| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 88
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv logističnih dejavnikov na potovalne navade mladih
Karmen Šprah, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Prvi del predstavlja teoretični del, v katerem smo opredelili nekaj osnovnih pojmov, turistično povpraševanje in turistični proizvod ter informacijsko-komunikacijske tehnologije v turizmu. S pomočjo tujih spoznanj smo navedli vlogo logistike v turizmu, opisali oskrbovalno verigo v turizmu, pomembnost informacij in opisali transport v turizmu. V drugem delu naloge podrobneje predstavimo značilnosti potovalnih navad mladih, vir teh podatkov predstavlja analiza anketnega vprašalnika, ki je bila opravljena. Cilj ankete je bil pridobiti čim bolj popolno analizo potovalnih navad mladih. Namen ankete je bil, da ocenimo, ali so naše hipoteze potrjene ali zavrnjene.
Ključne besede: Turistični proizvod, turistično povpraševanje, mladinski turizem, potovalne navade, transport, oskrbovalna veriga
Objavljeno: 15.06.2021; Ogledov: 30; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19
Tjaša Vuk, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt temelji na ugotavljanju vplivov na nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19 s poudarkom na oskrbovalnih verigah in javnih naročilih. V teoretičnem delu opredelimo osnovne značilnosti nabavnega poslovanja, managementa oskrbnih verig in javnih naročil. V empiričnem delu pa prikažemo dejstva, primere in povzetke raziskav o vplivu pandemije na omenjena področja. Zaradi hitrega širjenja virusa in sprejetih ukrepov za zajezitev le-tega so bila podjetja prisiljena izboljšati nabavno poslovanje. S pomočjo digitalizacije so pridobila večji vpogled v poslovanje, spremenila načine plačevanja dobaviteljem s pomočjo rešitev v oblaku ter se lažje soočala z logističnimi težavami dobaviteljev. Zaradi zaprtja proizvodnih obratov na Kitajskem so se podjetja soočala s krčenjem mednarodnih trgovinskih tokov. Kljub temu pa so podjetja vlagala v odpornost dobavne verige in se usmerila k lokalnim dobaviteljem. Težave pa so spremljale tude vlade, ki so z javnimi naročili poskušale zagotoviti zaščitno opremo v zadostni količini in primerni kakovosti. Srečevale so se s »povratnim protekcionizmom«, ponarejenimi izdelki, zvišanjem cen itd. Pri tem ni bila izjema niti Slovenija. Zato so prilagodile postopke javnega naročanja, se povezale z zasebnim sektorjem, centralizirale nabavno poslovanje in se preusmerile na e-javno naročanje.
Ključne besede: nabavno poslovanje, pandemija, oskrbovalne verige, javno naročanje, ponudba, povpraševanje.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 289; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Proizvodni proces in povpraševanje po pvc stavbnem pohištvu
Alen Auer, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo skozi teoretičen del pojasni postopek proizvodnje stavbnega pohištva ter se osredotoči na dejavnike nakupnega odločanja. V praktičnem delu pa smo s pomočjo primarne raziskave proučili proizvodni proces na obravnavanem podjetju ter pomen kakovosti, cene, nadgradnje izdelkov, konkurence, družbenih dejavnikov in poprodajnih aktivnostih pri kupcih stavbnega pohištva. Dognali smo, da na nakupno odločitev pri nakupu stavnega pohištva pomembno vlogo igrajo popusti, dodatne ugodnosti, ki ob nespremenjeni ceni dvignejo kakovost vgrajenega stavbnega pohištva, ter zaupanje blagovni znamki. Ugotovili smo tudi, da večina kupcev zbere vsaj še eno konkurenčno ponudbo, prav tako pa je kupcem izjemo pomembno, da ima podjetje urejeno servisno službo. Za kakovost končnih izdelkov je pomembno, da je proizvodni proces tehnično dovršen in da je kakovost vgrajenih surovin visoka.
Ključne besede: Proizvodni proces, PVC stavbno pohištvo, analiza trga, nakupne odločitve, povpraševanje, konkurenca.
Objavljeno: 22.10.2020; Ogledov: 142; Prenosov: 0

4.
Model socialnega podjetništva na primeru organizacij za ponovno uporabo v Sloveniji
Katja Zajko, 2019, doktorsko delo/naloga

Opis: Socialno podjetništvo in ponovna uporaba postajata vse pomembnejši področji proučevanja, saj vzpostavljata inovativne pristope k reševanju socialnih in okoljskih problemov ter oblikujeta nove poslovne modele. Število in raznovrstnost modelov, ki jih zasledimo v literaturi, implicirata na številne dejavnike ter mnoge deležnike vzpostavitve in delovanja socialnih podjetij in organizacij za ponovno uporabo. Nedorečenost obstoječih modelov se nanaša predvsem na pomanjkljivo vsebinsko opredelitev odnosov med ključnimi deležniki tako v socialnem podjetništvu kot tudi pri ponovni uporabi ter odsotnost povezave ključnih dejavnikov, ki so pomembni za vzpostavitev in delovanje organizacije za ponovno uporabo, ki deluje kot socialno podjetje. Zato je bil glavni namen študije raziskati, kateri so tisti ključni dejavniki, ki vplivajo na vzpostavitev socialnega podjetništva in vzpostavitev dejavnosti ponovne uporabe, jih identificirati ter združiti v okviru disertacije. Posebno pozornost smo namenili oblikovanju nabora pogojev, ki morajo biti izpolnjeni, da bo organizacija za ponovno uporabo, ki deluje kot socialno podjetje, lahko uspešno delovala. Rezultati raziskave teoretičnega dela predstavljajo razvoj novega celovitega modela, v okviru katerega smo identificirali pet ključnih dejavnikov vzpostavitve organizacije za ponovno uporabo: ponudbo, povpraševanje, mreženje, lokalno skupnost in institucionalni okvir. V drugem delu doktorske disertacije smo razviti teoretični model analizirali v okviru študije primera socialnega podjetja Recosi v Sloveniji. Poudarek je bil na empiričnem testiranju treh ključnih dejavnikov, ki smo jih v doktorski disertaciji opredelili za bistvene. Ti so: mreženje, povpraševanje in lokalna skupnost. Rezultati raziskave dejavnika mreženja so pokazali, da je socialno podjetje Recosi v Sloveniji vključeno v mednarodno socialno franšizo, kar je v skladu z opredeljenim v teoretičnem modelu. Dejavnik povpraševanja smo preverili na vzorcu 600 naključno anketiranih Slovencev in na osnovi rezultatov empirične raziskave med drugim ugotovili, da več kot 50 % Slovencev že kupuje rabljene izdelke. Ugotovili smo tudi, da obstajata dve skupini kupcev, ki imata izražene preference do nakupa rabljenih izdelkov, ter tako empirično potrdili dejavnik povpraševanja, ki smo ga vsebinsko opredelili v teoretičnem modelu. Na koncu smo na vzorcu šestih lokalnih skupnosti, v katerih so že vzpostavljene organizacije za ponovno uporabo, preverili še dejavnik lokalne skupnosti. Ugotovili smo, da imajo lokalne skupnosti pozitiven odnos do vzpostavitve organizacij za ponovno uporabo, vendar pa se še vedno ne zavedajo, da je njihova podpora bistvena za vzpostavitev in delovanje organizacij za ponovno uporabo v Sloveniji. Zato bo lokalne skupnosti treba bolj ozavestiti in jasneje opredeliti njihovo vlogo pri vzpostavitvi organizacij za ponovno uporabo, ki je ključna za delovanje, kot izhaja iz ugotovitev teoretičnega modela. Spoznanja raziskovalnega dela o ključnih dejavnikih, ki jih poudarja disertacija, omogočajo razumevanje nekaterih pogosto prezrtih dognanj glede razvoja organizacij za ponovno uporabo, ki delujejo kot socialna podjetja. Teoretična opredelitev modela odpira možnosti za prihodnje empirične raziskave, predvsem raziskavo ključnega dejavnika ponudbe, ki ga v naši doktorski disertaciji nismo preverjali.
Ključne besede: socialno podjetništvo, ponovna uporaba, organizacije za ponovno uporabo, model, dejavniki, mreženje, lokalna skupnost, ponudba, povpraševanje
Objavljeno: 28.05.2019; Ogledov: 670; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

5.
Ekonomski pristop določanja upoštevnega trga v konkurenčnem pravu EU
Martina Repas, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Avtorica obravnava pravila oz. metode določanja upoštevnega trga za namene uporabe pravil konkurenčnega prava EU, ki je pomembno orodje pri ugotovitvi ali podjetja učinkovito omejujejo konkurenco na trgu. Pri tem analizira obe tehniki določanja upoštevnega trga - kvantitativno in kvalitativno - ter navaja prednosti in slabosti obeh. Avtorica izpostavlja, da kvalitativne tehnike določanja, ki se nanašajo na fizične značilnosti proizvodov, namen uporabe, razlik v cenah ipd. niso v skladu z modernim ekonomskim pristopom, ki danes dominira v konkurenčnem pravu EU. Upoštevale naj bi se predvsem v situacijah, ko ekonomskih (kvantitativnih) tehnik, kot so SSNIP test, cenovna korelacija. analiza ko-integracije idr. ni mogoče uporabiti zaradi pomanjkanja relevantnih podatkov.
Ključne besede: konkurenčno pravo, relevantni trgi, povpraševanje, ponudbe, SSNIP testi, celofanske napake, cenovne korelacije
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 357; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (184,26 KB)

6.
Ekonomska učinkovitost notranjega trga EU
Janja Hojnik, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Proces regionalne ekonomske integracije v Evropi je v zadnjih desetletjih zaznamovalo širjenje v različne dimenzije, tako vsebinsko kot geografsko. Pri tem je tržna integracija EU predstavljena kot sredstvo za povečanje blaginje. Prispevek presoja ekonomski učinek notranjega trga EU - tj. povrh alternativnih oblik tržne integracije, ki obstajajo tudi v gospodarskih odnosih s tretjimi državami. Avtorica v prispevku ugotavlja, da je notranji trg EU dosegel najvišji ekonomski učinek pri tujih neposrednih naložbah; ekonomski učinek prostega pretoka blaga je primerljiv s tujimi neposrednimi naložbami, medtem ko je ekonomski učinek pretoka storitev nižji, vendar ima znatni potencial za povečanje. Ekonomski učinek svobode gibanja delavcev zaradi majhnega obsega migracijskih tokov med državami članicami EU v prispevku ni obravnavan.
Ključne besede: konkurenčno pravo, relevantni trgi, povpraševanje, ponudbe, SSNIP testi, celofanske napake, cenovne korelacije
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 408; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (228,13 KB)

7.
O PROBLEH UJEMANJA POVPRAŠEVANJA IN PONUDBE
Jernej Kokošinc, 2010, diplomsko delo

Opis: Mikroekonomija se ukvarja z analizo posameznih ekonomskih objektov, makroekonomija pa z delovanjem ekonomije kot celote. Pri prvi se s problemi ujemanja srečujemo pri tržnem mehanizmu, ko določamo ravnotežno ceno, pri drugi pa pri sektorski analizi, ko analiziramo celotno strukturo gospodarstva. V obeh primerih si pomagamo z linearno algebro, ki nam omogoči pregledno in natančno reševanje problema.
Ključne besede: povpraševanje, ponudba, ravnotežna cena in količina, input-output tabelA
Objavljeno: 06.02.2018; Ogledov: 597; Prenosov: 34
.doc Datoteka (1,60 MB)

8.
Pomen marketinga v prodaji nepremičnin
Tamara Ćuk, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes je potreba po marketingu v nepremičninskem podjetju močno narastla. Prepoznati potrebe, želje in pričakovanja potencialnih kupcev so bistvenega pomena za uspešnost podjetja. Ta nam omogoča, da se osredotočimo ravno na te dejavnike in lastnosti ter posežemo na čustveno ravnem posameznika. Tako jih lahko prepričamo, da je ravno naše nepremičninsko podjetje tisto, katero jim bo omogočilo, da se vselijo v svoj sanjski dom, poslovne prostore itd. Marketing je zelo razširjen pojem in danes predstavlja velik del uspeha posameznim podjetjem, organizacijam in prav tako tudi posameznikom. Z marketingom lahko dosežemo višjo uspešnost na področju prodaje in prepoznavnosti. V diplomski nalogi smo predstavili pojme nepremičnina, marketing in marketing v nepremičninskem podjetju. Ugotovili smo, kateri marketinški prijemi so bistveni v nepremičninskem svetu in kako lahko s tem pripomoremo k izboljšavi na področju marketinga. Z anketo smo ugotavljali, kaj je po mnenju potencialnih kupcev najbolj pomembno pri prodaji in nakupu nepremičnine. Z izvedbo intervjuja zaposlene v podjetju PAK Invest d.o.o. pa smo pridobili konkreten vpogled v njihovo stališče glede marketinga v njihovem podjetju.
Ključne besede: nepremičnine, nepremičninski trg, ponudba, povpraševanje, potencialni kupci, marketing
Objavljeno: 09.06.2017; Ogledov: 887; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (936,37 KB)

9.
NEVARNOST SEKULARNE STAGNACIJE V RAZVITIH DRŽAVAH
Daniel Potrč, 2016, diplomsko delo

Opis: Po finančni krizi leta 2008 so številni ekonomisti verjeli, da si bo gospodarstvo hitro opomoglo. Toda to se ni zgodilo. V zadnjih osmih letih gospodarske napovedi zaostajajo tudi za tistimi najbolj pesimističnimi zgodnjimi pričakovanji. Te nevsakdanje razmere so številne ekonomiste spodbudile, da so ponovno začeli razmišljati o konceptu sekularne stagnacije. Teorija sekularne stagnacije je zaživela z Alvinom Hansenom v tridesetih letih minulega stoletja. Teorija opisuje razmere dolgoročne nizke gospodarske rasti in govori o tem, da v določenih okoliščinah nizke obrestne mere niso dovolj, da bi spodbudile povpraševanje. V tem diplomskem delu predstavljamo teorijo sekularne stagnacije in vzroke tega fenomena. Predstavljamo tudi nekatere novejše interpretacije te teorije. V empiričnem delu našega primerjamo teoretične ugotovitve s statističnimi podatki, da bi ugotovili, če obstaja dokaz o sekularni stagnaciji v sodobnih razvitih gospodarstvih. Diplomsko delo zaključujemo s študijo primera Japonske in njenega več kot dve desetletji dolgega boja proti stagnaciji.
Ključne besede: sekularna stagnacija, gospodarska rast, ničelna spodnja meja, agregatno povpraševanje, agregatna ponudba, Alvin Hansen, Lawrence Summers
Objavljeno: 23.03.2017; Ogledov: 748; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

10.
ANALIZA MOBILNOSTI IN DOSTOPNOSTI ZA POSEBNE GENERATORJE PROMETA
Danijel Hojski, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena prometna terenska raziskava pokopališč v Dvorjanah, na Dobravi ter na Pobrežju. V okviru raziskave so analizirani generacija, distribucija, modal split, struktura povpraševanja in dostopnost posameznega pokopališča ter potovalne navade obiskovalcev. Na podlagi rezultatov so bile ugotovljene zakonitosti in specifike povpraševanja na pokopališčih ter razviti ukrepi za izboljšanje mobilnosti obiskovalcev in dostopnosti obravnavanih pokopališč.
Ključne besede: prometno inženirstvo, pokopališče, terenska raziskava, generacija, dostopnost, povpraševanje, mobilnost, potovalne navade
Objavljeno: 22.12.2016; Ogledov: 924; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici