| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 131
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vadbenega programa za namen spodbujanja zdravega življenjskega sloga v vrtcu Pobrežje
Tina Levičar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili teoretični vidik telesnega in gibalnega razvoja predšolskega otroka ter vpliv aerobne in anaerobne vadbe na razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti predšolskega otroka. Predstavili smo tudi merski protokol PREFIT. Želeli smo ugotoviti, ali vadbeni program za namen spodbujanja zdravega načina življenja vpliva na gibalne in funkcionalne sposobnosti otrok ter ali obstajajo razlike v napredku glede na otrokov spol. V raziskavi smo uporabili eksperimentalno metodo raziskovanja. Podatke smo zbrali na kvantitativen način s standardiziranim merskim postopkom PREFIT za ugotavljanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti otrok. Te smo izmerili ob začetku in koncu študijskega inovativnega projekta za družbeno korist TELO – stroj, ki se lahko pokvari. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 157 otrok iz Vrtca Pobrežje, starih od 3 do 6 let, ki so bili naključno razdeljeni v kontrolno in eksperimentalno skupino; od teh sta 102 otroka opravila tako začetne kot tudi končne meritve, ki smo jih zajeli v statistično obdelavo. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da vadbeni program za namen spodbujanja zdravega načina življenja vpliva na gibalne in funkcionalne sposobnosti otrok. Razlike v napredku glede na spol so pokazale statistično značilne razlike v napredku pri testiranju dveh področij gibalnih sposobnosti, pri drugih dveh pa do statistično značilne razlike ni prišlo.
Ključne besede: Predšolski otroci, gibalne sposobnosti, funkcionalne sposobnosti, aerobna vadba, anaerobna vadba.
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 52; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Navezanost predšolskih otrok na risane junake
Špela Kolarič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava navezanost predšolskih otrok na risane junake. Pojem navezanosti je v splošnem predstavljen kot močna vez med otrokom in njegovimi starši, ki poteka v štirih različnih fazah. Te kažejo, kako so otroci pri določeni starosti na osebo navezani in kakšne znake kažejo, kadar se od nje ločijo. Naloga se osredotoča na risanke in risane junake ter na njihovo povezavo z navezanostjo. Osrednja tema raziskave je bila, kako so predšolski otroci navezani na risane junake in kako ti nanje vplivajo. Iz analize je razvidno, da so otroci od 2. do 6. leta najbolj navezani na tiste risane junake, ki nastopajo v oddajah, ki se trenutno predvajajo po televiziji. Razlik v spolu ni bilo, saj se gledanost obravnavanih risank ni ločevala glede na spol. Risani junaki otrokom predstavljajo namišljene prijatelje, s katerimi se pogovarjajo, jim zaupajo svoje skrivnosti in se ob njih tudi potolažijo, in pri otroku spodbudijo različna čustva. Risane junake velikokrat posnemajo, zato je pomembno, da starši izberejo risanke, ki jih spodbujajo k ustreznemu obnašanju in prispevajo k njihovemu razvoju.
Ključne besede: navezanost, risanke, risani junaki, predšolski otroci, starši
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (821,78 KB)

3.
Primeri dejavnosti izven učilnice za poučevanje vsebin kulturne dediščine za predšolske otroke in učence prvega triletja v občini slovenska bistrica
Kristina Lipoglav, 2021, magistrsko delo

Opis: Pouk izven učilnice je eden izmed načinov, kjer otrok gradi svoje znanje preko lastne izkušnje. Otrok je v usvajanju znanja ves čas aktiven in z lastno aktivnostjo spoznava nekaj novega. Otrok spoznava novo znanje z vsemi čutili (vid, voh, okus, sluh). Pri takšnem načinu dela otrok pridobiva znanja na vseh področjih razvoja (kognitivnem, socialnem, čustvenem, psihomotoričnem …). Učenci so pri takšnem načinu bolj motivirani in imajo večjo željo po usvajanju nove snovi. Pri poučevanju izven učilnice se šola in učenci povezujejo z lokalnim okoljem, ga spoznavajo ter sprejemajo za svojega. Strinjamo se, da je takšen način poučevanja za učitelja zahtevnejši, prav tako je potrebne več priprave. Na izvajanje pouka izven učilnice vplivajo nepričakovani dejavniki (zaprtje ustanove, slabo vreme …), zato mora biti učitelj dobro organiziran in prilagodljiv novim situacijam. Namen magistrske naloge je predstaviti kulturno dediščino v Slovenski Bistrici in oblikovati dejavnosti izven učilnice, ki bi jih lahko izvajali pri poučevanju vsebin kulturne dediščine. Načrtovali smo dejavnosti za predšolske otroke in dejavnosti za otroke prvega razreda devetletne osnovne šole, ki se lahko izvajajo neposredno na prostoru kulturne dediščine. Dejavnosti smo oblikovali za štiri lokacije, na katerih učenci spoznavajo kulturno dediščino domačega kraja.
Ključne besede: Kulturna dediščina, pouk izven učilnice, predšolski otroci, učenci prve triade, Slovenska Bistrica
Objavljeno: 11.11.2021; Ogledov: 40; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

4.
Plesne dejavnosti za predšolske otroke v zasebni plesni šoli
Dolores Ivanušić, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen ples in njegov pomen za predšolskega otroka. Osredotočili smo se na načrtovanje plesnih dejavnosti, pri čemer smo izhajali iz plesnih ciljev, ki so opredeljeni v Kurikulumu za vrtce in v učnem načrtu za plesne pripravnice, ter ugotovili podobnost le-teh. Predstavili smo tudi različne pristope in modele za izvajanje plesnih dejavnosti, ki smo jih kasneje uporabili v praktičnem delu naloge. Le-ta zajema osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s predšolskimi otroki v Plesnem studiu Plohl, skozi katere so se otroci pripravljali na nastop za starše. Plesne dejavnosti so pripravljene tako, da se lahko izvajajo v različnih dopolnilnih programih v popoldanskem času kot tudi v programu javnega vrtca v Sloveniji. Ugotovili smo, da je pri pripravi in izvedbi plesnih dejavnosti vloga vzgojitelja izjemno pomembna. Od odraslih je namreč odvisno, kako bomo dejavnosti otrokom predstavili in jih zanje motivirali, saj so otroci sami po sebi željni znanja in aktivnega vključevanja v različne aktivnosti.
Ključne besede: načrtovanje, plesna vzgoja, plesne dejavnosti, predšolski otroci, zasebna plesna šola
Objavljeno: 10.11.2021; Ogledov: 97; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Kamišibaj v vrtcu
Anamari Hrastnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Kamišibaj v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo dali poudarek na temo gledališča in značilnosti pripovedovalske tehnike kamišibaj. Teoretičnem delu sledi empirični del, kjer smo grafično predstavili rezultate ankete,izvedene med strokovnimi delavci. Poleg ankete smo izvedli dejavnost s kamišibajem. Podani so rezultati in odzivi otrok klasičnega pripovedovanja in pripovedovanja s kamišibajem. Dejavnost z otroki smo izvedli v starostni skupini 4-5 let. Na začetku tedna smo pripovedovali zgodbo ob knjigi, ob koncu tedna pa smo izvedli pripovedovanje ob kamišibaju. Po pripovedovanju je sledil razgovor z otroki in predstavitev kamišibaja ter nato še individualni pogovor. Predstavili smo rezultate in najpogostejše odgovore. Strokovnemu osebju (vzgojiteljem/icam) smo podali anketo, kjer so bila vprašanja zaprtega in odprtega tipa. Odgovore strokovnih delavcem smo predstavili s pomočjo grafov. Strokovni delavci poznajo tehniko pripovedovanja s kamišibajem, vendar si želijo več izobraževanj na to temo, saj menijo, da nimajo dovolj znanja na tem področju. Otroci so seznanjeni s kamišibajem in s tehniko pripovedovanja z njim. Preko dejavnosti pripovedovanja s kamišibajem smo pri otrocih opazili njihov pozitiven odziv na pripovedovanje. Otroci so bili pri dejavnosti s kamišibajem bolj pozorni in jih je dejavnost bolj pritegnila kot samo pripovedovanje s slikanico.
Ključne besede: kamišibaj, predšolski otroci, pripovedovanje, strokovni delavci
Objavljeno: 10.11.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

6.
Vpliv digitalnih medijev na predšolske otroke - tveganje in priložnosti v času digitalizacije
Tina Krampl, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja uporabo digitalnih »novih« medijev pri predšolskih otrocih in kakšni so vplivi na otroke. Prav tako je opredeljena tema, koliko se starši sami spoznajo na tematiko vpliva digitalnih medijev na njihove otroke in kako sami omogočajo, vplivajo in udejanjajo metode povezane z uporabo digitalnih medijev. Prikazali smo, kakšnim tveganjem in nevarnostim so otroci izpostavljeni in kakšni so ukrepi za odgovorno uporabo digitalnih medijev v sedanji dobi. V prvem delu smo s pomočjo spletnih virov ter literature predstavili osnovne pojme, ki se pojavljajo ob tej tematiki. Podrobneje smo opisali katere nevarnosti se najpogosteje pojavljajo ter kako jih prepoznamo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali kolikšna je dejanska raba novih digitalnih medijev pri otrocih, v kolikšni meri so jim izpostavljeni in kakšna je osveščenost staršev o nevernostih in tveganjih. Na podlagi raziskave in študija virov navajamo ukrepe za varnejšo uporabo, odgovorno rabo in nadzor uporabe pri otrocih, ki so namenjeni staršem, saj starši skoraj v celotni meri omogočajo otrokom rabo novih digitalnih medijev in tako tudi nosijo odgovornost.
Ključne besede: diplomske naloge, predšolski otroci, digitalni mediji, medijska vzgoja, medijska pismenost, vplivi uporabe digitalnih medijev, medijska etika
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
Odzivi vzgojiteljic na izstopajoče vedenje predšolskih otrok
Urška Gorjup Kokerić, 2021, magistrsko delo

Opis: Naloga naslavlja tematiko izstopajočega vedenja otrok v predšolskem obdobju. Pri tem izhajamo iz teze, da izstopajoče vedenje rezultira iz socialnih interakcij, njegovo zaznavanje pa je subjektivno pogojeno. Ločimo vedenja, ki so razvojno pogojena in so kot taka značilna za posamezna razvojna obdobja, ter vedenja, ki so odklonska in jih uvrščamo v čustvene in vedenjske težave oz. motnje. V nalogi smo opredelili čustveni in socialni razvoj predšolskega otroka in predsta-vili heterogene oblike izstopajočega vedenja. Spoznali smo, da se dejavniki, ki vplivajo na izstopajoče vedenje, najpogosteje prepletajo in ne izhajajo le iz dru-žinskega okolja, ampak tudi iz lastnosti posameznika in socialnega okolja. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, in sicer polstrukturiran intervju. V raziskavo smo vključili štiri strokovne delavke vrtca, ki so zaposlene na delovnem mestu vzgojiteljice. Ugotovili smo, da vzgojiteljice kot izstopajoče oblike vedenja pretežno navajajo vedenja, ki so razvojno pogojena. Kot glavni dejavnik za izstopajoče vedenje označijo starše. Omenijo tudi lastno-sti otroka in dejavnike okolja. Zaznavanje izstopajočega vedenja vpliva na njiho-ve odzive. Vedenje vzgojiteljic ne sme temeljiti na njihovih osebnostnih prepriča-njih in kulturnih normah. Odzivi, ki niso podprti z vedenjem o dejanskih vzrokih za izstopajoče vedenje, so neutemeljeni. Njihovi odzivi na izstopajoče vedenje naj bodo torej utemeljeni na znanju.
Ključne besede: izstopajoče vedenje, predšolski otroci, odzivi vzgojiteljic
Objavljeno: 23.07.2021; Ogledov: 251; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Radeče z okolico v zgodbah
Anja Novak, 2021, diplomsko delo

Opis: Pripovedka je krajše literarno delo, ki ima natančno določen književni prostor. V diplomskem delu so zbrane pripovedke o Radečah in okolici. Najdenih je bilo 17 zgodb, ki ustrezajo kriteriju določenega književnega prostora in so izbrane iz leposlovne domoznanske literature. Namen dela je bil ugotoviti, ali zgodbe opisujejo določen književni prostor in ali so zgodbe lahko vpeljane v izobraževani proces vrtca. Gradivo smo zbrali s pomočjo deskriptivne metode dela ter ga podprli s pomočjo interpretacije zgodovinskih dejstev. V obravnavi teme smo se osredotočili na predstavitev mesta Radeče in na delovanje folklorne dejavnosti. Zapisano dogajanje, razvoj in delovanje mesta skozi čas smo zbrali s pomočjo zgodovinske metode dela ter zgodbe podprli z zbirko domoznanske literature. Predstavili smo glavne značilnosti mesta in tudi folklorno dejavnost, s katero se ukvarjajo v vrtcu kot z obogatitveno dejavnostjo. Z njo se v Radečah ukvarja tudi Folklorno društvo Brusači Radeče. Zbrane pripovedke smo v diplomskem delu razdelili glede na književni prostor. Opisujejo neverjetne dogodke, pripovedi naših prednikov in stavbe, ki so bile zgrajene v času nastanka mesta Radeče z okolice ter njegovega razvoja. V zgodbah smo prepoznali več različnih motivov in literarnih likov. Opisovanje književnega prostora smo razdelili s pomočjo metode klasifikacije glede podobnosti in razlik prostora samih pripovedk. V sklepu smo s pomočjo metode sinteze opisali podobnosti zbranih pripovedk ter jih razdelili glede na književni prostor in literarne like. V zaključku sklepa smo za vsako področje kurikuluma opisali, kako lahko pripovedke uporabimo v vrtcu in podali primer dejavnosti.
Ključne besede: mesto Radeče, pripovedka, predšolski otroci
Objavljeno: 21.07.2021; Ogledov: 204; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

9.
Malčkove prve zgodbe
Pia Šulc, Nika Šulc, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Malčkove prve zgodbe je preveriti govor predšolskih otrok različnih starosti in spoznati njihov način pripovedovanja ter ustvarjanja lastne zgodbe. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opisovali otrokov govor na splošno, vse od začetkov otrokovega govora in do pripovedovanja, teorije govornega razvoja, spodbujanje, vplive ter dejavnike otrokovega govora, mišljenje in govor, otrokov govor skozi prvo in drugo starostno obdobje, splošno pripovedovanje otrok, pripovedovanje ob sliki, razvoj malčkovih prvih zgodb ter razlike v pripovedovanju med dečki in deklicami. V empiričnem delu smo v praksi preverili pripovedovanje otrok glede na prvič videni sliki, ki smo jim ju ponudili. Preverjali smo štiri skupine otrok različnih starostnih obdobij. Zanimalo nas je, ali je v pripovedovanju ob prvič videnih sličicah med otroki različnih starostnih obdobij opazna razlika, ali je opazna razlika med otroki, ki so v vrtcu že dlje časa in tistimi, ki so v vrtec šele prišli ter, ali so razlike med pripovedovanjem dečkov in deklic. Ugotovili smo, da otroci v razmiku dveh let pridobijo kar nekaj dodatnega besednega zaklada in potemtakem tudi bolje pripovedujejo. Bolje pripovedujejo tudi otroci, ki so v vrtcu že dlje časa. Opazili smo tudi, da so dečki bolje pripovedovali kot deklice.
Ključne besede: predšolski otroci, govor, pripovedovanje ob sliki, malčkove zgodbe, razvoj pripovedovanja
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 233; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

10.
Faktorji priljubljenosti 2D risank pri otrocih do 8 let
Lucija Hameršak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava faktorje priljubljenosti 2D risank pri otrocih, starih do 8 let. Le-te smo razdelili na tehnične in sociološke ter psihološke faktorje. S pridobljenim znanjem smo v praktičnem delu diplomske naloge izdelali kratko risanko, imenovano Lenivec Leni. Izvedeno animacijo smo predstavili otrokom v vrtcu Zavrč. Pridobljene rezultate z intervjuja smo ocenili glede na spol in starost otrok. Ključna ugotovitev iz analize rezultatov je bila, da se s starostjo otrok viša prepoznavanje faktorjev priljubljenosti v risankah.
Ključne besede: faktorji popularnosti, predšolski otroci, animacija
Objavljeno: 23.04.2021; Ogledov: 182; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (876,11 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici