| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ODGOVORNOST LETALSKIH PREVOZNIKOV IN PRAVICE POTNIKOV V SODNI PRAKSI SODIŠČA EU
Nina Perozzi, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava delo Sodišča EU na področju odgovornosti letalskih prevoznikov. Zaradi nenehnega in hitrega razvoja letalske industrije mora EU in Sodišče EU skrbeti, da pravni sistem sledi razvoju in ne zaostaja. Najpomembnejši pravni akt, ki skrbi za pravice potnikov v EU, je Montrealska konvencija. Gre za mednarodni sporazum, ki je v veljavi v veliko državah v EU in izven EU. Poleg Montrealske konvencije je EU sprejela tudi Uredbo št. 261/2004, ki je tako kot Montrealska konvencija namenjena izplačilu odškodnin za nastalo škodo potnikom v letalskem prevozu. Bistvena razlika med omenjenima pravnima dokumentoma je, da Uredba št. 261/2004 pokriva predvsem takojšnje nadomestilo, takrat ko škoda nastane, Montrealska konvencija pa pokriva individualne odškodnine potnikov po nastali škodi. Mednarodni sporazumi in uredbe pa niso edini pomembni viri prava. Lastnost pravnega vira nudi tudi sodna praksa Sodišča EU, ki v svojih sodbah pojasni, razlaga in morda tudi omejuje učinke sprejetih pravnih aktov. Glede teme pravic potnikov, je stališče Sodišča EU jasno in preprosto. Pravo EU in sprejeti pravni dokumenti imajo en in ta je najpomembnejši cilj: zaščititi potnika EU (lahko tudi izven EU, če mu zaščita pripada po Montrealski konvenciji). Čeprav so nekatera pojasnila in razlage pojmov prepuščena nacionalnim sodiščem, Sodišče EU s svojimi sodbami skrbi za enotnost, saj ne dopušča prevelikih odstopanj od že dane razlage. Trditve nekaterih nacionalnih sodišč, da sta si Montrealska konvencija in Uredba št. 261/2004 v nasprotju, so tudi bile ovržene s strani Sodišča EU, ki je z utemeljitvijo in razlago, izpostavil mejo in razliko med njima. V svoji diplomski nalogi želim prikazati učinek sprejetih pravnih aktov EU ter kako Sodišče EU še dodobra dopolni in izboljša pravni sistem s svojimi sodbami. Pri delu sem se poglobila tako v razlago Montrealske konvencije in uredbe, kot tudi v razlagi posameznih pojmov, ki nacionalnim sodiščem pri soočanju s tovrstnimi tožbami povzročajo težave in nejasnosti, pri čemer je temelj moje diplomske naloge sodna praksa Sodišča EU na podlagi sprejetih pravnih aktov.
Ključne besede: odgovornost letalskih prevoznikov, Sodišče EU, Montrealska konvencija, Uredba št. 261/2004, sodna praksa, Varšavska konvencija, pravice potnikov, Evropska unija, nacionalna sodišča.
Objavljeno v DKUM: 22.03.2013; Ogledov: 2502; Prenosov: 387
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

2.
PRAVICE LATALSKIH POTNIKOV KOT POTROŠNIKOV V PRIMERU ZAMUDE LETALSKEGA PREVOZNIKA
Barbara Izlakar, 2009, diplomsko delo

Opis: Kljub upadu letalskega prometa v tem letu, splošni trendi kažejo na njegovo nenehno rast na letni ravni. Več potnikov pa pomeni tudi več problemov. Eden največjih so zamude. Poznate letalskega prevoznika, ki je vedno točen? Kot potniki – kakšne so vaše pravice? Kako vas pravo ščiti? Česa bi morali biti deležni? Kaj lahko zahtevate? Kako se lahko pritožite in se borite za svoje pravice? Po drugi strani pa – kakšna je odgovornost letalskega prevoznika? Pričujoče diplomsko delo se ukvarja s področjem varstva potrošnikov in s transportnim pravom, natančneje letalskim pravom in se skuša osredotočiti na pravice letalskih potnikov kot potrošnikov v primeru zamude letalskega prevoznika. Zamuda je opredeljena na splošno, posebej v letalskem pravu – njen pomen, klasifikacija in posledice. Iz posledic izhajajo pravice letalskih potnikov, tako do oskrbe kot do odškodnine; opisan pa je tudi način uveljavljanja teh pravic. Ker so pravice enega dolžnosti drugega, ne moremo mimo odgovornosti letalskega prevoznika v primeru zamude, kjer je prav tako opisan zgodovinski pregled do Montrealske konvencije, po kateri omejitev prevoznika pri prevozu oseb več ne obstaja, za kar si prizadevajo tudi v drugih transportnih panogah. Na kratko smo osvetlili tudi zastaranje terjatev. Kar obsežno poglavje pa smo namenili pregledu statistike glede letalskega prometa v Sloveniji in Evropski uniji, statistiki pritožb na Evropski potrošniški center ter navedli možnosti izboljšav problematike.
Ključne besede: pravo varstva potrošnikov, pravice letalskih potnikov, zamuda leta, odgovornost letalskega prevoznika, prevozno pravo, prometno pravo
Objavljeno v DKUM: 24.12.2009; Ogledov: 3228; Prenosov: 461
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici