| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava razumevanja slikovnih in video navodil pri praktičnem pouku naravoslovja in tehnike v 4. razredu : magistrsko delo
Valentina Kokovnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V dobi digitalne tehnologije se vse bolj zanašamo na multimedijska orodja, ki se vedno bolj uveljavljajo v izobraževalnih ustanovah. Namen naše raziskave je preučiti vpliv vrste podanih navodil - bodisi klasičnih slikovnih navodil ali video posnetkov - na proces izdelave in na končni izdelek učenca pri praktičnem pouku predmeta naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole. Naš cilj je ugotoviti, kateri tip navodil (slikovna ali video) učenci bolje razumejo in jim je bolj všeč. Magistrsko delo vključuje pregled učnega načrta za naravoslovje in tehniko, analizo različnih metod, oblik dela, pristopov k poučevanju praktičnega pouka ter razumevanje pojma multimedije. Empirični del smo izvedli s pomočjo pilotskega vzorca v štirih oddelkih 4. razredov na slovenski osnovni šoli. Zasnovali smo skupaj 4 učne ure praktičnega pouka za posamezen razred (po 2 uri za določen tip navodil). Poudarek samih učnih ur je bil na individualnem delu s pomočjo dveh različnih tipov navodil (priložena slikovna in video navodila). Video navodila smo ustvarili izključno za namen raziskave (izdelali smo jih s pomočjo smernic za kakovostno izdelavo multimedijskih navodil). Na podlagi izvedene raziskave smo prišli do ključnih ugotovitev, da so bila učencem bolj nazorna video navodila, ki so hkrati vključevala več različnih vrst dražljajev (slika, besedilo, video, zvok).
Ključne besede: praktični pouk, naravoslovje in tehnika, video navodila, slikovna navodila, multimedija
Objavljeno v DKUM: 31.08.2023; Ogledov: 455; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

2.
Izbira in načrtovanje izdelkov pri pouku tehnike in tehnologije
Tanja Rojc, 2021, magistrsko delo

Opis: V osnovnih šolah imajo učitelji tehnike in tehnologije različne možnosti za izpeljavo pouka in s tem usvojitev ciljev, ki jih predpisuje učni načrt. Večina učiteljev daje poudarek praktičnemu pouku. Nanj se osredotoča tudi magistrska naloga, ki preučuje učiteljevo izbiro in načrtovanje izdelkov pri pouku tehnike in tehnologije. Najprej so pregledani učni načrti in učbeniški kompleti predmetov, ki v času osnovnošolskega izobraževanja vključujejo tehnične vsebine. Nadalje empirična raziskava ugotavlja načrtovanje in izbiro izdelkov učiteljev tehnike in tehnologije slovenskih osnovnih šol. Ugotovljeno je, da se učni cilji in predlagani izdelki pri tehniki in tehnologiji prepletajo z vsemi šolskimi predmeti, obravnavanimi v magistrski nalogi, še največ pa zlasti z neobveznim izbirnim predmetom tehnika. Raziskava je pokazala, da učitelji skoraj polovico šolskih ur pri tehniki in tehnologiji namenijo izdelavi izdelkov, ob tem učenci največkrat uporabljajo delovno gradivo, ki vsebuje ves potreben material za njihovo izdelavo. Pri izbiri ustreznih izdelkov učitelji sledijo vsebinam in ciljem učnega načrta ter ob tem izhajajo iz predznanj, želja in idej učencev. Na podlagi rezultatov raziskave so ob koncu ponujena nekatera priporočila in nabor izdelkov za načrtovanje učnih ur praktičnega pouka.
Ključne besede: Tehnika in tehnologija, praktični pouk, načrtovanje izdelkov, ideje, osnovna šola.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 1550; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

3.
NEKATERI VIDIKI ZAZNAVANJA NASILJA MED MLADIMI V TEORETIČNEM IN PRAKTIČNEM IZOBRAŽEVANJU ZA POKLIC TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Edvard Jakšič, 2010, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljeno obdobje mladostništva, ki ga ocenjujemo kot čas velikih sprememb, saj se mladi poleg svoje intenzivne rasti, razvoja na fizičnem in psihičnem področju srečujejo z velikimi družbenimi spremembami. V nadaljevanju so predstavljeni problemi nasilja med mladimi, kjer smo se osredotočili predvsem na dijake Srednje zdravstvene šole Murska Sobota. Zanimala nas je primerjava med šolskim okoljem pri splošno-izobraževalnih predmetih in praktičnim poukom v bolnišničnem okolju. Ob tem nas je zanimalo, ali je v obeh okoljih prisotno nasilje in kdo je glavni vršilec nasilja. Uporabili smo kvantitativno deskriptivno metodo, študij znanstvene in strokovne literature, člankov in anketni vprašalnik kot tehniko zbiranja empiričnih podatkov. Obdelava podatkov je bila računalniška, s pomočjo programa Microsoft Word in Excel ter prikazana z grafi. Raziskavo smo izvedli med dijaki tretjih in četrtih letnikov Srednje zdravstvene šole Murska Sobota. Anketiranih je bilo 100 dijakov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je nasilje prisotno v obeh raziskovalni okoljih, v našem primeru tako v šolskem okolju teoretičnega pouka, kot tudi praktičnega pouka. Primerjava obeh okolij, je pokazala več nasilja v šolskem okolju v primerjavi s praktičnim poukom. V obeh primerih pa je prisotnega več psihičnega kot fizičnega nasilja. Najpogostejša oblika fizičnega nasilja je prerivanje, psihičnega pa žaljenje, zmerjanje in norčevanje. Najpogostejši povzročitelji nasilja v šolskem okolju so sošolci oz. vrstniki, pri praktičnem pouku pa fizično nasilje vršijo mentorji in sošolci, psihično pa pacienti. Dijaki žrtev nasilja se ponavadi zaupajo svojim vrstnikom ali pa o tem molčijo. Anketirani dijaki so bili precej samokritični, saj jih je večina odgovorila, da so tudi sami občasno nasilni do svojih vrstnikov. Vrsta nasilja, ki ga izvajajo, pa je največkrat psihično nasilje. Ko so mladi navzoči ob nasilju, ki se dogaja drugim, žal ne posredujejo, vendar mislijo, da bi jim morali nekako pomagati. Anketirani dijaki so tudi zelo kritični do učiteljev na šoli, ki po njihovem prepričanju storijo premalo za preventivo nasilja. Prav tako ocenjujejo, da je tako v šolskem okolju, kot tudi pri praktičnem pouku prisotno več prikritega nasilja v primerjavi z vidnim nasiljem, ki pa ga v večini vršijo sošolci.
Ključne besede: nasilje, mladostnik, šolsko okolje, praktični pouk
Objavljeno v DKUM: 06.10.2010; Ogledov: 4271; Prenosov: 635
.pdf Celotno besedilo (549,48 KB)

4.
5.
6.
Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici