| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 34
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanje prve pomoči pri otrocih tabornikih
Kaja Koželjnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Prva pomoč (PP) je znanje, ki bi se ga moralo naučiti čim več ljudi. V Sloveniji se to znanje ne pridobiva v šolah, zato otrokom ostane samo učenje v drugih obšolskih dejavnostih. V raziskavah je bilo ugotovljeno, da so se otroci že sposobni učiti prvo pomoč od šestega leta naprej. Metode: Zanimalo nas je, kakšno znanje o prvi pomoči imajo otroci, ki so taborniki in obiskujejo zadnjo triado osnovne šole. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Na anketni vprašalnik je odgovorilo 58 otrok, ki obiskujejo sedmi, osmi ali deveti razred osnovne šole. Anketo smo izvajali v sodelovanju z različnimi taborniškimi rodovi v Sloveniji. Podatke smo analizirali in obdelali s pomočjo programa Microsoft Office Excel. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da je splošno znanje otrok o prvi pomoči dobro, saj je bilo pri večini vprašanj pravilnih odgovorov več kot 70 %. Znanje sedmošolcev je v primerjavi z znanjem devetošolcev malo boljše. Vsi so poznali klicno številko za pomoč, prav tako jih je večina vedela, kaj prva pomoč sploh je. 96 % otrok bi pravilno preverilo dihanje, skoraj 80 % otrok pa bi oživljalo v pravilnem razmerju. Razprava in sklep: Učenje prve pomoči pozitivno vpliva na človekovo pripravljenost dajanja prve pomoči in je nujno potrebno, če želimo vzpostaviti varnejše okolje. Ugotovili smo, da imajo otroci kar nekaj znanja o prvi pomoči, vendar se ta znanja lahko še bolj nadgradijo.
Ključne besede: prva pomoč, poznavanje, otroci
Objavljeno: 30.06.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (980,78 KB)

2.
Poznavanje motenj avtističnega spektra med študenti
Aljaž Kos, 2021, diplomsko delo

Opis: Motnje avtističnega spektra so zelo kompleksne razvojno-nevrološke motnje. Njihova značilnost je, da so vse življenjske, kar pomeni, da posamezne značilnosti spremljajo posameznika tekom celotnega razvoja. Ker spadajo med najhitreje naraščajoče motnje, smo želeli raziskati, kakšno je poznavanje motenj avtističnega spektra med študenti treh fakultet severovzhodne Slovenije. Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga strukturirali sami. Raziskavo smo izvedli med študenti zdravstvenih, družbenih in naravoslovnih ved v severovzhodnem delu Slovenije. Pridobljene podatke smo statistično obdelali, analizirali in predstavili s pomočjo programov Microsoft Office Excel in Word. V raziskavo sta bila vključena 102 študenta. Skozi raziskavo smo ugotovili, da študenti poznajo motnje avtističnega spektra, vendar njihovo znanje o tej motnji na določenih področjih peša. To dejstvo pripisujemo temu, da se ne srečujejo prav pogosto s posamezniki z motnjami avtističnega spektra. Več znanja na temo motnje avtističnega spektra so pokazali študenti zdravstvenih ved. Dobro osveščanje o motnjah avtističnega spektra zelo pomembno pripomore k strpnosti in razumevanju posameznikov s to motnjo. Za boljše prepoznavanje in višjo raven znanja lahko pripomorejo promocije in raziskave s tega področja.
Ključne besede: motnje, avtizem, poznavanje, študentje
Objavljeno: 04.06.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Poznavanje spolnih motenj med študenti zdravstvene nege in medicine
Julija Vigali, 2020, diplomsko delo

Opis: Spolnost je zapletena primarna človeška dejavnost, ki pri ljudeh sproža močan čustveni ter psihološki odziv. Spolne motnje pa so odkloni od normalne spolnosti in predstavljajo skupino bolezni, ki se pogosto pojavljajo v splošni populaciji. Ker je poznavanje spolnih motenj pomembno med študenti zdravstvene nege in medicine, smo želeli raziskati, kakšno je njihovo znanje na tem področju in morda povečati zanimanje na temo spolnih motenj. Pri izdelavi zaključnega dela smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Kot instrument za zbiranje podatkov smo uporabili lasten strukturiran anketni vprašalnik. Raziskavo smo izvedli med študenti zdravstvene nege in študenti enovitega magistrskega študijskega programa Splošna medicina Univerze v Mariboru. Rezultate smo statistično obdelali s pomočjo programov Microsoft Office Word in Excel. V raziskavi je sodelovalo 124 študentov. Ugotovili smo, da študenti spolne motnje poznajo, vendar se opazi primanjkljaj na določenih področjih, ki bi ga lahko pripisali dejstvu, da se študenti na svoji klinično izobraževalni poti le poredko srečajo s bolniki s spolnimi motnjami. Več znanja na temo spolnih motenj so pokazali študenti splošne medicine. Dobro poznavanje bolezni je ključ do uspešnega zdravljenja ter nudenja pomoči bolniku s spolno motnjo. K višji ravni znanja lahko pripomorejo promocija bolezni in več raziskav s tega področja.
Ključne besede: spolne motnje, študenti, zdravstvena nega, splošna medicina, poznavanje
Objavljeno: 02.02.2021; Ogledov: 291; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (579,84 KB)

4.
Ozaveščenost laične populacije o arterijski hipertenziji
Anja Munda, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Arterijska hipertenzija spada med srčno – žilne bolezni, ki povzročijo tretjino smrti na svetu. S spremembami življenjskega stila, kot so zadostna telesna aktivnost, zmanjšanje telesne teže, zmanjšanje uživanja soli, uživanje alkohola v dopustnih mejah, prenehanjem kajenja ter izogibanjem stresnim situacijam, lahko krvni tlak vzdržujemo v mejah normale, preprečujemo, da bi prišlo do njegovega povišanja oziroma preprečujemo posledice arterijske hipertenzije. Namen zaključnega dela je predstaviti arterijsko hipertenzijo ter ugotoviti ozaveščenost laične populacije o arterijski hipertenziji. Raziskovalne metode: Uporabljeni sta bili kvantitativna raziskovalna metodologija in deskriptivna metoda dela. Kot raziskovalni instrument je bil uporabljen vprašalnik, ki je vseboval 28 vprašanj zaprtega tipa. Anketiranih je bilo 300 ljudi laične populacije, ki so bili razdeljeni v tri starostne skupine. Za obdelavo podatkov smo v programu SPSS IBM izvedli statistične teste (test korelacije, Mann - Whitney U test in neparametrično ANOVO - Kruskal - Wallis test), s katerimi smo testirali hipoteze. Rezultati: Na podlagi raziskave smo ugotovili, da ni razlike v ozaveščenosti laične populacije o arterijski hipertenziji glede na starost (r(300) = -0,033, p = 0,571) in izobrazbo (p = 0,125), ugotovili pa smo razliko v ozaveščenosti glede na spol (U = 7640,50, p = 0,002). O arterijski hipertenziji so bolje ozaveščene ženske kot moški. Na splošno so ljudje dobro ozaveščeni o arterijski hipertenziji, saj so v veliki večini označevali pravilne trditve. Diskusija in zaključek: Pomembno je, da ljudje upoštevajo dejavnike tveganja, ki vplivajo na nastanek arterijske hipertenzije in jih odpravijo. Pomembno vlogo pri ozaveščanju o dejavnikih tveganja imajo tudi medicinske sestre.
Ključne besede: povišan krvni tlak, dejavniki tveganja, poznavanje, zdrav življenjski slog, vloga medicinske sestre
Objavljeno: 03.03.2020; Ogledov: 482; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (562,66 KB)

5.
Analiza poznavanja, odnosa in obnašanja študentov do vsebnosti soli in joda v prehrani
Natalija Ferk, 2019, magistrsko delo

Opis: V letu 2018 smo opravili analizo poznavanja, odnosa in obnašanja študentov glede vsebnosti soli in joda v prehrani. Izvedli smo osebno anketo s 400 posamezniki iz različnih študijskih smeri na Univerzi v Mariboru. Vprašalnik z 21 vprašanji je bil pripravljen na način, ki je omogočal predvsem ugotavljanje njihovega poznavanja glede vsebnosti, uporabe in vpliva soli ter joda v prehrani. Raziskava je bila izvedena v Sloveniji in je del globalne raziskave, ki se je z enakim vprašalnikom izvajala po 15 državah sveta. Poznavanje tematike soli v prehrani med študenti je slabo, poznavanje tematike joda v prehrani pa zelo slabo. Študenti so slabo ozaveščeni o virih soli in joda. Sol in druge dodatke uporabljajo pogosto in nekritično, pri tem pa le vsak deseti študent pozna priporočeni dnevni odmerek soli. Le 10 % študentov namerno in zavestno redno uživa hrano z nizko vsebnostjo soli. Študentje ne vedo, kako uživanje prevelike količine soli in premajhne količine joda vpliva na zdravje. Zavedajo se tveganja za povišan krvni tlak in debelost, medtem ko jim je tveganje za nastanek ledvičnih kamnov, osteoporoze in raka na želodcu precej neznano. Problematično je tudi to, da več kot tretjina mladih ne ve, ali je jod za zdravje sploh pomemben.
Ključne besede: sol, jod, prehrana, poznavanje in odnos, študenti
Objavljeno: 13.12.2019; Ogledov: 446; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

6.
Poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih potrošnikov Zahodne Slovenije
Martin Kozmos, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Z vidika varovanja zdravja potrošnikov in varstva pred poneverbami imamo v EU in v Sloveniji jasno zakonodajo o tem katere označbe so na predpakiranih živilih obvezne in katere se nanašajo na kakovost živil. V poplavi informacij, ki so na označbah, se poraja vprašanje, ali se potrošnik znajde, ni zaveden in se zna odločiti za nakup po svojih pričakovanjih. V anketi o poznavanju in razumevanju obveznih in označb kakovosti na predpakiranih živilih ter nakupovalnih navadah je sodelovalo 126 potrošnikov iz kohezijske regije Zahodna Slovenija. Rezultati analize so pokazali, da anketiranci na embalaži najpogosteje vidijo logotip Pridelano/proizvedeno brez GSO (92,3 %), ki ga tudi najbolj razumejo (61,9 %). Najpogosteje izbirajo živila označena z logotipom Izbrana kakovost (57,1 %) in Pridelano/proizvedeno brez GSO ter z EU logotipom za ekološko kmetijstvo (49,2 %). Kar 86,5 % ve, da je gluten v pravih žitih, vsi vedo, da je na na živilih obvezna navedba datum minimalne trajnosti ali datum uporabe, več kot 80 % pozna večino obveznih informacij na označbah hranilnih vrednosti. Več kot dve tretjini (76–77 %) potrošnikov misli, da je potrebno označevati tudi živalske proizvode, če so bile živali krmljene z GS krmo. Izobrazba potrošnika in višina mesečnega dohodka ne vpliva na poznavanje obveznih označb na živilu, vpliva pa na skoraj vse testirane nakupovalne navade.
Ključne besede: predpakirano živilo / označevanje / anketiranje / potrošnik / poznavanje označb / razumevanje označb
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 552; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
Poznavanje zunanjega revidiranja v malih in mikro podjetjih in razlogi za njegovo uporabo
Gregor Presker, 2018, magistrsko delo

Opis: Delovanje podjetij je izpostavljeno številnim poslovnim tveganjem in negotovostim. Podjetja si lahko pomagajo z zunanjim revidiranjem obvladovati poslovna tveganja in s tem zagotoviti varnejše in uspešnejše delovanje. Zunanje revidiranje daje tudi zagotovilo, da so računovodski izkazi in računovodsko poročanje v skladu s predpisi in z zakoni. Zunanje revidiranje je obvezno za velike in srednje kapitalske družbe, dvojne družbe, banke, zavarovalnice in druge družbe, katerim je zakonsko predpisano. Za mala in mikro podjetja zakonske podlage ne zahtevajo obveznega zunanjega revidiranja. Vendar pa dopuščajo možnost, da se za prostovoljno zunanje revidiranje odločijo sama. Prostovoljno zunanje revidiranje lahko pripomore k večji verodostojnosti računovodskih izkazov, k vzpostavitvi ali izboljšanju notranjih kontrol, k izboljšanju zaupanja med lastniki in managerji ter med podjetjem in ostalimi deležniki (banke, dobavitelji, zaposlenci, država itd.). V magistrskem delu smo si zastavili cilj, odgovoriti na naslednji vprašanji: – Ali obstajajo razlike med malimi in mikro podjetji v splošnem poznavanju zunanjega revidiranja ter poznavanju koristi, ki jih prinaša uporaba zunanjega revidiranja? – Ali je najpogostejši razlog, zaradi katerega se preučevana mikro in mala podjetja odločijo za zunanje revidiranje, boljše pogajalsko izhodišče za pridobitev boljših pogojev kreditiranja pri posojilodajalcih ali za samo pridobitev posojil, katerega je morda celo zahteval potencialni posojilodajalec? V ta namen smo najprej opredelili osnovno teorijo o zunanjem revidiranju, ki je zajemala: pojem, namen in vrste zunanjega revidiranja, pravna, strokovna in etična načela zunanjega revidiranja, posebnosti zunanjega revidiranja v malih podjetjih, obvladovanje tveganj v povezavi z zunanjim revidiranjem in revidiranje računovodskih podatkov ter notranjih kontrol. S pomočjo tuje literature in opravljenih raziskav v tujini na temo prostovoljnega zunanjega revidiranja smo opredelili teoretične možne razlage za odločitev podjetij za prostovoljno zunanje revidiranje. Opravili smo raziskavo med slovenskimi mikro in malimi podjetji glede poznavanja in uporabe prostovoljnega zunanjega revidiranja med njimi. Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Nadaljevali smo s statistično analizo podatkov, ki nam je omogočila preveriti zastavljene hipoteze in odgovoriti na raziskovalni vprašanji.
Ključne besede: prostovoljno zunanje revidiranje, mala in mikro podjetja, poznavanje, stanje in razširjenost uporabe, razlogi za uporabo
Objavljeno: 26.06.2018; Ogledov: 544; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

8.
Znanje med študenti zdravstvene nege na področju nujnih medicinskih ukrepov
Jernej Verčko, 2018, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Pri življenjsko ogroženih ponesrečencih je najnujnejši ukrep, hiter in samozavesten pristop. Visoko teoretično znanje prenesti v prakso in s tem izboljšati prognoze poškodovancev v nujni medicinski pomoči je želja vsakega zdravstvenega delavca. Namen diplomskega dela je predstaviti nekatera področja nujne medicinske pomoči, predstaviti pravilen pristop in kako učinkovito ukrepati. Raziskali smo, kakšno je znanje dveh ciljnih skupin na teh področjih nujne medicinske pomoči ter kakšna je razlika znanj med tema dvema ciljnima skupinama. Raziskovalne metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela in kvantitativno metodo raziskovanja. Anketni vprašalnik je vseboval 20 vprašanj zaprtega tipa in eno vprašanje odprtega tipa. Pri tem je raziskovalni vzorec zajemal 80 anketirancev, študentov zdravstvene nege, od katerih eno skupino predstavljajo absolventi, drugo pa študenti v 2. letniku. Podatke smo statistično obdelali s pomočjo programa Excel in dobljene rezultate ponazorili v grafični obliki. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da študenti zdravstvene nege dobro poznajo postopke iz področja nujne medicinske pomoči v 67 %. Študenti, ki so v absolventu, imajo 73 % poznavanje postopkov, študenti v 2. letniku, pa poznajo postopke nujne medicinske pomoč v 61 %. Sklep: Iz raziskave je razvidno, da so absolventi teoretično bolj podkovani na vseh področjih, ki smo jih raziskovali.
Ključne besede: nujna medicinska pomoč, nujna zdravstvena stanja, nenadno oboleli, poškodovanec, predbolnišnično okolje, poznavanje prve pomoči, študenti zdravstvene nege
Objavljeno: 06.06.2018; Ogledov: 633; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
Poznavanje probiotikov med zdravstvenimi delavci
Tjaša Skornišek, 2018, magistrsko delo

Opis: Izhodišča: Probiotiki so koristni, živi mikroorganizmi, ki ugodno vplivajo na naše telo, če jih zaužijemo v dovolj veliki količini. Probiotiki so vedno bolj razširjeni in poznani v svetu, saj lahko z njimi na naraven način izboljšamo delovanje organizma. V magistrskem delu smo predstavili probiotike, probiotične izdelke in njihovo delovanje ter z raziskavo ugotavljali poznavanje in uporabo probiotikov med zdravstvenimi delavci. Metodologija: V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 17 vprašanj zaprtega in polodprtega tipa, izvedli raziskavo, ki je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja. V raziskavi je sodelovalo 44 zdravstvenih delavcev, zaposlenih v eni izmed slovenskih bolnišnic. Pridobljeno imajo srednjo, višjo, dodiplomsko in podiplomsko izobrazbo. Rezultate smo računalniško obdelali in grafično prikazali s pomočjo računalniškega programa Microsoft Excel, Microsoft Word in SPSS 21 (Statistical Package for Social Science). Za ugotavljanje signifikantne razlike v poznavanju probiotikov glede na stopnjo izobrazbe smo uporabili Mann-Whitney U test. Raziskavo smo izvedli leta 2016 v mesecu juniju. Rezultati: Ugotovili smo, da je poznavanje probiotikov med zdravstvenimi delavci zelo dobro, saj definicijo probiotikov pozna 84 % anketirancev. Ti probiotike uporabljajo tudi sami, največkrat preventivno. Ugotovili smo, da signifikantne razlike (Z= -0,98; p = 0.328) v poznavanju probiotikov glede na stopnjo izobrazbe ne obstajajo. Največ informacij o probiotikih anketirani pridobijo na delovnem mestu, želijo pa si jih pridobiti še več. Diskusija in zaključki: V današnjem času, ko je vedno več odkritih bolezni, stresa in »hitrega« načina življenja, je pomembno, da poskrbimo za svoje zdravje in organizem. Dokazano je, da probiotiki dobro vplivajo na telo, zato je njihova uporaba priporočljiva. Raziskava je pokazala, da je seznanjenost ljudi s probiotiki in z njihovim vplivom zelo pomembna, saj lahko le na ta način povečamo njihovo uporabo in s tem posledično pripomoremo k zdravju ljudi.
Ključne besede: probiotiki, poznavanje probiotikov, prehranska dopolnila, zdravstveni delavci, vloga medicinske sestre
Objavljeno: 04.06.2018; Ogledov: 829; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
Poznavanje shizofrenije med študenti
Lea Perko, 2017, diplomsko delo

Opis: Shizofrenija je bolezen, ki pri ljudeh povzroča predsodke, strah in občutke nelagodja, saj je kljub nasprotnim izkušnjam in dokazom še vedno ena izmed najbolj nerazumljenih bolezni. Predsodki in stigmatizacija pacientom otežujeta ali celo onemogočata socialno integracijo ter zaposlitev. Stigmatizacija je večinoma posledica napačne predstave bolezni v medijih. V diplomskem delu smo se osredotočili na raziskovanje poznavanja shizofrenije med študenti ekonomije in študenti zdravstvene nege.
Ključne besede: Shizofrenija, poznavanje shizofrenije, medicinska sestra, zdravstvena nega
Objavljeno: 21.12.2017; Ogledov: 676; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici