| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
POMNJENJE VIZUALNIH IN BESEDNIH INFORMACIJ TER UČITELJEV VPLIV PRI UČENCIH NA RAZREDNI STOPNJI
Nataša Šergan, 2009, diplomsko delo

Opis: Pomnjenje je eden izmed procesov, ki ima pomemben vpliv pri izobraževanju učencev in njihovi uspešnosti, in to ne samo med šolanjem, ampak tudi v vsakdanjem življenju. V teoretičnem delu je opredeljen proces pomnjenja, ki je razdeljen na tri dele; v prvem delu je opisana začetna stopnja pomnjenja, tj. učenje, kjer so poleg teorij in oblik učenja navedene tudi najpomembnejše strategije. Učenju sledi uvrščanje naučenega v spominski sistem, kjer so opisane vrste in načini pomnjenja ter kako lahko pomnjenje tudi izboljšamo. Dodano je poglavje o pozabljanju in vlogi učitelja pri procesu pomnjenja. Namen diplomskega dela je proučevanje pomnjenja in priklica pojmov pri učencih na razredni stopnji osnovne šole, vpliva učitelja, načina predstavitve pojmov, vrstnega reda, čutov, čustev, asociacij, hkrati pa tudi starosti in spola. Raziskava je pokazala, da na pomnjenje pomembno vplivajo vrsta oziroma način predstavitve pojmov, saj so si učenci bolj zapomnili in lažje priklicali vizualne kot besedne pojme, vrstni red pojmov in starost učencev. Pomembna so čustva, čuti in asociacije, pa tudi sodelovalno učenje in nagnjenost k temu, da si zapomnimo stvari, ki izstopajo. Na pomnjenje pa nimata pomembnega vpliva učitelj in spol učencev.
Ključne besede: pomnjenje, učenje, spomin, pozabljanje, vrsta pojmov, učiteljev vpliv
Objavljeno: 01.10.2009; Ogledov: 2492; Prenosov: 435
.pdf Celotno besedilo (899,19 KB)

3.
Ozaveščeni spomini na davne spolne zlorabe v otroštvu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Suzana Bijelić Domić, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga vsebuje področje spomina, pozabljanja ter spolne zlorabe iz otroštva, vse skupaj pa tvori sliko ozaveščenega spomina pri otroku, na katerem je bila vršena spolna zloraba. Spomin je obširno opisan in razdeljen na podvrste. Nekaj govora je o ohranjanju, velik pomen diplomske naloge pa ima pozabljanje, saj je ključen za razumevanje ozaveščenega spomina. Poudarek je tudi na obnavljanju oziroma priklicu informacij. Sledi poglavje, ki opisuje definicijo spolne zlorabe, razvojno obdobje otroka ter njegov razvoj seksualnosti. V obliki procesa, so opisane faze storilčevega vršenja spolne zlorabe, predstavljene pa so tudi lastnosti storilca oziroma storilke. Spolna zloraba na žrtvi ne pusti le kratkotrajnih posledic, temveč jo zaznamuje za celo življenje. Njene posledice med drugim vplivajo na verodostojnost spomina in so v diplomski nalogi obširno razčlenjene. Tako si žrtve spolnih napadov, velikokrat ne zmorejo povrniti spomina oziroma se ne zavedajo spolne zlorabe, ki so jo doživeli, ali pa so spomini na travmatični dogodek zamegljeni in izmaličeni. V primeru jasnega in živega spomina na pretekla dogajanja, so posledice relativno težje, saj se zdi, kot bi jih ponovno doživljali. Poleg vedenjskih vzorcev, posledicam spolne zlorabe pripisujemo travmo, posttravmatsko stresno motnjo ter kompleksno posttravmatsko stresno motnjo. Velik pomen na spolne zlorabe ima kazenski zakonik, ki ščiti tako fizični spolni kontakt z otrokom, kot tudi duševno obremenitev oziroma spolno zlorabo brez dotikanja. V zadnjem poglavju je opisan primer Gary in Holly Ramona, ki je v Združenih državah Amerike dosegel velik preboj na sodišče in je znatno vplival na kasnejše sodne obravnave, vezane na spolno zlorabo. Primer govori o lažnem ozaveščenem spominu, ki je s pomočjo sugestije in malomarne diagnoze, popolnoma razdrl družinske odnose. Diplomsko delo se v celoti navezuje na primer Ramona.
Ključne besede: spomin, pozabljanje, amnezija, sugestija, spolne zlorabe, žrtve, diplomske naloge
Objavljeno: 14.11.2014; Ogledov: 1011; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (637,07 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici