| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
DRUŽINSKA PODJETJA IN POSEBNOSTI VIROV FINANCIRANJA
Janja Herega, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli predstaviti družinsko podjetje in posebnosti njegovih virov financiranja. Podjetje se lahko poslužuje notranjih in zunanjih virov financiranja, pri tem pa bi naj sledilo pravilom in načelom financiranja. Notranji viri financiranja so dobiček, amortizacija in različni drugi notranji viri. Med zunanje vire pa prištevamo bančne kredite, državne vire, lizing, faktoring, forfeting, sklade tveganega kapitala in poslovne angele. Problemi s katerimi se soočijo podjetja pri pridobivanju virov so omejene možnosti dostopa do finančnih sredstev, predraga finančna sredstva in nepoznavanje nekaterih oblik financiranja. Družinska podjetja pa zraven vsega tega omejuje še njihova konzervativnost. Namreč največja želja podjetnika je, da podjetje ostane v družinski lasti.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, notranji viri financiranja, zunanji viri financiranja, posebne oblike financiranja, bančni kredit, državni viri, lizing, skladi tveganega kapitala, faktoring, forfeting, poslovni angeli
Objavljeno: 31.01.2011; Ogledov: 1794; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (3,67 MB)

2.
PROCESNE IN INŠTRUMENTALNE POSEBNOSTI PLANIRANJA POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Martina Vrzel, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja predstavljajo velik delež podjetij v gospodarstvu. Njihov uspeh pa je odvisen od vizije in politike podjetja. Izhajajoč iz razvojne vizije smo opredelili politiko podjetja (poslanstvo, smotre in temeljne cilje). Za podjetje so izrednega pomena vrednote (ključnih udeležencev) podjetja, poznavanje priložnosti in nevarnosti kot tudi prednosti in slabosti. Usklajeni interesi lastnikov in vseh zaposlenih so prav tako pomemben dejavnik uspešnega poslovanja, kajti za uspešno poslovanje je potrebno zadovoljstvo obojih. Naloga je strukturirana v šest poglavij. Uvodnemu poglavju sledi drugo poglavje, v katerem smo opredelili značilnosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti. Pojasnili smo tudi življenjski cikel podjetja in lastništvo. V tretjem poglavju smo predstavili MER-ov model integralnega managementa ter posebnosti procesa in metod planiranja politike družinskega podjetja. Poglavje se končuje z družinsko ustavo. V četrtem poglavju smo predstavili proučevano podjetje Stiv-Horvat d.o.o. V petem poglavju smo proučili vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje iz okolja. V tem poglavju smo tudi na osnovi raziskovalno-prognostičnih izhodišč oblikovali in zapisali predlog vizije in politike podjetja. Zadnje šesto poglavje pa je sklepno poglavje v katerem navajamo ključne ugotovitve magistrske raziskave.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, okolje podjetja
Objavljeno: 22.02.2012; Ogledov: 1453; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (737,17 KB)

3.
POSEBNOSTI INTERNACIONALIZACIJE V DRUŽINSKIH PODJETJIH
Urša Orličnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo najprej predstavili in opredelili družinsko podjetje. Opisali smo razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji, ter njihove prednosti in slabosti. Opredelili smo tudi pojem družine, in kakšno vlogo ima družina v podjetju. Nato smo predstavili pojem internacionalizacije. Prav tako smo predstavili vzroke in motive za internacionalizacijo poslovanja. Opisali smo možne oblike internacionalizacije, med katerimi lahko podjetja izbirajo. Proučili smo tudi vpliv internacionalizacije v družinskem podjetju. Na koncu smo predstavili uspešno družinsko podjetje Faber – Castell, ki je leta 2011 praznovalo svojo 250. letnico obstoja in je že osem generacij v lasti družine. Na kratko smo opisali zgodovino podjetja Faber –Castell, in ugotovili s kakšnimi oblikami internacionalizacije se je podjetje srečalo, ter kakšen pomen je imela internacionalizacija v podjetju.
Ključne besede: družinsko podjetje, družina, prednosti in slabosti družinskega podjetja, internacionalizacija, internacionalizacija in družinska podjetja, podjetje Faber – Castel
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 983; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
Planiranje nasledstva kot dejavnost strateškega managementa človeških virov v družinskih podjetjih
Sebastian Petač, 2013, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrske naloge smo predstavili lastnosti družinskih podjetij, njihovo delovanje in razlike v primerjavi s podjetji nedružinskega tipa. Opredelili smo prednosti in slabosti družinskih podjetij ter njihovo rast in razvoj. V nadaljevanju smo opredelili strateški management človeških virov in spoznali značilnosti, pomen in cilje strateškega managementa človeških virov. V našem delu smo se posvetili tudi obravnavi različnih pristopov (in modelov) k strateškemu managementu človeških virov. Predmet raziskave sta bila razvoj in vpeljava strateškega managementa človeških virov v podjetje (družinsko podjetje) ter proučevanje družinskih članov kot vodstvenega kadra v družinskih podjetjih. Spoznali smo tudi prednosti in ovire, s katerimi se srečujejo družinska podjetja v procesu strateškega managementa človeških virov ter ugotavljali pomen strateškega managementa človeških virov za poslovno uspešnost družinskih podjetij. V nadaljevanju magistrske naloge smo preučevali planiranje nasledstva in nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Podrobneje smo raziskovali planiranje nasledstvene generacije in se seznanili s strateškim planom nasledstva. Za primer vseh nepričakovanih dogodkov v družinskih podjetjih smo na tem mestu predstavili krizni plan nasledstva. Spoznali smo težave, s katerimi se srečujejo družinska podjetja pri uresničevanju nasledstva in ki so posledica nenaklonjenosti planiranja v družinskih podjetjih. V drugem delu magistrske naloge smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo preučevali družinska podjetja v Sloveniji. Z anketo smo raziskali družinska podjetja, natančneje planiranje človeških virov (kadrov) in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih. Analiza rezultatov raziskave nam je omogočila opredelitev medsebojne soodvisnosti med planiranjem nasledstva in planiranjem kadrov v družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, rast in razvoj družinskega podjetja, strateški management človeških virov, kadri, pristopi k strateškemu managementu človeških virov, družina, planiranje nasledstva, planiranje kadrov
Objavljeno: 20.03.2013; Ogledov: 1928; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

5.
VLOGA DRUŽINSKIH PODJETIJ V ČASU FINANČNE KRIZE
Katarina Soršak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo najprej predstavili pojem finančne krize. Opisali smo različne vrste krize, ki obstajajo. Opredelili sem tudi vzroke za nastanek finančne krize. Nato smo predstavili in opredelili družinska podjetja. Opisali smo značilnosti družinskih podjetij, ter njihove prednosti in slabosti. Na koncu diplomskega seminarja smo še predstavili, kako se družinska podjetja soočajo s finančno krizo. Za to poglavje smo predstavili raziskavo univerze St. Gallen v Švici. Predstavili smo, kako so družinska podjetja reagirala na krizo.
Ključne besede: finančna kriza, gospodarska kriza, vpliv krize, vrste krize, družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja
Objavljeno: 06.11.2013; Ogledov: 807; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (546,17 KB)

6.
POSEBNOSTI FINANCIRANJA DRUŽINSKEGA PODJETJA PRI RAZVOJU IN RASTI
Dušanka Poročnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Ker uvrščamo družinska podjetja med mala in srednje velika podjetja, se srečujejo s problemom pridobivanja potrebnih sredstev. Kljub številnim težavam, s katerimi se srečujejo, v povprečju bolje uspevajo kot nedružinska podjetja. Kratkoročna stabilnost in dolgoročna krepitev uspešnosti in konkurenčnosti slovenskega gospodarstva je odvisna tudi od tega, kako se bodo družinska podjetja sposobna soočati z globalnim in konkurenčnim okoljem. Zato morajo podjetja nenehno slediti inovacijam in novim potrebam na trgu. Potrebno je vlagati v razvoj podjetja, saj je uspešnost podjetja pogoj za njegov obstoj. Obstoj podjetja, njegova uspešnost, razvoj in rast, pa služijo k večji blaginji vseh udeležencev v procesu.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, zunanji viri financiranja, notranji viri financiranja, bančni kredit, državni viri, investicije, razvoj podjetja, rast podjetja.
Objavljeno: 27.11.2013; Ogledov: 652; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (770,89 KB)

7.
PLAN NASLEDSTVA V DRUŽINSKEM PODJETJU M, d.o.o.
Kaja Rajh, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja že dalj časa predstavljajo pomemben del svetovnega gospodarstva v številnih državah. Zmotno pa je splošno uveljavljeno mnenje, da lahko družinska podjetja enačimo z malimi in srednje velikimi podjetji, kajti v svetu poznamo številna velika družinska podjetja. Družinska podjetja so predstavljena kot pomembni ustvarjalci delovnih mest, rešujejo brezposelnost ter dvigujejo življenjsko kakovost. Cilj družinskih podjetij ni kratkoročno razmišljanje in hiter zaslužek, temveč dolgoročen in stabilen razvoj. V Sloveniji so družinska podjetja v večini mlada, saj smo le-te odkrili bistveno pozneje – približno pred dvajsetimi leti, vendar so kljub temu zelo pomembna za naše gospodarstvo. Družinska podjetja se pri prehodu na naslednjo generacijo pogosto znajdejo v problemih, saj na plan pridejo težave, ki z vsakodnevnim poslovanjem nimajo neposredne povezave. Nasledstvo družinskega podjetja je potrebno obravnavati kot proces, ki se mora začeti že zelo zgodaj, torej takrat, ko otroci vstopijo v podjetje.
Ključne besede: Družinsko podjetje, prednosti družinskega podjetja, slabosti družinskega podjetja, nasledstvo, vloga družine v družinskem podjetju, značilnosti.
Objavljeno: 17.10.2014; Ogledov: 898; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (613,77 KB)

8.
NASLEDSTVO V DRUŽINSKEM PODJETJU LTIP d.o.o.
Nastja Koštomaj, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje nima enotne definicije. Gre za podjetje, ki je v večinski lasti družine. Upravljajo in vodijo ga družinski člani, ki so lahko v družinsko podjetje vključeni, nekateri izmed njih pa v družinsko podjetje niso vključeni. Družinska podjetja se zelo razlikujejo od nedružinskih podjetij, saj imajo v družinskih pomembno vlogo sorodstvene vezi. Želja družinskih članov je, da družinsko podjetje ostane v družinski lasti. Nasledstvo je zaradi tega potrebno planirati. Največjo težavo lastniku/managerju večkrat predstavlja odločitev o tem, koga postaviti za naslednika, v kakšni meri in na kakšen način ga izbrati. To predstavlja še posebej težavo tistim lastnikom/managerjem, ki imajo več otrok. Vsak starš namreč želi zapustiti zapuščino svojim otrokom, težko pa je določiti, komu pripada. Lastnik/manager ima možnost zapusti družinsko podjetje več otrokom hkrati, ki si kasneje delijo lastništvo nad družinskim podjetjem. Zaradi nasledstva se lahko hitro razvijejo konflikti. Zato je zelo pomembno, da lastnik/manager prične s planiranjem nasledstva dovolj zgodaj, da ima čas določiti potencialnega naslednika in/ali več potencialnih naslednikov. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. je na trgu dela od leta 1970. Lastnik/manager je Vladimir, ki se bo kmalu upokojil. V družinskem podjetju LTIP d.o.o. je pričel z vzrejo kokoši, nato je nadaljeval z lesno proizvodnjo (okna, vrata, palete idr.), ki predstavlja tudi obstoječo dejavnost. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. bo predal svojemu mlajšemu sinu Petru, ki je že od osnovne šole vključen v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Starejši sin Simon nikoli ni hotel vstopiti v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Žena lastnika/managerja, Ivanka, je bila vključena v družinsko podjetje le na začetku ustanovitve le-tega (6 let). Med seboj so zelo povezana družina, zato pri procesu nasledstva do sedaj ni prihajalo do večjih konfliktov. Nikoli niso imeli kriznega plana, zato smo zanje pripravili predlog le-tega.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva, udeleženci družinskega podjetja, prednosti in slabosti, možnosti nasledstva, krizni plan.
Objavljeno: 30.10.2014; Ogledov: 920; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (807,69 KB)

9.
PLANIRANJE NASLEDSTVA V DRUŽINSKIH PODJETJIH V GORIŠKI REGIJI
Sara Kokot, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu bomo predstavili opredelitve družinskih podjetij, zbrane po različnih tujih in domačih avtorjih. Prav tako bomo družinskim podjetjem pripisali značilnosti ter prednosti in slabosti. Ker je v družinskih podjetjih glavni problem planiranje nasledstva, se bomo poglobili predvsem v to temo. S pomočjo raziskave med družinskimi podjetji v goriški regiji bomo preverjali njihovo mnenje o planiranju nasledstva. Povprašali in spodbudili jih bomo k razmišljanju o nasledniku in planih za prihodnost podjetja. Raziskavo bomo analizirali in podrobno obrazložili, ter na podlagi ugotovitev podali lastno mnenje in predloge za prakso.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, življenjski cikel družine, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 747; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (982,71 KB)

10.
ANALIZA NASLEDSTVA V DRUŽINSKEM PODJETJU ZLATARSTVO TOFANT S. P.
Jasna Klep, 2015, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja predstavljajo pomemben del v gospodarstvu tako pri nas kot tudi v drugih državah po svetu. Družinska podjetja so posebna oblika podjetij, katera upravljajo in vodijo običajno, sploh kadar so manjša, le družinski člani. Pogosto družinska podjetja enačimo z malimi in srednje velikimi podjetji, kar pa nikakor ne drži. V svetu namreč obstajajo tudi velika družinska podjetja, ki uspešno poslujejo na trgu ter nudijo mnoge možnosti zaposlovanja. V Sloveniji imamo predvsem mala in mlada družinska podjetja. Družinska podjetja v Sloveniji so pričeli natančneje preučevati šele pred približno tridesetimi leti. Največji problem pri družinskih podjetjih vsekakor predstavlja nasledstvo. Menjavo generacije od ustanovitelja do naslednika jih preživi le tretjina, nadaljne menjave še manj. Ko se v podjetju odločijo za menjavo generacije oziroma nasledstvo, morajo najprej izbrati primernega naslednika, ki bo pripravljen in zmožen uspešno upravljati in voditi družinsko podjetje še naprej. Spodobnosti naslednika je potrebno dobro proučiti. Pri izbiri naslednika se lahko pojavijo različni problemi, kadar otrok v družini ni ali pa je v družini več otrok. Kadar je v družini več otrok, lahko med otroki začne vladati rivalstvo in tekmovalnost, saj se vsak želi izkazati po svojih najboljših močeh in prevzeti nasledstvo v družinskem podjetju. Rivalstvo med otroci in tekmovalnost lahko privede do konfliktnih situacij med vsemi družinskimi člani, kar pa še dodatno otežuje situacijo glede nasledstva in izbire naslednika v podjetju. Zaradi takšnih in drugačnih razlogov v družinskih podjetjih nasledstva pogosto ne planirajo. Ne planiranje nasledstva v družinskih podjetjih prav tako prinaša veliko težav, hkrati pa je lahko ne planiranje nasledstva v družinskem podjetju tudi glavni razlog, da se podjetje zapre. Če v družini ni otrok, se prav tako pojavijo težave. Ustanovitelj ima možnost poiskati naslednika izven družine, lahko se odloči za prodajo podjetja ali likvidacijo ali pa preprosto ne naredi ničesar in samo čaka. Ukvarjanje z vprašanjem o nasledstvu v družinskem podjetju predstavlja veliko težav, zato je še toliko bolj pomembno. V diplomskem projektu želimo podrobneje spoznati družinsko podjetje Zlatarstvo Tofant, s.p. ,njihove prednosti in slabosti, kakšne vloge imajo družinski člani v podjetju, odnose med družinskimi člani, vzroke za nastajanje konfliktov med njimi ter načine za reševanje teh konfliktov. Proučiti pa želimo tudi, kakšne so možnosti za nasledstvo v družinskem podjetju Zlatarstvo Tofant, s. p.
Ključne besede: Družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, vloge članov v družinskem podjetju, odnosi v družinskem podjetju, nasledstvo, možnosti nasledstva.
Objavljeno: 20.10.2015; Ogledov: 533; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici