| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 170
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Poznavanje in uporaba fermentiranih živil v prehrani predšolskih otrok
Erika Kolednik, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Fermentacija je že tisočletja ključen proces za podaljšanje roka uporabe in izboljšanje prehranskih lastnosti živil. Predstavlja anaeroben proces, ki prinaša biokemijske spremembe, kot so tvorba mlečne kisline, alkohola in vitaminov, ter zaradi nastalih bioaktivnih snovi pozitivno vpliva na zdravje ljudi. Metode: Študija analizira poznavanje in uporabo fermentiranih živil med starši predšolskih otrok. Raziskava je temeljila na zbiranju podatkov s poudarkom na vprašanjih o ozaveščenosti o fermentiranih živilih ter njeni vključitvi v prehrano otrok. Rezultati: Večina anketirancev je potrdila vključevanje fermentiranih živil v prehrano otrok, čeprav ne tako pogosto, kot je bilo pričakovano. Ključen rezultat je bil pomanjkanje informacij o fermentiranih živilih s strani zdravstvenih delavcev (informacije o fermentiranih živilih je od zdravstvenih delavcev prejelo le 10 % anketirancev). Razprava in zaključek: Nadaljnji koraki bi lahko vključevali izobraževalne kampanje za starše o koristih fermentiranih živil za zdravje otrok, s poudarkom na vlogi zdravstvenih delavcev pri informiranju staršev. Prav tako bi bilo smiselno nadaljevati s študijami drugih dejavnikov, ki vplivajo na uporabo fermentiranih živil med starši predšolskih otrok ter razvijati smernice za spodbujanje zdrave prehrane v tej populaciji.
Ključne besede: fermentirana živila, predšolski otroci, prehrana
Objavljeno v DKUM: 04.09.2024; Ogledov: 79; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

2.
Plesne dejavnosti v vrtcih montessori : diplomsko delo
Valentina Novak, Zala Vogrinec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na pripravo in izvedbo plesnih dejavnosti v skladu z didaktičnimi smernicami pristopa montessori. V teoretičnem delu smo raziskali pedagogiko montessori, ki spodbuja samostojno učenje in prilagojeno okolje za razvoj otrok ter vlogo plesa v predšolskem obdobju, ki krepi motorične, čustvene in socialne sposobnosti otrok. Poudarili smo ključne značilnosti montessori učnega pristopa ter cilje in metode plesnih dejavnosti v vrtcih. V empiričnem delu smo raziskali, kako lahko plesne dejavnosti integriramo v okolje montessori ter kakšni bodo odzivi otrok na te dejavnosti. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja in metodo praktičnega dela. Raziskovalni vzorec je zajemal neslučajnostno skupino otrok drugega starostnega obdobja (3–6 let), iz vrtca Hiša otrok montessori Maribor. Podatke smo zbrali preko načrtovanih plesnih dejavnosti, ki smo jih povezali s pedagogiko montessori in jih kvalitativno obdelali. Raziskava je pokazala, da so otroci med plesnimi dejavnostmi izražali visoko zanimanje, motivacijo, ustvarjalnost in samostojnost. Vzgojitelji so imeli ključno vlogo pri ustvarjanju optimalnega učnega okolja. Plesne dejavnosti so pozitivno vplivale na razvoj otrokove ustvarjalnosti, socialnih veščin ter na pozitivno doživljanje glasbe in gibanja. Ugotovili smo, da vključevanje plesnih dejavnosti v vrtce montessori pomembno prispeva k celostnemu razvoju otrok. Plesne dejavnosti se lahko redno vključujejo v dnevno rutino, saj izboljšujejo otrokovo doživljanje in izražanje skozi glasbo in gibanje. Ugotovitve naše raziskave odpirajo možnosti za nadaljnje raziskave in izboljšave pri vključevanju plesa v pedagoški pristop montessori.
Ključne besede: plesna vzgoja, predšolski otroci, metoda montessori
Objavljeno v DKUM: 22.08.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (811,28 KB)

3.
Vpliv sodobne tehnologije na dnevno rutino predšolskega otroka : diplomsko delo
Zarja Korelc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature pojasnili pozitivne in negativne vplive sodobne tehnologije (ST) na otrokov celostni razvoj. Opisali smo tudi priporočila uporabe ST pri predšolskih otrocih, uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v vrtcih in vlogo staršev pri otrokovem vstopu v digitalni svet. Empirični del temelji na namenu diplomskega dela. V raziskavi je sodelovalo 110 staršev predšolskih otrok, starih od 1 do 5 let. Anketni vprašalnik je bil razdeljen na dva dela. V prvem delu nas je zanimala pogostost rabe ST v času dnevne rutine med predšolskimi otroki. V drugem delu pa smo želeli raziskati pogostost rabe ST med starši v prisotnosti otrok. S pomočjo Kullbachovega 2Ȋ testa smo raziskali povezavo med izobrazbo staršev in pogostostjo rabe ST pri predšolskih otrocih ter povezavo med starostjo otrok in pogostostjo rabe ST. Ob analizi zbranih vprašalnikov smo ugotovili, da je uporaba ST precej razširjena med predšolskimi otroki v času dnevne rutine. Najpogosteje otroci uporabljajo ST v času skupnega hranjenja, pred spanjem, kot način pomiritve ali pa je ta prisotna le v ozadju v času njihove igre.
Ključne besede: sodobna tehnologija, predšolski otroci, starši, informacijska-komunikacijska tehnologija, dnevna rutina
Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

4.
Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih : diplomsko delo
Lea Hul, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej na kratko predstavili zgodovino predšolske vzgoje v Prekmurju. Nato smo se osredotočili na ples in njegove značilnosti ter njegov pomen za razvoj predšolskega otroka. Opredelili smo različne vrste plesnih dejavnosti, pristope, oblike in metode za načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcih. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali potek načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je zajemal vprašanja zaprtega in odprtega tipa. Uporabili smo neslučajnostni vzorec 63 pedagoških delavcev prekmurskih vrtcev. Raziskava ponuja vpogled v prakso načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih ter poudarja pomen raznolikosti pristopov in izzivov, s katerimi se vzgojitelji soočajo. Rezultati lahko predstavljajo izhodišča za nadaljnji razvoj in izboljšanje pedagoške prakse na področju plesne vzgoje v predšolskih ustanovah v Prekmurju.
Ključne besede: plesne dejavnosti, načrtovanje, izvajanje, predšolski otroci, Prekmurje
Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 157; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Primerjava različnih didaktičnih pristopov na usvajanje lokomotornih spretnosti mlajših otrok : diplomsko delo
Iza Smeh, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo najprej predstavili razvoj otroka in nato dejavnike, ki nanj vplivajo. To so dednost, okolje in lastna aktivnost. Predstavili smo gibanje, gibalni razvoj in otrokov gibalni razvoj. Opisali smo temeljne gibalne spretnosti, kamor spadajo pedipulacije oziroma lokomocije, manipulacije in sestavljena gibanja. Vse tri smo podrobneje opisali. Na koncu smo opisali, kaj so didaktični pristopi in dva predstavili, in sicer neposredno usmerjanje otroka in usmerjanje preko igre, ki sta bila ključna v raziskavi diplomske naloge. Otroci so se preko teh dveh didaktičnih pristopov učili lokomotornih spretnosti (tek, prisunski poskoki naprej, poskoki po eni nogi, hopsanje, skok v daljino z mesta in prisunski poskoki v stran). Vse tri skupine otrok (eksperimentalna skupina 1, eksperimentalna skupina 2 in kontrolna skupina) smo posneli, ko so te naloge izvajali, in gibanja otrok ocenili s pomočjo merskega postopka TGMD-3. Snemanje smo ponovili trikrat, saj smo posneli začetno, vmesno in končno stanje. Rezultate smo nato analizirali in jih interpretirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, s katerim didaktičnim pristopom (neposredno usmerjanje ali usmerjanje preko igre) se otroci bolje naučijo ciljnega gibanja in kateri didaktični pristop jih je bolj motiviral. Skozi celotno raziskavo smo prišli do ugotovitve, da se otroci ciljnega gibanja bolje naučijo skozi igro, saj jih le-ta bolj motivira in je zanje bolj zanimiva.
Ključne besede: predšolski otroci, gibanje, temeljne gibalne spretnosti, lokomotorne spretnosti, didaktični pristopi, neposredno usmerjanje otrok, usmerjanje preko igre, TGMD-3
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

6.
Projektno delo v vrtcu: Spoznavanje vulkanov : diplomsko delo
Tadeja Šimenc, 2024, diplomsko delo

Opis: Projektno delo je alternativna metoda dela v vzgojno-izobraževalnem delu, kjer otroci preidejo iz pasivne v aktivno vlogo. Namen zaključnega dela je preveriti uspešnost načrtovanega projekta na temo vulkanov. V vrtcu smo z enaindvajsetimi otroki, starimi od pet do šest let, izvedli šestdnevni projekt, kjer smo jih prek različnih dejavnosti spodbujali k aktivnemu sodelovanju in preverili njihovo predznanje ter na koncu preverili še njihovo končno znanje o vulkanih. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili, smo ugotovili, da smo pripravili projektno delo z aktivno vlogo otrok, saj smo sledili spoznanjem iz literature. Opazili smo, da so otroci z večjim veseljem sodelovali pri dejavnostih, če so lahko npr. sami naredili model vulkana in izvedli eksperiment, saj so tako veliko bolje primerjali eksperiment s pravim naravnim pojavom. Pridobili so veliko novega znanja, kot je npr. prepoznavanje, kdaj je žareča vroča tekočina poimenovana magma in kdaj lava, kako ukrepati v primeru izbruha vulkana itd., kar so prikazali rezultati po zaključku projekta. Otroci so se sam projekt spominjali še dolgo po tem, ko smo ga izvedli, kar lahko označimo za uspešen projekt.
Ključne besede: projektno delo, vulkan, naravoslovje, predšolski otroci, delo v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 277; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (6,06 MB)

7.
Zmožnost rabe personifikacije v pripovedovanju ob sličicah pri predšolskih otrocih : diplomsko delo
Eva Kušter, 2024, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu z naslovom Zmožnost rabe personifikacije v pripovedovanju ob sličicah pri predšolskih otrocih smo v teoretičnem delu najprej s pomočjo različne literature opisali razvoj govora in njegova obdobja, opredelili smo besedišče in njegov pomen, raziskali smo dejavnike, ki vplivajo na govorni razvoj, poglobili pa smo se tudi v načine, kako lahko spodbujamo otrokov govor. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili še pripovedovanje in rabo personifikacije predšolskih otrok ter preverjanje otroških zgodb. Empirični del pa smo izvedli v vrtcu. Sodelovalo je 14 otrok iz drugega starostnega obdobja. Raziskavo smo izvedli v roku treh mesecev, naloga otrok pa je bila, da so na prvem in drugem preverjanju pripovedovali zgodbo s pomočjo istih sličic. Želeli smo raziskati domišljijo otrok, starih od štiri do pet let. Zanimalo nas je, če otroci med pripovedovanjem ob sličicah raznim živalim, stvarem in pojavom pripisujejo človeške lastnosti. Iz pripovedovanj smo prav tako raziskovali število besed, število enostavčnih in večstavčnih povedi, prisotnost asociativnih dogodkov ter rabo personifikacije. Pridobljene rezultate smo nato navedli v tabelah.
Ključne besede: predšolski otroci, pripovedovanje, besedišče, personifikacija, asociativni dogodki
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 278; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli : diplomsko delo
Blažka Hozjan, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli je bil namen analizirati usvojeno znanje predšolskih otrok v plavalni šoli. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, ki zajema učenje plavanja predšolskih otrok z vidika gibalnega učenja plavanja in vloge učitelja z vidika načrtovanja in izvedbe učenja plavanja. Predstavljene so tudi učne metode in organizacija učenja otrok, ocenjevanje plavanja ter usvajanje plavalnega znanja glede na spol otrok ter pomen samoreševanja in prva pomoč. Opredeljenih je nekaj raziskav, ki se povezujejo na temo diplomske naloge. Izvedena je bila empirična raziskava z neslučajnostnim vzorcem 112 predšolskih otrok, ki so obiskovali plavalni tečaj. Za opazovanje napredka je bila uporabljena kavzalna ne-eksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s kvantitativno tehniko, kot merski instrument so bila uporabljena merila PZS za oceno znanja plavanja. Obdelava podatkov je bila narejena z deskriptivno statistiko in bivariantno analizo (t-test). Zbrani podatki o znanju plavanja na podlagi ocenjevalnega lista potrjujejo, da je povprečna ocena na začetku plavalnega tečaja manjša kot 3, na koncu plavalnega tečaja pa manjša od 4. Na podlagi povprečja je dokazano, da se plavalno znanje vsekakor izboljša od prvega do zadnjega dne. Med spoloma ne obstaja razlika v napredku znanju plavanja.
Ključne besede: Plavalni tečaj, plavanje, predšolski otroci, usvajanje plavalnega znanja, ocenjevanje.
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 273; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

9.
Izdelava senzorične table za 1. in 2. starostno obdobje ter odziv predšolskih otrok na njeno praktično uporabo : diplomsko delo
Urška Čeh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega obravnavo pomena igre in igrač za predšolske otroke. Namen diplomskega dela je izdelava senzorične table, ki bi bila primerna tako za 1. kot 2. starostno obdobje. Izdelana igrača bo nekaj časa prisotna v vrtcu. Na podlagi opazovanja igre z didaktično igračo bomo glede na vnaprej zapisane postavke ocenjevali njeno uporabo. Z diplomsko nalogo želimo namreč predstaviti izdelavo didaktične igrače, ki bi pozitivno vplivala na razvoj različnih področij pri otroku, ob tem pa bi tudi staršu nudila različne možnosti in ideje za lastno oblikovanje težavnih nalog na osnovi igre. V teoretičnem delu je predstavljen pomen igre in igrač za otroka. Pozornost smo namenili tudi vlogi odraslega, predvsem pri pomembnosti izbire in nakupovanja igrač. Vse igrače niso vedno primerne za otroka. Za njegov razvoj so dobre le tiste, ki upoštevajo kriterije dobre igrače, kar je v nadaljevanju tudi predstavljeno. V empiričnem delu smo se posvetili izdelavi senzorične table, kjer smo poskušali upoštevati vse vidike dobre igrače. Le-to smo preizkusili v vrtcu in jo ocenili na podlagi vnaprej zapisanih postavk. S tem smo analizirali izdelano didaktično igračo.
Ključne besede: igra, didaktična igrača, predšolski otroci, senzorična tabla, učenje
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 228; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

10.
Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v pomurski regiji : diplomsko delo
Mojca Vitez, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena igra predšolskega otrok, njen razvoj in vrste igre. Podrobneje so predstavljene glasbene dejavnosti, načini glasbenega izvajanja, poslušanja glasbe ter ustvarjanja glasbe. Vključene so tudi glasbeno-didaktične igre, njihova delitev, elementi, cilji in pravila ter pomembnost vloge odraslega. Na osnovi vprašanj anketnega vprašalnika smo želeli izvedeti v kolikšni meri vzgojiteljice načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti ter glasbeno-didaktične igre ter na katere cilje se v okviru le tega osredotočajo oz. dajejo večji poudarek. V anketni vprašalnik smo zajeli tudi mnenja strokovnih delavk, katerim dejavnostim in vrstam glasbeno-didaktičnih iger največ interesa posvečajo predšolski otroci. Rezultati pridobljenih odgovor so pokazali, da vzgojiteljice glasbene dejavnosti in glasbeno-didaktične igre izvajajo pogosteje, kakor smo pričakovali. Podrobna analiza podatkov je prikazana v empiričnem delu.
Ključne besede: glasbeno didaktične igre, pomurska regija, načrtovanje vzgojiteljic, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 371; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici