| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA IZBORA BARVE IN OBLIKE PRI OSNOVNOŠOLCIH IN ŠTUDENTIH OB POSAMEZNIH POJMIH
Tjaša Mahne, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opisali barvo, barvne dimenzije in razložili psihološko-simbolne vrednosti barv. V nadaljevanju smo predstavili obliko, podrobneje smo se dotaknili psihodiagnostične vrednosti črt in oblik. To poglavje vsebuje podpoglavje o različnih črtah in o diagnostični vrednosti črt in oblik na otroških risbah. Opisali smo tudi odnos med barvo in obliko ter razvoj likovnega izražanja otrok. V empiričnem delu nas je zanimalo, katero barvo in obliko bodo izbrali osnovnošolci in študentje razrednega pouka v preizkusu, sestavljenem iz dvanajstih pojmov: varnost, nevarnost, tiho, glasno, zima, poletje, veselje, žalost, mirovanje, gibanje, moč, šibkost. Zanimalo nas je, katere barve prevladujejo pri pestrih barvah: tople ali hladne barve in nepestrih barvah: bela ali črna barva in katere oblike: mehke ali trde oblike. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo odgovore na raziskovalna vprašanja v poglobljenih analizah, povzamemo pa lahko naslednje: osnovnošolci in študentje so za posamezen pojem večinoma izbrali enako najpogostejšo barvo, pri izbiri oblike pa različno najpogostejšo obliko. Razpršenost odstotkov je večja pri izbiri oblike. Izrazitejše odstotke pri izbiri barve in oblike so izbrali predvsem študentje. Glede na pestre barve so se osnovnošolci in študentje ob posameznem pojmu večinoma odločali za enako barvo (toplo oz. hladno barvo). Ob posameznih pojmih nekoliko prevladuje izbira toplih barv. Glede na nepestre barve so se osnovnošolci in študentje večinoma odločali za enako barvo. Prav tako so se pri izbiri oblike večinoma odločali za enako obliko (mehko oz. trdo obliko). Osnovnošolci so ob posameznih pojmih pogosteje izbrali trde oblike, kot študenti.
Ključne besede: likovna vzgoja, barva, oblika, povezava barve in oblike
Objavljeno: 18.05.2010; Ogledov: 2215; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (738,59 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici