SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
NAJPOGOSTEJŠE BOLEZNI OTROK V VRTCU
Urška Erženičnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Najpogostejše bolezni otrok v vrtcu opisuje otroške bolezni in njihove simptome.Zaradi otroških bolezni so otroci v predšolskem obdobju velikokrat odsotni v vrtcu. zelo pogosto zbolevajo otroci v prvem starostnem obdobju in pa tudi otroci, ki so v vrtec vpisani prvo leto. v teoretičnem delu so najprej predstavljene razvojne značilnosti predšolskega otroka ter najpogostejše otroške bolezni in njihove značilnosti. Podrobneje smo predstavili cilje iz kurikula in obveznosti staršev in vzgojiteljev do otrok v vrtcu. Poglavje zaključujemo s podatki o prisotnosti otrok v koroških vrtcih v šolskem letu 2005/2006 in 2006/2007, ki smo jih pridobili s pregledom dnevnikov v omenjenih vrtcih. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili s pomočjo odgovorov 92 staršev na anketni vprašalnik. Na vprašanja so odgovarjali starši otrok v vrtcu Črna na Koroškem, Mežica, Prevalje in v vrtcu Ravne na Koroškem. Namen raziskave je bil s pomočjo anketnih vprašalnikov preveriti podatke o najpogostejših boleznih otrok v predšolskem obdobju. Ugotoviti smo hoteli zaradi katerih bolezni otroci največkrat izostajajo v vrtcih in ali s starostjo postanejo otroci bolj odporni in manjkrat manjkajo v vrtcu. Odgovori staršev na anketna vprašanja so nam pokazali, da so najpogostejši vzrok odsotnosti v vrtcu bolezni dihal. Ugotovili smo tudi, da otroci v drugem starostnem obdobju manjkrat manjkajo v vrtcu zaradi bolezni. Vzgojiteljice starše redno obveščajo o izbruhih bolezni v skupini.
Ključne besede: otrok, vrtec, predšolsko obdobje, bolezni, starši.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3516; Prenosov: 494
.pdf Celotno besedilo (476,24 KB)

2.
RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI
Sandra Gregorc, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovne vzgoje v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce, kot dokument, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcu. Podrobno so razčlenjena področja likovne dejavnosti ter ploskovne likovne tehnike. Temu sledijo teme in motivi, ki se pojavljajo v okviru likovne dejavnosti. V nadaljevanju je predstavljen razvoj likovnega izražanja v predšolskem obdobju ter razvoj ustvarjalnosti. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati ocenjevalnih listov pridobljenih iz enajstih mestnih in desetih podeželskih vrtcev po Sloveniji. Namen ocenjevalnih listov je bil, ugotoviti ali se pojavljajo kakšne razlike med vrtci v mestu in na podeželju s področja likovne dejavnosti. Rezultati so pokazali, da se med vrtci ne pojavljajo večje razlike, pokazalo pa se je nekaj razlik na posameznih področjih.
Ključne besede: Likovna vzgoja, likovna področja, likovne tehnike, razvoj likovnega izražanja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, mesto in podeželje.
Objavljeno: 19.01.2011; Ogledov: 2460; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
IZBOLJŠANJE OBSTOJEČE METODE UČENJA PLAVANJA OTROK STARIH OD 4 DO 6 LET
Tanja Kumprej, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen dela je predstaviti in izboljšati klasično metodo učenja plavanja za otroke od 4. do 6. leta starosti. V Sloveniji je sistem oplavanjevanja kljub prizadevanjem v zadnjih letih še vedno premalo učinkovita. Rezultati učenja plavanja niso zadovoljivi (predvsem ne pri najmlajših). Glede na to, da je učenju plavanja namenjeno sorazmerno zadostno število ur, gre vzroke za takšno stanje v največji meri iskati v premalo učinkovitih metodah učenja plavanja. V diplomski nalogi je predstavljena zgodovina plavalnega opismenjevanja v Sloveniji. Povzela sem stanje plavanja v učnem načrtu vrtca. Podrobneje je predstavljena klasična metoda učenja plavanja z 10-urnim programom učenja plavanja. Prav tako je predstavljena Fredova metoda učenja plavanja. Za učenje plavanja v tem obdobju so zelo pomembni pripomočki, ki jih uporabljamo za učenje. Prav tako morajo ustrezati vsi pogoji, ki jih potrebujemo za svoje delo, in vse te pogoje ter pripomočke sem v diplomski nalogi opisala in predstavila. V diplomski nalogi je uporabljena primerjalna metoda. Opisala sem program plavanja s klasično metodo učenja plavanja za otroke, stare od 4 do 6 let. Pri tem sem se opirala na domačo in tujo literaturo, na lastne izkušnje in mnenje vaditeljev plavanja, ki učijo otroke plavati v nizki vodi po klasični metodi učenja plavanja.
Ključne besede: Ključne besede: učenje, plavanje, predšolsko obdobje, metoda, klasična metoda.
Objavljeno: 02.03.2011; Ogledov: 2806; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (699,53 KB)

4.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V ZGODNJEM OTROŠTVU
Jasna Tominc, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga govori o vzgoji za trajnostni razvoj v zgodnjem otroštvu. S trajnostnim razvojem se danes srečujemo na vseh področjih našega življenja. Tudi vzgojitelji v vrtcu morajo biti v koraku s časom in tako pri vzgoji dajati poudarek na načela in vrednote trajnostnega razvoja. Vrtec je tako pomembna institucija, ki skrbi, da bodo otroci zrasli v odgovorne ljudi, saj so ravno otroci tisti, ki jih bomo najlažje naučili trajnostnega načina življenja. Oni so tisti, ki bodo v prihodnosti krojili usodo našega planeta. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature analizirali trajnostni razvoj, razlike med vzgojo za trajnostni razvoj in okoljsko vzgojo, predstavili cilje, načela, značilnosti in področja vzgoje za trajnostni razvoj, analizirali uresničevanje vzgoje za trajnostni razvoj in opredelitev vzgoje za trajnostni razvoj v kurikulumu za vrtce ter pogledali delovanje ekovrtcev v Sloveniji. Pomemben del naloge je njen empirični del, v katerem so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena med strokovnimi delavci v vrtcu na širšem ptujskem in mariborskem območju. Namen izvedene ankete je bil ugotoviti kaj vzgojiteljem pomeni vzgoja za trajnostni razvoj, kako uresničujejo njene cilje ter ugotoviti vzgojiteljevo samooceno usposobljenosti in potreb po usposabljanju za vzgojo za trajnostni razvoj.
Ključne besede: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolsko obdobje, vzgojitelj, ekovrtec
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2738; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (900,31 KB)

5.
Doživljanje in premagovanje strahu pri predšolskih otrocih
Natalija Jagodič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo Premagovanje strahu pri predšolskih otrocih. Predstavili smo čustveni razvoj otroka, razvoj osnovnih čustev in opredelili pomen čustev za celostni razvoj otroka. Raziskovali smo tudi posebnosti, ki se nanašajo na otrokovo čustvovanje in izražanje čustev v predšolskem obdobju. Posebno poglavje pa je namenjeno primarnemu čustvu, ki nas poleg ljubezni spremlja skozi vso človeško zgodovino, to je strah. Čustvo, ki je pogosto prisotno v naših življenjih. Otrok ga v prvem starostnem obdobju kaže z jokom, nemirnim vedenjem, mimiko obraza. V drugem starostnem obdobju pa se to izražanje stopnjuje, pojavlja se tudi agresivno vedenje otrok. Dostikrat je tak otrok individualist, se izolira od okolice, ni pripravljen sodelovati v usmerjenih dejavnostih, njegova stiska se kaže tudi v govoru in takšen otrok potrebuje posebno pomoč. Zatorej smo preučili strahove otrok, ki so vsakodnevno prisotni in pripravili posebno strategijo, kako se na te strahove odzivati in jih čim prej omiliti ali odpraviti. V empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila narejena v vseh oddelkih vrtca Rogaška Slatina. Namen raziskave je bil raziskati pojavnost strahu pri predšolskem otroku, kako ga prepoznati in kakšna je razlika v pogostosti doživljanja strahu glede na spol. Ugotoviti smo želeli tudi, kako vzgojitelji pristopijo k otroku, ki se sooča s strahovi. Na podlagi rezultatov raziskave smo želeli priti do ugotovitve, kako naj bi potekalo kvalitetnejše delo z otroki, ki se spopadajo z določenimi strahovi, s katerimi metodami si lahko pomagamo in na kaj moramo biti pozorni. Rezultati so pokazali, da deklice v predšolskem obdobju najbolj pogosto doživljajo strah pred tujci, medtem ko je dečke najbolj strah zapustitve. Svojo stisko in strahove najbolj pogosto izkazujejo z jokom in vznemirjenostjo. Zaskrbljujoč je rezultat o tem, da v več kot polovici situacij, kjer otrok kaže stisko, vzgojitelj ne poišče strokovne pomoči.
Ključne besede: čustveni razvoj, pomen čustev, strah, predšolsko obdobje, premagovanje strahu
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 3222; Prenosov: 461
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

6.
LIKOVNA VZGOJA V VRTCIH POMURSKE REGIJE
Aleksandra Gider, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovna vzgoja v vrtcih pomurske regije zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter razvoj otrokovega likovnega izražanja. Pomembno poglavje predstavlja likovna ustvarjalnost otrok s stopnjami ustvarjalnega procesa in dejavniki ustvarjalnosti. Predstavili smo načine, kako spodbujati likovno ustvarjalnost pri otrocih, in neprimerne postopke, s katerimi le-to zaviramo. Našteli smo glavna likovna področja in bolj podrobno predstavili risarske in slikarske likovne tehnike. Opisali smo, kakšna naj bo likovna ureditev otrokovega okolja, v katerem biva, saj otrok velik del svojega časa preživi v igralnici. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ocenjevalnih listov in intervjuja. Ogledali smo si likovne mape otrok, obiskali vrtce in intervjuvali vzgojiteljice na področju pomurske regije. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja.
Ključne besede: likovna vzgoja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, značilnosti likovnega izražanja, risarske likovne tehnike, slikarske likovne tehnike, pomurska regija
Objavljeno: 12.12.2011; Ogledov: 2762; Prenosov: 523
.pdf Celotno besedilo (5,55 MB)

7.
DRAMSKE IGRE S POUDARKOM NA SPOZNAVANJU VSEBIN IZ NARAVNEGA OKOLJA V 1. STAROSTNEM OBDOBJU
Anja Pristovšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Dramske igre s poudarkom na spoznavanju vsebin iz naravnega okolja v 1. starostnem obdobju je nastalo predvsem z namenom, da se otrokom približa dramske igre in s pomočjo teh iger naravno okolje. Teoretični del zajema poglavja o dramski vzgoji v predšolskem obdobju. Tu lahko zvemo, kakšen in kolikšen pomen pravzaprav ima dramska vzgoja v zgodnjem otroštvu. V ostalih poglavjih pa je opisano zgodnje spoznavanje narave, dotaknemo se čutil, izkušenj ter materialov. V empiričnem delu so predstavljene dramske igre, ki so bile izvedene v vrtcu. Otrokom 1. starostnega obdobja smo pripravili dramske igre, s pomočjo katerih so na igriv način doživljali svet okoli nas in uživali ob tem, raziskovali in spoznavali okolje, urili svoje spretnosti čutenja, se poigravali z domišljijo… S tem diplomskim delom smo ugotovili, da dramske igre otroka celostno bogatijo, spodbujajo njegovo domišljijo, ter so izjemno priljubljene med otroci. Vzgojitelji lahko skozi dramske igre tudi popestrijo druga področja kurikuluma, kot je v našem primeru to bilo predvsem področje narave.
Ključne besede: Predšolsko obdobje, dramska vzgoja otrok, dramske igre, spoznavanje okolja, raziskovanje s čutili.
Objavljeno: 05.01.2012; Ogledov: 3864; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (34,03 MB)

8.
Pojav uši v predšolskem obdobju
Mateja Stajnko, 2012, diplomsko delo

Opis: Nadloga - ušivost, ki so jo poznali predvsem naši starši tudi nam ne prizanaša. Uši si privoščijo predvsem ljudi v skupinah s tesnimi stiki, in kot nalašč so za to predvsem vrtci. V diplomskem delu smo opisali pojav uši v predšolskem obdobju. Predstavili smo različne vrste uši, podrobneje smo proučili naglavno uš. Zanimalo nas je, kako se uši prenašajo, kako jih zdravimo ter sodelovanje in ravnanje vzgojiteljic in staršev otrok ob pojavu tega problema. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom. V ta namen smo pripravili dva anketna vprašalnika. Raziskavo smo izvedli po različnih vrtcih v Pomurju med vzgojiteljicami in med starši otrok. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali se v vrtcih ušivost še pojavlja in kako hitro in na kakšen način starši in vzgojitelji odreagirajo na ta problem. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitev, da se ušivost še vedno pogosto pojavlja v vrtcih in da starši po mnenju vzgojiteljic takoj odreagirajo, ko jim le te sporočijo o pojavu uši, saj se zavedajo resnosti problema. Dobljene rezultate smo preučili in grafično prikazali. Iz rezultatov ankete je razvidno, da so deklice tiste, pri katerih se ušivost pogosteje pojavlja in pa predvsem pri otrocih starih od 2 do 6 let. Obdelava podatkov je prav tako pokazala, da starši za odpravljanje uši najpogosteje uporabljajo šampon, saj so mnenja, da je to najbolj učinkovito sredstvo.
Ključne besede: Ključne besede: ušivost, predšolsko obdobje, vzgojiteljice, starši, preprečevanje.
Objavljeno: 03.04.2012; Ogledov: 1220; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

9.
RAZVIJANJE AEROBNIH SPOSOBNOSTI V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Anja Leskovar, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje aerobnih sposobnosti v predšolskem obdobju je teoretično. Namen diplomske naloge je raziskati razvoj aerobnih sposobnosti otrok in ugotoviti možnosti za razvijanje teh sposobnosti v predšolskem obdobju. Uporabljena je bila deskriptivna in komparativna metodo raziskovanja. Predstavljen je celostni, telesni in motorični razvoj otroka. Razložen je pomen celostnega razvoja ter kako vsakodnevna aerobna vadba v predšolskem obdobju vpliva na njegov razvoj. Posebna pozornost je namenjena funkcionalni sposobnosti, ki jo razvijamo z aerobno vadbo. Vsakodnevna aerobna vadba v predšolskem obdobju pozitivno vpliva na razvoj funkcionalnih sposobnosti. Predstavljena je vzdržljivost, kjer je ugotovljeno, da vsakodnevna aerobna vadba pozitivno vpliva tudi na zdravje otroka v sedanjem in kasnejšem življenju. Navedeni so energetski procesi, ki so potrebni za delovanje telesa. Hkrati so navedene možnosti za aerobno vadbo v vrtcu, s starši ter v športnih društvih.
Ključne besede: vzdržljivost, aerobne sposobnosti, aerobna vadba, energetski procesi, predšolsko obdobje
Objavljeno: 30.10.2012; Ogledov: 1789; Prenosov: 393
.pdf Celotno besedilo (456,21 KB)

10.
ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA V VRTCU
Laura Kreslin, 2013, diplomsko delo

Opis: Vzgoja otrok vsebuje številne mejnike, dileme, stiske in tudi razvojne težave, ki jih je po mnenju strokovnjakov najbolje reševati v otrokovem najzgodnejšem obdobju. Tako je v diplomskem delu predstavljena šolska svetovalna služba v vrtcu, ki se je v zadnjem času strokovno razvila in napredovala, po kurikularni prenovi vrtcev pa se je tudi vse bolj uveljavila. Tako smo v teoretičnem delu na podlagi literature predstavili vlogo svetovalne službe v vrtcu, njene naloge, cilje in posebnosti razvojnega svetovanja. Sledi predstavitev sodelovalnega dela v sodelovanju z vzgojitelji, vodstvom šole, starši in zunanjimi institucijami, ko so le-te potrebne. V empiričnem deli smo raziskovali, kakšna je stopnja poznavanja dela svetovalnega delavca, kakšna so stališča vzgojiteljev glede obstoječega dela svetovalne službe na različnih področjih dela ter katere so tiste ovire, ki onemogočajo uspešno sodelovanje glede na status vrtca in delovno dobo vzgojiteljev. Z rezultati smo pokazali obstoj razlik med obstoječim delom svetovalnega delavca in pričakovanji vzgojiteljev glede slednjega.
Ključne besede: svetovalno delo, vrtci, svetovalni delavci, sodelovanje med vzgojitelji in svetovalnimi delavci, področja dela svetovalne službe, ovire pri sodelovanju, starši, predšolsko obdobje.
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 2677; Prenosov: 587
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici