| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 138
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
LIKOVNI ELEMENTI IN NJIHOVA FUNKCIJA PRI OBLIKOVANJU SIMBOLOV V UPORABNIŠKIH VMESNIKIH
Aleksandra Paunčevska, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preverili uporabnost, pomen in funkcijo likovnih elementov in pravila Gestalt pri oblikovanju simbolov v uporabniških vmesnikih. Glede na analizo možnih simbolov smo določili štiri najpogostejše simbole uporabniških vmesnikov (pojasnitvene, funkcionalne, dekorativne in aplikacijske) in nato na podlagi poznavanja osnovnih načel za uporabo likovnih elementov izdelali štiri različne simbole, za vsako vrsto simbola po en simbol. Za vsak simbol smo pojasnili postopek izdelave ter podali posebnosti pri njihovi izdelavi, ki so določale pomembne iztočnice za ustrezno obliko in pomen simbola. Pri tem smo še posebej izpostavili pomen in vlogo uporabljenih likovnih elementov. V zaključnem delu smo za izvedbo ocenjevanja uporabili preoblikovan aplikacijski simbol podjetja Instagram in v ta namen uporabili vprašalnik. Rezultati so bili pozitivni glede na možnosti uporabnosti predlaganega simbola v aplikaciji, prav tako je bila izražena jasnost simbola glede predstavitve podjetja Instagram.
Ključne besede: simboli, likovni elementi, uporabniški vmesniki, oblikovanje, pravila Gestalt, ocenjevanje uporabnosti
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 4; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (920,06 KB)

2.
Pomen vrtca in vloga vzgojitelja pri postavljanju pravil in mej v predšolskem obdobju
Patricija Vrzel, 2018, diplomsko delo

Opis: V predšolski dobi otroka je zelo pomembno postavljanje pravil in mej, saj le-tako lahko sobivamo ter zadovoljujemo njihove in naše potrebe. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno, kako pomembno je postavljanje pravil in mej, na katere načine jih lahko postavimo in kako velik vpliv ima na to vzgojitelj predšolskih otrok v vrtcu. Z raziskavo smo v empiričnem delu raziskali, kdo v skupini in na katere načine postavlja pravila in meje ter zakaj je to tako zelo pomembno za otroka ter kako ukrepajo pri kršenju pravil in ali so pri tem dosledni ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno skupino, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojitelja iz vrtcev vzhodne regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, pri tem pa smo ugotovili, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in mej v skupini glede na starostne skupine, starost strokovnih delavcev ter delovno mesto.
Ključne besede: doslednost, meje, pravila, predšolski otrok, vrtec, vzgojitelj
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 211; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (649,21 KB)

3.
Postopek za ugotovitev očetovstva in vprašanje dolžnosti sodelovanja pri dokazu z izvedencem po ZNP-1
Klara Živko, 2021, magistrsko delo

Opis: Po novem je postopek za ugotovitev očetovstva urejen v Zakonu o nepravdnem postopku in v magistrskem delu bo predstavljen postopek glede procesnih določb. Postopek ugotovitve očetovstva se rešuje po nepravdnem postopku, saj so pravila v primerjavi s pravdnim postopkom bolj neformalna in tako prožnejša od pravil pravdnega postopka. Gre bolj za ureditev pravic, ki temeljijo na materialnih določbah s področja družinskega prava, interesi udeležencev niso vedno diametralno nasprotni in po navadi gre za oblikovanje pravnih razmerij med ljudmi, ki potem še naprej živijo skupaj. Vseeno pa je treba upoštevati procesna pravila, ki na podlagi temeljnih načel zagotavljajo varstvo človekovih pravic. Magistrsko delo obravnava splošne in posebne določbe postopka. Splošni del zajema temeljna načela postopka, določbe o stvarni in krajevni pristojnosti, določbe glede predloga, naroka ter vsebuje določila o rednih in izrednih pravnih sredstvih in stroške postopka. V posebnem delu pa najdemo posebne določbe, ki veljajo samo za posebne postopke, urejene po Zakonu o nepravdnem postopku. Ti instituti so v magistrskem delu podrobneje obravnavani. Pred sprejemom novega Zakona o nepravdnem postopku se je postopek za ugotovitev očetovstva reševal po pravilih pravdnega postopka, kjer je nakazana problematika glede ugotavljanja očetovstva, ko stranka ni privolila v analizo DNK. Prejšnja ureditev v tem primeru ni poznala prisilnih sredstev in je sodišče odločilo na podlagi drugih dokazov. Prav tako pravna ureditev ni poznala sodelovalne dolžnosti z izvedencem, ampak je na podlagi oviranja izvedenca pri delu sodišče odločilo, kakšen ima to pomen v pravdi. Sedanja ureditev pa v postopku za ugotovitev očetovstva vsebuje na novo dodano določbo o dolžnosti sodelovanja z izvedencem. V magistrskem delu so predstavljene prejšnja ureditev in nove določbe, ki se nanašajo na to sodelovalno dolžnost. Za takšno rešitev pa sta ključni dve pravici. Prva se nanaša na pravico moškega ugotoviti resnico o obstoju biološkega starševstva. Druga pa se nanaša na pravico otroka, da izve svoj izvor ter s tem ugotovi, kdo je njegov oče.
Ključne besede: nepravdni postopek, neformalna pravila, ureditev družinskih razmerij, splošni instituti, pravdni postopek, analiza DNK, prisilna sredstva, izvedenec, sodelovalna dolžnost, pravica o obstoju biološkega starševstva, pravica otroka, da izve za svoj izvor.
Objavljeno: 04.03.2021; Ogledov: 344; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

4.
Učenje pravil preko lutke
Nika Mežnar, 2020, diplomsko delo

Opis: Lutka je pripomoček, s katerim pridobimo pozornost otroka, in hkrati posrednik med odraslim in otroki. Njena uporaba je priljubljena, saj omogoča lažjo komunikacijo, z njo dosegamo različne zastavljene cilje, otrokom pa predstavlja tudi zelo veliko motivacijo za sodelovanje. Z vključitvijo lutke v vsakdanjo rutino v vrtcu postane rutina bolj mehka in manj enolična. Otrokom z lutko na lažji način predstavimo določene situacije in probleme, pripomore pa tudi k boljšemu vzdušju v skupini. Komunikacija je proces pretoka informacij in je pomemben element v vzgoji in izobraževanju. Kadar komunicirata otrok in lutka, je komunikacija med njima posebna, saj se otrok prilagaja lutki in je ne želi razočarati. Lutka olajša komunikacijo in omogoči vzgojitelju lažje razumevanje otroka. V praktičnem delu naloge smo preverjali, ali lahko z uporabo lutke vplivamo na upoštevanje pravil pri otrocih. Postavili smo pravila v povezavi z vljudnostnimi izrazi, bontonom za mizo, pozdravljanjem, pospravljanjem, pravili v garderobi in opravičevanjem. Ob koncu praktičnega dela z lutko, ki smo ga izvajali dva tedna, smo opazili napredek otrok pri upoštevanju pravil. Pridobljeni rezultati so pokazali, da je prišlo do izboljšanja rezultatov pri vseh zastavljenih postavkah.
Ključne besede: predšolska vzgoja, lutka, pravila v vrtcu
Objavljeno: 24.02.2021; Ogledov: 249; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (950,59 KB)

5.
Revizorjevo poročanje organu upravljanja po prenovljenih msr in drugih pravilih revidiranja.
Larisa Nikić, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta bomo predstavili pomembnost komuniciranja zunanjega revizorja (v nadaljevanju revizor) s pristojnimi za upravljanje. Osnova za to delo bo prenovljeni Mednarodni standard revidiranja 260 – Komuniciranje s pristojnimi za upravljanje (MSR 260), ki je predstavljen v četrtem poglavju tega dela diplomskega projekta. MSR 260 se navezuje tudi na druge MSR-je in druge zakone. Da lahko pojasnimo revizorjevo komuniciranje z organi upravljanja, moramo najprej razumeti, zakaj pride do revizije. Revizija računovodskih izkazov je pomembna predvsem zato, ker povečuje zaupanje širši javnosti, lastnikom in organom upravljanja. Revizor mora biti sposoben določiti, katere informacije bo predstavil in katerim organom upravljanja. Te revizor izbere na podlagi njihovih pristojnosti in nalog, ki so pojasnjene v tretjem poglavju. Ko razumemo, kaj so organi upravljanja in zakaj pride do revizije računovodskih izkazov, se lahko osredotočimo na revizorjevo komuniciranje pristojnih za upravljanje, ki je ena izmed revizorjevih nalog, ki so zapisane v pravnih pravilih. Komuniciranje med revizorjem in pristojnimi za upravljanje pripomore h kakovostnejšemu delu revizorja in s tem kakovostnejšemu končnemu poročilu. Kakovostnejše poročilo revizorja daje realno podobo družbe in s tem večje zaupanje javnosti. Komuniciranje revizorja s pristojnimi za upravljanje je pomembno, saj pomaga revizorju s pomembnimi informacijami o revidirani družbi, njeni organiziranosti, okolju, informacijah o posebnih poslih in dogodkih. Komuniciranje je dvosmerno, saj tudi pristojni za upravljanje dobijo od revizorja informacije, ki jim pomagajo pri njihovem delu nadzora postopkov računovodskega poročanja, pri zmanjševanju tveganj pomembno napačne navedbe v računovodskih izkazih, pri odkrivanju raznih nepravilnosti in odkrivanju prevar. Komuniciranje poteka v času revizije; pogostost komuniciranja je odvisna od pojavnosti problemov in zapletenih dogodkov, ki potrebujejo razjasnitev.
Ključne besede: Zunanji revizor, revizija računovodskih izkazov, revizorjevo poročanje, revizorjevo komuniciranje, pravila revidiranja
Objavljeno: 21.10.2020; Ogledov: 269; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (508,66 KB)

6.
Nacionalne omejitve pri pravilih delovanja oboroženih sil v mednarodnih operacijah in posledice njihovih kršitev
Sabina Zgaga, Maj Fritz, 2014, pregledni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Oborožene sile, ki delujejo v katerikoli operaciji v spektru vojaških operacij, morajo delovati v skladu z določenimi pravili in normami. Ker skupna pravila delovanja mednarodnih sil niso vedno ustrezna za vse sodelujoče države, lahko posamezna država, ki sodeluje v mednarodni operaciji, določi nacionalna pravila delovanja v mednarodni operaciji in poda nacionalne omejitve. Jasna opredelitev nacionalnih omejitev predstavlja jasno podlago za morebitno kasnejšo odgovornost kršitev teh omejitev v okviru kazenskega, prekrškovnega, disciplinskega ali pravdnega postopka. Prispevek obravnava pravila delovanja in nacionalne omejitve na splošno in v Sloveniji ter izpostavlja glavne problematike odgovornosti za kršitev nacionalnih omejitev pravil delovanja. Metode: Avtorja uporabljata metodo analize literature s tega področja in pravnih virov, v zvezi s tem pa tudi metodo opisovanja, metodo analize in sinteze, induktivnodeduktivno metodo ter metodo kompilacije. Ugotovitve: Zaradi zagotavljanja pravne varnosti ter večje učinkovitosti postopkov je pomembno, da so nacionalne omejitve vojaške misije vnaprej določene in da se v primeru njihovih kršitev tudi uveljavlja pravno odgovornost v pravnih postopkih. Za to se uporablja splošna slovenska kazenska zakonodaja, pri tem pa se odpirajo tako pravna kakor tudi praktična vprašanja. Za prekrškovno odgovornost pripadnikov slovenske vojaške misije v tujini ni pravne podlage, saj se država gostiteljica svoji jurisdikciji za prekrške običajno odpove, slovenski Zakon o prekrških (2011, 2013) pa vsebuje le teritorialno načelo. Po drugi strani pa slovenska zakonodaja omogoča disciplinsko in odškodninsko odgovornost pripadnikov slovenskih vojaških misij za kršitev nacionalnih omejitev. Izvirnost/pomembnost prispevka: Članek na celosten, kritičen in poglobljen način obravnava tematiko, ki je relevantna za Slovensko vojsko in slovensko pravosodje, saj se Slovenija udeležuje mednarodnih vojaških misij. Izsledki bodo relevantni za pripravo vojaških misij, izobraževanje pripadnikov misij ter morebitne izboljšave pravne podlage.
Ključne besede: vojaške misije, pravila delovanja, kazenska odgovornost, disciplinska odgovornost, odgovornost za prekršek
Objavljeno: 21.04.2020; Ogledov: 311; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (463,75 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Naravnanost podjetja Teta Frida na blagovne znamke
Žanet Plečko, 2019, diplomsko delo

Opis: Naravnanost podjetij na blagovno znamko je večini podjetij še nepoznano. Globalno so podjetja že precej naravnana na svoje blagovno znamke, medtem ko je v Sloveniji takšnih primerov manj. Blagovne znamke pomenijo za podjetja prepoznavnost, idejo in zgodbo. Preko blagovne znamke lahko podjetje kaže svojo podobo in vrednote. Običajno je blagovna znamka tista, ki ima za sabo zgodbo, s katero komunicira z odjemalci. V diplomskem projektu smo obravnavali naravnanost na blagovno znamko in ugotovili, kako je s tem v podjetju Teta Frida. Podjetja, ki so naravnana na blagovno znamko, postavljajo blagovno znamko v središče odločanja. Vse poslovne odločitve so povezane z njo. Ugotovili smo, da takšna filozofija pozitivno vpliva na celotno podjetje in prinaša uspehe. Preučili smo predlagan model za naravnanost na blagovno znamko. Model je podjetjem v pomoč, ko želijo vpeljati ta koncept ali ko želijo le preveriti, če so naravnana na blagovno znamko. Cilji diplomske naloge so bili povezani z naravnanostjo podjetja Teta Frida na svojo blagovno znamko. Ugotavljali smo, ali je podjetje sploh naravnano na blagovno znamko in kakšne so njihove vrednote, pravila, vizualni elementi in vedenje v zvezi s tem.
Ključne besede: naravnanost na blagovno znamko, blagovna znamka, Teta Frida, vrednote, pravila
Objavljeno: 12.12.2019; Ogledov: 466; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (979,57 KB)

8.
Razvrščanje naročil v proizvodnji podjetja elektro industrije
Boštjan Budja, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Osnovni cilj proizvodnje je zagotoviti izdelke kupcem v dogovorjenih dobavnih rokih ob minimalnih stroških. Pri doseganju teh ciljev si lahko pomagamo z optimalnim razvrščanjem kapacitet. Podjetja morajo biti čim bolj fleksibilna in se zaradi konkurence pripravljena odzvati na spremembe kar se da hitro. Dinamično razvrščanje proizvodnje v malih in srednje velikih podjetjih je eden izmed najbolj zahtevnih kombinatoričnih optimizacijskih problemov, saj je izjemno kompleksno in presega človeške sposobnosti. Praktična vrednost razvrščanja se kaže neposredno pri višanju izkoristka proizvodnih resursov in s tem povezanem nižanju proizvodnih stroškov podjetja. V teoretičnem delu smo predstavili bistvene značilnost naročniške proizvodnje, podali teorijo s področja razvrščanja opravil in opisali prednostna oz. prioritetna pravila za razvrščanje delovnih nalogov. V praktičnem delu pa smo na primeru obravnavanega podjetja z naročniško proizvodnjo uporabili različna pravila razvrščanja in iskali optimalno možnost.
Ključne besede: proizvodnja po naročilu, dinamično razporejanje proizvodnje, prednostna pravila, planiranje (terminiranje) proizvodnega procesa, razvrščanje, optimizacija, Lekin
Objavljeno: 30.07.2019; Ogledov: 499; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Digitalizacija dokumentarnega gradiva na Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja
Martin Goričan, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili postopek digitalizacije fizičnega dokumentarnega gradiva na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja. Digitalizacija v javnih ustanovah mora slediti postopkom, kot jih narekujejo relevantna zakonodaja, uredbe in pravilniki, zato smo v teoretičnem uvodu opisali ključne zakonodajne zahteve prehoda v elektronsko upravljanje dokumentacije ter opredelili bistvene pojme. Na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja se upravlja z obsežno količino fizične dokumentacije, postopki upravljanja z gradivom pa so časovno zamudni. Hrani se vso izvorno fizično dokumentarno gradivo, saj digitalizirani dokumenti nimajo pravne vrednosti, ker Agencija nima sprejetih notranjih pravil. Kot rešitev smo predlagali uporabo obstoječe tehnologije za digitalizacijo fizične dokumentacije in približevanje postopka načelom Enotnih tehnoloških zahtev. Pretvorba poenostavi upravljanje z dokumentacijo in zaposlenim skrajša čas, ki ga potrebujejo za iskanje in dostavo dokumentov javnim uslužbencem. S sprejetjem notranjih pravil pa bi Agencija lahko prešla na popolno brezpapirno poslovanje.
Ključne besede: življenjski cikel dokumentov, notranja pravila, dokumentni sistem, fizično dokumentarno gradivo, Enotne tehnološke zahteve, elektronska hramba
Objavljeno: 04.04.2019; Ogledov: 556; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

10.
Notranja revizija v javnih zavodih na primeru Zdravstvenega doma Slovenske Konjice
Sanja Flašker, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo proučevali javni sektor, javne zavode, osredotočili smo se predvsem na javne zdravstvene zavode in notranjo revizijo. V teoretičnem delu smo predstavili prej našteta področja. Poudarek smo dali na predstavitev notranje revizije. V okviru notranje revizije smo zajeli organiziranost izvajanja notranje revizije ter ugotovili, da se lahko organizirala lastna revizijska služba, najame zunanji izvajalec ali pa ustanovi skupna revizijska služba. Zajeli smo tudi notranje revizijske dejavnosti in v okviru le-teh predstavili posamezne faze notranje revizije. Predstavili smo tudi delo notranjega revizorja in kakšne naj bi bile njegove lastnosti za uspešno delo ter pravila, ki jih pri svojem delu upošteva in uporablja. Praktični del zajema predstavitev dveh izbranih zdravstvenih domov, torej Zdravstvenega doma Slovenske Konjice in Zdravstvenega doma X in primerjavo notranje revizije v teh dveh zdravstvenih domovih za leti 2016 in 2017, ki smo jo prikazali na podlagi revizijskih poročil in podatkov s spleta.
Ključne besede: javni zavod, zdravstveni zavod, notranja revizija, notranji revizor, pravila stroke revidiranja
Objavljeno: 26.10.2018; Ogledov: 1086; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (475,85 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici