SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 87
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
LJUDSKE IGRE KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Gabrijela Pori, 2009, diplomsko delo

Opis: Ljudske igre so preproste in lahko razumljive. Glavni namen iger ni samo tekma, temveč tudi dokazovanje zmogljivosti in uspešnosti. Čeprav so se ljudske igre skozi leta spreminjale je v njih še začutiti življenjske izkušnje človeštva in spoznanja, ki so se razvijala skozi spremembe načina življenja. V teh igrah je skritih veliko prvin športa, ki ga tako lahko približamo otrokom na njim prijeten način. Orodja oziroma rekviziti, ki so jih nekoč uporabljali v ljudskih igrah, so preprosti in vzeti iz vsakdanjega življenja oziroma dela. Prav zaradi tega so te igre primerne tudi v predšolski dobi. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, v kakšni meri so te igre zastopane v vrtcih, koliko in katere ljudske igre vzgojiteljice poznajo in uporabljajo pri svojem delu, kakšen je njihov namen vključevanja ljudskih iger v delo z otroci ter kako in koliko s pomočjo teh iger razvijajo motoriko predšolskih otrok. V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina ljudskih iger ter pogoji, ki so potrebni za izvajanje ljudskih iger in možnosti razvijanja motoričnih sposobnosti s pomočjo ljudskih v vrtcih. Opisanih je tudi nekaj preprostih iger s poudarkom na razvijanju motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na vzorcu 55 vzgojiteljev. Na osnovi rezultatov ankete ugotavljamo, da vzgojiteljice v vrtcih še vedno uporabljajo veliko ljudskih iger, tudi za razvoj motoričnih sposobnosti pri otrocih. Rezultati ankete so tudi pokazali, da imajo otroci najraje gibalno-športne dejavnosti.
Ključne besede: Predšolski otroci, vzgojiteljice, gibanje, ljudske igre, gibalne igre, motorične sposobnosti.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 4445; Prenosov: 1084
.pdf Polno besedilo (374,28 KB)

3.
ODZIVI VZGOJITELJIC NA AGRESIVNO VEDENJE PREDŠOLSKIH OTROK IN NJIHOVIH VRSTNIKOV S POSEBNIMI POTREBAMI
Petra Petrič, 2009, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomske naloge je osvetliti problem agresivnega vedenja predšolskih otrok in njihovih vrstnikov s posebnimi potrebami.Teoretični del zajema pojmovanja agresivnosti, vrste, oblike, vzroke agresivnosti, preprečevanje agresivnega vedenja ter pomoč agresivnim otrokom. V empiričnem delu pa smo analizirali odgovore, ki smo jih pridobili z anketiranjem 50 vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic.
Ključne besede: agresivnost, agresivno vedenje, predšolski otroci, otroci s posebnimi potrebami
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3211; Prenosov: 527
.pdf Polno besedilo (1,01 MB)

4.
OTROK IN ALERGIJA
Urša Muškatevc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Otrok in alergija so v teoretičnem delu podrobneje predstavljena najpogostejša alergična obolenja oziroma alergije pri otrocih (bronhialna astma, kožni izpuščaji, alergija na pelod, alergija na živila, alergija na živalsko dlako, alergija na pršice in hišni prah, alergija na plesni ter alergija na žuželčje pike). Opredelili smo pojem alergije, vrste alergij, dogajanje v telesu ter vzroke in povzročitelje alergij pri otrocih, kakor tudi vlogo staršev, vlogo vzgojiteljice oziroma vrtca pri alergijah. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli med strokovnimi delavkami vrtca s pomočjo anketnih vprašalnikov. Namen raziskave je bilo ugotoviti, katera alergija je prisotna pri otroku v skupini, ali se alergije pogosteje pojavljajo pri deklicah, dečkih ali pri obeh spolih enako, kakšna je reakcija vzgojiteljic, ko pride pri otroku do značilnih znakov alergije, ali ocenjujejo, da imajo dovolj znanja o alergijah, kakšno je sodelovanje med starši in vzgojiteljicami ter ali starši dovolj resno jemljejo alergijo, ki jo ima njihov otrok. 57,8 % dokazuje, da je alergija na živila tista, ki se najpogosteje pojavlja pri otrocih v skupinah. V 64,5 % se alergija pojavlja pri obeh spolih enako. Vzgojiteljice pri »izbruhu« značilnih znakov alergije otroku pomagajo in seznanijo starše. V 88,8 % starši sodelujejo in se pogovorijo z vzgojiteljico o alergiji, ki jo ima njihov otrok, kar dokazuje, da starši resno jemljejo alergije svojega otroka. 44,4 % vzgojiteljic ocenjuje, da ima dovolj znanja o alergijah, 40 % vprašanih ocenjuje, da nima dovolj znanja o alergijah, 7 % vzgojiteljic pa ni prepričanih o zadostnosti svojega znanja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: alergije, predšolski otroci, zaščita in preprečevanje, starši, vzgojiteljica.
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2081; Prenosov: 194
.pdf Polno besedilo (719,73 KB)

5.
VPLIV PREDŠOLSKIH OTROK NA NAKUPNO VEDENJE DRUŽINE
Vanja Hol, 2010, diplomsko delo

Opis: Danes imajo otroci velik vpliv na nakupe svojih staršev. Že okoli drugega leta starosti otroci ob nakupovanju s svojimi starši začnejo izražati svoje želje po različnih izdelkih. Moč njihovega vpliva na družinske nakupne odločitve je odvisna od mnogih dejavnikov, med drugim tudi od starosti otroka, spola, števila otrok v družini, njegovih izkušenj pri nakupovanju ter vrste izdelka. Družina, prijatelji, sovrstniki in mediji so viri potrošniške socializacije, ki otrokom pomagajo pri učenju nakupovalnih veščin. Otroci zelo hitro opazijo, kaj starši nakupujejo in kako se pri tem vedejo. Prek družine otroci spoznavajo izdelke in znamke, ki se uporabljajo doma. Prav tako so dovzetni za mnenja in ocene drugih otrok. Najmočnejši medij, ki vpliva na potrošniško socializacijo otrok je brez dvoma televizija. Preko televizije otroci spremljajo oglase, skozi katere se učijo vedenja povezanega s porabo. Ker otroci vedno ne prepoznajo pravega namena oglasov, so mnoge države uvedle kodekse, ki vsebujejo določila o tem, kakšni smejo biti oglasi, ki so namenjeni otrokom. V nekaterih državah pa je oglaševanje otrokom, mlajšim od 12 let prepovedano. Iz opravljene raziskave lahko vidimo, da predšolski otroci pogosto nakupujejo skupaj s svojimi starši. Najpogosteje izražajo željo po nakupu igrač, sladkarij, sokov ter otroških revij in knjig. Imajo tudi močan pasivni vpliv pri izbiri blagovne znamke. Starši najpogosteje privolijo v nakup hrane in pijače za otroke ter otroških revij in knjig.
Ključne besede: predšolski otroci, družina, nakupno vedenje, otroški trg, potrošniška socializacija, vrstniki, televizija, oglaševanje, blagovna znamka, raziskava, analiza
Objavljeno: 25.10.2010; Ogledov: 1607; Prenosov: 314
.pdf Polno besedilo (342,85 KB)

6.
NEGATIVNI VPLIV POBARVANK V VRTCU
Katja Gilčvert, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo znanstvene literature opisan razvoj otrokovega likovnega izražanja, njegova vloga in pomen. Pomembno vlogo ima poglavje Likovna ustvarjalnost otrok in poglavje, ki predstavlja dejavnike ter načine, ki spodbujajo ali pa zavirajo ustvarjalnost otrok. Na kratko smo opisali risarsko likovno tehniko, in sicer risanje s flomastrom, ki smo si jo izbrali in uporabili pri raziskavi v empiričnem delu diplomske naloge. Pomembno vlogo ima del z naslovom Pobarvanke in priročniki, ki otroka učijo in naučijo risati, v katerem smo predstavili ključna dejstva tega problema. Z eno povedjo lahko rečemo, da je ustvarjalnost temelj likovne vzgoje in da mora imeti otrok vedno možnost, da se likovno izraža in ustvarja na lasten način, brez kakršnih koli priročnikov, ki bi otroku nakazovali, kaj in kako mora nekaj narisati. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da so priprave otroških likovnih pobarvank smiselne in bodo nadomestile obstoječe likovno sporne pobarvanke. Prav tako so primerni tudi motivi, ki smo jih izbrali kot osnovo za otroške pobarvanke. Otroci so bili uspešni pri risanju pobarvank. Stopnja interesa zanje je bila zelo pozitivna.
Ključne besede: Likovna vzgoja, predšolski otroci, ustvarjalnost, pobarvanke.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 2835; Prenosov: 396
.pdf Polno besedilo (5,40 MB)

7.
GIBALNE IGRE NEKOČ IN NJIHOVA UPORABA DANES
Dejan Gutman, 2010, diplomsko delo

Opis: Povzetek Temo diplomske naloge predstavljajo ljudske gibalne igre, ki so se jih naši starši, dedki in babice igrali v svoji mladosti, ter možnosti njihove uporabe danes. Namen naloge je bil zbrati nekaj ljudskih gibalnih iger s širšega področja Slovenj Gradca. S pomočjo popisnega lista, ki smo ga razdelili staršem in starim staršem otrok vključenih v oddelek drugega starostnega obdobja v vrtcu Podgorje, smo zbrali dvajset ljudskih gibalnih iger. Ugotovili smo, da so se starši in stari starši v svoji mladosti igrali ljudske gibalne igre, ki se prenašajo iz roda v rod; da ljudske gibalne igre pozitivno vplivajo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti pri otrocih; da z gibalnimi igrami naših staršev in starih staršev pozitivno vplivamo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti; da otroci večine zbranih ljudskih gibalnih iger ne poznajo. Zaključujemo, da so ljudske igre preproste, lahko razumljive, zabavne in zanimive ter obenem predstavljajo izvrsten pripomoček za razvoj gibalnih sposobnosti.
Ključne besede: Ključne besede: ljudske gibalne igre, gibalne sposobnosti, predšolski otroci, igranje, kulturna dediščina
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 4420; Prenosov: 834
.pdf Polno besedilo (280,29 KB)

8.
NAČRTOVANJE GLASBENO-DIDAKTIČNIH IGER V VRTCU
Tamara Bečan, 2010, diplomsko delo

Opis: Igra je v času otroštva zelo pomembna. Brez igre bi bil otrok, kot ptica brez kril. Odvzeta bi mu bila svoboda, domišljija in igrivost. V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v vrtcu, je v teoretičnem delu predstavljena igra v splošnem pomenu. Predstavljene so njene značilnosti in klasifikacija. V širšem obsegu so obdelane glasbeno-didaktične igre, kjer so opisane značilnosti, metode ter razvrstitev glasbeno-didaktičnih iger. Namen diplomskega dela je bil, ugotoviti pogostost pojavljanja glasbeno-didaktičnih iger v vrtcu, katerim glasbeno-didaktičnim igram vzgojiteljice posvečajo največ pozornosti, katerim ciljem sledijo največkrat ter če ustvarijo kakšno glasbeno-didaktično igro tudi same. Rezultati raziskave so pokazali, da so glasbeno-didaktične igre pogosto vključene v delo vzgojiteljic, s predšolskimi otroki. Na osnovi teoretičnega dela in rezultatov raziskave so nastali primeri didaktičnih enot. Prestavljenih je deset primerov vzorčnih priprav glasbeno-didaktičnih iger, primernih za otroke v predšolskem obdobju.
Ključne besede: igra, kurikulum, predšolski otroci, glasbene igre, glasbeno-didaktične igre
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 11456; Prenosov: 2983
.pdf Polno besedilo (431,84 KB)

9.
ŠTETJE IN POZNAVANJE ŠTEVILK V VRTCU - RAZLIKE V STAROSTNIH OBDOBJIH
Sinja Žnidarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Števila in štetje sta nepogrešljiva pojma v vrtcu in v življenju otrok. V diplomskem delu obravnavam razlike med starostnima obdobjema tri- do štiriletnih ter štiri- do petletnih otrok v štetju in poznavanju številk. Zanimalo me je, kako otroci pri tej starosti razumejo števila in štetje. V teoretičnem delu sem predstavila pojma število in štetje, izvor številk in različnih številskih sistemov, simbole številk, otrokovo verbalno štetje in štetje predmetov ter različne cilje iz kurikula vezane na razvoj številskih predstav otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki sem jo izvedla z otroki, starimi od tri do štiri leta ter štiri do pet let. Cilj raziskave je bil spoznati razlike med starostjo otrok in spolom otrok pri štetju, ocenitvi števila pik pri hitri sliki in pri prepoznavanju simbolov za števila. Rezultati raziskav kažejo, da so starejši otroci, torej štiri- do petletni, na vseh področjih boljši od mlajših. Raziskava, v kateri sem med drugim primerjala razlike med spoloma, je pokazala, da so deklice uspešnejše od dečkov, čeprav statistično značilnih razlik med spoloma ni.
Ključne besede: matematika, število, številka, štetje, predšolski otroci
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 5769; Prenosov: 1378
.pdf Polno besedilo (1,29 MB)

10.
Pomen preventivnih pregledov predšolskih otrok
Katja Borovnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Preventivni pregledi predšolskih otrok so pomembni predvsem, zaradi ohranjanja in izboljšanja zdravja otrok ter bistveno pripomorejo k pravočasnemu odkrivanju telesnih okvar. Z njimi je mogoče pravočasno odkriti in odstraniti škodljive vplive na zdravje predšolskih otrok. V diplomskem delu smo opisali pomen preventivnih pregledov predšolskih otrok, ki smo jih povzeli po standardnem nacionalnem preventivnem programu za otroke in mladostnike. Opisali smo obseg sistematičnih in namenskih pregledov. Predstavili smo presejalni test Denver II in njegov namen. V nadaljevanju smo se osredotočili na naloge medicinske sestre pri preventivnih pregledih. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom. Anketa je potekala v Zdravstvenem domu Žalec, v mesecu septembru 2010. Vključenih je bilo petinštirideset staršev, ki so prišli z otroki v dispanzer. Namen raziskave je bil ugotoviti ozaveščenost staršev predšolskih otrok, o osnovnem namenu preventivnih pregledov, kot so namen, število preventivnih pregledov in način pridobivanja informaciji. Dobljene rezultate smo preučili in grafično prikazali. Iz rezultatov ankete je razvidno, da se vsi anketirani starši strinjajo, da so preventivni pregledi predšolskih otrok pomembni. Največ informacij o preventivnih pregledih otrok so starši pridobili v šoli za bodoče starše.
Ključne besede: predšolski otroci, starši, medicinska sestra, preventivni pregledi, sistematični pregledi, namenski pregledi.
Objavljeno: 15.03.2011; Ogledov: 2027; Prenosov: 342
.pdf Polno besedilo (927,71 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici