| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 546
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke : diplomsko delo
Jan Števanec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke se osredotoča na pomembnost kakovostne priprave in izvedbe predstav ter aktivnosti za otroke strokovnih delavcev v vrtcih, šolah ali drugih ustanovah, ki skrbijo za otroke. Naloga raziskuje različne vidike priprave in izvedbe predstav za otroke, vključno z izborom tematike, razvojem scenarija, uporabo didaktičnih sredstev, vključevanjem interaktivnih elementov ter evalvacijo učinkovitosti predstave. Cilj diplomske naloge je ponuditi smernice in priporočila za kakovostno pripravo in izvedbo predstav, ki bodo otrokom omogočile kreativno in zabavno učenje ter razvoj njihovih sposobnosti. V tej nalogi avtorji poudarjamo pomen ustvarjalnosti, prilagodljivosti in interaktivnosti pri pripravi in izvedbi predstav za otroke ter nujnost stalnega izobraževanja strokovnih delavcev na tem področju. V praktičnem delu diplomske naloge je bila izvedena raziskava, ki je vključevala anketo med strokovnimi delavci, ki pripravljajo predstave za otroke. Namen ankete je bil pridobiti vpogled v njihove izkušnje, prakse in mnenja o pripravi predstav za otroke. Anketa je zajemala vprašanja o različnih vidikih priprave, kot so: izbor tem, uporaba didaktičnih sredstev, načrtovanje scenarija, vključevanje interaktivnosti in evalvacija učinkovitosti predstave. Rezultati ankete so ponudili vpogled v raznolike pristope in preference strokovnih delavcev pri pripravi predstav za otroke. Razkrili so tudi morebitne izzive in potrebe po dodatnem izobraževanju ali podpori na tem področju. Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija.  
Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 132; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

2.
Rojstvo lutkovne predstave : diplomsko delo
Sergeja Caf, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Rojstvo lutkovne predstave zajema teoretični in empirični del – intervju. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni zgodovina lutkarstva, zgodovina lutkovnega gledališča na Slovenskem, vrste lutk in rojstvo lutkovne predstave. Podrobneje je opisan razvoj Lutkovnega gledališča Maribor (prostorov, programa, zaposlenih). Namen praktičnega dela diplomskega dela je bil z intervjuji pridobiti informacije od zaposlenih v lutkovnem gledališču. Zaradi širšega vpogleda v delo v LGM je bil izveden intervju z zaposlenimi na različnih položajih. Namen je bil izvedeti, kako potekata organizacija dela in priprava na lutkovno predstavo, kako igralec doživlja delo, kako se pripravlja na vloge ... Diplomsko delo obravnava tudi delo tehnologa lutk, kako se loti dela, kaj je pomembno pri njegovem delu idr. Do končne predstave vodi dolga pot, ki je odvisna od vsakega posameznika v LGM, čeprav gledalec vidi le zaključek te poti.
Ključne besede: Lutkovno gledališče Maribor, igralec, razvoj, lutkovna predstava, direktorica, tehnični oblikovalec.
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 186; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

3.
Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko delo
Ela Pečnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju. V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu. Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo. Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku.
Ključne besede: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 952; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

4.
Igrajmo se z ročnimi lutkami
Lena Stepišnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave.
Ključne besede: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 909; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
Lutka pri pripovedovanju pravljic : diplomsko delo
Neža Djakovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutka pri pripovedovanju pravljic je teoretično diplomsko delo, napisano z uporabo strokovne literature, ki se navezuje na delo z lutko v vrtcih. V teoretičnem delu si razjasnimo, kaj je lutka ter katere vrste poznamo, nato pa se osredotočimo na uporabo le-te v vrtcu. Zanima nas, kakšno vlogo ima lutka pri pripovedovanju pravljic ter kako lahko lutko na različne načine vključimo v pripovedovanje. V praktičnem delu pa smo načrtovali 10 dnevni projekt z otroki starimi od 5 do 7 let. Preko vodenih dejavnosti smo spoznali 6 vrst lutk v povezavi z različnimi pravljicami. Vsako lutko smo spoznali na različne načine ter vsako tudi izdelali na otroku primeren način. Otroci so preko dejavnosti spoznavali različne lutke, pravljice, tehnike izdelovanja lutke ter se ob tem celostno razvijali.
Ključne besede: lutka, pripovedovanje pravljic, lutka pripoveduje, motivacija, lutkovna predstava.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 988; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

6.
Proces nastajanja nove gledališke predstave v koprodukciji
Samir Botonjić, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstavitev procesa nastajanja nove mladinske gledališke predstave v koprodukciji med Cankarjevim domom in zunanjimi producenti, pri tem pa pokazati na nekatere pomanjkljivosti ter navesti specifične sugestije, s pomočjo katerih bi racionalizirali in optimizirali procese. V prvem delu se dotikamo teorije gledališča, v nadaljevanju pa preidem na kronološki pregled delovanja Cankarjevega doma, pri čemer izpostavljam konstitutivno vizijo te kulturne ustanove, ter za zaključek podam predstavitev področja delovanja pri lastni produkciji in koprodukciji. V drugem delu se sprehodimo skozi obstoječe stanje na področju realizacije koprodukcijske predstave in spoznamo na kakšen način pride do vabila o sodelovanju, kako je sestavljena pogodba o sodelovanju, kako in na kakšen način se predstava uvrsti v urnik, kakšna je vloga trženja in kakšne so metode trženja predstav. Proti koncu drugega dela spoznamo samo nastajanje predstave, udeležence pri njenem nastajanju ter način dela pri ponovitvah in gostovanjih, zaključimo pa ga s primerom v praksi, pri gledališko-glasbeni predstavi Tesla in težavami s katerimi se pogosto srečujemo. Zadnji, sklepni del diplomske naloge, je posvečen predlogom za izboljšavo pri nastajanju gledaliških predstav, do katerih smo prišli na podlagi pogovorov z različnimi ustvarjalci, ter izhajanju iz lastnih dolgoletnih izkušenj pri koprodukcijskih predstavah kot so Prosto po Prešernu, Veliki pok, iCankar, Hlapec Jernej in njegova pravica, Afriški živalski raj, ter še nekatere preostale, pri katerih sem participiral tudi sam.
Ključne besede: produkcija, koprodukcija, gledališka predstava
Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 786; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

7.
Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko delo
Manja Gabrovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave. S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo.
Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

8.
Z lutko odkrivam svet okoli sebe
Nina Fijavž, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Z lutko odkrivam svet okoli sebe obsega teoretični ter praktični del, v okviru katerega smo izpeljali projekt – od ogleda lutkovne predstave pa vse do samostojnega dela otrok (lutkovne predstave otrok). V prvem delu so predstavljena različna teoretična izhodišča o spoznavanju otrok z lutkami, njihovem pomenu in vplivu na razvoj otrok. Omenjenih je tudi več načinov, kako se spopasti z različnimi izzivi, pred katere nas otroci popolnoma nezavedno postavljajo. V sklopu teorije podamo kar nekaj nasvetov, da bi bilo prvo srečanje otroka z lutko čim bolj zabavno, zanimivo in predvsem nevsiljivo. Vodi nas torej k lutki, ki jo uporabimo kot sredstvo za doseganje, spoznavanje ter utrjevanje novih ciljev na različnih področjih in kako s tem bistveno pripomoremo k otrokovemu razvoju. Z opisanim v teoretičnem delu smo v nadaljevanju diplomske naloge predstavili koncept projekta, ki smo ga preizkusili še v praksi. Zasnovan je bil od ogleda lutkovne predstave, ki jo mi pripravimo otrokom, preko spoznavanja, raziskovanja ter izdelovanja lutk, pa vse do lutkovne predstave otrok. Osnova petdnevnega projekta je bila zgodba Katje Reider: Najraje bi te kar pojedel, s pomočjo katere smo odigrali lutkovno predstavo. Zgodbo so otrokom pripovedovale lutke marionete, ki so jih popeljale v svet lutkarstva in jih spodbudile k nadaljnjemu ustvarjanju na področju umetnosti iz kurikuluma. Projekt je bil oblikovan tako, da so otroci vseeno dobili veliko različnih moţnosti izraţanja na tem istem področju. Pripravili smo različne spontane in vodene dejavnosti, preko katerih smo otroke spodbudili k aktivnemu sodelovanju, mi pa smo dane priloţnosti izkoristili za opazovanje otrok. Aktivnosti znotraj projekta so otroke pritegnile ter motivirale.
Ključne besede: lutka, lutkovna predstava, otrok, vzgojitelj, razvoj, ustvarjalnost.
Objavljeno v DKUM: 07.04.2021; Ogledov: 969; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

9.
Drevesa postanejo lutke
Tjaša Omulec, 2021, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomske naloge smo s 25 otroki, starimi 5-6 let, izdelali lutkovno predstavo z naslovom Z vetrom gremo na potep na tematiko gozd in tako poglobili znanje otrok o posameznih drevesnih vrstah (bukev, hrast, kostanj, breza). Zanimalo nas je, ali priprava lutkovne predstave pripomore k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst za otroke. Pred začetkom priprave lutkovne predstave smo preverili znanje otrok o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst. Otroci so prepoznavali elemente dreves, natančneje liste, plodove in skorje izbranih drevesnih vrst. Zasnovali smo 7 priprav za pripravo lutkovne predstave. Otroci so v skupinah izdelovali posamezne drevesne lutke iz naravnih materialov izbranih drevesnih vrst, ki so predstavljale drevesa. Pripravili smo tudi sceno in lutkovno predstavo glasbeno opremili. Lutkovne predstave zaradi epidemije covid-19 nismo uspeli dokončati. Napredek v povečanju znanja o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst smo preverili preko kamere. Ponovnega preverjanja znanja se je udeležilo 13 otrok. Na podlagi 13 otrok smo ugotovili, da je priprava lutkovne predstave pripomogla k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst, saj so otroci pred pripravo lutkovne predstave v povprečju prepoznali več kot tri elemente, medtem ko so isti otroci po izdelani lutkovni predstavi v povprečju prepoznali skoraj osem elementov drevesnih vrst.
Ključne besede: predšolski otroci, lutke, drevesne vrste (bukev, kostanj, hrast in breza), lutkovna predstava
Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 2277; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (6,49 MB)

10.
Priprava in izvedba lutkovne predstave strokovnih delavk za otroke
Alja Macuh, Špela Maicen, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naše diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča in opis projekta priprave lutkovne predstave, ki lahko služi za primer, kako lahko strokovni delavci/delavke v vrtcu, pripravijo lutkovno predstavo. V praktičnem delu je najprej predstavljen koncept projektnega dela, izvedenega v Vrtcu Cirkulane. Projekt je oblikovan po dnevih in v trajanju 10. dni. Zasnovan je bil vse od izbire teksta, vrste lutk, izdelave lutk, scene, vaj in izvedbe ter kotičkov, ki sledijo po končani lutkovni predstavi. Izbrana je bila predstava z naslovom Miška želi prijatelja, avtorice Nine Mav Hrovat. Uporabljene so bile ročne lutke. Izbrani so bili otroci 4-5 leta starosti. Opisano je načrtovanje in priprava ter izbira vseh potrebnih elementov za lutkovno predstavo. Glavni cilj je bil usmerjen k vzgojiteljem in pomočnikom, približati jim in jih pritegniti k lutkovnemu področju, spodbuditi k ustvarjanju in izražanju skozi lutkovno gledališče. Hkrati je cilj tudi otrokom približati lutkovno umetnost, negovanje in spodbudo čustvenega doživljanja ob ogledu predstave, ob tem tudi razvijanje domišljije ter razvoj socialno-interakcijskih spretnosti. Izbrana je bila deskriptivna metoda raziskovanja in uporaba primarnih virov. Zasnova projekta, ki je predstavljen v diplomski nalogi, lahko vzgojiteljem služi kot primer, kako lahko vzgojitelji v vrtcu pripravijo lutkovno predstavo za otroke.
Ključne besede: lutke v vrtcu, lutkovna predstava, izvedba lutkovne predstave, projekt v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 13.08.2020; Ogledov: 1171; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici