| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Varstvo otrok v času pandemije COVID-19
Vesna Drozg, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Varstvo otrok v času pandemije COVID-19 obravnava otrokove pravice ter njihovo varstvo v času pandemije. V začetnem delu so navedeni temeljni pojmi, ki so pomembni za celotno razumevanje diplomskega dela, kot je razvoj otrokovih pravic, kaj so otrokove pravice, opredeljena pa je tudi definicija otroka iz različnih pravnih virov. Razložen je pojem pandemije in razlikovanje s pojmom epidemije ter opisana je koronavirusna bolezen COVID-19 in potek dogodkov, ki so pripeljali do razglasitve pandemije. Ker je največja posledica pandemije COVID-19 zaprtje izobraževalnih ustanov ter uvedba šolanja na daljavo, je osrednji del diplomskega dela usmerjen v pravice do izobraževanja otrok ter njihovo varstvo v primeru kršitev. V nadaljevanju dela je predstavljena pravica do izobrazbe in varstvu otrok v šoli, del pa je namenjen kršitvi teh pravic ter odgovornost za njihov nastanek. Varuh človekovih pravic je pomemben člen, ki varuje otrokove pravice, zato je del namenjen tudi predstavitvi njegovega dela, prav tako pa so na kratko omenjene tudi druge nevladne organizacije, ki se v največji meri posvečajo varstvu otrokovih pravic. Ker je pandemija izredno stanje, je opisano tudi izobraževanja v izrednem stanju na splošno. V osrednjem delu je največji del namenjen predstavitvi načina izobraževanja v času pandemije, težave, s katerimi so se srečevali učenci ter njihovi starši, ter katere pravice otrok so največkrat kršene. Predstavljene pa so tudi nekatere posledice zaprtja izobraževalnih ustanov, kot so motena prehrana otrok, problematika varstva zasebnosti otrok ter pomoč družine pri učenju od doma. V zaključku diplomske naloge bom navedla nekatera priporočila, ki jih naj upoštevajo države, v primeru ponovnega zaprtja šol, kajti virus se ni nehal širiti in lahko pride do ponovnega zaprtja celotne šole ali posameznega oddelka. V sklepu sem navedla svoje ugotovitve, ki sem jih spoznala med pisanjem diplomskega dela.
Ključne besede: otrokove pravice, varstvo otrokovih pravic, pandemija, COVID-19, izobraževanje, pravica do izobrazbe, izobraževanje v izrednih razmerah, zaprtje šol, izobraževanje na daljavo
Objavljeno: 12.10.2020; Ogledov: 893; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

2.
PRAVICA OTROKA DO IZOBRAZBE
Tjaša Orešek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila otrokovo pravico do izobrazbe. Pravica otrok do izobrazbe je ena izmed temeljnih otrokovih in človekovih pravic, zato se tudi na mednarodni ravni različne organizacije trudijo, da bi to pravico zagotovile čim večjemu številu otrok. Za lažje razumevanje tega pojma je v prvem poglavju predstavljeno, kdo je otrok, pravni položaj otroka, pomen pojma izobraževanja in pojem pravice ter pravice do izobrazbe in pravice otrok do izobrazbe. Otrokom je namenjeno posebno varstvo in skrb, zato jim pripadajo tudi posebne pravice, ki so opredeljene v Konvencij ZN o otrokovih pravicah, Evropski konvenciji o uresničevanju otrokovih pravic in drugih aktih. V Sloveniji je temeljni in najpomembnejši vir Ustava RS, ki v svojem 57. členu ureja pravico do izobrazbe in šolanja. Države, ki spoštujejo človekove pravice, morejo zagotoviti pogoje za izobrazbo svojim državljanom, zato so dolžne ustanavljati šole. V Sloveniji poznamo štiri oblike šol. Najpomembnejša in najpogostejša je javna šola, tej sledi zasebna šola s koncesijo. Dve nekoliko manj znani obliki pa sta: zasebna šola brez koncesije, ki lahko izdaja veljavna spričevala, in zasebna šola, ki ne izvaja javno veljavnih programov. Skozi zgodovino so bile manjšine velikokrat prikrajšane in neenakopravne glede pravice otrok do izobrazbe, zato je v diplomskem delu predstavljena, pravica do izobraževanja tujih državljanov in oseb brez državljanstva, izobraževanje romskih otrok, izobraževanje italijanske in madžarske manjšine ter izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. V nekaterih primerih otrokove pravice uveljavljajo starši, v drugih pa otroci sami. Država poseže na področje izobraževanja s tem, da uvede osnovnošolsko obveznost. Ta stopnja izobraževanja je obvezna za vse otroke ne glede na njihovo voljo oziroma ne glede na voljo njihovih staršev. Problem pa lahko nastane, ko starši ne želijo klub želji otroka, da po končanem obveznem šolanju, šolanje nadaljuje. Pomembno je, da nas pri reševanju sporov vodi načelo v korist otroka, čeprav je v nekaterih primerih težko presoditi kaj je v konkretnem premeru otroku najbolj v korist.
Ključne besede: otrok, pravica, izobrazba, pravica otroka do izobrazbe.
Objavljeno: 13.09.2012; Ogledov: 7694; Prenosov: 757
.pdf Celotno besedilo (681,11 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici