| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 196
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
STRATEŠKE RAZVOJNE PRILOŽNOSTI PODJETJA NA PRIMERU MARKETINŠKE AGENCIJE LPK, D. O. O.
LUKA POPOVIĆ KRAJNC, 2024, diplomsko delo

Opis: Marketinške agencije v gospodarstvu predstavljajo pomemben del podjetij, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in prispevajo k razvijanju ekonomije države. S pomočjo marketinških agencij podjetja različnih industrij pospešujejo, izboljšujejo, raziskujejo in oglašujejo izdelke ali storitve. Dobre marketinške agencije so zelo iskane v današnjem gospodarstvu s ponujanjem celovitih storitev (raziskovanje trga, izdelava spletnih trgovin in oglaševanje preko spleta). Podjetja, ki delujejo v različnih industrijah, se vedno bolj zanašajo za sodelovanje z marketinškimi agencijami z drugačnimi pristopi oglaševanja in prodajo izdelkov na internetu. V vsakem podjetju je izjemnega pomena faza rasti, na katero se je treba dobro pripraviti in jo izpeljati v zadanem časovnem okvirju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili MER model integralnega managementa, politiko, udeležence, razvoj podjetja in metode razvoja. Vse sestavine smo natančno teoretično opredelili in preučili z namenom kasnejše implementacije na primeru podjetja Lpk, d. o. o. Znanje, ki smo ga pridobili v teoretičnem delu, smo v empiričnem delu tudi uporabili. Preučene modele in analize smo natančno implementirali na model marketinške agencije ter kreirali načrt rasti podjetja Lpk, d. o. o. Ob delu na primeru podjetja smo zasledili tudi nove priložnosti in možnosti za rast ter razvoj podjetja. Na koncu raziskave smo tudi podali nove predloge, metode, prednosti, priložnosti in predlagan načrt za nadaljnji razvoj marketinške agencije.
Ključne besede: MER model, vizija podjetja, politika podjetja, udeleženci podjetja, strateška poslovna področja podjetja, prednosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (480,83 KB)

2.
Prednosti in slabosti družinskih podjetij
Ognjen Kamidžorac, 2024, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj naše raziskave je razviti razumevanje tega edinstvenega organizacijskega modela. S preučevanjem prednosti in slabosti družinskih podjetij, želimo dobiti vpoglede, ki lahko pomagajo lastnikom, managerjem in oblikovalcem politik podjetja pri sprejemanju strateških odločitev ter pri samem vodenju. Skozi podrobno analizo našega podjetja OK, d. o. o., želimo ugotoviti katere so edinstvene značilnosti našega podjetja, ter kako te vplivajo na uspešnost podjetja. Osredotočili smo se na raziskovanje njihovih prednosti, ki jih podjetje lahko izkoristi in njihovih slabosti, ter kako se podjetje lahko sooča z njimi. Ugotovitev raziskave smo primerjali s teoretičnimi modeli in praksami drugih družinskih podjetij, kar nam je omogočilo da podjetju OK, d. o. o. podamo konkretne nasvete.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti družinskih podjetij, slabosti družinskih podjetij, značilnosti družinskih podjetij, družina, družinski člani
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

3.
Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko delo
Barbara Lokovšek, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu.
Ključne besede: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

4.
Management človeških virov v dobi dela na daljavo
Filip Majhenič, 2024, diplomsko delo

Opis: Management človeških virov je v organizaciji odgovoren za zaposlovanje ljudi, ravnanje z njihovo učinkovitostjo, ugodnostmi in plačami ter za oblikovanje in prenovo kategorizacije zaposlenih. Kot odgovor na vedno bolj zahtevne zaposlene in hitro spreminjajoče se okolje organizacij je management človeških virov bil primoran dodati zraven tradicionalnih funkcij še nekaj sodobnih funkcij kot so upoštevanje enakosti in raznolikosti, nudenje družinskih programov zaposlenim in medkulturno usposabljanje. Tudi vedno večja ozaveščenost organizacij za okolje je v zadnjih letih močno vplivala na razvoj več različnih vrst managementa človeških virov. To so zeleni management človeških virov, trajnostni management človeških virov in elektronski management človeških virov ali e-HRM. Z razvojem informacijskih in komunikacijskih tehnologij je nastala nova oblika dela, ki se imenuje delo na daljavo. Večina organizacij se je prvič srečala s delom na daljavo v zadnjih nekaj letih, vendar so podobni načini dela obstajali že v preteklosti. Način dela na daljavo je spodbudil spremembe v posameznikovem delovnem življenju na katerega so vplivali številni dejavniki, kot so demografske spremembe delovne sile, razvoj IKT v povezavi z zmanjšanjem povezanih stroškov in večjo razpoložljivostjo, želje zaposlenih po zunanjem izvajanju dejavnosti, spremembe v vrstah zaposlitve, zniževanje števila delovnih mest, ki so na voljo, čas, potreben za vožnjo na delo in posledično onesnaževanje okolja, vprašanja usklajevanja poklicnega in družinskega življenja, gospodarski pritiski v poslovnem okolju, nepredvidljive spremembe, ki so posledice svetovne konkurence. Organizacije morajo zato skrbno načrtovati in prilagajati svoje pristope, da izkoristijo prednosti dela na daljavo, hkrati pa minimizirajo njegove slabosti. Pravilno ravnovesje in podpora zaposlenim sta ključna za uspešno implementacijo dela na daljavo in doseganje dolgoročne uspešnosti. . Eno izmed teh podjetij je tudi podjetje X, v katerem smo raziskali njihovo urejenost človeških virov in management le teh. Raziskali smo tudi, kakšen vpliv je imela doba dela na daljavo in vgradnja načina dela na daljavo v poslovanje na management človeških virov kot ga v podjetju X poznajo danes. Raziskavo smo si razdelili na dva dela. Prvi del je bil sestavljen iz vprašanj o splošnih podatkih podjetja X, do katerih nismo mogli javno dostopati. Drugi del intervjuja, ki so ga sestavljala strokovna vprašanja, smo razdelili na več področij.
Ključne besede: management človeških virov, delo na daljavo, prednosti, slabosti
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

5.
Nastajanje novih podjetij in vloga starejših podjetnikov: primerjalna analiza med Slovenijo, Avstrijo in Hrvaško
Eva Klezin, 2023, diplomsko delo

Opis: Zaradi staranja prebivalstva v državah po vsem svetu, je pozornost vse bolj usmerjena v politiko in raziskave, povezane s povečevanjem participacije starejših oseb na trgu dela. Številne starejše osebe potrebujejo in želijo nadaljevati delo tudi po upokojitveni starosti, a njihovo sposobnost za delo, na tradicionalnem trgu dela, pogosto omejujejo stereotipi in diskriminacija na podlagi starosti, zastarele veščine ter tveganje dolgotrajne brezposelnosti. V teoretičnemu delu diplomskega dela smo opisali pojav staranja prebivalstva, kaj so njegovi vzroki in posledice ter kakšno je stanje staranja v Sloveniji, Avstriji, na Hrvaškem ter v Evropski uniji. Opredelili smo prav tako pojav aktivnega staranja prebivalstva in kakšen pomen ima ta v gospodarstvu. V nadaljevanju smo opredelili podjetništvo starejših, predstavili njegov pomen in razloge starejših za udejstvovanje v podjetniških aktivnostih. Nato smo predstavili prednosti starejših podjetnikov, vključno z razvitimi osebnimi mrežami, dobrim finančnim položajem in delovnimi izkušnjami. Opisali smo še izzive, v katere smo vključili človeški in družben kapital, omejen dostop do financ, starostno diskriminacijo in zdravstvene težave ter strah pred neuspehom. V teoretičnem delu smo opredelili prav tako faze podjetniškega procesa. V aplikativnem delu smo s pomočjo publikacije The Missing Entrepreneurs 2021 in desetih kazalnikov ugotavljali stopnje dejavnosti v življenjskem ciklu podjetništva v celotni populaciji ter med starejšimi. Rezultati so pokazali, da so stopnje v opazovanih državah, pri večini kazalnikov za starejše nižje, kot za celotno prebivalstvo, kar pomeni, da na tem področju še vedno obstaja prostor za izboljšave.
Ključne besede: podjetništvo starejših, izzivi starejših podjetnikov, prednosti starejših podjetnikov, aktivno staranje, primerjalna analiza.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (997,82 KB)

6.
Vpliv dela na domu na pedagoški kader
Tina Despotovič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili definicijo dela na domu, zakonodajo, ki ureja delovanje dela na domu, ter opisali prednosti in slabosti, ki jih delo na domu predstavlja. Pogledali smo si tudi, kako se pripraviti na začetek dela na domu in kakšno je delo na domu v kriznih razmerah. V drugem delu smo raziskovali vpliv dela na domu na pedagoški kader. Raziskovali smo zadovoljstvo pedagogov z delom na domu in njihovo zadovoljstvo z nadrejenimi. Ugotavljali smo razlike med pedagogi iz osnovnih, srednjih in višjih šol, ter razlike med pedagogi z družinami ali brez. Na podlagi rezultatov smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Za lažjo predstavo smo uporabili grafe in tabele z uporabo Excela. Za analizo raziskovalnih vprašanj pa smo uporabili program SPSS.
Ključne besede: delo na domu, pedagoški kader, prednosti, pomanjkljivosti
Objavljeno v DKUM: 11.10.2023; Ogledov: 346; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

7.
Raziskovanje uporabne vrednosti teorije dinamičnih zmožnosti : sinteza teoretičnih predpostavk
Lidija Breznik, 2012, pregledni znanstveni članek

Opis: Teorija dinamičnih zmožnosti kot zadnji, aktualni pristop k proučevanju osnov konkurenčnih prednosti pomeni preskok v načinu razmišljanja in delovanja, saj v ospredje postavlja dinamičnost okolja, ki mu ne moremo ubežati, temveč se mu stalno prilagajati. Glede na relativno kratek čas proučevanja teorije dinamičnih zmožnosti so nastali številni poskusi opredeljevanja, vendar so pri razumevanju teorije povzročili še večjo zmedo. V prispevku predstavljamo sintezo osnovnih izhodišč in predpostavk teorije dinamičnih zmožnosti, na katerih so gradili njeni raziskovalci. S tem želimo opozoriti na potencial, ki ga teorija ponuja, ter spodbuditi raziskovalce k njenemu nadaljnjemu proučevanju, še posebej v empiričnem smislu. Z uvajanjem terminologije v slovenski prostor razširjamo možnosti za njen napredek.
Ključne besede: konkurenca, konkurenčne prednosti, teoretični vidik
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 543; Prenosov: 0

8.
Analiza predvidenih učinkov digitalizacije na doseganje in ohranjanje konkurenčnih prednosti: primer storitvenega podjetja
Timotej Djordjevič, 2022, diplomsko delo

Opis: Konkurenčne prednosti podjetja v povezavi z digitalizacijo so v zadnjih nekaj letih izjemno pridobile pomen. Razvoj novih digitalnih strategij in tehnologij predstavlja povsem novo osnovo za razvoj in rast podjetja ter doseganje trajne konkurenčne prednosti. Stare poslovne procese in strategije nadomeščajo novi, za katere je značilna sodobna tehnologija, ki podjetjem omogoča nadgradnjo poslovnih procesov, zmanjšanje stroškov, zvišanje prihodkov in dobičkov in hitrejšo pripravo poročil z ažurnimi podatki za natančnejše sprejemanje poslovnih odločitev. Pomembno je, da podjetje spremlja globalne spremembe ter sproti agilno in odločno ukrepa in spreminja svojo digitalno strategijo. Velik pomen digitalizaciji daje tudi država, ki s pomočjo javnih razpisov sofinancira projekte digitalne transformacije podjetij. V diplomskem delu so predstavljeni temeljni pojmi digitalne transformacije v povezavi s konkurenčnimi prednostmi podjetja. Na praktičnem primeru smo predstavili in prikazali rešitve digitalne nadgradnje na primeru storitvenega podjetja Eurolingua d.o.o. Ugotovili smo, kako bo izbrano podjetje z nadgradnjo poslovnoinformacijskega sistema zmanjšalo čas obdelave naročil. Raziskovali smo tudi podjetja, ki so digitalno transformacijo skozi javni razpis že implementirala, in ugotovili, da se podjetja najraje odločajo za uvedbo spletnih strani za tuje trge in produktno-prodajnega videa ter tako izboljšajo svoj konkurenčni položaj na trgu.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, javni razpis »E-poslovanje 2019–2022«, konkurenčne prednosti, trajna konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 620; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

9.
Vpliv pandemije na izobraževanje študentov na visokošolskem zavodu
Tjaša Meglič, 2022, diplomsko delo

Opis: Pandemija virusa COVID-19 je ustvarila nemalo nepredvidljivih in napornih izzivov na področju izobraževanja. V zelo kratkem času je bilo potrebno narediti delni ali popoln prehod na nov način izobraževanja. V diplomskem delu se navezujemo na prednosti in slabosti pri izobraževanju na daljavo, ugotavljamo, do katerih storitev oz. gradiv so imeli študenti dostop med izobraževanjem na daljavo ter odkrivamo, kateri dejavniki jih pri e-izobraževanju motivirajo. V diplomskem delu uporabljamo metodo deskripcije, komparacije, interpretacije, dedukcije in analize. Pridobljeni rezultati kažejo, da so slabosti v največji meri pomanjkanje druženja s sošolci, nezbranost študentov, tehnične težave ter nezainteresiranost študentov. Med največje prednosti so študenti uvrstili odsotnost dnevne vožnje, več svobode pri razporejanju časa za študij ter nižji stroški pri izobraževanju na daljavo. Med e-izobraževanjem so imeli v največjem povprečju dostop do obveznih študijskih vsebin v digitalni in/ali fizični obliki, najbolj pa jih motivira diplomiranje in več prostega časa.
Ključne besede: E-izobraževanje, COVID-19, prednosti e-izobraževanja, slabosti e-izobraževanja, motivacija pri e-izobraževanju
Objavljeno v DKUM: 22.09.2022; Ogledov: 473; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

10.
Politika družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o.
Monika Kovač, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu preučujemo politiko družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o. Družinsko podjetje, ki ga obravnavamo, zaposluje okoli 60 ljudi in na trgu uspešno posluje že več kot 30 let. Podjetje se ukvarja z izvedbo vseh vrst električnih instalacij in trgovinsko dejavnostjo. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem delu (teoretičen del) smo podrobneje preučili in zapisali opredelitve različnih avtorjev na temo vizije družinskega podjetja in politike družinskega podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji podjetja) ter v nadaljevanju predstavili izrazne oblike politike podjetja. Nadaljevali smo s preučitvijo raziskovalno-prognostičnih izhodišč, ki so pomembna pri planiranju politike družinskega podjetja, torej vrednot ključnih udeležencev v družinskem podjetju, opredelitvijo prednosti in slabosti družinskega podjetja ter določitvijo zunanjih okolij družinskega podjetja in opredelitvijo iz njih izhajajočih priložnosti ter nevarnosti. Teoretičen del diplomskega projekta končamo z opisom prognostične obdelave izhodiščnega in prognoziranega položaja podjetja, ki je potreben za planiranje politike podjetja. Drugi del diplomskega projekta posvetimo praktičnemu delu, v katerem raziskano teorijo preverimo v praksi na obravnavanem družinskem podjetju ETS Pregl, d. o. o. Najprej smo preučevano družinsko podjetje podrobneje predstavili in nadaljevali s predstavitvijo vrednot ključnih udeležencev preučevanega družinskega podjetja ter za podjetje določili vrednote podjetja. V nadaljevanju smo določili prednosti in slabosti preučevanega družinskega podjetja. Pridobljene informacije o vrednotah podjetja in o podjetju smo pridobili s pomočjo intervjuja lastnika. Ovrednotili smo tudi razvoj in razvitost okolja, da smo lažje prognozirali priložnosti in nevarnosti preučevanega družinskega podjetja, ki izhajajo iz (zunanjega) okolja podjetja. Diplomski projekt smo zaključili z zapisano vizijo in politiko družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o. – opredelitev vizije, poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev preučevanega podjetja. Podali smo tudi predlog izbrane izrazne oblike politike obravnavanega družinskega podjetja.
Ključne besede: vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja, vrednote ključnih udeležencev podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti podjetja.
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 792; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici