2.
ZDRAVA PREHRANA - KAJ JEDO IN KAJ VEJO O NJEJ OSNOVNOŠOLCI MESTNE IN PODEŽELSKE OSNOVNE ŠOLE IZ OBČINE SLOVENSKA BISTRICAUrška Kogej, 2012, diplomsko delo
Opis: Zdrava prehrana nam ne pomeni nič, če je sami ne uživamo. Pomembno je, da se zavedamo, s kakšno hrano se prehranjujemo, in da s svojo pozitivno odločitvijo vplivamo tudi na svojo okolico. Predvsem je pomembno, da se o zdravi prehrani zavedajo že otroci, ki prevzemajo navade prehranjevanja od svojih staršev. K tem navadam pripomore tudi šola s svojimi dejavnostmi in hrano, ki jo ponuja.
Poudarek diplomske naloge je na zdravi prehrani anketiranih osnovnošolskih otrok. Namen je bil ugotoviti, kaj o zdravi prehrani vedo in če se zdravo prehranjujejo učenci tretjega, petega, sedmega in devetega razreda OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica (mestna šola) in OŠ dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec (podeželska šola). V teoretičnem delu je predstavljeno zdravo življenje in dejavniki, ki omogočajo zdravo življenje. Posebej je analizirana prehranska piramida, predstavljena je prehrana v osnovni šoli ter Resolucija o nacionalnem programu prehranske politike. V empiričnem delu je bila v raziskavi uporabljena deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. V tem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci tretjega, petega, sedmega in devetega razreda mestne in podeželske osnovne šole. Zanimalo nas je, v kolikšni meri na njihovo znanje o zdravi prehrani in uživanju le-te vplivajo spol, razred in lokacija osnovne šole, ki jo anketirani učenci obiskujejo.
Rezultati so pokazali, da so učenci obeh anketiranih šol dobro ozaveščeni o tem, kaj je zdrava prehrana, in vendar znanje ne pomeni nič, če ga ne uporabiš, se pravi, da v primeru uživanja zdrave prehrane ne ravnajo zdravo.
Ključne besede: Zdrava prehrana, prehranska piramida, prehrana v osnovni šoli, učenci.
Objavljeno v DKUM: 03.01.2013; Ogledov: 2952; Prenosov: 301
Celotno besedilo (2,87 MB)