SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREDVIDEVANJE USPEŠNOSTI POSLOVNEGA SISTEMA Z VIDIKA OBVLADOVANJA UČINKOVITOSTI POSLOVNIH PROCESOV
Benjamin Urh, 2011, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo problem obvladovanja poslovnih procesov, kar je v zadnjem desetletju predmet številnih raziskovalnih in znanstvenih člankov, saj marsikateri avtor navaja, da je to ključ do uspešnega poslovanja poslovnega sistema. Ker je obvladovanje poslovnih procesov obsežen in kompleksen problem, smo se v prvem koraku osredotočili zgolj na oblikovanje modela za ugotavljanje povezanosti in moči vpliva dejavnikov širšega in ožjega zunanjega okolja ter notranjih dejavnikov na strukturno učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. V drugem koraku raziskave smo oblikovali model za ugotavljanje povezanosti strukturnih kazalnikov učinkovitosti poslovnih procesov z uspešnostjo poslovanja poslovnega sistema oz. neposredne povezanosti dejavnikov širšega in ožjega zunanjega okolja ter notranjih dejavnikov z uspešnostjo poslovanja poslovnega sistema. V teoretičnem delu so predstavljena spoznanja s področja organiziranja poslovnih sistemov, in sicer spreminjanje zahtev in oblik organiziranja poslovnih sistemov v zadnjih dveh desetletjih. Tu poudarjamo prevlado poslovnih procesov, o kateri pišejo številni avtorji, in potrebo po obvladovanju njihovega izvajanja. Spremembe v poslovnem svetu pa zahtevajo tudi spremembe v izvajanju poslovnih procesov, saj se mora njihovo izvajanje prilagoditi številnim dejavnikom, ki vplivajo na učinkovitost izvajanja. Trenutno stanje učinkovitosti izvajanja je mogoče preveriti s številnimi strukturnimi in operativnimi kazalniki učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov. Podobno kot na učinkovitost izvajanja poslovnih procesov vpliva veliko zunanjih in notranjih dejavnikov, tudi na uspešnost poslovanja poslovnega sistema poleg učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov vpliva še veliko drugih dejavnikov. Različni avtorji ugotavljajo, da je na uspešnost poslovnega sistema treba pogledati širše in ne zgolj s tradicionalnega vidika, pri čemer poudarjajo tudi vlogo in vidik notranjih poslovnih procesov oz. učinkovitost njihovega izvajanja. V raziskavo, predstavljeno v empiričnem delu, smo vključili tri podjetja. V prvi fazi smo ocenili strukturno učinkovitost poslovnih procesov (skupaj 386 procesov), ki so bili zapisani v obliki modelov dogodkovno procesne verige (EPC). Osnovne strukturne kazalnike učinkovitosti smo s faktorsko analizo združili v 7 nepovezanih strukturnih kazalnikov učinkovitosti. Z anketo, izvedeno med vodilnimi zaposlenimi v podjetjih, ki smo jih vključili v raziskavo, smo dobili oceno vpliva posameznih zunanjih in notranjih dejavnikov na učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. S korelacijsko in regresijsko analizo smo dokazali povezanost in moč vpliva med posameznimi zunanjimi in/ali notranjimi dejavniki in nepovezanimi strukturnimi kazalniki učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov. V drugi fazi smo najprej ocenili uspešnost posameznega podjetja po izbranih kazalnikih uspešnosti poslovanja in nato z opisno statistiko pokazali povezanost med posameznimi nepovezanimi strukturnimi kazalniki učinkovitosti in kazalniki uspešnosti poslovanja.
Ključne besede: učinkovitost poslovnih procesov, uspešnost poslovnega sistema, strukturni kazalniki učinkovitosti, povezanost vplivnih dejavnikov in učinkovitosti, povezanost učinkovitosti in uspešnosti
Objavljeno: 06.03.2012; Ogledov: 2113; Prenosov: 372
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

2.
MODEL VREDNOTENJA DEJAVNIKOV ZA POVEČANJE INOVACIJSKE UČINKOVITOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ
Rolando Koren, 2019, doktorska disertacija

Opis: Inovacije so že od nekdaj gonilna sila napredka gospodarstva in civilizacije. Najpogosteje se inovacije povezujejo z raziskovalno-razvojnimi aktivnostmi pri izdelkih. Konkurenčne prednosti evropskih podjetij pa ne izhajajo zgolj iz inovacij izdelkov, temelječih na R&R delu, ampak tudi iz ne-tehniških oziroma organizacijskih inovacij, s katerimi želimo posodobiti proizvodne procese. Pri tem je zelo pomemben parameter, ki ga v doktorski disertaciji imenujemo inovacijska učinkovitost. Inovacijska učinkovitost proizvodnih podjetij je sposobnost, da z implementacijo večjega števila tehniških ali organizacijskih inovacij, kot posledic izbranih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti, povečujejo svojo sposobnost za razvoj novih izdelkov in s tem tudi svojo donosnost. Namen disertacije je bil raziskati vpliv dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti v proizvodnih podjetjih. V ta namen je bil razvit model vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij. Cilj doktorske disertacije je bil, glede na razviti model, ugotoviti vpliv medsebojnih povezav posameznih sklopov dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij, ugotoviti njihov vpliv na tehniške in organizacijske inovacije ter njihov neposredni vpliv na sposobnost razvoja in uvedbe novih izdelkov na trg in donosnost podjetja. Doktorska disertacija je omejena na podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete Raziskava proizvodne dejavnosti v Evropi (EMS). Naše analize so bile opravljene z naprednimi statističnimi metodami. Pregled literature je pokazal, da inovacije niso dovolj raziskane, še posebej to velja za merjenje organizacijskih inovacij. Raziskave so pokazale, da proizvodna podjetja, ki so pogosteje sposobna uporabljati inovacijske koncepte na srednjem ali celo visokem nivoju, praktično ne proizvajajo enostavnih izdelkov. V skupini šestih identificiranih vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti obstajata dva, ki močno vplivata na razvoj novih izdelkov in njihovo lansiranje na trg. To sta subjekt sodelovanja (sodelovanje s kupci) in R&R aktivnosti. Obstajajo trije tehnični in kar sedem organizacijskih konceptov, izmed katerih večina močno vpliva na sposobnost razvoja in lansiranja novih izdelkov na trg.
Ključne besede: inovacije, tehniške inovacije, organizacijske inovacije, inovacijska učinkovitost, vplivni dejavniki, povezanost vplivnih dejavnikov, anketa, opisna statistika, korelacija, regresija
Objavljeno: 10.06.2019; Ogledov: 99; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (4,76 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici