| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 541
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Proces nastajanja nove gledališke predstave v koprodukciji
Samir Botonjić, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstavitev procesa nastajanja nove mladinske gledališke predstave v koprodukciji med Cankarjevim domom in zunanjimi producenti, pri tem pa pokazati na nekatere pomanjkljivosti ter navesti specifične sugestije, s pomočjo katerih bi racionalizirali in optimizirali procese. V prvem delu se dotikamo teorije gledališča, v nadaljevanju pa preidem na kronološki pregled delovanja Cankarjevega doma, pri čemer izpostavljam konstitutivno vizijo te kulturne ustanove, ter za zaključek podam predstavitev področja delovanja pri lastni produkciji in koprodukciji. V drugem delu se sprehodimo skozi obstoječe stanje na področju realizacije koprodukcijske predstave in spoznamo na kakšen način pride do vabila o sodelovanju, kako je sestavljena pogodba o sodelovanju, kako in na kakšen način se predstava uvrsti v urnik, kakšna je vloga trženja in kakšne so metode trženja predstav. Proti koncu drugega dela spoznamo samo nastajanje predstave, udeležence pri njenem nastajanju ter način dela pri ponovitvah in gostovanjih, zaključimo pa ga s primerom v praksi, pri gledališko-glasbeni predstavi Tesla in težavami s katerimi se pogosto srečujemo. Zadnji, sklepni del diplomske naloge, je posvečen predlogom za izboljšavo pri nastajanju gledaliških predstav, do katerih smo prišli na podlagi pogovorov z različnimi ustvarjalci, ter izhajanju iz lastnih dolgoletnih izkušenj pri koprodukcijskih predstavah kot so Prosto po Prešernu, Veliki pok, iCankar, Hlapec Jernej in njegova pravica, Afriški živalski raj, ter še nekatere preostale, pri katerih sem participiral tudi sam.
Ključne besede: produkcija, koprodukcija, gledališka predstava
Objavljeno: 29.11.2021; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

2.
Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave
Manja Gabrovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave. S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo.
Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava
Objavljeno: 09.11.2021; Ogledov: 67; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

3.
Z lutko odkrivam svet okoli sebe
Nina Fijavž, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Z lutko odkrivam svet okoli sebe obsega teoretični ter praktični del, v okviru katerega smo izpeljali projekt – od ogleda lutkovne predstave pa vse do samostojnega dela otrok (lutkovne predstave otrok). V prvem delu so predstavljena različna teoretična izhodišča o spoznavanju otrok z lutkami, njihovem pomenu in vplivu na razvoj otrok. Omenjenih je tudi več načinov, kako se spopasti z različnimi izzivi, pred katere nas otroci popolnoma nezavedno postavljajo. V sklopu teorije podamo kar nekaj nasvetov, da bi bilo prvo srečanje otroka z lutko čim bolj zabavno, zanimivo in predvsem nevsiljivo. Vodi nas torej k lutki, ki jo uporabimo kot sredstvo za doseganje, spoznavanje ter utrjevanje novih ciljev na različnih področjih in kako s tem bistveno pripomoremo k otrokovemu razvoju. Z opisanim v teoretičnem delu smo v nadaljevanju diplomske naloge predstavili koncept projekta, ki smo ga preizkusili še v praksi. Zasnovan je bil od ogleda lutkovne predstave, ki jo mi pripravimo otrokom, preko spoznavanja, raziskovanja ter izdelovanja lutk, pa vse do lutkovne predstave otrok. Osnova petdnevnega projekta je bila zgodba Katje Reider: Najraje bi te kar pojedel, s pomočjo katere smo odigrali lutkovno predstavo. Zgodbo so otrokom pripovedovale lutke marionete, ki so jih popeljale v svet lutkarstva in jih spodbudile k nadaljnjemu ustvarjanju na področju umetnosti iz kurikuluma. Projekt je bil oblikovan tako, da so otroci vseeno dobili veliko različnih moţnosti izraţanja na tem istem področju. Pripravili smo različne spontane in vodene dejavnosti, preko katerih smo otroke spodbudili k aktivnemu sodelovanju, mi pa smo dane priloţnosti izkoristili za opazovanje otrok. Aktivnosti znotraj projekta so otroke pritegnile ter motivirale.
Ključne besede: lutka, lutkovna predstava, otrok, vzgojitelj, razvoj, ustvarjalnost.
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 198; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

4.
Drevesa postanejo lutke
Tjaša Omulec, 2021, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomske naloge smo s 25 otroki, starimi 5-6 let, izdelali lutkovno predstavo z naslovom Z vetrom gremo na potep na tematiko gozd in tako poglobili znanje otrok o posameznih drevesnih vrstah (bukev, hrast, kostanj, breza). Zanimalo nas je, ali priprava lutkovne predstave pripomore k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst za otroke. Pred začetkom priprave lutkovne predstave smo preverili znanje otrok o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst. Otroci so prepoznavali elemente dreves, natančneje liste, plodove in skorje izbranih drevesnih vrst. Zasnovali smo 7 priprav za pripravo lutkovne predstave. Otroci so v skupinah izdelovali posamezne drevesne lutke iz naravnih materialov izbranih drevesnih vrst, ki so predstavljale drevesa. Pripravili smo tudi sceno in lutkovno predstavo glasbeno opremili. Lutkovne predstave zaradi epidemije covid-19 nismo uspeli dokončati. Napredek v povečanju znanja o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst smo preverili preko kamere. Ponovnega preverjanja znanja se je udeležilo 13 otrok. Na podlagi 13 otrok smo ugotovili, da je priprava lutkovne predstave pripomogla k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst, saj so otroci pred pripravo lutkovne predstave v povprečju prepoznali več kot tri elemente, medtem ko so isti otroci po izdelani lutkovni predstavi v povprečju prepoznali skoraj osem elementov drevesnih vrst.
Ključne besede: predšolski otroci, lutke, drevesne vrste (bukev, kostanj, hrast in breza), lutkovna predstava
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 270; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (6,49 MB)

5.
Priprava in izvedba lutkovne predstave strokovnih delavk za otroke
Alja Macuh, Špela Maicen, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naše diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča in opis projekta priprave lutkovne predstave, ki lahko služi za primer, kako lahko strokovni delavci/delavke v vrtcu, pripravijo lutkovno predstavo. V praktičnem delu je najprej predstavljen koncept projektnega dela, izvedenega v Vrtcu Cirkulane. Projekt je oblikovan po dnevih in v trajanju 10. dni. Zasnovan je bil vse od izbire teksta, vrste lutk, izdelave lutk, scene, vaj in izvedbe ter kotičkov, ki sledijo po končani lutkovni predstavi. Izbrana je bila predstava z naslovom Miška želi prijatelja, avtorice Nine Mav Hrovat. Uporabljene so bile ročne lutke. Izbrani so bili otroci 4-5 leta starosti. Opisano je načrtovanje in priprava ter izbira vseh potrebnih elementov za lutkovno predstavo. Glavni cilj je bil usmerjen k vzgojiteljem in pomočnikom, približati jim in jih pritegniti k lutkovnemu področju, spodbuditi k ustvarjanju in izražanju skozi lutkovno gledališče. Hkrati je cilj tudi otrokom približati lutkovno umetnost, negovanje in spodbudo čustvenega doživljanja ob ogledu predstave, ob tem tudi razvijanje domišljije ter razvoj socialno-interakcijskih spretnosti. Izbrana je bila deskriptivna metoda raziskovanja in uporaba primarnih virov. Zasnova projekta, ki je predstavljen v diplomski nalogi, lahko vzgojiteljem služi kot primer, kako lahko vzgojitelji v vrtcu pripravijo lutkovno predstavo za otroke.
Ključne besede: lutke v vrtcu, lutkovna predstava, izvedba lutkovne predstave, projekt v vrtcu
Objavljeno: 13.08.2020; Ogledov: 346; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Lutkovna predstava za otroke
Katja Brezovšek, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutkovna predstava za otroke na podlagi strokovne literature, knjig, člankov in internetnih virov preučuje teoretične osnove lutke in lutkovne predstave ter njenega poteka. Lutke vključujejo in povezuje veliko področij. Diplomsko delo je teoretično. Delo obravnava lutke, lutkovno predstavo in njen potek, kar otroci spoznajo že v predšolskem obdobju. Z lutko se otroci počutijo varne in tako lahko postane njihova vsakodnevna prijateljica. Z njo lahko dosežejo ali odkrijejo nekaj novega ali pa obnovijo nekaj že znanega. Lutka jih popelje v svet domišljije in tako lahko z njo veliko lažje dosežejo zastavljene cilje. Pravljični liki pa se prek pesmi, barv, gibanja in besede približajo otroku in tako prenašajo pomembne življenjske vsebine. Z lutko vzgojitelji ali lutkovni igralci nastopajo pred otroki v vrtcu, v gledališču ali kjer koli, kjer si pripravijo oder za lutkovno predstavo. Predstave so otrokom prirejene glede na njihovo starostno obdobje in njihova dojemanja sveta, lutke. Za začetek in navdih pa si je mogoče ogledati kakšno lutkovno predstavo v samem lutkovnem gledališču. Najprej se je treba lotiti teme in besedila, kasneje pa izdelave lutk, scene, glasbe, osvetljave, ki se seveda vežejo na temo lutkovne predstave. Za nastanek le-te sta potrebna skrbno načrtovanje in priprava, da ob izvedbi predstave gledalcu pusti pozitiven vtis, vznemirjenje in ustvarjalnost.
Ključne besede: Otrok, lutke, lutkovne tehnike, lutkovna predstava, gledališče, nastanek lutkovne predstave
Objavljeno: 21.05.2019; Ogledov: 638; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Priprava lutkovnega projekta z otroki starimi od 4 do 6 let
Ana Čujež, 2018, diplomsko delo

Opis: Naše diplomsko delo predstavlja pripravo lutkovnega projekta s predšolskimi otroki. V teoretičnem delu smo predstavlili, kaj je lutkovno gledlišče, vse o lutki, ki v njem nastopa, ter o različnih lutkovnih tehnikah. Popeljala nas je skozi komponente, ki so sestavni del predstave. Pojasnili smo, kako se je treba lotiti predstave, kaj vse moramo pred tem vedeti, iz katerih delov predstava sestoji, kaj je ključno za začetek in katera tema je najbolj primerna za predstavo, ki jo pripravljamo z otroki. Pojasnili smo tudi, kako izbrati tekst in kako ga sami z otroki napisati. Kako otroci izdelujejo lutke, kostume, sceno, rekvizite, glasbo in kako vadijo za predstavo. Osredotočili smo se tudi na potek posamezih vaj. Med drugim smo se ustavili tudi pri tem, kakšen vpliv ima gledališče na otroke in kakšna sta naša vpliv in vloga pri samem nastajanju predstave ter spoznavanju otrok z gledališčem ter lutkami. V praktičnem delu je predstavljeno, kako je nastajala naša avtorska lutkovno gledališka predstava z otroki. Otroke je skozi ves postopek nastajanja spremljala lutka klovn Eko, ki se je izkazala za nevrjetno motivacijsko in spodbudno sredstvo. Zaključili smo z uspešno uprizoritvijo predstave.
Ključne besede: lutka, lutkovna predstava, priprava predstave, otroci, vrtec, gledališče za otroke
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 513; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (44,01 MB)

8.
Mimične lutke - od izdelave lutk do predstave
Maruška Kužner, 2017, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu, z naslovom Mimične lutke – od izdelave lutk do predstave, bomo predstavili projektno delo, katerega cilj je bil izvedba lutkovne predstave na temo pravljice. Projektno delo je sestavljeno iz petih priprav in njihovih evalvacij. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutke, vrste lutk, opisali smo metode dela z lutko, predstavili smo, v kakšni povezavi sta vzgojitelj in lutka in otrok in lutka. V nadaljevanju smo predstavili še lutkovno gledališče in za konec še pravljico. V praktičnem delu je bil namen otrokom predstaviti pravljico in otrokom pomagati, da pravljico osvojijo. Nato na enostaven način predstaviti mimične lutke. Po pravljici skupaj izdelati mimične lutke ter otroke spodbuditi k igri in skupaj z otroki uprizoriti lutkovno predstavo. Na začetku smo se osredotočili na spoznavanje Afrike, afriških živali, ljudi ter njihovih običajev. Nadaljevali smo s predstavitvijo pravljice in mimične lutke. Sledilo je izdelovanje lutk in scene, katero smo nasledili z vajami za lutkovno predstavo, katero smo izpilili vse do lutkovne predstave.
Ključne besede: Lutke, otrok, pravljica, mimične lutke, lutkovna predstava, projektno delo v vrtcu.
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 1942; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

9.
PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE ZA OTROKE
Karin Cigler, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom priprava lutkovne predstave za otroke, je bil raziskati kako pripraviti lutkovno predstavo za otroke. V teoretičnem delu smo na kratko opisali kaj lutka in lutkovnost sploh pomeni in nekaj o zgodovini lutkarstva na Slovenskem. Bolj smo se osredotočili na metode uporabe lutke v vrtcu, katere lutkovne tehnike poznamo in nekaj nasploh o gledališkem prostoru. Največ pozornosti pa smo posvetili sami pripravi lutkovne predstave in katere komponente so za dobro predstavo tudi pomembne ter kako pomembno je, da predstavo prilagodimo starostni stopnji otrok. Kot smo opisovali v teoretičnem delu, smo tudi v empiričnem delu želeli pridobiti podatke o tem ali in kako strokovni delavci pripravijo lutkovno predstavo za otroke. Uporabili smo deskriptivno metodo raziskovanja. Podatke smo pridobili s kvantitativno tehniko in sicer z anketo, ki je bila sestavljena iz vprašanj zaprtega tipa. Rezultati so pokazali, da anketiranci uprizoritve pripravijo večkrat na leto in sicer najpogosteje ob pomembnih dogodkih. Vse sodelujejo vzgojiteljice med seboj. Najpogosteje pripravljajo lutkovne predstave za otroke prvega in drugega starostnega obdobja, nanjo pa se po večini pripravljajo več kot en teden. Najpogosteje uprizarjajo priredbe pravljic, izberejo ročne lutke, jih izdelajo z metodo lepljenja in šivanja in sicer iz tekstila. V uvodu uporabijo pripovedovalca, na koncu pa glasbo, ki je najpogosteje posneta. Tekst izvajajo lutke same, za konec pa izvedejo likovne dejavnosti.
Ključne besede: Lutka, otrok, lutkarji, lutkovna predstava, priprava lutkovne predstave
Objavljeno: 20.12.2016; Ogledov: 1393; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

10.
ULIČNA LUTKOVNA PREDSTAVA
Natalija Novak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Ulična lutkovna predstava je predstavljena priprava in izvedba gledališko-lutkovne predstave, ki smo jo izvedli v okviru programa Šole uličnega gledališča, pod vodstvom gledališča Ane Monro. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature predstavili dejavnost uličnega gledališča, njegove zvrsti, vlogo prostora in publike v uličnem gledališču ter kratko zgodovino le-tega. Predstavili smo tudi gledališče Ane Monro, ki je glavni organizator Šole uličnega gledališča in festivala Ana Desetnica, na katerem smo gostovali z našo predstavo. V teoretičnem delu smo se dotaknili tudi lutke, kot igralca v gledališču, načina animiranja, ki smo ga uporabili pri izvedbi predstave, in različnih vrst lutk. V praktičnem delu smo predstavili različne vaje in dejavnosti, ki smo jih izvajali pod mentorstvom britanske ulične igralke in lutkarice Bev Adams in so pripomogle k boljši igri in animiranju lutk. Podrobno smo opisali in slikovno predstavili izdelavo vseh lutk potrebnih za izvedbo naše predstave ter opisali postopek priprave gledališko-lutkovne predstave na ulici. Skozi igro na ulici in z opazovanjem publike smo opisali odzive, predvsem otrok, na našo predstavo in lutke.
Ključne besede: Ulično gledališče, gledališče Ane Monro, ŠUGLA, igra na ulici, lutke, izdelava lutk, lutke na palici, maske, ročne lutke, gledališko-lutkovna predstava, ulična predstava
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 805; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (5,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici