| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Reorganizacija gasilske enote avtocestne baze vransko
Boris Žnidarko, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Avtocestno omrežje na slovenskem je ključnega pomena za izvajanje logističnih procesov in spada med t. i. kritično infrastrukturo. Zagotavljanje varnosti celotnega avtocestnega omrežja, med katerim so tudi predori, je zato nujno. Predori niso le najzahtevnejši in najdražji avtocestni objekti, ampak so lahko tudi najnevarnejši v primeru izrednega dogodka, npr. požara. Kljub upoštevanju vseh predpisov in priporočil glede varnosti v predorih še vedno prihaja do požarov z veliko materialno škodo ali žrtvami. Samo s tehničnimi ukrepi ne moremo preprečiti požarov, lahko pa jih z ustrezno formirano, usposobljeno in opremljeno gasilsko enoto uspešno omejujemo, pogasimo ali celo preprečimo. V magistrski nalogi raziskava zajema področje učinkovitosti, varnosti, usposobljenosti in opremljenosti posredovanja GE ACB Vransko na odseku avtocestnih predorov Trojane. S celovitim pregledom zakonodaje na tem področju, s pregledom obstoječega stanja na trojanskih predorih, vključno z 10-letno statistiko in opravljenimi raziskovalnimi intervjuji, smo poiskali odgovore na zgornja področja ter predlagali izboljšave z nadaljnjim razvojem.
Ključne besede: požar v avtocestnem predoru, usposobljenost, opremljenost, gasilska enota, trojanski predori
Objavljeno v DKUM: 24.01.2019; Ogledov: 1564; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

2.
Primerjava gradnje predorov v Sloveniji in tujini s poudarkom na gradnji Baznega predora Gotthard
Lucia Boršić, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga temelji na primerjavi gradnje predorov v Sloveniji in predorov v tujini, s poudarkom na primerjavi gradnje Baznega predora Gotthard, ki predstavlja najdaljši in najgloblji predor na svetu, z gradnjo večjih predorov zgrajenih na območju Slovenije. Naloga prikazuje cilje posameznih projektov, idejne zasnove, probleme in izzive s katerimi so se srečevali inženirji in delavci pri sami gradnji, geološko raznolikost in zgodovino izgradnje predorov. Uporaba sodobnih tehnologij pri gradnjah predorskih cevi lahko bistveno prispeva k povečanju hitrosti gradnje in omogoča obvladovanje stroškov ter zagotavlja višji nivo zanesljivosti in varnosti pri gradnjah, ki je pri klasičnih ročnih izkopih s številnimi manj usposobljenimi delavci skoraj ni bilo mogoče zagotoviti. Glavni problemi se načeloma pojavljajo v prelomih hribinskih mas, prehodih med geološkimi formacijami in na območjih, kjer je prisotna večja količina talne vode, nevarnih plinov (metan) ter tudi na območjih z majhnimi nadkritji, kjer se pogosto graditelji odločajo za gradnjo pokritih vkopov in drugih zahtevnejših tehničnih rešitev (Koroški pokrov, cevni ščiti itd.). Večje razlike se pojavijo v kolikor primerjamo gradnjo predorov pod morjem ( Eurotunnel, Seikan, Marmaray,…) z gradnjo v hribinah (Bazni predor Lötschberg, Delaware Aqueduct, Bohinjski železniški predor, Karavanški,...).
Ključne besede: gradbeništvo, predori, Karavanški predori, Bohinjski predor, Gotthard Bazni predor
Objavljeno v DKUM: 25.08.2017; Ogledov: 2274; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

3.
Preiskovanje prometnih nesreč v predorih z ukrepi za blažitev nastalih posledic z vidika policijskega dela : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Milenko Kovačević, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi raziskujemo delo policistov na področju preiskovanja prometnih nesreč in izrednih dogodkov v predorih. Skozi analizo podatkov o prometni obremenitvi cest in povečanja prometa ter izvirajočih nevarnosti je prikazana usposobljenost in opremljenost preiskovalcev in reševalcev prometnih nesreč. Z metodo komparacije (primerjave) smo ugotovili, da se število prometnih nesreč in izrednih dogodkov v predorih konstantno zmanjšuje kljub povečevanju prometne obremenitve. Na podlagi analize praktičnega primera smo ugotovili, da policisti niso imeli na razpolago ustrezne opreme, ki je predpisana za delo ob prometni nesreči oziroma izrednega dogodka v predoru. Predstavili smo ukrepe in rešitve za blažitev nastalih posledic – prometnih zastojev, ki bi jih preiskovalci lahko uporabili pri svojem delu. Predstavili smo posebnosti področja preiskovanja prometnih nesreč v predorih z vidika policijskega dela. Pričakujemo, da bo z raziskovanjem usposobljenosti in opremljenosti policistov za reševanje prometnih nesreč in izrednih dogodkov v predoru prišlo do izboljšave na področju opremljenosti policistov, ki se srečujejo s tovrstnimi prometnimi nesrečami in izrednimi dogodki. Pričakujemo, da bo prišlo do izboljšav na področju izobraževanja policistov za večjo varnost pri delu. Pričakujemo, da bodo preiskovalci uporabili predstavljene ukrepe in rešitve za blažitev nastalih posledic – prometnih zastojev z namenom skrajšanja čakalnih dob.
Ključne besede: cestni promet, prometne nesreče, predori, preiskovanje, preprečevanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 04.04.2014; Ogledov: 1619; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
ANALIZA IZREDNIH DOGODKOV V DALJŠIH SLOVENSKIH AVTOCESTNIH PREDORIH V LETIH 2007 - 2011
Ines Čatak, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni predori na podlagi večjih izrednih dogodkov in nato primerjava vseh predorov v Sloveniji. Opisana je tudi opremljenost predorov, ter njihova zaščita in reševanje. Podrobnejše so opisani izredni dogodki, ki so se končali s smrtnimi žrtvami ali zelo veliko materialno škodo, ki je povzročila zaprtost predora. Ti dogodki so opremljeni z datumom, slikovnim gradivom in z lastnim raziskovanjem iz več različnih virov. Poleg nove zakonodaje je diplomska naloga bogato opremljena z analiziranimi podatki, ki so predstavljeni grafično in podrobno opisani za vse daljše avtocestne predore.
Ključne besede: v prometu, predori, analiza, prometne nesreče, izredni dogodki
Objavljeno v DKUM: 22.02.2013; Ogledov: 1921; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

5.
GEODETSKA DELA PRI PROJEKTIRANJU IN GRADNJI PREDOROV
Anamari Podergajs, 2012, diplomsko delo

Opis: Geodetska stroka je pri projektiranju, gradnji in uporabi predorov nenadomestljiva. Še posebno pri geološko nestabilnih tleh se pokaže pomembnost vloge geodezije, saj so konstantne kontrolne meritve za stabilno izgradnjo predora neizogibne. V teoretični del diplomske naloge opredeljuje osnove in postopke potrebnih geodetskih del v celotnem ciklusu gradnje predorov. Kritičen del predstavlja natančnost pri preboju, zato je njej potrebno posvetiti posebno pozornost. Opisane in primerjane bodo različne tehnologije gradnje ter geotehnične raziskave in njihov pomen. Praktični del prikazuje potek kontrolnih meritev pomikov na betonskem okvirju za potrebe gradnje predora med Medicinsko fakulteto in Univerzitetnim kliničnim centrom Maribor.
Ključne besede: geodezija, predori, geodetska mreža, kontrolne meritve, prečni profili
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 3370; Prenosov: 602
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

6.
OPTIMIZACIJA TRANSPORTNO LOGISTIČNIH PROCESOV PRI POŽARIH V PREDORIH
Boris Žnidarko, 2011, diplomsko delo

Opis: Cestni predori predstavljajo pomemben, ampak šibek člen avtocestnih povezav, kajti zaradi zaprtosti predstavljajo veliko nevarnost v primeru izrednega dogodka. Zato je potrebno dobro preučiti in načrtovati varnost v predoru med samo izgradnjo in obratovanjem predora. Diplomsko delo je razdeljeno na tri dele. Prvi del obsega teoretične osnove o značilnostih predorov ter varnosti in požarih v njih. Drugi del obsega posnetek trenutnega stanja trojanskih predorov z vidika optimizacije transportno logističnih procesov pri požarih ter drugih izrednih dogodkih. V tem delu pridemo s kritično analizo do ključnih spoznanj, ki neposredno vplivajo na varnost v predorih. Tako v tretjem delu predlagamo izboljšanje transportno logističnih procesov s pomočjo optimizacije procesov. V zaključku pa ocenimo uspešnost izboljšav in upravičenost za realizacijo ter nadaljnji razvoj.
Ključne besede: požari v predorih, optimizacija, varnost, posredovalci, trojanski predori.
Objavljeno v DKUM: 22.10.2011; Ogledov: 1727; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

7.
PRIMERJAVA IZGRADNJE ŽELEZNIŠKE PROGE PO KLASIČNI METODI IN PO METODI TIRA NA TOGI PODLAGI
Jurij Pirš, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava primerjavo tehnologije gradnje železniške proge po klasični metodi in po metodi tira na togi podlagi. Predstavljene so osnovne zahteve za projektiranje železniške proge in kriteriji za izdelavo posameznih elementov spodnjega in zgornjega ustroja proge skupaj z opisom in uporabo gradbene mehanizacije. V nadaljevanju sledi predstavitev uporabe tehnologije tira na togi podlagi v predorih na odseku Košana – Gornje Ležeče. Prikazana je podrobna analiza togega tira sistema ÖBB-PORR ter tehnološki postopek na konkretnem primeru. Predstavljene so tudi prednosti in slabosti tehnologije tira na togi podlagi. Ekonomska primerjava obeh metod zajema izračun vrednosti stroškov investicije za 1 km proge obeh metod in stroške vzdrževanja. Ekonomsko upravičenost smo presojali na podlagi prihranka letnih stroškov delovanja proge, z metodo neto sedanje vrednosti.
Ključne besede: tehnologija gradnje, predori, železniški tiri, toga podlaga, stroškovna analiza
Objavljeno v DKUM: 07.07.2011; Ogledov: 2846; Prenosov: 674
.pdf Celotno besedilo (5,17 MB)

8.
PREDLOG TEHNOLOŠKO-VARNOSTNIH UKREPOV V PREDORSKEM PARU "GOLO REBRO IN PLETOVARJE"
Daniel Štuklek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predlaganih šest tehnološko-varnostnih ukrepov, na avtocestnem predorskem paru Golo rebro in Pletovarje ki bi še dodatno izboljšali preventivno varnost udeležencev prometa. Predlagani ukrepi bi seveda bili uporabni tudi v drugih predorih podobnih dolžin, ki so (bodo) potrebni rekonstrukcije. Za ocenjevanje in obravnavanje varnosti v predorih je zato potrebno izdelati oceno tveganja, katere namen je čimboljša optimizacija varnosti, na katero pa vplivajo številni medsebojno neodvisni dejavniki.
Ključne besede: Predori, nadzorni center, tehnološko-varnostni ukrepi
Objavljeno v DKUM: 16.12.2010; Ogledov: 2475; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

9.
10.
Alarmiranje in reševanje iz predorov v primeru prometnih nesreč : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa Gospodarska in tehniška logistika
Vladimir Cafuta, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo opisali in predstavili alarmiranje in reševanje iz predorov v primeru prometnih nesreč. Opisali smo gasilce in njihovo opremo, ki omogoča reševanje ponesrečencev iz predorov v težkih pogojih. Predor je zaprt objekt, zato so lahko posledice nesreč v njem katastrofalne. Kljub statistiki, ki nam govori, da nesreč v cestnih predorih ni veliko, da je njihovo število glede na druge dele ceste sorazmerno majhno, so lahko posledice teh nesreč zato veliko večje in resnejše. To je razlog, da se varnosti v cestnih predorih v zadnjem času posveča vedno več pozornosti. S tem je povezana oprema reševalnih enot in njihovo usposabljanje s poudarkom na praksi, namenjeno posebej za reševanje iz predorov, poteku alarmiranja reševalnih enot, kjer je pomemben predvsem njihov odzivni čas, izboljšava in obnova opreme in varnostnih naprav v predorih.
Ključne besede: požar, prometne nesreče, predori, požarna intervencija
Objavljeno v DKUM: 13.06.2010; Ogledov: 2883; Prenosov: 402
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici