljivkah. Počutje pred preverjanjem in ocenjevanjem znanja učenci označujejo s prevladujočimi čustvenimi, nato telesnimi in nazadnje miselnimi znaki, s prav tako manjšimi razlikami med spremenljivkami. Največja odstopanja se kažejo pri učencih s slabšim uspehom, saj se z izjemo pri njih strah bolj kaže v telesnih znakih. Kako se učenci spoprijemajo s strahom in kaj svetujejo, lahko povzamem, da jih večina svetuje več vložka v učenje in sproščanje, kljub vsemu pa se mnogo preveč učencev poslužuje nedovoljenih substanc. Ob koncu preverjanj je raziskava pokazala, da se učenci počutijo dobro in sproščeno z izjemo nekaterih, ki se še po koncu preverjanja obremenjujejo, kar lahko povzroča nemalo negativnih posledic v duševnem zdravju.
Ključne besede: Strah, stresne motnje, preverjanje znanja, ocenjevanje znanja, premagovanje strahu, Evropska mreža zdravih šol.
Objavljeno: 20.06.2013; Ogledov: 1883; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
STRAH PRED NASTOPANJEM
Vanja Kočar, 2014, diplomsko delo

Opis: Osrednji problem diplomske naloge je strah pred nastopanjem, ki je zelo močno čustvo. Osredotočila sem se na to, kako učenci doživljajo strah, kako ga skušajo premagati, pred kom jih je najbolj strah in kako strah vpliva na uspešnost učencev. V teoretičnem delu naloge sem se omejila na tri glavna področja. V prvem delu sem opisala čustvo kot posameznikov odziv na določeno spremembo, osnovne čustvene potrebe in zapisala različne teorije čustev. Podrobneje sem opredelila področje čustvenega izražanja, prepoznavanje čustev in področje uravnavanja čustev. Poleg strahu, ki spada med temeljna čustva, sem opisala tudi nekaj drugih, ki so prav tako pomembni za razvoj posameznika. V drugem delu sem podrobneje opisala, kaj je strah in kako nastane. Razčlenila sem razvoj strahu po posameznih obdobjih, vse od dojenčka in malčka do mladostništva, ter zapisala, kakšne so individualne razlike v stopnji doživljanja strahu. Zapisala sem, kako lahko otroku pomagamo pri soočanju s strahovi in kako jih premagovati. Naštela sem vrste strahov, kot so anksioznost, zaskrbljenost in socialna anksioznost ter vsakega od teh podrobneje opisala in skušala pojasniti, kako jih prepoznati. Opisala sem še, kako znižati raven anksioznosti. V zadnjem poglavju sem naštela značilne simptome strahu pred nastopanjem in jih podrobneje opisala. Predstavila sem, kako lahko poskušamo premagati strah in kako uporabimo tehnike sproščanja pred nastopanjem, ki so dosegljive vsakemu posamezniku ter jih lahko izvajamo tik pred nastopom. Menila sem, da učenci največ strahu doživljajo pred govornim nastopom, zato sem ga podrobneje opisala in poudarila pomembne stvari, na katere je potrebno paziti, da izboljšamo govorni nastop. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo anketnega vprašalnika zaprtega tipa. Podatki so bili obdelani s pomočjo računalniškega programa SPSS. Zanimale so me razlike v doživljanju strahu pred nastopanjem, katero vrsto nastopa je učence najbolj strah in ali strah vpliva na uspešnost učencev. Rezultati raziskave so pokazali, da ni razlik v doživljanju strahu pred nastopanjem med spoloma, zato lahko prvo hipotezo zavržem. Drugo hipotezo potrdim, saj je učence najbolj strah govornega nastopanja. Tretjo hipotezo zavržem, saj strah pred nastopanjem vpliva na uspešnost nastopa.
Ključne besede: čustva, doživljanje strahu, anksioznost, premagovanje strahu, simptomi strahu
Objavljeno: 19.06.2014; Ogledov: 1071; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (658,54 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici