| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 202
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga logistike v mednarodnem poslovanju - študija primera
Janja Murko, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljena mednarodno poslovanje ter logistika in njena vloga v mednarodnem poslovanju, ki v zadnjih letih pridobivata vse večji pomen pri poslovanju podjetij. Teoretični del diplomskega dela prikazuj, poslovanje v mednarodnem okolju ter prednosti in slabosti, ki lahko odločilno vplivajo na delovanje podjetja. Prav tako smo raziskali pomen logistike za poslovanje podjetja in pomembnost učinkovite logistike, ki lahko podjetju omogoča konkurenčno prednost pred tekmeci. Ugotovili smo, da je trajnostna logistika vse večji trend v poslovanju podjetij, ki jo podjetja lahko dosegajo s pomočjo sodobne tehnologije. V empiričnem delu smo preučili mednarodno logistiko v podjetju Henkel, ki je na trgu uspešno že več kot 140, in kakšen vpliv ima učinkovita logistika na delovanje podjetja. Pri tem smo ugotovili, da zelo dobro organizirana, vodena in digitalizirana logistika podjetju omogoča uspešno in trajnostno poslovanje, prav tako zniža stroške proizvodnje in transporta. Vse to podjetju omogoča konkurenčno prednost, saj lahko svoje izdelke potrošnikom ponudijo po nižjih cenah. V zaključku smo zastavljeno hipotezo potrdili, saj Henklu dobro dodelana in digitalizirana logistika, omogočata konkurenčno prednost, ter dodali nekaj predlogov, ki bi po našem mnenju Henklu pomagali do še učinkovitejše logistike.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, logistika, globalizacija, konkurenčna prednost, Henkel
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 294; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
Čebelarstvo - dopolnilna dejavnost na kmetiji ali podjetniški izziv?
Valentina Marinič, 2023, magistrsko delo

Opis: Čebelarstvo je kmetijska panoga, ki se na trgu vse bolj uveljavlja in postaja vedno bolj zanimivo tudi z vidika podjetniške priložnosti. Slovensko čebelarstvo je znano po bogati zgodovini in tradiciji, zato menimo, da se opravljanje dejavnosti čebelarstva lahko obravnava kot obliko družinskega podjetništva. V magistrskem delu smo raziskali zakonsko podlago čebelarske dejavnosti ter predstavili vse možne oblike in načine za njeno opravljanje. Pri tem smo analizirali obdavčitev čebelarske dejavnosti v Sloveniji in finančne spodbude, ki so namenjene čebelarjem. Opredelili smo podjetništvo, podjetje in podjetnika. Pri tem smo se osredotočili predvsem na družinsko podjetništvo, nasledstvo in nasledstvene možnosti, načrtovanje in proces. Opredelili smo prednosti in slabosti družinskega podjetništva in predstavili organizacije, ki sestavljajo podporno okolje za podjetništvo. V empiričnem delu smo raziskali dejavnost čebelarstva v pomurski regiji, pri čemer smo s pomočjo anketnega vprašalnika in desktop analize ugotavljali poslovne izzive dejavnosti. Ugotovili smo, da je čebelarjem najpomembnejša kakovost izdelkov, ki predstavlja najpomembnejšo konkurenčno prednost na trgu. Za doseganje visoke kakovosti čebeljih pridelkov in izdelkov pa je pomembno znanje, ki se prenaša iz generacije v generacijo, kar kaže na to, da je nasledstvo pomemben dejavnik za obstoj in nadaljevanje opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Pri tem je spodbudna ugotovitev, da se število mladih v čebelarstvu v pomurski regiji povečuje. Med raziskavo smo ugotovili, da panoga čebelarstva predstavlja dobro podjetniško priložnost, saj se večina čebelarjev s čebelarstvom še vedno ukvarja pretežno ljubiteljsko, kar pomeni, da obstaja velik potencial za ustanovitev podjetja, ki bi se ukvarjalo s čebelarstvom. Na trgu je torej dovolj prostora za razvoj in širjenje poslovanja na tem področju, ob hkratnem prispevku k razvoju in napredku panoge.
Ključne besede: čebelarstvo, dopolnilna dejavnost na kmetiji, podjetništvo, družinsko podjetništvo, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 443; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

3.
Analiza predvidenih učinkov digitalizacije na doseganje in ohranjanje konkurenčnih prednosti: primer storitvenega podjetja
Timotej Djordjevič, 2022, diplomsko delo

Opis: Konkurenčne prednosti podjetja v povezavi z digitalizacijo so v zadnjih nekaj letih izjemno pridobile pomen. Razvoj novih digitalnih strategij in tehnologij predstavlja povsem novo osnovo za razvoj in rast podjetja ter doseganje trajne konkurenčne prednosti. Stare poslovne procese in strategije nadomeščajo novi, za katere je značilna sodobna tehnologija, ki podjetjem omogoča nadgradnjo poslovnih procesov, zmanjšanje stroškov, zvišanje prihodkov in dobičkov in hitrejšo pripravo poročil z ažurnimi podatki za natančnejše sprejemanje poslovnih odločitev. Pomembno je, da podjetje spremlja globalne spremembe ter sproti agilno in odločno ukrepa in spreminja svojo digitalno strategijo. Velik pomen digitalizaciji daje tudi država, ki s pomočjo javnih razpisov sofinancira projekte digitalne transformacije podjetij. V diplomskem delu so predstavljeni temeljni pojmi digitalne transformacije v povezavi s konkurenčnimi prednostmi podjetja. Na praktičnem primeru smo predstavili in prikazali rešitve digitalne nadgradnje na primeru storitvenega podjetja Eurolingua d.o.o. Ugotovili smo, kako bo izbrano podjetje z nadgradnjo poslovnoinformacijskega sistema zmanjšalo čas obdelave naročil. Raziskovali smo tudi podjetja, ki so digitalno transformacijo skozi javni razpis že implementirala, in ugotovili, da se podjetja najraje odločajo za uvedbo spletnih strani za tuje trge in produktno-prodajnega videa ter tako izboljšajo svoj konkurenčni položaj na trgu.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, javni razpis »E-poslovanje 2019–2022«, konkurenčne prednosti, trajna konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 474; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

4.
Vpliv zadovoljstva strank na doseganje konkurenčne prednosti podjetja
Nina Kos, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo opisuje področje storitev za stranke, zadovoljstvo strank in konkurenčno prednost, predvsem pa vlogo logistike v povezavi z vsemi omenjenimi konstrukti. V analitičnem delu smo najprej opisali podjetje IQ lighting, ki se ukvarja s prodajo svetil, sledila pa je poglobljena raziskava. S pomočjo spletne ankete smo ugotavljali povezavo med zadovoljstvom strank, logističnimi storitvami za stranke in konkurenčno prednostjo. Rezultati so pokazali razmeroma visoko stopnjo zadovoljstva strank z logističnimi storitvami kot tudi z izdelki in osebjem. Podjetje IQ lighting ima tudi zelo lojalne kupce, katere v večji meri odražajo nakupovalne navade s stikom prek svetovalca. Stranke so podjetje ocenile kot visoko konkurenčno in obenem takšno, ki nudi dobro podporo svojim strankam. Element pravočasnosti je pri tem pomemben, ni pa prevladujoč. Kljub dobrim rezultatom pa so se pokazale vrzeli, ki so odraz časa, v katerem se nahajamo. Predloge rešitev smo usmerili v fazne spremembe, ki obsegajo: avtomatizacijo obstoječih delovnih procesov, posodobitev spletne trgovine, segmentiranje kupcev, uvedbo oglaševanja, promocijo dodatnih storitev, uvedbo oglaševanja in podobne ukrepe, ki bodo podjetju omogočili pridobiti nove kupce in obenem zagotavljali visoko raven konkurenčne prednosti v dandanašnjem tekmovalnem okolju.
Ključne besede: zadovoljstvo strank, kakovost storitev, logistika storitev, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 887; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

5.
Analiza konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije
Urška Brajnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Avtomobilska industrija ima v Evropi že od nekdaj pomembno vlogo, saj zaposluje veliko število ljudi in obenem ustvarja pomemben del prihodkov. V nalogi nas je zanimalo, kakšen je položaj evropskih proizvajalcev avtomobilov napram ameriškim in azijskim podjetjem. Izhajali smo iz dejstva, da se je v obdobju 2009–2019 položaj evropskih avtomobilskih podjetij poslabšal. Najprej smo se dotaknili teoretične podlage za določanje konkurenčnosti in konkurenčnih prednosti, nato pa smo preko podatkov, glede ustvarjenih prihodkov in prodaje ugotovili, da so bili evropski proizvajalci na koncu preučevanega obdobja v boljši poziciji kot pred desetimi leti. Naša preučevana podjetja so bila Volkswagen AG, Daimler AG ter Bayerische Motoren Werke (BMW) AG, ki so glede na prihodke najuspešnejša podjetja tako v evropskem kot v svetovnem merilu.
Ključne besede: avtomobilska industrija, analiza panoge, konkurenčnost, Porterjev model, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 962; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

6.
Razvijanje in ohranjanje konkurenčne prednosti na primeru slovenskega podjetja
Petra Kirbiš, 2021, diplomsko delo

Opis: Pomen konkurenčne prednosti in njegov vpliv na uspešnost in rast posameznih podjetij se je v zadnjih nekaj letih precej povečal. Podjetja ne glede na njihovo velikost, lokacijo in panogo se morajo s tem dejavnikom soočiti in ga uresničiti. Samo prepoznavanje elementov, ki bi nam pri doseganju konkurenčnega položaja pripomogli, pa lahko predstavlja izziv. Na trgih so konkurence velike, saj obstaja veliko enakovrednih tekmecev, ki proizvajajo in prodajajo izdelke za odjemalce. Pomembno je, da podjetja osvojijo načine, kako to opraviti boljše kot konkurenca, prav tako pa morajo biti pazljivi in se zaščititi pred raznimi posnemalci. Pri tem si lahko pomagajo s strategijami, konkurenčnimi viri ter raznimi izolacijskimi mehanizmi. V diplomski nalogi bomo zgoraj omenjene dejavnike spoznali na osnovi teorije, nato pa spoznano še podkrepili na primeru uspešnega slovenskega podjetja Steklarna Rogaška d. o. o.. Pri tem bomo v aplikativnem delu spoznali sam način poslovanja podjetja ter ugotovili kako jim je skozi pretekla leta uspelo osvojiti konkurenčnost na svetovnem trgu. Na koncu diplomske naloge bomo izpostavili ključne kompetence za doseganje konkurenčne prednosti, ki jih uresničujejo v izbranem podjetju.
Ključne besede: konkurenca, konkurenčna prednost, trajna konkurenčna prednost, strategije, izolacijski mehanizmi, človeški viri, organizacijski viri
Objavljeno v DKUM: 06.09.2021; Ogledov: 975; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

7.
Pravice intelektualne lastnine kot vir konkurenčne prednosti podjetja
Ana Marija Čelig, 2021, magistrsko delo

Opis: Pravo intelektualne lastnine vključuje sistem pravnih instrumentov, ki ureja način pridobitve pravic intelektualne lastnine in zaščito pred nepooblaščeno uporabo. Države sprejemajo zakone o zaščiti intelektualne lastnine iz dveh glavnih razlogov. Prvi razlog je pravno izraziti moralne in ekonomske pravice ustvarjalcev v njihovih stvaritvah ter urediti pravice javnosti pri dostopu do teh stvaritev. Drugi razlog je v vladni politiki, da spodbuja k ustvarjalnost, in razširjanje stvaritev intelektualne lastnine ter spodbuja k pošteni trgovini za zagotavljanje gospodarskega in družbenega razvoja. Lastništvo znamke spada na podrčje intelektualne lastnine, zato je upravičeno do pravnega varstva. Brez registracije blagovna znamka ne uživa zaščite, in je to najbolj vidljivo v primeru zlorabe registrirane blagovne znamke. To pomeni, da je lažja borba in večja možnost povrnitve škode, kdaj je blagovna znamka registrirana in je lažje ugotoviti razloge sodnega postopka. Ime, logotip, simbol, nalepka ali druge prepoznavne značilnosti izdelkov in / ali storitev, danih na trg, se lahko zaščitijo z blagovno znamko, ki je oblika pravnega varstva tržne identitete izdelkov in storitev. Je opisan kot izdelek z dodatnimi dimenzijami in značilnostmi, ki ga ločuje od drugih izdelkov, ki ustrezajo enakim potrebam, te razlike pa so lahko racionalne in oprijemljive, ter simbolne, čustvene in nematerialne. Konkurenca na trgu blagovnih znamk je velika in vlada prava vojna na trgu blagovnih znamk. To je le nekaj dejstev, s katerimi se lastniki blagovnih znamk spopadajo in so zanje zelo pomembni. Vse to je zelo zanimivo in zaradi tega sem se v tem magistrskem delu odločala predstaviti blagovno znamko in jo prikazati kot konkurenčno prednost podjetja. Podjetje Kraš je največje hrvaško podjetje, ki proizvaja slaščičarske izdelke in ima vodilni položaj kot proizvajalec v regiji ter ima več kot 120 veljavnih mednarodnih blagovnih znamk, registriranih pri WIPO (The World Intellectual Property Organization), več kot 180 veljavnih nacionalnih blagovnih znamk, ki so registrirane pri DZIV (Državni zavod za intelektualno vlasništvo), in na desetine nacionalnih blagovnih znamk, ki veljajo zunaj Republike Hrvaške. Glede na zelo široko paleto slaščičarskih izdelkov je odločitev za posamezno registracijo odvisna od tržne strategije upravljanja blagovne znamke, na katero se registracija nanaša, in tržnega potenciala izdelka. Primarna raziskava je bila v prispevku izvedena z namenom analize podjetja Kraš. Rezultati raziskave pa so pokazali, da je podjetje, ki ima svoje izdelke zaščitene z znamko, bolj konkurenčno zaradi večje prepoznavnosti in prodaje, in da je največja prednost registriranja izdelkov z blagovno znamko Kraš zmanjšanje možnosti posnemanja izdelkov konkurenčnih podjetij; da je najbolj znan izdelek Kraša Napolitanke in da je postopek registracije blagovne znamke Kraš zahteven, a dolgoročno donosen in podjetju zagotavlja tržni delež.
Ključne besede: intelektualna lastnina, konkurenčna prednost, blagovna znamka, trg
Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 951; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

8.
Proces kadrovanja v podjetju x
Ermin Kahrimanović, 2021, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrske naloge je bil predstaviti teoretična izhodišča o procesu izbire kadrov, preučiti in spoznati različne pristope in metode izbire kandidatov ter prikazati pomembnost izbire primernih kandidatov v proizvodnem podjetju, ki deluje na mednarodnem trgu. V nadaljevanju smo na konkretnem primeru podjetja X preučili trenutno prakso procesa izbire kandidatov ter ob koncu poiskali že obstoječo povezavo teorije in prakse in ob enem dodatne možnosti za izboljšavo obstoječe prakse na podlagi teoretičnih izhodišč opisanih v prvem delu magistrske naloge.
Ključne besede: Kadrovanje, načrtovanje, pridobivanje kadrov, selekcija, uvajanje, konkurenčna prednost na trgu.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2021; Ogledov: 1426; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

9.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, diplomsko delo

Opis: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Ključne besede: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 2340; Prenosov: 488
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

10.
Konkurenčne prednosti distribucije paketnih pošiljk
Sara Siter, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali področje poštnih storitev ter značilnosti in posebnosti logističnih verig, posebnosti distribucije paketnih pošiljk ter različne vidike in dejavnike konkurenčne prednosti. Proučevali smo, kateri so dejavniki konkurenčne prednosti Pošte Slovenije na področju distribucije paketnih pošiljk. V teoretičnem delu smo predstavili teoretične osnove logistike in distribucije, značilnosti konkurence, organizacijo dostave paketnih pošiljk na Pošti Slovenije in naredili primerjavo dostave paketnih pošiljk Pošte Slovenije v primerjavi s konkurenti, kot so DHL, d. o. o., DPD, d. o. o., in GLS, d. o. o. V aplikativnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverjali štiri raziskovalne hipoteze in ugotovili, da strokovnost in prijaznost zaposlenih vpliva na izbor ponudnika paketnih storitev. Pri tem smo tudi ugotovili, da je velik delež vseh anketiranih zadovoljnih oz. zelo zadovoljnih s strokovnostjo in prijaznostjo zaposlenih na Pošti Slovenije. Ovrgli smo hipotezo, da se večina uporabnikov raje odloči za storitev Pošte Slovenije kot pa za uporabo paketomata. Anketiranci se strinjajo, da je lokacija pošte zelo pomemben dejavnik pri odločitvi za uporabo paketnih storitev, nismo pa uspeli potrditi hipoteze, da se anketiranci odločijo za paketne storitve pri Pošti Slovenije zaradi hitrosti prenosa paketnih storitev.
Ključne besede: konkurenca, konkurenčna prednost, distribucija, paketne storitve, pošiljka, Pošta Slovenije.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2020; Ogledov: 888; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 4.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici